Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 »   Omlaag

Auteur Topic: Van caravan naar vouwwagen: advies gezocht  (gelezen 20206 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Re: Van caravan naar vouwwagen: advies gezocht
« Reactie #120 Gepost op: oktober 13, 2017, 08:50:07 pm »

Leuk om te lezen! Herkenbaar ook, zien doet voelen/ervaren.  :J
Gelogd

JanJD

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 339
  • Merk Vouwwagen: 3DOG Traildog
Re: Van caravan naar vouwwagen: advies gezocht
« Reactie #121 Gepost op: oktober 13, 2017, 09:22:20 pm »

Goed dat je je ervaringen deelt; succes met het maken van de goede keuze voor jullie!
Gelogd
Alles moet zo eenvoudig mogelijk gemaakt worden, maar niet eenvoudiger dan dat. (Albert Einstein)

dimon

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 4
  • Merk Vouwwagen: jamet louisiana
Re: Van caravan naar vouwwagen: advies gezocht
« Reactie #122 Gepost op: oktober 14, 2017, 12:44:08 pm »

Wij zijn ook overgestapt van een caravan naar een vouwwagen 2 maand geleden. Het rijden met een caravan vonden wij iedere keer weer een ellende (vooral inhalen van vrachtwagens). En daarbij is een vouwwagen op tol wegen de helft goedkoper en de stalling kosten ook. Wij hebben een 2e handsje aangeschaft maar wij hebben wel 2 oudere kinderen en geen rug klachten. Dus die keuze voor ons was vrij makkelijk. Wij wilden een dubbel bed met voortent en luifel. Ik heb nu al zin in volgend zomer om hem uit te proberen  :).

Maar vrienden van ons hebben hun oog laten vallen op een Campooz Fat Freddy. Niet te groot, snel op te zetten dacht ik en je kunt het doek er af laten en een aanhangwagen er van maken hoorde ik. Misschien is dat een aanrader!

Wat mijn wel tegenviel bij een vouwwagen was het inrichten. In de caravan konden we stoelen, kastjes en tafels stapelen in de caravan en alles onder de banken en vaste kasten kwijt. De pakruimte is nu erg beperkt dus wij gaan onze skibox weer erbij gebruiken denk ik.
Gelogd

linda75

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 799
  • Merk Vouwwagen: aart kok livingstone
Re: Van caravan naar vouwwagen: advies gezocht
« Reactie #123 Gepost op: oktober 16, 2017, 09:57:42 am »

dat hadden wij ook hoor maar mijn ervaring leert dat je met een vouwwagen steeds creatiever gaat nadenken en dus steeds minder meeneemt.. bij ons past nu alles makkelijk in de wagenbak en achterin de auto. het echte kampeergevoel begint daarmee weer terug te komen :#
Gelogd

RDDR

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 530
  • Merk Vouwwagen: Voorheen HK Kyte XL (MY2019) - nu een caravan
Re: Van caravan naar vouwwagen: advies gezocht
« Reactie #124 Gepost op: oktober 16, 2017, 11:41:54 am »

@Dimon: de Campooz Fat Freddy II is nu degene die onze lichte voorkeur heeft boven de Campwerk en 3Dog. Het punt is nog dat het een jong merk is en de kwaliteit zich  nog moet bewijzen. Maar goed: soms moet men een gokje wagen en ik denk dat we er daarmee eigenlijk ook wel uit zijn dat het de Campooz gaat worden.

Ten aanzien van meeslepen van spullen: wij rijden nu met alleen de caravan (een vrij compacte Eriba Feeling 430) en hebben overal ruimte over. We zijn nogal makkelijk. Ter illustratie: we zijn eerder dit jaar 10 dagen naar Florida geweest met..... alleen handbagage  :J   Gaat prima.
Dus ik verwacht dat we zowel in de vouwwagen als in de auto veel plaats over hebben.

Ander vraagje: heeft iemand wel eens onderweg dingen bezocht, zoals een stad (P&R terrein of zo) of een museum, zoals het Mercedes Benz museum nabij Stuttgart? Met een caravan durf ik dat niet aan, maar met een vouwwagen heb je genoeg aan 2 vakken achter elkaar.
Gelogd

JanJD

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 339
  • Merk Vouwwagen: 3DOG Traildog
Re: Van caravan naar vouwwagen: advies gezocht
« Reactie #125 Gepost op: januari 28, 2018, 09:59:35 pm »

@RDDR, wat is de status nu, wat heb je gekozen? Heb je een vouwwagen in bestelling voor het komende zeizoen?
Gelogd
Alles moet zo eenvoudig mogelijk gemaakt worden, maar niet eenvoudiger dan dat. (Albert Einstein)

RDDR

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 530
  • Merk Vouwwagen: Voorheen HK Kyte XL (MY2019) - nu een caravan
Re: Van caravan naar vouwwagen: advies gezocht
« Reactie #126 Gepost op: mei 18, 2018, 09:24:10 am »

Hoi Jan (en alle anderen),

ten eerste: excuses voor de late reactie. Door verschillende omstandigheden (verandering van baan, van woonplaats, huis verkopen, huis kopen) hebben we dit even een seizoen in de koelkast gezet. We gaan dit jaar nog even weg met de Eriba caravan en de vakantie zal wat korter zijn dan normaal.

Daarna willen we toch echt naar een vouwwagen. Wel nog steeds twijfel of het een 3Dog-achtige wordt of toch een Holtkamper Kyte. Vind die zo verrekte mooi.
Gelogd

RDDR

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 530
  • Merk Vouwwagen: Voorheen HK Kyte XL (MY2019) - nu een caravan
Re: Van caravan naar vouwwagen: advies gezocht
« Reactie #127 Gepost op: juli 31, 2018, 01:25:37 pm »

Even terug komend op mijn lang lopend topic.
Het heeft allemaal even geduurd, doordat sommige zaken in het leven soms wat anders lopen dan gepland. Waren andere zaken die aandacht nodig hadden.

Eind augustus gaan we voor de laatste keer met de caravan op pad naar Zuid Duitsland. Die gaan we daarna te koop zetten. De knoop is definitief doorgehakt dat het een vouwwagen gaat worden en we ook welk type. Wellicht tegen de verwachting in (als je het hele topic doorleest) gaan we toch voor een Holtkamper Kyte. Holtkamper heeft nu wel een occasion van 2016 staan, maar de prijs is net 2.000 Euro onder de nieuwprijs.
We hopen op een goede beursaanbieding op de kampeer en caravan jaarbeurs of een leuke najaarsactie. Het design, de ruimte, windforce (heb rugklachten) en de mogelijkheid om met zeer weinig haringen te staan hebben de doorslag gegeven. Nog lang gewtijfelld over 3Dog / Campwerk / Campooz gezien die voor minder geld ook een snelklapper leveren die groot genoeg is voor 2 personen.

Maar soms is het verstandig om je gevoel te volgen en te nemen wat je echt wil in plaats van verstandelijk alles te beredeneren. Dus op naar een Kyte
Gelogd

JanJD

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 339
  • Merk Vouwwagen: 3DOG Traildog
Re: Van caravan naar vouwwagen: advies gezocht
« Reactie #128 Gepost op: juli 31, 2018, 01:56:15 pm »

Even terug komend op mijn lang lopend topic.
De knoop is definitief doorgehakt dat het een vouwwagen gaat worden en we ook welk type. Wellicht tegen de verwachting in (als je het hele topic doorleest) gaan we toch voor een Holtkamper Kyte.
Leuk dat je dit toch wel verassende besluit deelt! Elke wagen heeft z’n eigen voor en nadelen en je kiest goed als je gaat voor waar jij je goed bij voelt. Succes en veel plezier met je toekonstige aankoop! Het zou leuk zijn als je ons ook op de hoogte houdt van je ervaringen.
Gelogd
Alles moet zo eenvoudig mogelijk gemaakt worden, maar niet eenvoudiger dan dat. (Albert Einstein)

RDDR

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 530
  • Merk Vouwwagen: Voorheen HK Kyte XL (MY2019) - nu een caravan
Re: Van caravan naar vouwwagen: advies gezocht
« Reactie #129 Gepost op: juli 31, 2018, 02:11:17 pm »

Ga ik zeker doen Jan. Ik wil graag actief lid op dit forum blijven, zodra ik echt bij het clubje hoor  :)
Nog even afscheid nemen van het caravan forum.

En ja: de uitkomst was voor ons eigenlijk ook verrassend. Holtkamper is eigenlijk (te) duur voor wat je krijgt, maar we vinden ze zo mooi en zijn dusdanig gecharmeerd ervan dat we maar wat dieper in de buidel tasten.
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Van caravan naar vouwwagen: advies gezocht
« Reactie #130 Gepost op: augustus 01, 2018, 12:32:47 am »

Idd leuk dat je dit deelt, ik ga duimen voor een mooie beursaanbieding :J we lezen je graag en wie weet is het klapweekend 2019 iets voor jullie  :J
Gelogd

RDDR

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 530
  • Merk Vouwwagen: Voorheen HK Kyte XL (MY2019) - nu een caravan
Re: Van caravan naar vouwwagen: advies gezocht
« Reactie #131 Gepost op: augustus 02, 2018, 08:38:59 am »

We hebben er zin en ons besluit genomen. Dus hij gaat er hoe dan ook wel komen. Maar minder betalen is altijd fijn.  :)
Wellicht dat ik toch even bel wat op de occasion van 2016 nog mogelijk is.
Gelogd

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Re: Van caravan naar vouwwagen: advies gezocht
« Reactie #132 Gepost op: augustus 02, 2018, 10:41:45 am »

Prachtige vouwwagen! Succes!
Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.794
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Van caravan naar vouwwagen: advies gezocht
« Reactie #133 Gepost op: augustus 02, 2018, 04:50:30 pm »

Mooi besluit, heeft ook mijn voorkeur als ik mag kiezen, nu de financiële middelen nog :)

Kom hem graag een keer bewonderen als je hem/haar? hebt en hebt staan!
Gelogd

Eilandje

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 84
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Spacer
Re: Van caravan naar vouwwagen: advies gezocht
« Reactie #134 Gepost op: augustus 02, 2018, 11:50:00 pm »

Ik heb afgelopen woensdag, in mijn eentje (met twee rond jengelde kleine kinderen) de holtkamper spacer afgebroken, naar een andere camping gereden, opgebouwd en naar het dorps  zwembad gegaan. Nooit over nagedacht, maar mijn buren maakte de opmerking bij het opruimen. Wat handig. Dat je niks hoeft schoon te maken en je kunt nat opvouwen zonder dat je bed nat wordt. Dus als je veel wilt trekken zou ik die punten ook op het lijstje zetten.
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal