Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Veranda stang  (gelezen 5247 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

sgsdebruijn

  • Gast
Veranda stang
« Gepost op: juni 02, 2012, 07:55:18 pm »

Wij (mijn vrouw ik en 2 kleine kids 3&4) hebben afgelopen week een hele nette Jamet Jametic uit 2003 gekocht, dit ipv van onze Karsten 3.25 oppomptent.

Nu is er in de opzetinstructie sprake van een verandastang (E), ik kan die hele stang niet vinden of indenken waar hij eventueel zou moeten komen.
Bij de luifel hou ik wel een stok over met zo'n beugel om om een andere stang te haken met aan de andere zijde een schijfje met punt(voetje), moet deze bij de voortent komen om de schuine buizen te ondersteunen?

Wie weet raad?
Gelogd

caspar

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.053
Re: Veranda stang
« Reactie #1 Gepost op: juni 02, 2012, 08:28:08 pm »

ik denk dat die stok die je overhebt in het midden naast je deur moet komen en dan zou je over de breedte tussen die stok en de hoek een stok moeten hebben waar je dan de flap die je open kan ritsen overheen kan hangen en dan heb je een balkon  snapje  :?
Gelogd

Lien

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 710
  • Holtkamper Nano 2019
Re: Veranda stang
« Reactie #2 Gepost op: juni 02, 2012, 08:35:14 pm »

Nu is er in de opzetinstructie sprake van een verandastang (E), ik kan die hele stang niet vinden of indenken waar hij eventueel zou moeten komen.

Verandastang is een uitschuifbare stang die je aan de zijkant bij het zijraam in lusjes steekt zodat je de zijkant los kan ritsen en daar overheen kan hangen.  

Bij de luifel hou ik wel een stok over met zo'n beugel om om een andere stang te haken met aan de andere zijde een schijfje met punt(voetje), moet deze bij de voortent komen om de schuine buizen te ondersteunen?

Deze stok hoort naast de deur om de middenstang te ondersteunen.

Zo was het in ieder geval bij onze Jametic 2003.
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.383
  • Merk: kampeermiddel : Holtkamper Aero Wind®Force 2020 / Beachy 360 2023
  • Welk kampeermiddel : Vouwwagen/Caravan
    • Fortuin
Re: Veranda stang
« Reactie #3 Gepost op: juni 02, 2012, 08:59:14 pm »

Bij de 2005 hangt de veranda stang gewoon in lussen die aan de tent zitten.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

sgsdebruijn

  • Gast
Re: Veranda stang
« Reactie #4 Gepost op: juni 02, 2012, 09:49:55 pm »

Ok, bedankt, zal binnenkort nog eens kijken.
Nu eerst bandn scoren  :)
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.866
  • Merk: kampeermiddel : Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Veranda stang
« Reactie #5 Gepost op: juni 03, 2012, 07:13:26 am »

De Jametic hoort 2 stokken met zo'n haakje te hebben voor de voortent te ondersteunen, in beide hoeken eentje. Dan horen er ook nog 2 verandastangen te zijn. 1 voor het voorraam en 1 voor het zijraam. En die hang je in de lusjes. Die verandastangen zijn gewoon plat aan de uiteinden.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Lien

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 710
  • Holtkamper Nano 2019
Re: Veranda stang
« Reactie #6 Gepost op: juni 03, 2012, 09:22:49 am »

De Jametic hoort 2 stokken met zo'n haakje te hebben voor de voortent te ondersteunen, in beide hoeken eentje. Dan horen er ook nog 2 verandastangen te zijn. 1 voor het voorraam en 1 voor het zijraam. En die hang je in de lusjes. Die verandastangen zijn gewoon plat aan de uiteinden.
Dat klopt niet. Model 2003 heeft maar 1 veranda mogelijkheid. En dat is bij de zijwand. De voorwand kon in het model van 2004 of 2005 losgeritst worden als veranda. En met die andere stok bedoelen ze de losse staander voor onder de luifel en daar is er ook 1 van en zoals ik al had vermeldt is die om naast de deur de middenstok van de luifel te ondersteunen.
« Laatst bewerkt op: juni 03, 2012, 09:28:27 am door Lien »
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.866
  • Merk: kampeermiddel : Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Veranda stang
« Reactie #7 Gepost op: juni 03, 2012, 09:54:08 am »

OK, wist ik niet. Ging uit van ons 2010 model. Die heeft een adventure luifel met alleen staande stokken.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

sgsdebruijn

  • Gast
Re: Veranda stang
« Reactie #8 Gepost op: juni 04, 2012, 07:24:35 pm »

Als ik het zo lees en even terugdenk heeft Lien inderdaad gelijk, alleen de verandastang zie ik er niet bij of hij moet bij de stokken voor de raampjes zitten.

Donderdag nieuwe banden Maxxis Trailermaxx CR966 eronder.
Gelogd

Lien

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 710
  • Holtkamper Nano 2019
Re: Veranda stang
« Reactie #9 Gepost op: juni 04, 2012, 07:33:28 pm »

Dat verschil zie je wel. Want de gordijnroedes zijn van aluminium en de verandastok is van ijzer net als de staanders in de voortent. Succes ermee.
Gelogd

ff

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 468
  • Merk: kampeermiddel : (ex) Jamet Louisiana
    • FF.FM
Re: Veranda stang
« Reactie #10 Gepost op: juni 04, 2012, 09:35:18 pm »

De stok met klem/beugel + voetje is volgens mij de steun die je in het midden van de liggende stok bij het keukengedeelte moet bevestigen.
Gelogd

Lien

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 710
  • Holtkamper Nano 2019
Re: Veranda stang
« Reactie #11 Gepost op: juni 04, 2012, 10:08:35 pm »

De stok met klem/beugel + voetje is volgens mij de steun die je in het midden van de liggende stok bij het keukengedeelte moet bevestigen.
Het gaat hier over de Jametic niet over een Jamet. Dat is een heel ander model. Dus nee niet een steun voor bij de keuken. Jametic heeft, buiten de 2 staanders, verandastok(ken) en luifelstokken (6) geen andere losse stokken.
Gelogd

ff

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 468
  • Merk: kampeermiddel : (ex) Jamet Louisiana
    • FF.FM
Re: Veranda stang
« Reactie #12 Gepost op: juni 04, 2012, 10:26:21 pm »

Het gaat hier over de Jametic niet over een Jamet. Dat is een heel ander model. Dus nee niet een steun voor bij de keuken. Jametic heeft, buiten de 2 staanders, verandastok(ken) en luifelstokken (6) geen andere losse stokken.

Whoops IC I didn't see the IC ;)
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.866
  • Merk: kampeermiddel : Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Veranda stang
« Reactie #13 Gepost op: juni 05, 2012, 06:21:40 am »

Het gaat hier over de Jametic niet over een Jamet. Dat is een heel ander model. Dus nee niet een steun voor bij de keuken. Jametic heeft, buiten de 2 staanders, verandastok(ken) en luifelstokken (6) geen andere losse stokken.
Dat is ook weer niet juist. De Jametic heeft nog een stok in het dak van de voortent van de nok naar voren om het dak op spanning te zetten. En 2 stokken tussen de beide slaapcabine's om daar de tent op spanning te zetten. Tenminste bij de jongere modellen.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Lien

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 710
  • Holtkamper Nano 2019
Re: Veranda stang
« Reactie #14 Gepost op: juni 05, 2012, 07:25:06 am »

Ja dat klopt iederdaad voor  de jongeremodellen. Niet voor de jametic 2003. Die heeft wel,die was ik vergeten, 2 houders die over de buizen van het slaapgedeelte kunnen.  1 voor en 1 achter.  :P
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal