Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 »   Omlaag

Auteur Topic: Teun, lijkt ideaal?  (gelezen 64351 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Spokey

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 68
  • Merk Vouwwagen: Baco 4000
Re: Teun, lijkt ideaal?
« Reactie #15 Gepost op: augustus 18, 2015, 03:33:53 pm »

Spokey wij hebben de Falco 4000

Vooral de luifels etc zijn rot om fatsoenlijk op te zetten.

Wellicht komt er nog wel wat meer reclame en publiciteit voor dat Teungedoe, ik had er nog nooit van gehoord.

Wij hebben een baco 4000, zelfde tent alleen van katoen.
De luifels moet je vastzetten met een haring onder bij de stok anders schiet hij de breedte in,of bedoel je dat niet?
Bij Pauw in heerhugowaard staat een Theun en bij Erica in Zeist.
Gelogd

sanneman

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 490
Re: Teun, lijkt ideaal?
« Reactie #16 Gepost op: augustus 18, 2015, 03:54:18 pm »

Vandaag tussen het (thuis)werken door de vrouw en mijzelf in de auto geladen en in Hillegom de T4 bekeken.
Ten opzichte van de Jamet Jametic die daar ook staat is ie best strak en ruim.

Easygrip-systeem op de stokken ben ik niet goed mee bekend, maar kwam op mij niet mega-duurzaam over, ook niet heel erg lawaaispul trouwens.
De bak is echt robuust: plaatstaal en dat voel je. Zal wel aan de zware kant zijn daardoor.
De gasveren zijn dan wel weer (erg) licht: er zit af-fabriek al een steun gemonteerd om het bed omhoog te houden: gasveren zelf redden dat inderdaad niet (en het bed was in de showroom niet opgemaakt).

Mijn vrouw werd er niet warm van (da's voor ons een graadmeter, don't ask) en ik kan me er iets bij voorstellen: kleurstelling etc is redelijk behoudend.

Al met al denk ik inderdaad wel veel waar voor je geld, zeker met de introductie-aanbieding een hoop klapper voor het geld denk ik!
Gelogd

Tago Herman

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 861
  • Merk Vouwwagen: vh Alpenkreuzer Select ,Tago Settler Crossing. nu een sleurhut
  • Tago Settler Crossing met Cross-over Luifel
Re: Teun, lijkt ideaal?
« Reactie #17 Gepost op: augustus 18, 2015, 04:41:06 pm »

Citaat
20 haringen vind ik al veel...

Tja, dan wordt het toch de Tago Settler of de CombiCamp Flexi. Omdat het achterste gedeelte van de tent aan de wagen vastzit hoeven hier geen haringen te worden gebruikt, dat scheelt dus aardig wat haringen.
Gelogd
Een jaar niet geklapt is een verloren jaar

kweep

  • Gast
Re: Teun, lijkt ideaal?
« Reactie #18 Gepost op: augustus 18, 2015, 04:45:54 pm »

In Hoogeveen staat ie ook: http://www.reinders-recreatie.nl/teun-tenttrailer-4-sp-375.html?clear_filter=Y

Dat merk Teun is een samenwerking tussen een aantal bedrijven. Heb dit voorjaar een Teun koelbox gekocht... met een Mobicool-label erop...
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.297
  • Merk Vouwwagen: Teun TTT4
Re: Teun, lijkt ideaal?
« Reactie #19 Gepost op: augustus 18, 2015, 04:51:13 pm »

Tja, dan wordt het toch de Tago Settler of de CombiCamp Flexi. Omdat het achterste gedeelte van de tent aan de wagen vastzit hoeven hier geen haringen te worden gebruikt, dat scheelt dus aardig wat haringen.

maar hoeveel heb je er aan je voortent? ik denk al snel 7 per kant. (net als de Teun)
Gelogd
What happens around the campfire stays around the campfire!

jgense

  • Gast
Re: Teun, lijkt ideaal?
« Reactie #20 Gepost op: augustus 18, 2015, 04:53:28 pm »

Dank Sanneman...de kleur maakt me niks uit.
Ja hij lijkt inderdaad wat op de flex maar die is veel hoger ingepakt lijkt het wel.
Wel leuk Sanneman dat je bent gaan kijken.
Gelogd

Tago Herman

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 861
  • Merk Vouwwagen: vh Alpenkreuzer Select ,Tago Settler Crossing. nu een sleurhut
  • Tago Settler Crossing met Cross-over Luifel
Re: Teun, lijkt ideaal?
« Reactie #21 Gepost op: augustus 18, 2015, 05:52:25 pm »

Voor één nacht op doorreis gebruik ik 4 haringen, bij een langer verblijf 9 voor de tent. Als ik de luifel opzet gebruik ik er meer, maar ja, dit is niet nodig.
Gelogd
Een jaar niet geklapt is een verloren jaar

meeder

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.010
  • Aart Kok Zambezi River Lodge 2009
Re: Teun, lijkt ideaal?
« Reactie #22 Gepost op: augustus 18, 2015, 06:52:33 pm »

Voor één nacht op doorreis gebruik ik 4 haringen, bij een langer verblijf 9 voor de tent. Als ik de luifel opzet gebruik ik er meer, maar ja, dit is niet nodig.

Als je alle haringen er in slaat kom je toch ook op ongeveer 20 haringen uit bij de Settler. Ze zijn inderdaad niet altijd nodig maar als het begint te waaien wil je ze er denk ik toch wel alle 20 in hebben zitten. Dat deden wij met de Settler die wij gehad hebben wel in ieder geval :)
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.680
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Teun, lijkt ideaal?
« Reactie #23 Gepost op: augustus 18, 2015, 07:28:42 pm »

Meer haringen bij meer wind geldt voor alle wagens.
Gelogd

jgense

  • Gast
Re: Teun, lijkt ideaal?
« Reactie #24 Gepost op: augustus 18, 2015, 09:51:18 pm »

Ik zie nu dat de combi camp flex wel erg lijkt op deze Teun....
Flex is volgens mij wel snel en populair model.

Wat ik ook belangrijk vind is dat vouwwagen goed dicht kan van voren ivm regen etc en koude
« Laatst bewerkt op: augustus 18, 2015, 09:56:48 pm door jgense »
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re: Teun, lijkt ideaal?
« Reactie #25 Gepost op: augustus 18, 2015, 10:21:51 pm »

Tja, dan wordt het toch de Tago Settler of de CombiCamp Flexi. Omdat het achterste gedeelte van de tent aan de wagen vastzit hoeven hier geen haringen te worden gebruikt, dat scheelt dus aardig wat haringen.

Er zijn meer types wagens die aan de wagentent geen of weinig haringen nodig hebben (o.a. de andere types CC  :) ) maar voor alleen de voortent kom je (bij vrijwel alle types) al snel op het aantal van twintig. Wagens waarvan je de voortent gedeeltelijk kunt opzetten, zoals de Country en Valley, zet je haringloos op. Maar dan heb je alleen het dak van de voortent en geen zij- of voorwand. En zelf durf ik het niet aan om in zo'n geval scheerlijnloos te gaan staan dus komen iig daarvoor nog haringen te pas.
Gelogd

jvanderlans

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 113
  • Camp-let Savanne 2007
Re: Teun, lijkt ideaal?
« Reactie #26 Gepost op: augustus 18, 2015, 10:39:30 pm »

Komt qua opbouw en prijs inderdaad aardig overeen met de tent&trailer van Aart Kok/Combi Camp. Je zal de wagens in het echt moeten zien/voelen om de kwaliteit te vergelijken.
Wat ik persoonlijk een nadeel van deze wagens vindt, is dat de achterkant van de wagen niet open is. Hierdoor moet je tijdens het gebruik steeds over de hoge rand hangen om bij de bagage onder het bed te komen.
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re: Teun, lijkt ideaal?
« Reactie #27 Gepost op: augustus 18, 2015, 10:45:31 pm »

Wat ik persoonlijk een nadeel van deze wagens vindt, is dat de achterkant van de wagen niet open is. Hierdoor moet je tijdens het gebruik steeds over de hoge rand hangen om bij de bagage onder het bed te komen.

Deze snap ik niet? De rand van de bagageruimte onder het bed zit (bij mijn wagen dan..) ongeveer 35cm boven de vloer. Of bedoel je wat anders?

Edit: ik zie bij een 2e keer lezen dat je het over een bepaald type hebt, waar ik dan geen ervaring mee heb. Negeer mijn reactie derhalve maar even  O0

(En nou niet zeggen: dat doen we altijd al....  :X  :O )
« Laatst bewerkt op: augustus 18, 2015, 10:50:43 pm door NielsP »
Gelogd

Tago Herman

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 861
  • Merk Vouwwagen: vh Alpenkreuzer Select ,Tago Settler Crossing. nu een sleurhut
  • Tago Settler Crossing met Cross-over Luifel
Re: Teun, lijkt ideaal?
« Reactie #28 Gepost op: augustus 18, 2015, 10:47:49 pm »

Er is een verschil tussen de Flexi T&T en de  Flexi Comfort. Deze heeft een doorloopkeuken, en dus niet de hoge rand.
Gelogd
Een jaar niet geklapt is een verloren jaar

jgense

  • Gast
Re: Teun, lijkt ideaal?
« Reactie #29 Gepost op: augustus 19, 2015, 08:15:54 am »

Wat ook een optie is is een keer een Tago Settler huren voor een weekend.
Dat kan hier in Limburg.
Is dat zo'n populair model? Ik had daar eerder nog nooit van gehoord van Tago/Gerjak
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal