Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 »   Omlaag

Auteur Topic: Van caravan naar vouwwagen: advies gezocht  (gelezen 20210 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

CJ-Petra

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 369
  • Merk Vouwwagen: Polynorm met Gordigear Taiga
Re: Van caravan naar vouwwagen: advies gezocht
« Reactie #45 Gepost op: september 08, 2017, 08:11:48 am »

Nog een ideetje. Wij hebben als 'keuken' een legerkist waar pannen, borden, bekers, bestek, koffie, thee, suiker, olie en kruiden instaan. De kist staan in de vouwwagen en tijdens gebruik staat ie op de deksel. Ook als we gaan tentkamperen of in een kale blokhut overnachten gaat de keukenkist mee.
Gelogd

RDDR

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 530
  • Merk Vouwwagen: Voorheen HK Kyte XL (MY2019) - nu een caravan
Re: Van caravan naar vouwwagen: advies gezocht
« Reactie #46 Gepost op: september 08, 2017, 10:59:42 am »

Conceptueel zeker iets wat mogelijk is. Jullie uitvoering lijkt me wat aan de zware kant voor iemand als mij met serieuze rugklachten. Maar het concept kan ook anders worden uitgevoerd met lichtere materialen of iets met wielen wat inklapt. Zal ook liggen aan welke wagen het wordt. Bij 3Dog en Aart kok kan de keuken worden geleverd, zonder dat dit de wagen verlengd.

Overigens vind ik de Aart Kok portable keuken ook nog wel een aardig ding.
Gelogd

h2o

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 250
  • Merk Vouwwagen: HK Kyte S 2012
Re: Van caravan naar vouwwagen: advies gezocht
« Reactie #47 Gepost op: september 08, 2017, 11:15:17 am »

50 of 60 cm extra lengte voor een keuken ga je naar mijn idee niks van merken...
Ook niet op de leuke of mooie routes.
Gelogd
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car....

nikkel1964

  • Gast
Re: Van caravan naar vouwwagen: advies gezocht
« Reactie #48 Gepost op: september 08, 2017, 11:36:24 am »


Overigens vind ik de Aart Kok portable keuken ook nog wel een aardig ding.

Ook in combinatie met rugklachten? Voordeel van een vaste keuken is dat je deze -gevuld en wel- nergens heeft hoeft te tillen of te rollen (wat niet op elk terrein even makkelijk gaat). Vergis je niet in het gewicht van een geladen keuken...

Zoals H2O mijns inziens terecht opmerkt: die 50-60cm extra voor een (vaste) keuken merk je niet tijdens het rijden, ook niet op smalle (berg)weggetjes. Je krijgt er niet in ene een wagen van 5-6 meter van... De vaste keuken is daarnaast heerlijk voor onderweg maar ook bij korte verblijven. Klep open en koken maar  :J
Gelogd

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.755
Re: Van caravan naar vouwwagen: advies gezocht
« Reactie #49 Gepost op: september 08, 2017, 12:59:44 pm »

Wij hebben een cc Flexi Tent & Trailer. Hierbij word ook geen keuken geleverd. We hebben een oudere bermkeuken gekocht en die staat bij ons op de dissel. Geen disselbak maar een disselkeuken.


Proud owner of a Combi Camp Flexi T&T
Gelogd

OhPeeCee

  • Ik ben te jong om me oud te voelen
  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.224
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon Aero
Re: Van caravan naar vouwwagen: advies gezocht
« Reactie #50 Gepost op: september 08, 2017, 02:09:00 pm »

Onze HK is 425 cm totaal, met keuken achterop


Mobiele reactie via Tapatalk
Gelogd

RDDR

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 530
  • Merk Vouwwagen: Voorheen HK Kyte XL (MY2019) - nu een caravan
Re: Van caravan naar vouwwagen: advies gezocht
« Reactie #51 Gepost op: september 08, 2017, 03:25:44 pm »

Klopt, maar een Cocoon Aero (zonder keuken) is 350cm. Scheelt toch 75cm lengte. En zeker gezien wij een keuken toch al amper gaan gebruiken (gas zit er nutteloos, kraan in de caravan gebruiken we niet, het gaat vooral om de koelkast).... Een en ander ligt er ook aan hoe de keuken is gemaakt (3Dog binnen de wagen, Aart Kok heeft ook dissel keukens) en wat de prijs van de keuken is. Vooral bij Holtkamper van de ik de 3.500 Euro toch ook een ietwat ver gaan. Ze is mooi, maar voor ons gebruik niet te verantwoorden.

@Muis: thanks voor de uitnodiging. Even kijken of we het halen, maar ik ga er vanuit van wel.

« Laatst bewerkt op: september 08, 2017, 03:38:21 pm door RDDR »
Gelogd

Marcel

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 516
  • Merk Vouwwagen: Cabanon
Re: Van caravan naar vouwwagen: advies gezocht
« Reactie #52 Gepost op: september 08, 2017, 04:03:38 pm »

Als je de keuken niet gebruikt, zou ik geen keuken kopen. Dat lijkt me een no-brainer eerlijk gezegd.
Gelogd

JanJD

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 339
  • Merk Vouwwagen: 3DOG Traildog
Re: Van caravan naar vouwwagen: advies gezocht
« Reactie #53 Gepost op: september 08, 2017, 04:18:52 pm »

Wij hebben dit jaar een nieuwe 3DOG Traildog afgeleverd gekregen en zijn hier afgelopen voorjaar en zomer met veel plezier mee weggeweest. In ons geval was het een opvolger van een tent (en dakkoffer, geen aanhangwagen). Opzet-en afbreek snelheid (en eenvoud), goed rijgedrag en minimale noodzaak tot slepen van spullen en (bewezen) degelijkheid waren belangrijke eisen voor ons. Wij hebben meer dan 10 vouwwagens vergeleken waaronder de typen op jouw lijst, even enkele van onze bevindingen:
1) Holtkamper Cocoon Aero: Mooie wagen, windforce vond ik een nadeel (moet je 10A stroom voor hebben), ziet er natuurlijk stoer uit maar dit opblazen duurt relatief lang. Netto maakt dit de traagste opzetter van deze 3. Na het opblazen moet er trouwens nog het een en ander gefixeerd worden. Het bed lijkt comfortabel maar qua afmetingen niet bijzonder ruim (210x155cm)
2) CCC of CCV: CCC heeft t.o.v. de andere 2 opties de meest ruime keuken. Opzetten gaat bij vlakke bodem lekker snel maar het is wat improviseren met vulblokken etc. op ongelijke bodem. De oppervlakte van de binnenruimte is beperkt, de hoogte is voor mij (1,90 lang) ongemakkelijk laag. Kwalitatief ben ik niet echt overtuigd van de cc, in mijn kennissen kring heb ik 2 ccc bezitters met wat probleempjes.
3) 3DOG Traildog: staat et snelst van deze 3, leefruimte is ruim maar ook veel bagageruimte in de wagenbak, voelt zeer degelijk aan en wordt geleverd met 10 jaar garantie; nadeel de optionele voortent is relatief bewerkelijk met opzetten en de koelbox zit niet in de keuken. Wij zijn voor de keuken erker gegaan en hebben zelf een eigen luxe keuken gebouwd. Zojuist is op de caravansalon in Duitsland een iets luxere luifel ge-introduceert. Het bed met de (optionele) froli bodem is super comfortabel en ook groot (220x180cm).
Gelogd
Alles moet zo eenvoudig mogelijk gemaakt worden, maar niet eenvoudiger dan dat. (Albert Einstein)

leeuw

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 550
  • Kyte S
Re: Van caravan naar vouwwagen: advies gezocht
« Reactie #54 Gepost op: september 08, 2017, 07:15:52 pm »

Windforce gebruikt inmiddels nog maar 6 amp.
Zet onze wagen binnen een minuut op en het fixeren kost ook amper tijd.
Valt dus wel mee met de traagheid, wat mij betreft. Heb geen ervaring met de andere wagens
Gelogd

RDDR

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 530
  • Merk Vouwwagen: Voorheen HK Kyte XL (MY2019) - nu een caravan
Re: Van caravan naar vouwwagen: advies gezocht
« Reactie #55 Gepost op: september 08, 2017, 08:51:02 pm »

@Jan en Leeuw: bedankt voor jullie ervaringen en ook de toelichting dat tegenwoordig 6A afdoende is. Dat heb je eigenlijk overal wel.


Eigenlijk bevestigd Jan wat we zelf ook al vonden. Als ik de CCC / CCV naast de 3Dog zetten, gaat onze voorkeur naar de 3Dog. Gezien we toch moeten gaan afstrepen hebben we besloten om definitief een streep door de CC's te zetten.
Over is dus nog de HK Cocoon Aero, 3Dog Traildog en Aart Kok River Lodge / River Camp

@Jan: Er zijn niet zoveel 3Dog owners, dus even een paar vraagjes:
1) de hoge aanhanger lijkt ons wat onhandig: geen zicht door de binnenspiegel (kan prima zonder, maar toch) en het lijkt ons juist lastig om aan de spullen te komen via het bed doordat de spullen vrij diep liggen. Wat is jouw ervaring?
2) hoeveel haringen gebruik jij als je maar 1 of 2 nachten op een plek blijft
En inderdaad: de nieuwe luifel vind ik aanzienlijk mooier (wel verrekte duur als de prijs klopt). Dus als we hem bestellen gaan we voor de nieuwe luifel. Voortent doen we niet aan. Veel te veel gedoe. Design blijf ik niet heel fraai vinden, maar alles is extreem degelijk gemaakt. Voel super goed aan.
Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.794
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Van caravan naar vouwwagen: advies gezocht
« Reactie #56 Gepost op: september 08, 2017, 09:41:29 pm »

wat vind je van een Basekitchen op de dissel onder de luifel van de Cocoon?
heb zelf afgelopen jaar een Basekitchen gemaakt, zie http://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=20605.0

Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: Van caravan naar vouwwagen: advies gezocht
« Reactie #57 Gepost op: september 08, 2017, 09:56:00 pm »

Ik kijk met de golf over de kyte heen en heb dan alleen de stoelen onder het zeil liggen.
Opzetten compleet met de hand inclusief waterpas e.d. binnen 20m.
Een windforce gaat sneller ook als je de windforce met de hand opzet.
Je kan overal staan.
Geen gesleep met keuken.

3dog lijkt me ook wel wat maar dan alleen met luifel.
Keukentje minimaal wel groot bed.
Achter de auto er niet over heen kijken zou mij niks uitmaken.

Ga maar eerst kijken en bij de najaar klap weekend.

Iedereen maakt besluiten zoals ze het beste uitkomt voor die situatie.
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

RDDR

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 530
  • Merk Vouwwagen: Voorheen HK Kyte XL (MY2019) - nu een caravan
Re: Van caravan naar vouwwagen: advies gezocht
« Reactie #58 Gepost op: september 08, 2017, 10:00:13 pm »

@Hemertje: perfect en mooi..... maar.... jouw kluscapaciteiten liggen ver boven die van mij. Heel ver...
@Spike: wederom dank. We zijn iig terug naar 3 stuks. Hoog tijd om ze te gaan bekijken.
Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.794
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Van caravan naar vouwwagen: advies gezocht
« Reactie #59 Gepost op: september 08, 2017, 10:10:41 pm »

@Hemertje: perfect en mooi..... maar.... jouw kluscapaciteiten liggen ver boven die van mij. Heel ver...
@Spike: wederom dank. We zijn iig terug naar 3 stuks. Hoog tijd om ze te gaan bekijken.

dank, maar kijk eens naar het keukenconcept of dat jullie bevalt?
altijd beschikbaar, onder de luifel, geen gesleep, veel opbergruimte, koelkast gereed ook onder het rijden...
eventueel eitje koken of bakken mocht je niet een volledige maaltijd willen koken
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal