Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 »   Omlaag

Auteur Topic: Restauratie van onze Viva Walker  (gelezen 35028 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

TheMailPilot

  • Gast
Re: Restauratie van onze Viva Walker
« Reactie #105 Gepost op: mei 30, 2015, 06:49:38 pm »

Die vredesteins zijn niet specialer dan de falken's voor mij :) , maar die bf goodriches zijn de max, maar waarom weer die prijs :). Ik zal het eerste paar schilderen, we zien dan wel hoe lang dat meegaat :) . Bij de verfwinkel had ik van die velgenspuitbussen gezien met van die spuitbare "rubber" ik denk die te gebruiken ze is tamelijk stevig en rekbaar ideaal voor een band en het heeft een mat uitzicht :), is het niet meer mooi dan kan je het in 1 vel erafhalen. Het is het proberen waard. Enkel zien of deze in het wit bestaat en wat de prijs daarvan is. Wel heeeel cool dat je je tijd eringestoken hebt. Big Thx !
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.347
Re: Restauratie van onze Viva Walker
« Reactie #106 Gepost op: mei 30, 2015, 09:12:22 pm »

Ik heb van die vredsteins op mijn Fiat 600 gehad. het grappige is dat er al een randje op zit en ik heb dat randje destijds ook wit gemaakt. Bouwpakketverf voor gebruikt. dat ging prima. (alleen het er afhalen niet, dus later met bandenzwart de banden overgeschilderd)

is wel een smal randje hoor, maar net mooi genoeg.
Gelogd
Adventure Awaits

TheMailPilot

  • Gast
Re: Restauratie van onze Viva Walker
« Reactie #107 Gepost op: mei 30, 2015, 09:18:51 pm »

Ja kzal zien hoe het is bij die falken banden. Maar afplakken kan ik als geen ander :) dat is geen probleem. Ja ik twijfel nog om een smalle rand te maken of een brede rand. Ik denk wel dat die verf gied genoeg zal zijn voor het bestemde doel :) kzal ze juist moeten schilderen als ze al opgeblazen zijn :). De vriendin staat ook al wat verder met de binnentent. Update ???
Gelogd

TheMailPilot

  • Gast
Re: Restauratie van onze Viva Walker
« Reactie #108 Gepost op: juni 04, 2015, 12:52:20 am »

Voila nieuw setje banden erop met nieuwe ventielen ed. Ook direct de wagen voorzien van nieuwe sloffen vooraan omdat de keuring ze net afkeurde. Misschien een kleine anekdote ik rij met een peugeot 306 2.0 hdi en die heeft er momenteel 423.000 kms opzitten :D. Waarom niet via internet besteld. De kostprijs loopt als snel op voor 3jarige stockbanden in belgie. 39euro per band komt 1euro per artikel bij van je betalingswijze en dan nog eens 8euro erbij omdat ik 3banden bestel en enkel in paren gratis verzending is. Kwam ik al bij een prijskaartje van 144euro ofzoiets en dan moest ik nog nieuwe ventielen betalen en ze laten monteren. Ging ik veel werk moeten doen,en met oudere banden zitten, en de prijs ging evenwel bijna evenhoog zijn. Dus gewoon de plaatselijke bandenshop genomen die al het werk deed voor 66euro per band. Ik op mijn gemak en heb mijn garantie alsnog op de banden en ventielen ook. Balanceren van aanhangwagenwielen wordt niet gedaan dus dat telt niet mee. Het zijn dus de Falken Sincera geworden 145 80 r10 69s. ze zien er nog als kruiwagenwielen uit maar dat zal snel veranderen :)
Gelogd

vic36shorty

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.637
  • we klappen tegenwoordig in een gerjak tago indian
Re: Restauratie van onze Viva Walker
« Reactie #109 Gepost op: juni 04, 2015, 06:03:32 am »



ze zien er nog als kruiwagenwielen uit maar dat zal snel veranderen :)

Maar wel mooie kruiwagen wielen

Gelogd

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.748
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: Restauratie van onze Viva Walker
« Reactie #110 Gepost op: juni 04, 2015, 06:13:49 pm »

Ze zien er nog als kruiwagenwielen uit maar dat zal snel veranderen :)

Ga je nu een vouwwagen vergelijken met een kruiwagen  :H :H

Gaaf hoor, ben benieuwd hoeveel uur je straks in de vouwwegen hebt zitten.
In geld is het straks niet uit te drukken.
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

TheMailPilot

  • Gast
Re: Restauratie van onze Viva Walker
« Reactie #111 Gepost op: juni 04, 2015, 06:56:41 pm »

Lol ja neen niet echt. Ik denk dat we al te lang in verbouwing zitten met ons huisje :) maar dit is het idee wat ik er mee wil doen ja in manuren zal het aardig wat oplopen maar ik doe het dan ook enkel tijdens mijn middagpauze (1h) en werken die aan een stuk moeten die doe ik na mijn werk. Voorlopig zit de goesting er nog goed in, dus we doen door opt gemakske. De onderkant van de kar zelf is zeer proper. Die gaan we eens goed poetsen en misschien een nieuw laagje verf geven. Net als de wielas ook. Dan begint het houtwerk eraan te komen, de elektriciteit en een nieuw dekzeil. Dan zijn we voor de kar er dan volgens mij. Ondertussen doet de vriendin ook verder maar die heeft zoveel tijd niet :)
Gelogd

TheMailPilot

  • Gast
Re: Restauratie van onze Viva Walker
« Reactie #112 Gepost op: juni 12, 2015, 11:56:36 pm »

Jaja, het wordt stilaan zomer dus dat wil zeggen dat het op het werk ook drukker wordt. Deze week enkel maar white wall paint zitten zoeken en iets soortgelijks gevonden. Dan zitten zien hoe ik dat het beste ging aanpakken enz. enz. Dus zitten zoeken achter de verf, de prof verfwinkel/fabriek had zo van die rubbervelspuitbussen voor velgen, nu die hechten niet op rubbers en vinyl. Die viel uit de boot dus. Dan kwamen ze met een hele speciale soort verf om op bachen te schilderen en om leder te verven,... het prijskaartje te zot om op te noemen. Maar met een toegift heb ik geen volledige fles 1,5l moeten kopen en heb maar voor 150ml (17 euro) gekozen :) het noemt SEM. Het heeft een hele lichte satijnglans dus perfect voor mijn doeleinde :) de band eerst een primerke gegeven met iets van het werk om de bandlaag te fixeren. Of dat nu effectief heeft geholpen stel ik me nog de vraag. Dan mooi de binnenrand op een bestaande lijn op de band afgeplakt met dunne buigbare papertape. De buitenkant met zen hele fijne vinyltape. De kracht/zoektocht van de tapes was ook al een zoektocht omdat dat effectief goed op de band moest plakken. Dan de dunne tape met de buigbare tape afgeplakt. Dan ons eerste laagje gevormd. Eerst met een dun penseel maar dar bleek niet zo goed te werken dus na de eerste ronde een penseel genomen met 2/3 van de breedte van het te schilderen deel. Veel betere openvloeiing als gevolg. Die laag laten drogen en de dag erna zag je al direct de inwerking van het rubber op de verf. Een iets geel'ere kleur lees "vintage" van de verf. Ik vond het eigenlijk niet mooi genoeg dus dan nog een laagje gegeven en dit lijkt zijn kleur beter te houden. De tape heb ik laten hangen dus dat werk was er niet meer, gelukkig. Heb getest of de verf en tape niet elkaar niet kapot trokken dus dat was geen probleem. Daarna de tapes eraf. De binnenkant was perfect. Geen enkel spatje was erdoor gekropen. Maaaar de buitenkant doordat de tape echt op ribbeltjes is geplakt zat vol met verf wat eigenlijk wel te verwachten was. Dan maar testen om die op te vullen met verf. Dat was een no-go. Dus dan es gezien of ik het kon verwijderen. Inderdaad prachtig met de achterkant van een penseelke alles eraf gewreven een beetje monikkenwerk maar het resultaat is zoals ik wilde. Enjoy...   morgen nog es het mahonie multiplex gaan opzoeken.
Gelogd

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.755
Re: Restauratie van onze Viva Walker
« Reactie #113 Gepost op: juni 13, 2015, 12:20:39 am »

Strak werk!
Gelogd

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: Restauratie van onze Viva Walker
« Reactie #114 Gepost op: juni 13, 2015, 12:48:14 am »

Hoi wat een top restauratie. Ik ben benieuwd naar het eind resultaat.
Ik blijf het volgen ga zo door.
Gelogd

herrwillem

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 383
  • Merk Vouwwagen: Combi-camp Flexi T&T 2017
Re: Restauratie van onze Viva Walker
« Reactie #115 Gepost op: juni 13, 2015, 06:47:22 am »


Leuk die white wall's... gaat super leuk worden...

vroegen deden wij bij al onze vespa's en kevers deze tussen band en velg

« Laatst bewerkt op: juni 13, 2015, 06:49:54 am door herrwillem »
Gelogd
Voor alles is een oplossing...
Officiƫle sponsor van het pajottenland en zijn geuze stekers....

TheMailPilot

  • Gast
Re: Restauratie van onze Viva Walker
« Reactie #116 Gepost op: juni 13, 2015, 09:40:15 am »

Jup i know, 10" is lastig te vinden blijkbaar nergens in stock :(. En is ook direct vanaf de velg wit. Die ene witte strook vind ik net ietske toffer :) de tijd zal moeten uitwijzen of het mooi zal blijven.
Gelogd

TheMailPilot

  • Gast
Re: Restauratie van onze Viva Walker
« Reactie #117 Gepost op: juni 20, 2015, 03:54:51 pm »

De wielkes zijn gemonteerd en de bak staat nu terug op eigen voetjes. Momenteel het hout aan het zoeken. Ook een 12v schema aan het bekijken om genoeg dingen te kunnen aansluiten.
« Laatst bewerkt op: juni 23, 2015, 01:42:33 pm door TheMailPilot »
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.347
Re: Restauratie van onze Viva Walker
« Reactie #118 Gepost op: juni 20, 2015, 04:53:06 pm »

Leuk leuk!

En wat zie ik..  Net zulke pootjes als roadmaster. 




edit: ff de "touchscreen"typo's er uit.
« Laatst bewerkt op: juni 21, 2015, 10:31:12 am door poldertoerist »
Gelogd
Adventure Awaits

vic36shorty

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.637
  • we klappen tegenwoordig in een gerjak tago indian
Re: Restauratie van onze Viva Walker
« Reactie #119 Gepost op: juni 20, 2015, 05:35:32 pm »

Leuk leuk!

En wat zie ik..  Net zulke pootjws als raodmaster.
Maar ook de uitdraai poten van vele andere klappers
« Laatst bewerkt op: juni 20, 2015, 08:09:10 pm door vic36shorty »
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal