Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 »   Omlaag

Auteur Topic: Restauratie van onze Viva Walker  (gelezen 35042 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

TheMailPilot

  • Gast
Re: Restauratie van onze Viva Walker
« Reactie #75 Gepost op: mei 21, 2015, 11:20:11 pm »

Veel werk gedaan. Ga je dan achter nieuwe rollagers hebben ze die lekker liggen. Dus we mogen er nu weer iets bijtellen, 31,57€ voor 2x2 nieuwe lagers. Dus we hebben wat kunnen doorwerken.
Gelogd

TheMailPilot

  • Gast
Re: Restauratie van onze Viva Walker
« Reactie #76 Gepost op: mei 21, 2015, 11:27:51 pm »

Dus ook eerst de wielnaven proper gemaakt en wat van roest ontdaan. ook nog wat uitleg waarom deze niet zijn gezandsttaald of geschuurd. Op volgende foto zie je twee kleine inkepingen. Die staan er op 3 zijden op. Dat wil zeggen "omdat het een wielonderdeel is natuurlijk" dat deze in een draaibank heeft gezeten, met nader om de naaf uit te balanceren, als ik hier aan ga zandstralen verander ik de balans van de naaf. Op verdere foto zie je duidelijk waar meer materiaal is weggenomen en waar minder.
Gelogd

TheMailPilot

  • Gast
Re: Restauratie van onze Viva Walker
« Reactie #77 Gepost op: mei 21, 2015, 11:59:29 pm »

Een mooi laagje epoxy primer.
Gelogd

TheMailPilot

  • Gast
Re: Restauratie van onze Viva Walker
« Reactie #78 Gepost op: mei 22, 2015, 12:13:24 am »

De rollagers kunnen er nu in, wel nieuwe gesealde genomen rs2 dwz. stof en waterdicht en hoeft niet gesmeerd te worden. De rollagers heb ik met loctite voor cilindrische montage bevestigd, zo zijn we zeker dat we op de lager draaien en niet op de naaf. Stukken goed opgewarmd zodat het monteren wat soepeler gaat.
« Laatst bewerkt op: mei 22, 2015, 12:15:37 am door TheMailPilot »
Gelogd

TheMailPilot

  • Gast
Re: Restauratie van onze Viva Walker
« Reactie #79 Gepost op: mei 22, 2015, 12:20:11 am »

.
« Laatst bewerkt op: mei 22, 2015, 12:23:11 am door TheMailPilot »
Gelogd

TheMailPilot

  • Gast
Re: Restauratie van onze Viva Walker
« Reactie #80 Gepost op: mei 22, 2015, 12:20:46 am »

Kan ik hier geen videos posten ?
Gelogd

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.019
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Restauratie van onze Viva Walker
« Reactie #81 Gepost op: mei 22, 2015, 12:48:56 am »

Ik zou de loctite achterwege gelaten hebben, denk ik.
Gelogd

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.019
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Restauratie van onze Viva Walker
« Reactie #82 Gepost op: mei 22, 2015, 12:49:58 am »

Maar mooi project met mooie materialen.

Video's plaatsen kan waarschijnlijk via een site als photobucket. Dan upload je daar en post je hier de link.
Gelogd

TheMailPilot

  • Gast
Re: Restauratie van onze Viva Walker
« Reactie #83 Gepost op: mei 22, 2015, 01:34:56 am »

Bwa omdat je denkt dat ze moeilijker te demonteren zijn ? Dat is snel opgelost door ze eenq goed warm te maken. Het is beter loctte ertussen te hebben dan aan elkaar geroeste delen ;) zoals voordien :)
Gelogd

TheMailPilot

  • Gast
Re: Restauratie van onze Viva Walker
« Reactie #84 Gepost op: mei 22, 2015, 01:37:07 am »

Video en de rest is voor morgen. Het is bedtijd ;)
Gelogd

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.019
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Restauratie van onze Viva Walker
« Reactie #85 Gepost op: mei 22, 2015, 08:33:33 am »

Bwa omdat je denkt dat ze moeilijker te demonteren zijn ? Dat is snel opgelost door ze eenq goed warm te maken. Het is beter loctte ertussen te hebben dan aan elkaar geroeste delen ;) zoals voordien :)

Dat is waar, maar dat is juist de reden dat ik dergelijke lagers juist altijd enigszins gevet erin zet (kopervet of vergelijkbaar). Die dingen zitten doorgaans zo ramvast... Helemaal als het om lagers in aluminium gaat, bijvoorbeeld in ATB frames. En zoiets als een naaf voldoende heet stoken vind ik lastig zonder de juiste branders.
Gelogd

TheMailPilot

  • Gast
Re: Restauratie van onze Viva Walker
« Reactie #86 Gepost op: mei 22, 2015, 10:16:07 am »

Ja klopt maar het opwarmen dient voor mij hier enkel om de loctite te "breken" en doe ik hier altijd met een heatgun, nog nooit problemen gehad :) de originele binnenkant van de naaf zal met lps3 ingesmeerd worden zodat water niet kan binnendringen. de vernieuwing van de lagers zal ook minder water doorlaten. Als ik de vorige lagers bekeek dan kon het zich eigenlijk gewoon mengen met het vet en dat zag je aan de structuur ervan :).
Gelogd

TheMailPilot

  • Gast
Re: Restauratie van onze Viva Walker
« Reactie #87 Gepost op: mei 22, 2015, 10:17:19 am »

Een beetje interactief werk :) https://youtu.be/Jf-eCBFsbwM
Gelogd

TheMailPilot

  • Gast
Re: Restauratie van onze Viva Walker
« Reactie #88 Gepost op: mei 22, 2015, 10:22:54 am »

Dus alles zit mooi op zijn plaats en de komende jaren hoef ik geen schrik te hebben dat er iets met de lagers misgaat. Dus dan hebben we de naven ook een laagje uv bestendige polyverf gegeven. Origineel zat er ook zwarte verf op maar die was door vet modder en weet ik veel gewoon een los papje geworden. let op, oog voor detail de moeren zijn ook gedaan :) al ben ik benieuwd wat daar nog zal aanhangen na montage van de wielen :) "je moet wat met je verf die over is he"
Gelogd

TheMailPilot

  • Gast
Re: Restauratie van onze Viva Walker
« Reactie #89 Gepost op: mei 22, 2015, 10:26:12 am »

Een klein samenraapsel van de stukken die klaar zijn. De rode verf voor de steunplaatjes en de velgen is er nog niet, mede omdat ik op zoek ben naar de goedkoopste en beste en hardste oplossing :) lees: we hebben hier geen rode polyurethaan verf staan. :)
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal