Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Welke vouwwagen  (gelezen 2227 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rayman

  • Gast
Welke vouwwagen
« Gepost op: september 17, 2018, 10:42:04 pm »

Wij willen volgend jaar voor het eerst gaan kamperen en willen hiervoor graag een vouwwagen (2ehands) aanschaffen. Wij hebben een dochter van vier en een kindje op komst dus we zijn wel op zoek naar een praktische vouwwagen met voldoende ruimte voor spelende kinderen. Verder dan Duitsland, België of Frankrijk verwachten wij niet te gaan.
Na rondkijken zijn we op 3 merken uitgekomen: Aart Kok(Tundra), Cabanon/Eurocamper(mercury/neptune) en Raclet(safari). Wat raden jullie aan qua merk en tot welke leeftijd kun je het beste een tweedehands vouwwagen aanschaffen?
Ons spreekt het design van eerder genoemde vouwwagens wel aan, maar misschien zijn er nog andere opties die het overwegen waard zijn?

We horen graag van jullie.

Groeten,

Richard
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Welke vouwwagen
« Reactie #1 Gepost op: september 18, 2018, 08:44:11 am »

Qua merk is wel persoonlijk maar ik zie dat je voor boogtent modellen kijkt.  Je zou dan ook nog naar Europa Camper, Jamet Dakota,  Jamet Air kunnen kijken. Camp-let heeft bij zijn nieuwe modellen ook meer ronde vormen aangebracht,  de Camp-let dream en Camp-let Passion.
Gelogd

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: Welke vouwwagen
« Reactie #2 Gepost op: september 18, 2018, 08:50:04 am »

Wij van wc eend. Maar met kleine kinderen zou ik niet voor een boog tent gaan. Persoonlijk vind ik de ruimte minder. Kijk is naar een roadmaster of zo'n model meer ruimte en makkelijker.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Gelogd

muis

  • Gast
Re: Welke vouwwagen
« Reactie #3 Gepost op: september 18, 2018, 08:52:01 am »

Qua ruimte doet een Cabanon niet onder voor een Roadmaster, ga maar eens in een Colombia staan.
Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.377
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Welke vouwwagen
« Reactie #4 Gepost op: september 18, 2018, 09:29:31 am »

Wij hebben een raclet Safari en zijn daar heel tevreden over.


Deze is zeeeeeer ruim. Er bestaat in België ook een kleinere variant van die sneller opgezet is, maar dus wel ook wat minder ruimte heeft.


Wij hebben deze genomen omdat we vaak in de bergen kamperen en daar is de kans op een dag slecht weer altijd reëel en dan wouden we dat de kinderen ook nog wat ruimte hebben in de tent om te spelen en dat lukt hier beter dan bij de vilenova.


Bij goed weer, heb je die ruimte minder nodig. Dan spelen ze toch buiten en gaan vriendjes en vriendinnetjes op de camping zoeken. Ook ga je dan meer buiten koken en eten.


Wat opzetten betreft, steek je het meeste tijd in de haringen en afspannen. De slaapwagen opstellen duurt maar een 10 minuten en dan heb je al de stoelen en andere dingen die onder het zeil liggen er ook afgenomen. Als je ook de voortent met grondzeil op slaagt heb je een half uur nodig als je met twee zijt.
Echter dat is zonder de haringen. Daar ben ik nog makkelijk een uur en half mee bezig als we plannen langer te staan. Als het weer goed is en we staan minder lang, kan dit een stuk vlugger omdat ik dan geen scheerlijnen zet, al eens haringen overslaan, geen borgringetjes steekt, de slikrand niet afspan. Echter als je dat alles wel doet, dan kruipt in dat gedeelte behoorlijk veel werk.


Echter die tijd wordt door mijn vrouw meestal dan gebruikt om met een van de dochters de tent binnen wat gezelliger te maken en in te richten, een aantal dingen uit te pakken. Dingen die je vaak ook moet doen als je niet alles afspant en dan ben je dus al rap even veel tijd kwijt

Gelogd

AnnekeCornee

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 542
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2008
Re: Welke vouwwagen
« Reactie #5 Gepost op: september 18, 2018, 04:52:49 pm »

Wij hebben een raclet Safari en zijn daar heel tevreden over.


Deze is zeeeeeer ruim. Er bestaat in België ook een kleinere variant van die sneller opgezet is, maar dus wel ook wat minder ruimte heeft.


Wij hebben deze genomen omdat we vaak in de bergen kamperen en daar is de kans op een dag slecht weer altijd reëel en dan wouden we dat de kinderen ook nog wat ruimte hebben in de tent om te spelen en dat lukt hier beter dan bij de vilenova.


Bij goed weer, heb je die ruimte minder nodig. Dan spelen ze toch buiten en gaan vriendjes en vriendinnetjes op de camping zoeken. Ook ga je dan meer buiten koken en eten.


Wat opzetten betreft, steek je het meeste tijd in de haringen en afspannen. De slaapwagen opstellen duurt maar een 10 minuten en dan heb je al de stoelen en andere dingen die onder het zeil liggen er ook afgenomen. Als je ook de voortent met grondzeil op slaagt heb je een half uur nodig als je met twee zijt.
Echter dat is zonder de haringen. Daar ben ik nog makkelijk een uur en half mee bezig als we plannen langer te staan. Als het weer goed is en we staan minder lang, kan dit een stuk vlugger omdat ik dan geen scheerlijnen zet, al eens haringen overslaan, geen borgringetjes steekt, de slikrand niet afspan. Echter als je dat alles wel doet, dan kruipt in dat gedeelte behoorlijk veel werk.


Echter die tijd wordt door mijn vrouw meestal dan gebruikt om met een van de dochters de tent binnen wat gezelliger te maken en in te richten, een aantal dingen uit te pakken. Dingen die je vaak ook moet doen als je niet alles afspant en dan ben je dus al rap even veel tijd kwijt

+1!  :>
Gelogd

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re: Welke vouwwagen
« Reactie #6 Gepost op: september 18, 2018, 05:02:25 pm »

Qua ruimte doet een Cabanon niet onder voor een Roadmaster, ga maar eens in een Colombia staan.

Klopt helemaal!
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....

Rayman

  • Gast
Re: Welke vouwwagen
« Reactie #7 Gepost op: september 18, 2018, 09:43:25 pm »

Dank jullie wel voor jullie reacties.
Gelogd

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: Welke vouwwagen
« Reactie #8 Gepost op: september 19, 2018, 07:09:27 am »

Qua ruimte doet een Cabanon niet onder voor een Roadmaster, ga maar eens in een Colombia staan.
Hebben we gedaan en toch vonden wij hem klein aandoen. Mijn vrouw kon er niet in staan.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Gelogd

muis

  • Gast
Re: Welke vouwwagen
« Reactie #9 Gepost op: september 19, 2018, 07:44:04 am »

Hoe lang is jou vrouw dan? ::) de Columbia is 2.20 hoog namelijk
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Welke vouwwagen
« Reactie #10 Gepost op: september 19, 2018, 08:21:15 am »

Qua merk is wel persoonlijk maar ik zie dat je voor boogtent modellen kijkt.  Je zou dan ook nog naar Europa Camper, Jamet Dakota,  Jamet Air kunnen kijken. Camp-let heeft bij zijn nieuwe modellen ook meer ronde vormen aangebracht,  de Camp-let dream en Camp-let Passion.

Smitveld heeft ook een boogluifel, verder heeft deze meer een 'de Waard' uitstraling
Gelogd

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: Welke vouwwagen
« Reactie #11 Gepost op: september 19, 2018, 08:54:51 am »

Hoe lang is jou vrouw dan? ::) de Columbia is 2.20 hoog namelijk
1m82 maar ze stond er niet lekker in. Vooral waar de boog begon zeg maar

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Gelogd

Rayman

  • Gast
Re: Welke vouwwagen
« Reactie #12 Gepost op: september 19, 2018, 09:29:55 am »

Ik ben zelf 2 meter dus moet wel groot zijn, de cabanon en raclet hebben we bij een campingzaak gezien.
Vond het ontbreken van horren bij de cabanon (slaapcabine) jammer. Maar de 5 meter brede was hoog genoeg. De 2018 raclet safari was mooi groot inderdaad maar tweedehands nog niet echt gevonden. De Aart kok kan ik eigenlijk niet vinden in een zaak om te kijken. Maar hij lijkt me lager en hij is wat duurder maar zitten daar dan wel horren in? En is dat het extra geld waard? En gisteren zag ik nog een trigano galleon ook een boog maar iets smaller (4 meter). Misschien is dat wat maar is dat een goed merk? Zoveel keus ::)
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Welke vouwwagen
« Reactie #13 Gepost op: september 19, 2018, 09:42:37 am »

Trigano is een prima merk :J
Aart Kok vind je alleen nog in Heemstede en Rhoden in de showroom.

Komend weekend hebben we een klapweekend in Zeist, daar staan verschillende vouwwagens.  Je bent welkom om te komen kijken.  Je hoort dan gebruikerservaring, wat bevalt wel maar vooral wat bevalt niet aan jou vouwwagen :J
Gelogd

Pivo

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 78
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL (2018)
Re: Welke vouwwagen
« Reactie #14 Gepost op: september 19, 2018, 02:47:06 pm »

Ik ben ook 2 meter lang en wilde ook niet hoeven bukken. Wij zijn uitgekomen bij de Europa Camper Suncruiser. Die is ca. 250cm hoog, ook onder de extra luifel (itt bv. de Cabanon Mercury).
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal