Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: F: Langedoc-Roussillon: Yelloh le Brasilia *****  (gelezen 3782 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

metalpe

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 802
F: Langedoc-Roussillon: Yelloh le Brasilia *****
« Gepost op: augustus 23, 2017, 02:45:52 pm »

F: Langedoc-Roussillon: Yelloh le Brasilia *****
Verblijf: 14 nachten, juli 2017
Toiletten: 11/10  Ongelofelijk. Op enkele tientallen meters van onze vw maar liefst 3 keipropere tioletgebouwen. In totaal waren er een stuk of 6. Altijd proper, overdag en in de nacht. Inloopdouches zo ruim als een hele badkamer, wc’s die vanzelf doorspoelen, echt perfect. Sommige gebouwen in het andere deel waren wel wat ouder, in ons gedeelte waren de toiletgebouwen allemaal erg nieuw.
Animatie: 9/10 Vanalles voor elke leeftijd te doen. Animatie, club, optredens… De optredens zagen we in andere campings van dit formaat wel eens beter/origineler, maar hier komt echt iedereen aan zijn trekken. Er is ook altijd minstens 1 animator bij die Nederlands spreekt.
Personeel: 10/10 Steeds snel en correct geholpen.
Camping schoon: 10/10 Geen blaadje of takje te vinden..
Wat is er te doen? 10/10 Vanalles… Voetbalterrein, volley, tennis, zwembaden, kidsclub, meerdere zwembaden, winkels, een kapper, ijs…
Omgeving 9,5/10. Dicht bij de Spaanse grens. Enkele mooie plekken dichtbij (Collioure, Perpignan, de Pyreneeën…)
En verder…
Deze camping is echt de overtreffende trap in alles. We gaan er volgend jaar terug. De camping ligt AAN het strand van de Middellandse zee. Je stapt er zo met je surfplank heen. De zwembaden zijn groot, op 1 na allemaal verwarmd, de redders zijn nadrukkelijk aanwezig en streng/consequent.. De plaats was ruim genoeg voor ons, de camping proper.. Echt helemaal top. In de eerste twee weken van juli, als wij er zijn, zijn er vooral Fransen/Duitsers/Belgen. Ik ben altijd blij als ik Frans hoor praten op een camping.
De camping is extreem moeilijk te boeken. 95 procent van de mensen boeken direct hun verblijf voor volgend jaar waardoor je er bijna niet tussen komt. Dat is wel een nadeel.
Er is vaak wind. Het is er meestal achteraan de twintig graden en zelden boven de 30, zoals aan de Cote d’Azur, wat voor ons erg aangenaam is wegens goed uit te houden en toch warm genoeg om te zwemmen.
Ik kan me wel voorstellen dat deze camping (deels verhuur, deels kampeerplekken), voor sommige mensen te groot is. Afhankelijk van waar je staat hoor je ’s avonds soms in de verte lawaai van de animatie (van een nabijgelegen camping). Naast dat, kan ik geen nadelen bedenken.
Het zwembad is daarentegen groot genoeg om nooit een “volle” indruk te geven. Idem met het strand. Daar lig je verre van hutje mutje. Voor ons een topper.
De stadjes in de buurt zijn wel toeristisch. Je kan er elke avond naar de toeristenmarkt als je dat wil. Er is ook op een paar km afstand een super u, intermarché, lidl…

Toiletten: 11/10
Personeel: 10/10
Animatie: 9/10
Animatie: 9/10
Camping schoon: 10/10
Omgeving 9,5/10
« Laatst bewerkt op: augustus 27, 2017, 10:49:42 am door KenJo »
Gelogd

Ccindy

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.450
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL 2017
Re: F: Langedoc-Roussillon: Yelloh le Brasilia *****
« Reactie #1 Gepost op: augustus 25, 2017, 07:50:52 am »

Bedankt voor de review! Hij staat bij ons nog op het twijfel-lijstje vanwege de grootte, maar misschien dan toch nog een keer uitproberen.
Gelogd
Don't be afraid to fail, be afraid not to try

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.786
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: F: Langedoc-Roussillon: Yelloh le Brasilia *****
« Reactie #2 Gepost op: augustus 25, 2017, 11:03:05 pm »

bij ons ook op de twijfellijst, het blijft Frankrijk...  :(
Gelogd

metalpe

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 802
Re: F: Langedoc-Roussillon: Yelloh le Brasilia *****
« Reactie #3 Gepost op: augustus 26, 2017, 02:00:38 pm »

Niks boven Frankrijk 😉

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI VNS-L31 met Tapatalk

Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.786
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: F: Langedoc-Roussillon: Yelloh le Brasilia *****
« Reactie #4 Gepost op: augustus 26, 2017, 02:12:17 pm »

Niks boven Frankrijk 😉

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI VNS-L31 met Tapatalk

Luxemburg, België, Nederland  :#
Gelogd

Paulvh

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.717
  • Merk Vouwwagen: Jamet louisiana 2013
Re: F: Langedoc-Roussillon: Yelloh le Brasilia *****
« Reactie #5 Gepost op: augustus 26, 2017, 04:15:09 pm »

Niks boven Frankrijk 😉
Nou het land is prachtig maar het blijven wel aparte lieden. Bijna ieder jaar rond vakantie tijd weer de stress ivm stakingen en wegblokkades.  :#
Gelogd

metalpe

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 802
Re: F: Langedoc-Roussillon: Yelloh le Brasilia *****
« Reactie #6 Gepost op: augustus 26, 2017, 08:45:09 pm »

Haha dat is waar. Luxemburg vind ik mooi maar ik hou van weerszekerheid.
Van België hou ik niet echt, terwijl ik er woon..
Nederland vind ik prachtig maar, het weer.... bovendien ben ik van m'n 5 tot m'n 24 elk jaar 3 a 4 weken met de boot op vakantie geweest in Nederland en in de herfstvakantie en met Pasen gaan we jaarlijks ook meestal een midweek naar NL dus ik kan stellen dat ik in NL al heel heel heel veel mooie plekken (aan het water) gezien heb. In de zomer is't dan tijd voor zonzekerheid en een blauwe zee. Liefst in een land waar ik de mensen versta, en dan komt Frankrijk er als favoriet uit. Ondanks de taalbarrière zal Portugal ook ooit volgen, maar voorlopig zijn we echt verliefd op Frankrijk.

Van stakingen, blokkades en zo hebben we op onze vakanties nooit last gehad, maar je leest er wel over ja.

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI VNS-L31 met Tapatalk

Gelogd

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: F: Langedoc-Roussillon: Yelloh le Brasilia *****
« Reactie #7 Gepost op: augustus 27, 2017, 10:50:45 am »

Dank je wel voor de mooie en uitgebreide recensie! Ik heb de camping op onze overzichtskaart gezet
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.786
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: F: Langedoc-Roussillon: Yelloh le Brasilia *****
« Reactie #8 Gepost op: augustus 27, 2017, 11:03:49 am »

Dank je wel voor de mooie en uitgebreide recensie! Ik heb de camping op onze overzichtskaart gezet

+1
Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.786
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: F: Langedoc-Roussillon: Yelloh le Brasilia *****
« Reactie #9 Gepost op: augustus 27, 2017, 11:10:23 am »

Haha dat is waar. Luxemburg vind ik mooi maar ik hou van weerszekerheid.

wij ook, houden van zon in de vakantie, anders bleven we wel in NL
daarom op vakantie in Zuid-Europa

In de zomer is't dan tijd voor zonzekerheid en een blauwe zee. Liefst in een land waar ik de mensen versta, en dan komt Frankrijk er als favoriet uit. Ondanks de taalbarrière zal Portugal ook ooit volgen, maar voorlopig zijn we echt verliefd op Frankrijk.

In het verleden diverse malen de Middellandse zee aangedaan in Frankrijk
Altijd wel wat met de mentaliteit van de Fransen en de slechte hygiene van de campings (uitdrukking "poetsen met de franse slag")

Vandaar dat we de laatste jaren naar Spanje doorrijden, daar ervaren we deze zaken en ergernissen niet

Maar met deze recensie over deze camping zet je me wel aan het twijfelen!  :P


Van stakingen, blokkades en zo hebben we op onze vakanties nooit last gehad, maar je leest er wel over ja.

wij ook nooit last van

Gelogd

Rudy78

  • Gast
Re: F: Langedoc-Roussillon: Yelloh le Brasilia *****
« Reactie #10 Gepost op: september 09, 2017, 10:30:30 pm »

Ik zet deze op ons lijstje voor als we iets anders zoeken dan Aloha  :J
In het verleden wel eens naar deze gekeken meen ik, maar toen gekozen voor Argeles sur Mer (Camping Les Marsouins).

Vandaar dat we de laatste jaren naar Spanje doorrijden, daar ervaren we deze zaken en ergernissen niet

Versta je die Spanjaarden wel? Als je in het "goede"gebied komt is er ook geen een die Engels spreekt.... :#
Wat betreft het Frans, ik spreek nagenoeg die taal helemaal niet.... nooit gehad op school. Kom al enkele jaren in Frankrijk en nog nooit problemen gehad met de taal....
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal