Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 »   Omlaag

Auteur Topic: Restauratie van onze Viva Walker  (gelezen 35043 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

shoppie

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 203
  • Merk Vouwwagen: (tijdelijk) vouwwagen loos
Re: Restauratie van onze Viva Walker
« Reactie #45 Gepost op: mei 14, 2015, 06:07:59 pm »

Zie er goed uit allemaal!!!

Benieuwd als alles weer in elkaar gezet is!!

Gelogd
Nieuwe avonturen (tijdelijk) zonder klapper
Klapperdeklap: Holtkamper Cocoon XL 2008 -2019
Tent voor een weekend: de Waard Grote Bonte Specht
Begonnen met: Wilderness Oppomptent 330

Hannelore en Nicky

  • Gast
Re: Restauratie van onze Viva Walker
« Reactie #46 Gepost op: mei 14, 2015, 09:47:25 pm »

Hallo allemaal , even voorstellen ... ik ben dus "de vrouw aan de stof" LOL
Als mede-restaurateur van onze plooitent hou ik me dus idd bezig met alles wat stof betreft :) is meer mn ding dan zandstralen en disselbakken maken ;)
Vandaag flink wat werk verzet. De volledige binnentent is losgetornd alle panden en naden zijn benoemd en ik heb een werkomschrijving gemaakt om de nieuwe tent in elkaar te zetten.
Nu rest ons alleen nog de stof en andere benodigdheden te gaan kopen en dan kan ik beginnen knippen.

Gelogd

TheMailPilot

  • Gast
Re: Restauratie van onze Viva Walker
« Reactie #47 Gepost op: mei 14, 2015, 11:15:58 pm »

Phoeh het was een serieus karweitje vandaag. Beginnen we te glasstralen, zit die pistool verstopt, na een uur ploeteren om hem weer gaande te krijgen en flink wat glas tussen de tanden. Heb ik de velgen geglasstraald welgeteld een goed 45min per wiel door al de lagen verf en rubber. Wel prachtig om te zien dat alles kaal staat
Gelogd

TheMailPilot

  • Gast
Re: Restauratie van onze Viva Walker
« Reactie #48 Gepost op: mei 14, 2015, 11:24:52 pm »

Epoxyprimer staat ook al op de wielekes zodat die niet gaan roesten als je ernaar kijkt.
En dan nog eens alles wat in de primer staat samen, klaar voor hun kleurtjes volgende week. Eerst op zoek naar nieuwe rollagers voor de wielen en es gaan horen of 10" bandjes te krijgen zijn voor autosnelweg.
Gelogd

TheMailPilot

  • Gast
Re: Restauratie van onze Viva Walker
« Reactie #49 Gepost op: mei 14, 2015, 11:31:26 pm »

De stof is 100% katoen, dus we nemen hetzelfde terug hier dichtbij hebben we een grote winkel voor stoffen waar alles te vinden is in elke kleur :) (behalve tentstof ;) )
Gelogd

CenC

  • Gast
Re: Restauratie van onze Viva Walker
« Reactie #50 Gepost op: mei 15, 2015, 09:15:41 am »

De stof is 100% katoen, dus we nemen hetzelfde terug hier dichtbij hebben we een grote winkel voor stoffen waar alles te vinden is in elke kleur :) (behalve tentstof ;) )

Tentstof is denk ik wel al geprepareerd voor regen ed.
Gelogd

Hannelore en Nicky

  • Gast
Re: Restauratie van onze Viva Walker
« Reactie #51 Gepost op: mei 15, 2015, 09:35:14 am »

Idd CenC voorlopig enkel een online shop gevonden die katoenen tentstof verkoopt. Dus tips zijn welkom!
Gelogd

G.Suelmann

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 211
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country bj 2008
Re: Restauratie van onze Viva Walker
« Reactie #52 Gepost op: mei 15, 2015, 09:41:39 am »

Idd CenC voorlopig enkel een online shop gevonden die katoenen tentstof verkoopt. Dus tips zijn welkom!

Dit misschien een optie:

https://www.esvocampingshop.com/nl/tentdoek/
Gelogd
Live today to create a memory for tomorrow...

CenC

  • Gast
Re: Restauratie van onze Viva Walker
« Reactie #53 Gepost op: mei 15, 2015, 09:42:51 am »

Idd CenC voorlopig enkel een online shop gevonden die katoenen tentstof verkoopt. Dus tips zijn welkom!

Ik ken zelf alleen persoonlijk ESVO in Volendam, heeft heel veel kleuren in voorraad.
https://www.esvocampingshop.com/nl/tentdoek/
Ze hebben daar ook nog retro spullen, maar ik denk dat je dan even moet bellen.

Maar er zijn meerdere winkels, ook wel in het zuiden van het land, mocht je er heen willen gaan.
Momenteel zijn vele actieve forumbezoekers gezamenlijk weekendje weg (bijna 80 vouwwagens bij elkaar in Vessem).
Dus op meer antwoorden zal je even moeten wachten.
Gelogd

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.019
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Restauratie van onze Viva Walker
« Reactie #54 Gepost op: mei 15, 2015, 11:07:49 am »

En de wielen zijn ook gedmonteerd en uit elkaar gehaald. De bandjes op zich kunnen nog een zomerke plaatselijke meetings mee, maar zullen vervangen moeten worden. Iemand goede tips ? 10" 5.20 huidig merk goodyear.

Die oude maten zou ik laten voor wat het is. Gewoon 145 80 R10 tubeless er voor zoeken, is dezelfde maat als van de oude Mini Cooper. Geen binnenbanden, dus een véél kleinere kans op klapbanden en de afrolomtrek van 145 80 r10 is nagenoeg hetzelfde als 5,20x10. Bv van Maxxis of Falken, 74N of 69S, dus zo'n 325 kg laadgewicht per band en een toegestane topsnelheid van 140 tot 180 km/h is ook wel voldoende. Ik heb zelf recent Falken Sincera banden genomen in deze maat. Passen zo op jouw gestraalde velgen.

http://www.bandenleader.nl/auto-band/falken/sincera-sn-807/145-80-r10-69s-10748?utm_source=compare%26utm_medium=google-shopping%26utm_campaign=tyre&gclid=CJnSoa6yw8UCFYYfwwod7i4AHg

http://www.bandenleader.nl/auto-band/maxxis/trailermaxx-cr-966/145-80-r10-74n-343819?utm_source=compare%26utm_medium=google-shopping%26utm_campaign=tyre&gclid=CM3jwuWyw8UCFYvpwgodV74AsA
Gelogd

TheMailPilot

  • Gast
Re: Restauratie van onze Viva Walker
« Reactie #55 Gepost op: mei 15, 2015, 04:45:18 pm »

Ah dat helpt al een stuk verder die maten. Wat is jullie goede kennis en keuze ? Ik zou persoonlijk voor die falken gaan voor rijcomfort op autosnelweg. En maxxis profiel ziet er goed uit voor op gras :) hoe zit het met "retro" uiterlijk ?
Gelogd

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.019
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Restauratie van onze Viva Walker
« Reactie #56 Gepost op: mei 15, 2015, 05:01:27 pm »

Profiel is op zich niet zo heel interessant, wielen zijn niet aangedreven, zelfs niet geremd en aquaplaning met 145mm brede bandjes bij 90 km/h op iets wat een voertuig volgt ben ik ook niet bang voor. De foto's bij de gegeven advertenties klopt met de werkelijkheid. Voor het aanzicht kun je even een gewone klassieke mini googlen, die gebruikt deze bandenmaat. Mijn ervaring is dat de oude maten wat lomper ogen. De Falken oogt echt als een modern autobandje (wat het natuurlijk ook is), de Maxxis als een trailerband.
Gelogd

TheMailPilot

  • Gast
Re: Restauratie van onze Viva Walker
« Reactie #57 Gepost op: mei 15, 2015, 05:21:42 pm »

Maandag eens gaan horen in de bandenshop bij het werk. Ben benieuwd naar HUN prijs. Al ooit iemand banden online besteld ?
Gelogd

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.019
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Restauratie van onze Viva Walker
« Reactie #58 Gepost op: mei 15, 2015, 06:15:19 pm »

Ja, geregeld. Thuis afleveren of direct bij een montagebedrijf naar keuze
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: Restauratie van onze Viva Walker
« Reactie #59 Gepost op: mei 15, 2015, 09:03:33 pm »

volgens mij tentstof te koop op rol in Mechelen bij SON: http://www.sonkamp.be/page.asp?langue=NL&DocID=142222
Nog een leekr ouderwetse kampeerwinkel met uibaters die zelf op en top kameerders zijn.
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal