Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Vouwwagen voor 4 personen met groot, luxe bed  (gelezen 1372 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

TallGuy212

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 400
  • Merk Vouwwagen: Jamet Jametic Panorama 2014
  • Grab life by the coconuts!
Vouwwagen voor 4 personen met groot, luxe bed
« Gepost op: juli 08, 2018, 06:09:11 pm »

Na de teleurstelling met de Jamet Dakota gaan we inmiddels al weer zo'n 4 jaar met een Jamet Panorama op pad. In principe een geweldige vouwwagen, maar ik heb er helaas toch een probleem mee: het bed is, ondanks de topper, niet comfortabel genoeg. En dus zie ik er eigenlijk nu al weer tegen op om er weer drie weken in door te brengen. Ook de stevigheid van de lattenbodem is een issue... elk jaar kunnen meerdere latten vervangen worden. Ik lig dus ook niet erg ontspannen in het bed want voor je het weet zak ik er door heen.

Heeft iemand ervaring met het vervangen van de lattenbodem door een steviger exemplaar? De standaard versie is niet heel sterk maar vraagt wel erg weinig hoogte. De matras die er nu op ligt is 7 cm hoog en wij hebben daar een topper op liggen van 4cm. Klappen gaat dan nog prima, maar veel hoger mag het niet worden.

Of is de overstap naar een andere klapper de beste optie? En zo ja.... Welke dan? Want we moeten ook onze twee meiden van 3 en 6 kwijt.

Ik kijk uit naar jullie reacties.
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.634
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Vouwwagen voor 4 personen met groot, luxe bed
« Reactie #1 Gepost op: juli 08, 2018, 07:13:45 pm »

Bedden en vouwwagens lijken niet altijd een goede combi. En ik denk dat adviseren lastig is, omdat het heel persoonlijk is. Lichaamsbouw, gewicht, lengte zijn per persoon verschillend. Een tip kan zijn: Ikea topdekmatrassen. We gebruiken ze zelf ook, maar wat erg prettig is, is fat je kan proefliggen in je wagen en de topper de volgende dag gewoon weer inruilt...

In mijn enthousiasme voor een goede nachrust hadden we de dikste topper aangeschaft, maar hierdoor kon de wagen niet meer dicht... nu hebben we een prettig compromis.

In onze vorige wagen, Trigano Odyssée, hebben we nooit last gehad met de latten. Maar of dat wat zegt?
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

TallGuy212

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 400
  • Merk Vouwwagen: Jamet Jametic Panorama 2014
  • Grab life by the coconuts!
Re: Vouwwagen voor 4 personen met groot, luxe bed
« Reactie #2 Gepost op: juli 08, 2018, 08:21:02 pm »

Wij denken er nu over om de inrichting onderweg iets aan te passen;

1. We laten de standaard matras en topper thuis;
2. Stoelen, tafel en grondzeil gaan rechtstreeks op de lattenbodem;
3. We leggen bovenop de klapper een volwaardige pocketvering matras van ca 20cm (ons dekzeil is al aangepast).

Iemand ervaring met deze configuratie?
Gelogd

Jon

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.572
Re: Vouwwagen voor 4 personen met groot, luxe bed
« Reactie #3 Gepost op: juli 08, 2018, 09:14:48 pm »

Geen ervaring mee maar mij lijkt het gewicht van een 20cm dikke pocketvering een probleem.
Gelogd
Combi Camp Country 2016, daarna de Waard Kuifmees, nu even niets.

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: Vouwwagen voor 4 personen met groot, luxe bed
« Reactie #4 Gepost op: juli 09, 2018, 08:59:56 am »

Wij hebben geen lattenbodem en slapen altijd heerlijk beter als thuis. Wat wij doen simpel op de houten plank het orginele matras van roadmaster en dan een luchtbed en we slapen heerlijk

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Gelogd

hgtenheuw

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 20
  • Combi Camp Country 2017
Re: Vouwwagen voor 4 personen met groot, luxe bed
« Reactie #5 Gepost op: juli 09, 2018, 09:22:01 am »

Wij slapen al een paar jaar erg lekker in onze Cabanon Mercury (zonder lattenbodem)
Op de oorspronkelijke matras hebben wij het luchtbed 'l Anita van Human Comfort, dit is een luchtbed met een hoes van memoryfoam. Het totale luchtbed is dan 13 cm dik.
Het leeggelopen luchtbed kan tijdens het klappen gewoon op het bed blijven liggen.

https://www.veneboercamping.nl/slaapartikelen/luchtbedden/l-anita-2pers-luchtbed-met-hoes
Gelogd

Ccindy

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.450
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL 2017
Re: Vouwwagen voor 4 personen met groot, luxe bed
« Reactie #6 Gepost op: juli 09, 2018, 10:07:30 pm »

Wij hebben onze Dakota ingeruild voor een nieuwe Raclet Panama Up. Stevige bedden, maar naar mijn idee wat te hard. Er zou qua hoogte nog een compleet matras bovenop kunnen, maar we hebben een zachte koudschuim topper op maat laten maken. Tijdens voorjaarsweekend uitgeprobeerd en ligt echt heerlijk.

Slapen jullie op het bed boven de wagenbak, of in het uitklapbed?
Gelogd
Don't be afraid to fail, be afraid not to try
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal