Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 »   Omlaag

Auteur Topic: Van caravan naar vouwwagen: advies gezocht  (gelezen 20207 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

RDDR

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 530
  • Merk Vouwwagen: Voorheen HK Kyte XL (MY2019) - nu een caravan
Re: Van caravan naar vouwwagen: advies gezocht
« Reactie #135 Gepost op: augustus 03, 2018, 09:41:14 am »

@Eilandje: het nat kunnen opvouwen voor een rit, zonder dat je bed een waterbed wordt was een van de 'eisen' voor ons. Bij een 3Dog kan dan dat, bij een Kyte ook. Dus die is zeker meegenomen. Ook voor de terugreis hebben wij het geluk dat we hem makkelijk in eigen tuin kunnen opzetten om te drogen. Ook als hij daar langer moet staat, zou hij niet in de weg staan.

@Hemertje: ja, ze zijn inderdaad gruwelijk duur en was voor ons ook een reden dat we er langer over nagedacht hebben. We hebben het geluk (en werken hard) dat we de financiële middelen wel hebben, maar het blijft een smak geld voor een vouwwagen. Maar goed: doet maar een keer pijn, daarna vergeet je dat snel als je er plezier aan beleeft.
Gelogd

Jerome

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 812
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: Van caravan naar vouwwagen: advies gezocht
« Reactie #136 Gepost op: augustus 03, 2018, 09:49:04 am »

Ach ja, als je het geld hebt, mag je je zelf ook wel een keer kietelen. Toch.
En het is iets voor jaren, wat ook nog redelijk waarde vast is.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.794
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Van caravan naar vouwwagen: advies gezocht
« Reactie #137 Gepost op: augustus 03, 2018, 02:23:14 pm »

Citaat van: RDDR link=topic=21211.msg297044#msg297044
@Hemertje: ja, ze zijn inderdaad gruwelijk duur en was voor ons ook een reden dat we er langer over nagedacht hebben. We hebben het geluk (en werken hard) dat we de financiële middelen wel hebben, maar het blijft een smak geld voor een vouwwagen. Maar goed: doet maar een keer pijn, daarna vergeet je dat snel als je er plezier aan beleeft.

Voor zo’n wagen mag het zeker een keer pijn doen, je hebt er ook jaaaaren plezier van
Op dit moment andere prioriteiten dus we moeten nog doorsparen en wachten wat er op ons pad komt, wellicht een mooie gebruikte! :P
Gelogd

RDDR

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 530
  • Merk Vouwwagen: Voorheen HK Kyte XL (MY2019) - nu een caravan
Re: Van caravan naar vouwwagen: advies gezocht
« Reactie #138 Gepost op: augustus 10, 2018, 12:16:25 pm »

Na contact met Holtkamper toch onze twijfels voor een gebruikte.
Ze hebben twee interessante staan:
Kyte XL uit 2016 voor 20k en een Kyte S uit 2017 voor 21,5k Euro

Er zal niets mis zijn met de wagens, maar de prijs zit wel heel dicht bij een nieuwe, zeker gezien we niet veel opties willen hebben.
Kyte XL 20.500 + wagenpakket 1750 + hordeur  200 + compressor koelkast 75 = 22.525

Verschil occasion met nieuw is dan wel heel klein. Vooral ook omdat men op occasions niets wil doen, vaste prijzen. Op een nieuwe is ook heel weinig mogelijk, maar wel iets.
Vandaag laten we weten of we op het aanbod van een nieuwe ingaan. Het is al het 2019 model dat in Dusseldorf zal staan en we 'krijgen' er dan een bamboe keuken bij. Was voor ons niet nodig, maar ziet er goed uit.
Gezien we geen kinderen hebben, verder geen behoefte aan tenten / wanden. Kost alleen maar tijd met opzetten / afbreken.
Gelogd

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Re: Van caravan naar vouwwagen: advies gezocht
« Reactie #139 Gepost op: augustus 10, 2018, 01:37:14 pm »

Ik vind het de mooiste vouwwagen die er is. De vraagprijs daarentegen vind ik persoonlijk schrikbarend hoog. Het tentdoek is een keer versleten.  Terwijl je voor het zelfde geld een nieuwe caravan koopt waar je langer mee doet en deze qua inruilwaarde meer waard blijft.

Iemand die weet waarom de Holtkampers zo duur zijn in vergelijking met andere merken?
Gelogd

RDDR

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 530
  • Merk Vouwwagen: Voorheen HK Kyte XL (MY2019) - nu een caravan
Re: Van caravan naar vouwwagen: advies gezocht
« Reactie #140 Gepost op: augustus 10, 2018, 02:12:16 pm »

Of een caravan meer waard blijft dan een Holtkamper (of een van de andere 2de hands populaire merken zoals 3Dog en Combicamp) durf ik te betwijfelen.
Moet je eens kijken wat die dingen nog kosten en ze worden nog vrij vlot verkocht ook.

Ook wij weten dat je een prima caravan koopt (nieuw) voor die prijs. Echter: daarmee zijn onze wensen die we hebben ten opzichte van onze huidige caravan niet opgelost.
« Laatst bewerkt op: augustus 10, 2018, 02:13:47 pm door RDDR »
Gelogd

Daan Rene

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 538
  • Een droom is uitgekomen!!
Re: Van caravan naar vouwwagen: advies gezocht
« Reactie #141 Gepost op: augustus 10, 2018, 04:16:50 pm »

Ik vind het de mooiste vouwwagen die er is. De vraagprijs daarentegen vind ik persoonlijk schrikbarend hoog. Het tentdoek is een keer versleten.  Terwijl je voor het zelfde geld een nieuwe caravan koopt waar je langer mee doet en deze qua inruilwaarde meer waard blijft.

Iemand die weet waarom de Holtkampers zo duur zijn in vergelijking met andere merken?
Er zitten een hoop patenten op. Dat is waarschijnlijk wat de prijs zo omhoog stuwt. En als men het er voor wil betalen..

Verstuurd vanaf mijn LG-M250 met Tapatalk

Gelogd

Jerome

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 812
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: Van caravan naar vouwwagen: advies gezocht
« Reactie #142 Gepost op: augustus 10, 2018, 04:32:06 pm »

Er zitten een hoop patenten op. Dat is waarschijnlijk wat de prijs zo omhoog stuwt. En als men het er voor wil betalen..

Verstuurd vanaf mijn LG-M250 met Tapatalk
Ik denk dat het niet de patenten zijn. Het is niet zo dat holkamper nu zo uniek is dat ze dankzij de patenten iets bieden wat andere niet zouden kunnen bieden.
Het heeft meer met populariteit te maken. Het is de Apple onder de vouwwagens.

En je moet er een beetje verliefd op zijn om dat geld er vooruit te geven.
Hoe was het ook alweer, liefde maakt ...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

edwin_t

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 117
  • Merk Vouwwagen: Holkamper Kite XL WF
Re: Van caravan naar vouwwagen: advies gezocht
« Reactie #143 Gepost op: augustus 10, 2018, 04:44:42 pm »

Erg mooie wagen, de kyte. Tsja, de prijs is hoog maar restwaarde blijft goed. Kijk maar wat er voor 2e hands HK wagens gevraagd wordt op marktplaats.

Wat is jullie overweging om een kyte te kiezen ipv een cocoon aero? De kyte lijkt me erg groot voor 2 personen en is duurder dan de cocoon aero toch?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

RDDR

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 530
  • Merk Vouwwagen: Voorheen HK Kyte XL (MY2019) - nu een caravan
Re: Van caravan naar vouwwagen: advies gezocht
« Reactie #144 Gepost op: augustus 10, 2018, 05:05:20 pm »

De deal is rond!
Komende donderdag gaan we (als een van de eersten) een MY2019 Kyte XL ophalen!  :> :>

Met bamboe keuken, hordeur en wagenpakket. Verder eigenlijk niets nodig.
Bigfoots waren te duur daar, plaatsen we zelf wel.

@Edwin: prijsverschil is veel kleiner dan het lijkt. De cocoon aero is alleen echt interessant als je geen keuken wil. Met keuken en MTT trailer scheelt het nier meer zoveel. Hoewel de tijdelijke Cocoon aktie nu het gat wel weer ietsje groter maakt.
De Kyte zet zich makkelijker op (carbon frame), vinden we persoonlijk mooier en heeft net wat meer ruimte voor de gevallen dat we onze hond (Berner Sennen) meenemen.
En de Kyte lijkt waardevaster, maar dat blijft afwachten.

En het formaat: ook nu al vermijden we campings met kleine plaatsen. Hou er niet van om opgepropt te zitten. Footprint is maar 8 x 5 = 40m2

Nu nog de sleurhut zien te verkopen.


« Laatst bewerkt op: augustus 10, 2018, 06:10:54 pm door RDDR »
Gelogd

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Re: Van caravan naar vouwwagen: advies gezocht
« Reactie #145 Gepost op: augustus 10, 2018, 07:48:34 pm »

Gefeliciteerd ondanks de prijs een prachtige vouwwagen  :J
Gelogd

edwin_t

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 117
  • Merk Vouwwagen: Holkamper Kite XL WF
Re: Van caravan naar vouwwagen: advies gezocht
« Reactie #146 Gepost op: augustus 10, 2018, 10:14:48 pm »

Duidelijk, goed over nagedacht zo te lezen :)3]

Veel plezier met deze mooie tenttrailer!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

Klapzwaan

  • Klap nerd
  • ***
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 331
  • Merk Vouwwagen: Kyte S (2018)
Re: Van caravan naar vouwwagen: advies gezocht
« Reactie #147 Gepost op: augustus 10, 2018, 10:41:02 pm »


Iemand die weet waarom de Holtkampers zo duur zijn in vergelijking met andere merken?

Ik begrijp de discussie over de prijs van een HK niet zo goed. Dat men zichzelf graag een HK wenst zal ongetwijfeld meespelen, maar het is toch aan HK om te bepalen wat voor een prijs zij voor voor product vragen? Je hoeft geen vw van HK te kopen.
Mijn persoonlijke ervaring met HK is dat men een top service op haar producten geeft.

RDDR, goede keuze en vele jaren plezier gegarandeerd!
Gelogd

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Re: Van caravan naar vouwwagen: advies gezocht
« Reactie #148 Gepost op: augustus 11, 2018, 09:21:30 am »

Joh, als je het kan betalen en het er voor over hebt. Helemaal prima.daar zeg ik verder ook niks over.

Ik constateer dat de prijs erg hoog is in vergelijking met bijvoorbeeld Jamet. Ik vroeg me af waar dit prijsverschil in zit. Het blijft een wagenbak met wat doek en een frame.

Zo duidelijker voor jou?  O0

Gelogd

RDDR

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 530
  • Merk Vouwwagen: Voorheen HK Kyte XL (MY2019) - nu een caravan
Re: Van caravan naar vouwwagen: advies gezocht
« Reactie #149 Gepost op: augustus 11, 2018, 10:17:26 am »

Op zich een terechte vraag, ik voel me ook totaal niet aangevallen en heb ook niet de behoefte mijn aankoop te verdedigen, dus zo moet je onderstaande ook niet lezen. Maar wil wel een oprechte poging doen om onze beweegredenen uit te leggen. Daar is immers een forum voor.

Ten eerste, na wat premium automerken te hebben gereden ben ik vorig jaar overgestapt naar een Ford Mondeo Vignale 2.0 TDCI Bi-turbo. Het Vignale label is ook premium bedoeld. Zo'n Mondeo is toch al gauw 15.000 Euro goedkoper dan een BMW / Mercedes / Volvo. En helaas merk je dat dus wel. Afwerking, rammeltjes, leer op het stuurwiel wat slijt, stoelen die op lange ritten net wat minder zijn. Rampzalig? Absoluut niet. Maar..... na 6 maanden alweer ingeruild op een BMW 430D Gran Coupe. Die ik nu 8 maanden met volle tevredenheid heb.
Was het prijsverschil tussen de BMW en de Ford te verwantwoorden? Nee, eigenlijk niet. De verschillen zullen in productiekosten bij lange na geen 15.000 Euro zijn. Veel minder. Dus BMW maakt meer winst. Prima, maar ik heb het ervoor over. Ik stoorde me dagelijks ontzettend aan de rammeltjes, het trage navi systeem en andere kleinigheden. Ben nu helemaal happy. En doordat ik de Ford na 6 maanden echt zat was, is het een van de duurste auto's per km uit mijn leven geworden.

Jamet vs Holtkamper.... zelfde verhaal: Windforce, de keuken (kijk eens naar de plaatjes van een Jamet keuken een een Holtkamper Bamboe keuken), carbon en RVS frame, het tentdoek. Alleen dat laatste al, het tentdoek, voelt zo anders aan. Ook hier weer: het verschil in prijs is overal zichtbaar maar rekenkundig niet te verantwoorden. Maar goed: blijft dan kiezen wil ik meer uitgeven voor iets waar ik echt blij van wordt of geeft rekenkundig de doorslag.

Voor ons is de keuze iets waar ik echt blij van wordt. Heeft deels te maken met een 'liever in 1 keer goed' mentaliteit, maar zeker ook met de financiële mogelijkheden die we hebben. Maar ik kan me heel goed voorstellen dat anderen een andere keuze maken en dat respecteer ik zeker ook.

Overigens geldt dit binnen de vouwwagens zeker niet alleen voor Holtkamper. Een 3Dog Traildog kost in vergelijkbare specificatie (geremde wagen, luifel, licht metalen velgen, keuken, afscherming slaapdeel) ook 18.500 Euro. Een Cocoon Aero nieuw slechts 500 Euro meer.  Maar ook een 3Dog is made in EU en straalt de kwaliteit vanaf, blijf alleen zelf het design niet mooi vinden. Maar dat is heel persoonlijk.
« Laatst bewerkt op: augustus 11, 2018, 10:21:27 am door RDDR »
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal