Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Voorkomen dat stokken door het afdekzeil drukken  (gelezen 1640 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Stiebe

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 177
  • Merk: kampeermiddel : Campooz Lazy Jack Camping/Trekking
Voorkomen dat stokken door het afdekzeil drukken
« Gepost op: juli 29, 2017, 01:59:31 pm »

Misschien al bekend, maar ik ben het nog niet op het forum tegen gekomen....

Wanneer het afdekzeil strak om onze Cabanon Malawi 2.0 gespannen is, valt het mij op dat het scharnierpunt van de stokken nogal doordrukt (aan de onderzijde) tegen het afdekzeil. Onder het motto "Voorkomen is beter dan genezen" heb ik hier wat bescherming op aangebracht. Een simpel stukje leidingisolatie kopen bij de bouwmarkt. Verkrijgpaar in stukken van 1m voor een paar Euro. Met een mesjes eenvoudig op maat te snijden. Dit bevestigde ik om de stok heen, en zet het vast met een stukje klittenband (is ook ideaal spul. In verschillende afmetingen verkrijgbaar. Ik heb een paar rollen in de vouwwagen liggen. Een stukje om de de elektrakabel; om de scheerlijnen uit de knoop te houden ed). Kan uiteraard ook met iets anders....
Het werkt prima en is snel los te halen en weer aan te brengen!
Gelogd
Begonnen met een klein tentje, toen een bungalowtent, vervolgens een Tago Super Comfort, even afgedwaald naar een Adria 435PH, daarna een nieuwe Cabanon Malawi 2.0, en op dit moment een nieuwe Campooz Lazy Jack 2020 Camping/Trekking.

Koenta_kinte

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 352
  • Merk: kampeermiddel : Cabanon Malawi deluxe (2014)
Re: Voorkomen dat stokken door het afdekzeil drukken
« Reactie #1 Gepost op: juli 29, 2017, 02:06:49 pm »

Bekend probleem, wij heb bij de normale malawi tennisballen er omheen gedaan. Even opensnijden en klaar. Wij zagen dat de vorige eigenaren het zeil daar al gerepareerd hadden, dus het is echt nodig om het extra te beschermen.
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.371
Re: Voorkomen dat stokken door het afdekzeil drukken
« Reactie #2 Gepost op: juli 29, 2017, 04:20:24 pm »

Dat ze daar af fabriek/importeur niets aan doen als het bekend probleem is.
Gelogd
Adventure Awaits
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal