Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Het kan altijd beter:)51]  (gelezen 2354 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Eilandje

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 84
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Spacer
Het kan altijd beter:)51]
« Gepost op: mei 23, 2018, 10:13:01 am »

Vorig jaar hebben wij een holtkamper Spacer 2003 gekocht. We hebben 2 kleine kinderen van bijna 3 en 5 jaar. De Spacer bevalt super, alleen het kan altijd beter!!!!
Dus ben nu aan het kijken of er een nog handiger vouwwagen voor ons is:)16].
En nu kom ik op een combi camp country uit met keuken, zonder disselbak, zodat de fietsen op de dissel kunnen. Met een lits jumeaux bed.
Wij vinden de kleine vw met harde deksel en grote luifel erg fijn. Opzetten van de Voortent  is dan niet nodig. Van het weekend ben ik met de kinderen alleen gaan kamperen, de spacer zet ik in mijn eentje op en kan ik ook weer alleen afbreken en verwacht dat dit net zo makkelijk gaat met de cc.
De kinderen slapen nu in het stapelbedje, maar slapen ook graag bij ons. En dat is nu heeeeeel gezellig:)854] en voor een stopover is het dan toch wel weer veel handelingen om het stapelbedje op te zetten. (Alle kleine beetjes maken toch veel werk). De keuken moet kunnen blijven zitten.
Bij de cc kunnen2 fietsen op de dissel en ze kunnen blijven blijven zitten met klappen???? Maar iig makkelijker dan op de deksel. Toch??? Cc heeft standaard een imperiaal. Bij de spacer zijn dit weer extra handelingen.
Ik vind de luifel wel heel lelijk van de cc.
De vw moet het goed doen in de bergen en  grote wielen. We blijven meestal maar kort op een plaats.
Iemand nog andere suggesties?? Alleen opzetten en afbreken is echt een belangrijk punt. Nat kunnen opvouwen zonder dat het bed nat wordt is ook belangrijk.
Heeft iemand ervaring met het lits jumeaux bed? Werkt het? En zijn er nog andere suggesties, waarbij al deze wensen afgetikt worden.


Gelogd

Tago Herman

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 865
  • Merk Vouwwagen: vh Alpenkreuzer Select ,Tago Settler Crossing. nu een sleurhut
  • Tago Settler Crossing met Cross-over Luifel
Re: Het kan altijd beter:)51]
« Reactie #1 Gepost op: mei 23, 2018, 10:49:49 am »

Volgens mij heeft de CC Country altijd een disselbak. Hier zitten volgens mij de aansluitingen voor water en gas in.
Gelogd
Een jaar niet geklapt is een verloren jaar

Gait

  • Gast
Het kan altijd beter😊51]
« Reactie #2 Gepost op: mei 23, 2018, 10:56:02 am »

Misschien is de Trigano Alpha een goed alternatief. Vergelijkbaar met de CCCountry maar met een diepere en hogere keuken. Als je wat langer bent is de plaats van de dwarsstang bij de instap op het deksel ook fijn. Die zit namelijk wat hoger, zodat je je hoofd niet hoeft in te trekken.
Ik zou de disselbak niet willen missen. Daar staat de gasfles (5kg) en watertank al kant en klaar opgesteld (net als bij een caradinges). Dat maakt het een stuk makkelijker. De fietsen kunnen eenvoudig op het rek worden geplaatst. Er kunnen wel 4 fietsen op. Op het rek plaats je dan 4 losse fietsenrekken voor 1 fiets. Deze rekken kunnen blijven zitten tijdens het klappen. Het rek dient overigens als contragewicht tijdens het klappen. Daarom kun je dit soort wagens eenvoudig alleen klappen. Nat of droog maakt niet uit. De bedden worden niet nat.
Wij kamperen eigenlijk altijd met alleen de luifel eraan. Naast de voortent kun je er ook een achtertent of zijtent aan ritsen. Als de kinderen dan wat groter zijn hebben ze een eigen tent.
Kijk maar eens bij projecten Trigano. Projecten aan onze Trigano Alpha
https://r.tapatalk.com/shareLink?share_fid=83140&share_tid=17336&url=https%3A%2F%2Fwww%2Evouwwagenclub%2Einfo%2Fforum%2Findex%2Ephp%3Ftopic%3D17336&share_type=t Daar staan diverse projecten op. Zo heb ik de keuken aangepast met lades, extra werkblad etc.
« Laatst bewerkt op: mei 23, 2018, 11:00:29 am door Gait »
Gelogd

Jon

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.572
Re: Het kan altijd beter:)51]
« Reactie #3 Gepost op: mei 23, 2018, 12:01:52 pm »

Volgens mij heeft de CC Country altijd een disselbak. Hier zitten volgens mij de aansluitingen voor water en gas in.
Nee hoor, de disselbak is een optie.
Gelogd
Combi Camp Country 2016, daarna de Waard Kuifmees, nu even niets.

Jon

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.572
Re: Het kan altijd beter:)51]
« Reactie #4 Gepost op: mei 23, 2018, 12:08:46 pm »

De country heeft geen lits jumeaux, maar gewoon een tweepersoonsbed. Fietsen kunnen inderdaad op de dissel maar bij in-en uitklappen toch wel handig als ze er af zijn.
Alleen opzetten en afbreken is bijna niet te doen, al beweren de promo's anders. Met name het inritsen van de voorwand is alleen erg lastig.  Zonder die laatste handeling zou het alleen kunnen, maar dat vraagt toch wel wat inspanning. En klein is die bepaald ook niet, toch een flinke bak. Maar all-over een fijne vouwwagen, wij hebben er veel plezier van.
Gelogd
Combi Camp Country 2016, daarna de Waard Kuifmees, nu even niets.

nikkel1964

  • Gast
Re: Het kan altijd beter:)51]
« Reactie #5 Gepost op: mei 23, 2018, 12:31:59 pm »

Alleen opzetten en afbreken is bijna niet te doen, al beweren de promo's anders.

Niet alleen de promo's beweren anders. Ik bouw de wagen altijd alleen op en af. Nu ben ik een forse kerel dus dat scheelt. Maar één van de CC-kampeervrienden is een dame van alleszins normaal postuur die ook al jaren lang altijd alleen haar wagen in- en uitklapt. Dus absoluut hèèl erg goed alleen te doen! Al beweren sommigen hier anders ;-)
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re: Het kan altijd beter😊51]
« Reactie #6 Gepost op: mei 23, 2018, 12:37:21 pm »

Ik zou de disselbak niet willen missen. Daar staat de gasfles (5kg) en watertank al kant en klaar opgesteld (net als bij een caradinges).

Wanneer je een Country zònder disselbak neemt, staan gasfles en watertank ook al kant-en-klaar opgesteld. Maar dan in het vak onder de spoelbak in de keuken. Dat scheelt dus aanmerkelijk in de dan beschikbare opbergruimte, die is veel kleiner. Maar dan hou je dus wel de mogelijkheid over om bijvoorbeeld een fietsendrager op de dissel te plaatsen. Een plek waar ik mijn fietsen liever vervoer dan op het deksel.

Daarom zijn wij serieus aan het overwegen de disselbak van onze Country er af te halen...  ::)
Gelogd

Eilandje

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 84
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Spacer
Re: Het kan altijd beter:)51]
« Reactie #7 Gepost op: mei 23, 2018, 12:45:23 pm »

Het levert iig al een leuke levendige discussie op.
Als ik op de site kijk van CC staat er toch echt dat de country ook met lits jumeaux kan worden uitgevoerd. Maar misschien is dat alleen het nieuwe model??? 
Gelogd

Eilandje

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 84
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Spacer
Re: Het kan altijd beter:)51]
« Reactie #8 Gepost op: mei 23, 2018, 12:48:04 pm »

De country heeft geen lits jumeaux, maar gewoon een tweepersoonsbed. Fietsen kunnen inderdaad op de dissel maar bij in-en uitklappen toch wel handig als ze er af zijn.
Alleen opzetten en afbreken is bijna niet te doen, al beweren de promo's anders. Met name het inritsen van de voorwand is alleen erg lastig.  Zonder die laatste handeling zou het alleen kunnen, maar dat vraagt toch wel wat inspanning. En klein is die bepaald ook niet, toch een flinke bak. Maar all-over een fijne vouwwagen, wij hebben er veel plezier van.
De voorwanden ben ik dus van plan zo min mogelijk te gaan gebruiken. Liever geen voortent en alleen een luifel. Vorig jaar wel de voortent helemaal
Opgezet omdat het 5 graden snachts was in de dolomieten. Maar dan is mijn man er ook bij als we langer gaan.
Gelogd

Eilandje

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 84
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Spacer
Re: Het kan altijd beter:)51]
« Reactie #9 Gepost op: mei 23, 2018, 01:01:23 pm »

Misschien is de Trigano Alpha een goed alternatief. Vergelijkbaar met de CCCountry maar met een diepere en hogere keuken. Als je wat langer bent is de plaats van de dwarsstang bij de instap op het deksel ook fijn. Die zit namelijk wat hoger, zodat je je hoofd niet hoeft in te trekken.
Ik zou de disselbak niet willen missen. Daar staat de gasfles (5kg) en watertank al kant en klaar opgesteld (net als bij een caradinges). Dat maakt het een stuk makkelijker. De fietsen kunnen eenvoudig op het rek worden geplaatst. Er kunnen wel 4 fietsen op. Op het rek plaats je dan 4 losse fietsenrekken voor 1 fiets. Deze rekken kunnen blijven zitten tijdens het klappen. Het rek dient overigens als contragewicht tijdens het klappen. Daarom kun je dit soort wagens eenvoudig alleen klappen. Nat of droog maakt niet uit. De bedden worden niet nat.
Wij kamperen eigenlijk altijd met alleen de luifel eraan. Naast de voortent kun je er ook een achtertent of zijtent aan ritsen. Als de kinderen dan wat groter zijn hebben ze een eigen tent.
Kijk maar eens bij projecten Trigano. Projecten aan onze Trigano Alpha
https://r.tapatalk.com/shareLink?share_fid=83140&share_tid=17336&url=https%3A%2F%2Fwww%2Evouwwagenclub%2Einfo%2Fforum%2Findex%2Ephp%3Ftopic%3D17336&share_type=t Daar staan diverse projecten op. Zo heb ik de keuken aangepast met lades, extra werkblad etc.
Deze lijkt er inderdaad veel op. Bedankt. Maar is deze er ook met lits jumeaux?
Gelogd

Jon

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.572
Re: Het kan altijd beter:)51]
« Reactie #10 Gepost op: mei 23, 2018, 01:21:32 pm »

Dus absoluut hèèl erg goed alleen te doen! Al beweren sommigen hier anders ;-)
Daarover verschillen de meningen...
@Eilandje
Advies: loop eens binnen bij de vws of een andere leverancier, laat het demonstreren en pobeer het daarna zelf eens.
Gelogd
Combi Camp Country 2016, daarna de Waard Kuifmees, nu even niets.

Daan Rene

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 538
  • Een droom is uitgekomen!!
Re: Het kan altijd beter:)51]
« Reactie #11 Gepost op: mei 23, 2018, 02:41:22 pm »

Volgens mij heeft de CC Country altijd een disselbak. Hier zitten volgens mij de aansluitingen voor water en gas in.
Nee hoor niet allemaal

Verstuurd vanaf mijn LG-H850 met Tapatalk

Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re: Het kan altijd beter:)51]
« Reactie #12 Gepost op: mei 23, 2018, 04:48:16 pm »

Daarover verschillen de meningen...


Natuurlijk, dat mag. Maar ik bekijk bijvoorbeeld de ervaringen tijdens één van de vele CC Club weekeinden waar ik toch erg veel mensen de wagen alleen zie opzetten of afbreken. Als dat alleen opzetten/afbreken niet te doen is, vraag ik me toch af wat die mensen dàn aan het doen zijn?  :)
Gelogd

Eilandje

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 84
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Spacer
Re: Het kan altijd beter:)51]
« Reactie #13 Gepost op: mei 23, 2018, 06:48:07 pm »

Natuurlijk, dat mag. Maar ik bekijk bijvoorbeeld de ervaringen tijdens één van de vele CC Club weekeinden waar ik toch erg veel mensen de wagen alleen zie opzetten of afbreken. Als dat alleen opzetten/afbreken niet te doen is, vraag ik me toch af wat die mensen dàn aan het doen zijn?  :)
Hoho niet ruzie maken, haha. Ik verwacht dan, dat het mij wel lukt.
Ik moet zeggen als ik 10 cm kleiner zou zijn de spacer opzetten en invouwen ook lastiger zou worden
Gelogd

Jon

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.572
Re: Het kan altijd beter:)51]
« Reactie #14 Gepost op: mei 23, 2018, 10:49:11 pm »

@NielsP
Wanneer uitklappen en op spanning brengen de enige activiteit is zonder inritsen luifel en zij-voorwanden, ja. Lees mijn post er nog eens op na.
« Laatst bewerkt op: mei 23, 2018, 10:51:16 pm door Jon »
Gelogd
Combi Camp Country 2016, daarna de Waard Kuifmees, nu even niets.
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal