Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: oude banden nieuwe vouwwagen  (gelezen 11645 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Angel

  • Gast
Re: oude banden nieuwe vouwwagen
« Reactie #15 Gepost op: juni 13, 2012, 04:18:02 pm »

Vorig jaar een 4X4 gekocht aan het einde van het seizoen. Dit jaar op mijn gemak de banden even gecheckt, maar kan geen jaartal vinden. Hiervoor hadden we een tweedehands Arizona en kon het toen ook al niet vinden. Ik heb hem toen laten checken en het bedrijf dat het gecheckt heeft kon het jaartal ook al niet vinden.

Krijg ik dan altijd te maken met banden waarop gaan jaartal staat ik kan die code nergens vinden of kan het ook aan de binnenkant van de band staan. Er staan heel veel nummers en codes op de buitenkant. Ik zal wanneer ik de wagen weer een keer heb is een foto proberen te maken, misschien zie ik iets over het hoofd.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.866
  • Merk: kampeermiddel : Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: oude banden nieuwe vouwwagen
« Reactie #16 Gepost op: juni 13, 2012, 06:41:15 pm »

Jamet gebruikt Champiro banden. daar staat het wel op. wellicht aan de binnenkant.

@Primaxyes, dank voor de bandentip. Ik denk dat mijn Cuore er geen probleem mee zou hebben, 55 pk. Maar et gewicht van de auto is amper meer dan de vw.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.363
Re: oude banden nieuwe vouwwagen
« Reactie #17 Gepost op: juni 13, 2012, 09:23:04 pm »

@ Angel:

Van Caravantrekker.nl:
Leeftijd van de band
Op banden vindt u een zogenaamde DOT code die aangeeft wanneer de banden zijn geproduceerd. Op banden van voor 2000 bestaat de DOT code uit 3 cijfers, waarbij soms ook nog een aantal letters vermeld zijn.

De eerste 2 cijfers van het getal geven het weeknummer aan en het laatste cijfer het jaar. DOT 479 betekent dus dat de band geproduceerd is in week 47 van 1999.
Banden van na 2000 hebben 4 cijfers.

 DOT 4702 betekent dus dat de band geproduceerd is in week 47 uit het jaar 2002.
Geadviseerd wordt (en sommige verzekeraars stellen het als eis) dat banden niet ouder zijn dan 6 jaar. Het profiel is dan nog niet versleten maar droogtescheurtjes kunnen de kans op een klapband vergroten
Gelogd
Adventure Awaits

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Re: oude banden nieuwe vouwwagen
« Reactie #18 Gepost op: juni 13, 2012, 09:32:16 pm »

Erg duidelijk poldertoerist! Thanx!!
Gelogd

Angel

  • Gast
Re: oude banden nieuwe vouwwagen
« Reactie #19 Gepost op: juni 14, 2012, 07:27:36 am »

Ik kan het woordje DOT nog niet eens vinden op de band, maar ik kan het nu ook niet checken hij staat in de stalling misschien tweede weekend van juli als het een beetje weer is en anders eind augustus.
Gelogd
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal