Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: Nog aan het zoeken! Jamet, Trigano, Roadmaster of toch wat anders?  (gelezen 9181 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mieke

  • Gast
Re: Nog aan het zoeken! Jamet, Trigano, Roadmaster of toch wat anders?
« Reactie #15 Gepost op: maart 26, 2014, 06:38:25 pm »

Hier nog een speurvrouw ;)

Wij zijn ook gestart met een redelijk groot model. De Holtkamper Flyer, een oudje om te proberen. Met zijn 6.30m x 4m (zonder luifel) toch nog niet zo groot, vonden wij dat hij toch alleen aardig stukje kampeerplaats innam. Een van onze kinderen sliep nog in de vouwwagen eentje al in een eigen tentje. Als we gaan kamperen leven we eigenlijk altijd buiten. Dus vinden we een grote de binnenruimte niet zo belangrijk. We willen wel binnen kunnen zitten als het regent. De twee kinderen moeten bij de laatste overnachting ook nog kunnen binnen slapen. En we moeten voldoende bergruimte hebben zonder dat we alles constant van plek moeten verzetten. Uiteindelijk vonden we het toch niet zo fijn dat heel onze plek vol kampeermiddel en auto stond. Dus zijn we voor wat kleiner gegaan. We hebben wel even de fout gemaakt om een maatje te klein te gaan. Nu zitten we helemaal goed met onze Holtkamper Spacer, de kleine broer van de Holtkamper Flyer.
Als jullie toch van plan zijn om naar Italiē te gaan dan zal je veel buiten zitten. Kijk dat je voldoende kan verluchten. Ruime voortent is leuk maar een grote luifel of uitritsbare zijwanden zodat je schaduw kan maken is in warme streken is nog leuker. Ga voor een vouwwagen met minstens een goed bed met lattenbodem of froli systeem zodat je nachtrust gegarandeerd is. Wil je onderweg ook overnachten in de vouwwagen dan is een snelklapper natuurlijk meegenomen.
Gelogd

weep

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 397
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 1999
Re: Nog aan het zoeken! Jamet, Trigano, Roadmaster of toch wat anders?
« Reactie #16 Gepost op: maart 26, 2014, 07:49:57 pm »


De Olympe hebben we idd gezien, maar als ik dan toch in zo'n joekel van een VW ga zitten, dan liever in de Cabanon Chamonix. Vooral mijn man wil die laatste graag, maar van mij mag het allemaal ook best wat kleiner........(ik zit liever niet tussen hoop en vrees of we wel op de standplaats gaan passen of niet.........
Grappig dat jou kids nu een eigen standplaats krijgen zeg! Wel een duur grapje als je het duurdere segment camping uitzoekt zeg maar......Maar goed, aan de andere kant moet je er ook nog maar even van genieten dat ze uberhaupt nog mee willen toch?! Elk jaar kan de laatste zijn op die leeftijd!

Cabanon ken ik zelf eigenlijk niet, maar heel veel mensen zijn er enthousiast over. Ik vind ze wel mooi en als de voortent makkelijk op te zetten is is het zeker een alternatief. De Olympe en de Flyer hebben als voordeel dat ze vooral breed zijn, het is de grote lengte van zo'n Chamonix (maar ook Louisiana of Vendome) die je op een krappe plek gaat opbreken. 6 meter breed zijn de meeste plekken wel, maar 10 meter diep...
Tsja die eigen plek komt ook door de tarieven van de camping. Die vraagt maar 10 euro voor de staanplaats en rekent verder af per persoon. En een bijzettentje kost ook 5 euro extra. Dus voor 5 euro per nacht hebben ze hun eigen plek (en wij meer ruimte). En ik heb een plek voor ze gevraagd met alleen 's ochtends schaduw, terwijl wij dat 's middags ook hebben dus ze komen echt wel bij ons zitten. :#
Gelogd

kph

  • Gast
Re: Nog aan het zoeken! Jamet, Trigano, Roadmaster of toch wat anders?
« Reactie #17 Gepost op: maart 27, 2014, 04:53:13 pm »

Ja, dan is een eigen standplaats echt geen geld..........

En idd, het is die diepte van de Chamonix die me doet twijfelen. Voordeel van de Chamonix is de optie van een hor-voorwand. Dus als het echt heet is kun je eventueel alles vol open laten staan (zonder dat je last krijgt van muggen). Dat lijkt me ideaal!
Gelogd

Paulvh

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.717
  • Merk Vouwwagen: Jamet louisiana 2013
Re: Nog aan het zoeken! Jamet, Trigano, Roadmaster of toch wat anders?
« Reactie #18 Gepost op: maart 27, 2014, 05:53:22 pm »

Ja, dan is een eigen standplaats echt geen geld..........

En idd, het is die diepte van de Chamonix die me doet twijfelen. Voordeel van de Chamonix is de optie van een hor-voorwand. Dus als het echt heet is kun je eventueel alles vol open laten staan (zonder dat je last krijgt van muggen). Dat lijkt me ideaal!
Tegen de muggen schijnt het nuttigen van knoflook , vooral veeel knoflook ook prima te helpen.  Bijkomend voordeel ook geen last van opdringende " passanten "   ::)
Gelogd

San76

  • Gast
Re: Nog aan het zoeken! Jamet, Trigano, Roadmaster of toch wat anders?
« Reactie #19 Gepost op: maart 28, 2014, 11:16:09 pm »

Wat veel reacties, dankjewel allemaal! Kan nu niet uitgebreid reageren, dus dat doe ik morgenavond even. Gr San
Gelogd

San76

  • Gast
Re: Nog aan het zoeken! Jamet, Trigano, Roadmaster of toch wat anders?
« Reactie #20 Gepost op: maart 29, 2014, 11:06:15 pm »

Erg drukke werkweek gehad dus nu pas tijd om te reageren. Nogmaals bedankt voor jullie reacties! Ook hier de vrouwelijke helft die de meeste dingen uitzoekt;-) Maar vind het niet erg en wel leuk! Imiddels een geschikte Roadmaster voorbij zien komen maar die gaven aan de biedingen af te willen  wachten. Volgende dag was de advertentie eraf en bij navraag zou er al iemand komen kijken....dat wordt niks vrees ik. Andere wagen gezien maar die wilden ons op basis van de foto's en een verhaal/uitleg eerst definitief laten kopen en dan pas uitklappen en laten zien. Daar heb ik nee tegen gezegd. Ik koop liever pas iets als ik het live gezien heb en niet op basis van foto's en een verhaal. Wij zoeken nog even verder!
Oh ja, hoe belangrijk vinden jullie de leeftijd van de banden bijvoorbeeld? Ik heb ergens vernomen dat verzekeringstechnisch ze soms niet ouder mogen zijn dan 6 jaar ongeacht de staat. Tot nu toe hebben wij dit meegenomen in de zoektocht en berekend dat nieuwe banden erbij zouden komen als dat volgens leeftijd  nodig was omdat we veilig op weg willen maar wat is jullie mening daarover?
Gelogd

weep

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 397
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 1999
Re: Nog aan het zoeken! Jamet, Trigano, Roadmaster of toch wat anders?
« Reactie #21 Gepost op: maart 30, 2014, 12:21:21 am »

Oh ja, hoe belangrijk vinden jullie de leeftijd van de banden bijvoorbeeld?
Belangrijk. Een keer een klapband gehad tussen Dijon en Lyon; kon de wagen zonder problemen op de vluchtstrook zetten maar het vervangen van de band was bepaald geen pretje (35 graden en langsdenderend vakantieverkeer, stond gelukkig nog op een parkeerinham, anders was het echt gevaarlijk geweest). Ze drogen gewoon uit en worden slechter. Ikzelf zou de wagen ook een onderhoudsbeurt geven als dat niet recent gedaan is; doe dat zelf om de paar jaar. Maar het is natuurlijk ook afhankelijk van hoe ver je wil gaan.
« Laatst bewerkt op: april 22, 2020, 09:52:13 pm door weep »
Gelogd
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal