Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Tips mbt andere vouwwagen gevraagd  (gelezen 5326 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mischa72

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 200
  • Merk Vouwwagen: Roadmaster
  • Roadmaster Family S
Tips mbt andere vouwwagen gevraagd
« Gepost op: augustus 08, 2012, 09:29:52 pm »

Hallo allemaal,

Vandaag is onze vouwwagen opgehaald door zijn nieuwe eigenaar. Het was een Conway Cambridge waarmee we dit jaar met veel plezier op vakantie zijn gegaan.

We zijn nu op zoek naar een vouwwagen die groter is, zodat er wat meer leefruimte is voor mijn gezinnetje. De Conway was uit 1994, dus we schuwen een wat hogere leeftijd niet. Er wordt op dit moment zoveel aangeboden dat ik door de bomen het bos niet meer zie.

Op de camping waar we op vakantie zijn geweest stond een Trigano Vendome de luxe, een behoorlijk royaal ding. Daarnaast heb ik ook al gekeken naar de Roadmaster Family S (veel bagageruimte). De voornaamste ruimte die we zoeken is die in de voortent. De Conway had geen luifel, dus dan zit je wat meer in de voortent, waardoor die snel te klein lijkt met zijn 4-en. De afmetingen van de vouwwagens die ik al noemde:
Roadmaster Family S: 310 x 530 excl luifel
Trigano Vendome DL: 315 x 505cm  excl luifel

Opzetgemak is ook redelijk belangrijk, ik heb begrepen dat een Roadmaster redelijk eenvoudig is vanwege zijn gelijkheid in stokken.
We hebben de tijd, maar beginnen liever wat eerder met zoeken dan dat we straks een noodkoop moeten doen.

Het te besteden budget is natuurlijk ook belangrijk. We willen graag tussen de ? 1500,00 en ? 2000,00 blijven. Hoger is eigenlijk niet de bedoeling.

Alvast bedankt voor het meedenken.  WW

Groeten,
Mischa
« Laatst bewerkt op: augustus 08, 2012, 09:37:12 pm door mischa72 »
Gelogd

Qwaqa

  • Gast
Re: Tips mbt andere vouwwagen gevraagd
« Reactie #1 Gepost op: augustus 08, 2012, 09:36:17 pm »

Ik heb net al een 'wij van WC-eend' post geplaatst, daar kan nog wel een bij: De Cabanon Columbia is précies wat jij nodig hebt!

Wij zijn er blij mee. Heerlijk veel ruimte voor ons gezin en door het buizen frame is de voortent erg makkelijk op te zetten (en weer af te breken :))
Gelogd

mischa72

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 200
  • Merk Vouwwagen: Roadmaster
  • Roadmaster Family S
Re: Tips mbt andere vouwwagen gevraagd
« Reactie #2 Gepost op: augustus 08, 2012, 09:38:41 pm »

Sorry, ik was de "ik van de financiële afdeling"-opmerking vergeten erbij te zetten. Ik zie dat die Cabanon geen optie is  ;)

Groeten,
Mischa
Gelogd

Richard

  • Gast
Re: Tips mbt andere vouwwagen gevraagd
« Reactie #3 Gepost op: augustus 08, 2012, 09:38:59 pm »

Gelogd

mischa72

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 200
  • Merk Vouwwagen: Roadmaster
  • Roadmaster Family S
Re: Tips mbt andere vouwwagen gevraagd
« Reactie #4 Gepost op: augustus 08, 2012, 09:46:28 pm »

voor de roadmasterfoto sessie  info

Volgens mij heb ik die serie al een keer of 4-5 gezien  ;) . Mooie repo.
Gelogd

Taan

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 391
  • Merk Vouwwagen: Dethleffs 510TK 2003
Re: Tips mbt andere vouwwagen gevraagd
« Reactie #5 Gepost op: augustus 09, 2012, 03:12:58 pm »

Ik ben zelf tevreden bezitter van een Roadmaster, (sinds dit jaar) maar wil ook wat kanttekeningen plaatsen.

Leefruimte is prettig, maar het heeft ook nadelen.
1. Het neemt ruimte in beslag op de camping zoals je al hebt ondervonden. Ikzelf was ook blij dat we geen buren hadden deze vakantie anders had het erg krap geworden.
Over 2 jaar willen je kinderen misschien wel in een eigen tentje slapen. Past die er dan nog wel bij op de plaats?

2. De enkelklappers, die doorgaans wat kleiner zijn,  zoals trigano odysee, jametic, etc staan een stuk makkelijker/sneller. In de voortent daarvan leven wordt alleen wat meer eeeh, kamperen, maar dat is met wat oudere kinderen niet zo'n probleem denk ik. Bordje op schoot bijvoorbeeld.

Als je voornamelijk in mooiweergebieden op vakantie gaat gebruik je de voortent maar weinig. Wij hebben deze vakantie bijvoorbeeld maar 1x binnen ontbeten en verder de hele tijd buiten gegeten.
Behalve bij het eten gebruik je niet zoveel ruimte. Kortom, vraag je eens goed af of je wel zoveel ruimte nodig hebt.

Verde ben ik zoals gezegd tevreden over de ROODmaster. Ik vind hem niet moeilijk opzetten en na enige oefening valt de tijd ook wel mee. De meeste tijd zit hem toch in alle spullen eromheen. Gordijntjes, koelkast, verlichting, opbergsystemen, slaapbenodigdheden etc.
Gelogd

Bosje

  • Gast
Re: Tips mbt andere vouwwagen gevraagd
« Reactie #6 Gepost op: augustus 09, 2012, 03:24:31 pm »

Tja,
ik heb ook al zo'n WC-eend antwoord, kijk eens naar een Jamet Arizona of Louisiana, grote wagens, die 2de hands algauw in je budget passen, en dan heb je nog een redelijk recente.
Ik zou wel iets langer zoeken, en toeslaan alleen als je echt denkt dat je jouw lot getrokken hebt.
Overigens zijn wij juist van een bouwwagen (Arizona) overgestapt naar een snelklapper (Jametic) met toch een voortent van 4x3m.
Gelogd

Taan

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 391
  • Merk Vouwwagen: Dethleffs 510TK 2003
Re: Tips mbt andere vouwwagen gevraagd
« Reactie #7 Gepost op: augustus 09, 2012, 03:27:27 pm »

Dat bedoel ik, 4x 3 is voor de keren dat het wat slechter weer is nog best goed te doen.
Gelogd

mischa72

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 200
  • Merk Vouwwagen: Roadmaster
  • Roadmaster Family S
Re: Tips mbt andere vouwwagen gevraagd
« Reactie #8 Gepost op: augustus 09, 2012, 03:37:24 pm »

Bedankt voor jullie toevoegingen!

We gaan vanavond kijken naar een Roadmaster Family S uit 1999.

In de voortent van de Cambridge die we hadden (4x3m) voelden we ons wat krapjes. De kinderen zijn 5 en 8, waarschijnlijk duurt het nog wel een paar jaartjes voordat die een aparte tent willen.

Groeten,
Mischa
Gelogd

Taan

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 391
  • Merk Vouwwagen: Dethleffs 510TK 2003
Re: Tips mbt andere vouwwagen gevraagd
« Reactie #9 Gepost op: augustus 09, 2012, 04:36:42 pm »

Nou er is genoeg te koop op marktplaats, dus kies een goede uit. Let op de accesoires die je denkt nodig te hebben. Als je achteraf zaken moet bijkopen kan dat best prijzig worden.

Bijvoorbeeld
- imperiaal en fietsendragers. Als je dat achteraf moet aanschaffen wordt het best prijzig. In het slechtste geval heeft een roadmaster alleen een U-railing aan de voor en achterkant
- Luifel en zijpanelen. Luifel zit er meestal wel bij, maar de zijpanelen zijn ook prettig om uit de wind te kunnen zitten.
- Ondertentje(s) (onder het deksel is de ruimte erg beperkt, dus daar is een ondertentje niet echt nodig.)
- Tafel (hoort er origineel bij!)
- grondzeil voor de voortent
- Wieltjes voor onder de keuken.

Eventueel maar dat vind je niet vaak
- Koelkastje
- Reken erop dat je nog een luchtbed of selfinflatables nodig hebt om het slaapcomfort op een voldoende niveau te brengen.
Gelogd

mischa72

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 200
  • Merk Vouwwagen: Roadmaster
  • Roadmaster Family S
Re: Tips mbt andere vouwwagen gevraagd
« Reactie #10 Gepost op: augustus 09, 2012, 05:29:14 pm »

Dank je. Luifel zit erbij, evenals 2 zijkanten met raam en 1 dichte. Grondzeil weet ik niet, maar dat hebben we nog van de vorige vw. Fietsdragers maak ik eventueel zelf, imperiaal zit een volledige op incl een op maat gemaakt zeil om spullen mee te nemen op de klep. Ook zit er een fietsdrager bij. We gaan zo kijken, dus misschien later vanavond al geslaagd.

Groeten,
Mischa
Gelogd

villeke

  • Gast
Re: Tips mbt andere vouwwagen gevraagd
« Reactie #11 Gepost op: augustus 09, 2012, 06:09:14 pm »

Succes! Hij gaat je vast bevallen de RM als ik je wensenlijstje zo lees. En vind je hem toch net te oud..... je weet het  :# :# die van ons is van 2003 :# :#
Gelogd

Richard

  • Gast
Re: Tips mbt andere vouwwagen gevraagd
« Reactie #12 Gepost op: augustus 09, 2012, 08:11:49 pm »

@ TAAN,
ff wat toe gevoegd... :#

Leefruimte is idd zeer prettig met de roadmaster. Gebruik je de voortent dan zou je de voorwand helemaal omhoog kunnen
rollen dan heb je eigelijk een luifel, maar dan wel een met keuken uitbouw.
Of je zet de luifel erbij aan en je hebt een zeer grote ruimte als je eens met veel man bent en je moet door weersomstandigheden eens binnen
eten.

Over de ruimte op de camping heb je zelf in de hand, gewoon vragen voor een plaats van minimaal 100 m2en de auto kan zeker kwijt op de plaats.
Wil je daarom een kleine klapper kopen om meer plaats naast je vouwwagen te hebben?


2) Kleiner enkel klappers hebben dus ook minder ruimte onder de luifel en of voortent. Tja en eten wil je toch ook gewoon op een tafeltje doen...
    Buiten eten altijd lekker of je nu een grote of een kleine vouwwagen heb..alleen bij slecht weer is een grote  ruimte binnen erg prettig.

3) en Idd de meeste tijd zit in de spullen die je meeneemt om neer te zetten of op te bouwen.

Ook ik ben zeer tevreden over mijn roadmaster...heb afgelopen zomer eens gekeken naar een andere vouwwagen, maar 99% viel zeer zeker af.
Ik wil absolut geen inritsbaarkuipzeil, geen bedden waar je met een ladder in moet klimmen..

Vond de Cabanon Malawi wel leuk, maar technisch volkomen slecht over na gedacht.

Voorlopig is de roodmaster een goede keuze om aan te houden.
Slapen in de deksel, kleding en alle extra rommel op de plank.
Onder de deksel de kratjes met voorraad
Gelogd

mischa72

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 200
  • Merk Vouwwagen: Roadmaster
  • Roadmaster Family S
Re: Tips mbt andere vouwwagen gevraagd
« Reactie #13 Gepost op: augustus 09, 2012, 10:23:54 pm »

En sinds een uur of 8 vanavond zijn we de trotse eigenaar van een Roadmaster Family S uit 1999.

Wat erbij zit:
- Tafeltje
- Bank in de bak met nette kussentjes en rugleuning
- 3 zijpanelen voor de luifel (2x met raam en 1x dicht voor als we volgend jaar vervelende buren krijgen)
- Een op maat gemaakte hoes, waardoor we op de deksel nog weel spullen droog kunnen meenemen (zonder het eerder bedoelde skikoffer)
- 1x fietsdrager
- set kantelwielen
- hang- en sluitwerk rondom
- een zeer nette tent
- 2x vrijwel ongebruikte onderhangtentjes

Uiteraard zijn er wel een paar aandachtspuntjes, maar we hebben tijd genoeg om die op te pakken. De belangrijkste vind ik het doek, daar is op 1 plek het stof waar de rits om hem aan het frame te ritsen los. Het doek is hier niet beschadigd, vermoedelijk heeft het stiksel losgelaten. Dit is dus het grootste minpunt aan de aankoop, de rest is peanuts.

Op de terugweg nog even een klein beetje doorgereden en 100km/u is geen enkel probleem. Door het iets hogere eigen gewicht ligt en de extra spoorbreedte van 20cm deze vouwwagen zowieso wat stabieler achter de auto als onze vorige.

Ik wil jullie hartelijk bedanken voor jullie assistentie.

Groeten,
Mischa
Gelogd

villeke

  • Gast
Re: Tips mbt andere vouwwagen gevraagd
« Reactie #14 Gepost op: augustus 09, 2012, 10:27:26 pm »

Gefeliciteerd met de aankoop! Ga je geen spijt van krijgen. En je weet, voor tips & tricks om de RM picobello te krijgen volstaat dit forum + "vraag en antwoord" op roadmaster.nl.
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal