Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Re: Welke vouwwagen (Serina)  (gelezen 2457 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Serina

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 51
  • Merk Vouwwagen: Campooz
Re: Welke vouwwagen (Serina)
« Gepost op: september 17, 2018, 11:14:36 pm »

Wij willen volgend jaar voor het eerst gaan kamperen en willen hiervoor graag een vouwwagen (2ehands) aanschaffen. Wij hebben een dochter van vier en een kindje op komst dus we zijn wel op zoek naar een praktische vouwwagen met voldoende ruimte voor spelende kinderen. Verder dan Duitsland, Belgiƫ of Frankrijk verwachten wij niet te gaan.
Na rondkijken zijn we op 3 merken uitgekomen: Aart Kok(Tundra), Cabanon/Eurocamper(mercury/neptune) en Raclet(safari). Wat raden jullie aan qua merk en tot welke leeftijd kun je het beste een tweedehands vouwwagen aanschaffen?
Ons spreekt het design van eerder genoemde vouwwagens wel aan, maar misschien zijn er nog andere opties die het overwegen waard zijn?

We horen graag van jullie.

Groeten,

Richard
Ik lees graag even met je mee.
Ik zit in ongeveer dezelfde situatie echter ben ik alleenstaand met 2 jonge Kids.  .heb dus ook min.2 afsluitbare slaapgedeelte nodig (3-4 pers.)
Mijn oog  viel op de campooz lazy jack. Maar die is er nog niet echt 2dehands...
Net als de 3dog traildog..
Hij moet voor mij snel op te zetten zijn:)4]

Verstuurd vanaf mijn SM-N915FY met Tapatalk

Gelogd

muis

  • Gast
Re: Welke vouwwagen (Serina)
« Reactie #1 Gepost op: september 18, 2018, 07:58:34 am »

Ik heb er even  een eigen topic van gemaakt

In https://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?board=29.0 staan ook al veel zoektochten van andere leden,  misschien zit de gouden tip erbij.
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Welke vouwwagen (Serina)
« Reactie #2 Gepost op: september 18, 2018, 08:50:05 am »

Eea is natuurlijk afhankelijk van je budget maar een tweedehands Campooz zal idd een uitdaging zijn. Als je een vouwwagen wilt die niet het standaard model heeft zoals een bungalowtent kom je al snel uit op merken zoals Aart Kok, Campwerk, Campooz, Holtkamper.

Gelogd

Serina

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 51
  • Merk Vouwwagen: Campooz
Re: Welke vouwwagen (Serina)
« Reactie #3 Gepost op: september 18, 2018, 09:37:02 am »

Ik heb er even  een eigen topic van gemaakt

In https://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?board=29.0 staan ook al veel zoektochten van andere leden,  misschien zit de gouden tip erbij.
Die kan ik niet lezen . Not enough permission? ?

Verstuurd vanaf mijn SM-N915FY met Tapatalk

Gelogd

muis

  • Gast
Re: Welke vouwwagen (Serina)
« Reactie #4 Gepost op: september 18, 2018, 09:59:56 am »

Oh dat is gek,  het gedeelte waar je vraag nu staat, in 'merkeninfo ' daar zou hij naar moeten verwijzen. Als je onder de lijst met merken kijkt staan daar heel veel topics over de verschillende keuzes  :J
Gelogd

RDDR

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 530
  • Merk Vouwwagen: Voorheen HK Kyte XL (MY2019) - nu een caravan
Re: Welke vouwwagen (Serina)
« Reactie #5 Gepost op: september 18, 2018, 10:53:24 am »

Citaat uit je andere topic over onderhandelingsruimte bij Campooz:

Ik ben wat verbaast over dat je de keuken erbij moest kopen. Op de site van campooz lees ik dat de wagen (als enige) compleet wordt opgeleverd.:)848]
Wat heb jij er nog meer bij moeten kopen?

Die 3dog prachtige vouwwagen maar wat een prijs! Daarom ben ik op de campooz (lazy) gevallen.  Voor zover ik kon zien is t bijna een kopie van de 3dog.

Wat maakte dat je voor de holtkamper ging?

Ten eerste, als je doorklikt op de site van Campooz zie je wat er wel bij zit. Daar staat geen keuken genoemd en die heeft ook een losse prijs op de prijslijst. Die zit er dus niet bij. Let op dat hun keuken eigenlijk een aanrechtblad op een kastje is. Dus geen gas, elektra, koekast/koelbox of watervoorziening.

Dan mijn keuze: mijn vrouw en ik hebben geen kinderen en dus mocht de vouwwagen voor 2 personen zijn. Wel willen we af en toe onze (40+kg) Bernersennen hond af toe meenemen dus, wat ruimte was wel fijn. Ook trekken wij in de zomer (zonder hond) altijd rond. Maximaal een paar dagen op 1 plek. Dus snel op te zetten en af te breken. Tenslotte heb ik ook nog chronische onderrug klachten, dus ook nog opzetten zonder al te veel druk op mijn rug.
Na aardig wat beurzen en zaken bleven over:
- 3Dog
- Campwerk
- Campooz
- Holtkamper Kyte of Cocoon Aero

3Dog / Campooz / Campwerk zijn hetzelfde concept. Erg prettig opzet systeem. Pure eenvoud. 3Dog is de duurste, maar dat zie je en voel je ook. Zeer degelijk gebouwd en oerdegelijk stof. Echter in onze ogen ook de minst mooie.
Campooz is de mooiste van deze 3 en hele sympathieke gasten zijn het ook nog. Maar kwalitatief zo hier en daar mijn twijfels.

Holtkamper Cocoon Aero is mooi, maar vonden wij minder mooi dan de Kyte en vooral ook minder handig met opzetten en meer haringen nodig. Terwijl die met keuken erbij (standaard bij een Kyte) niet veel goedkoper is. De Holtkamper Kyte vinden we supermooi, is heel ruim en erg makkelijk opzetbaar. Hele mooie fijne keuken, dubbellaags dak en opzetten op luchtdruk, oftewel geen zwaar tilwerk. De doorslag gaf: op 2 punten van de luifel na, harlingloos kamperen bij normale wind. In augustus hebben we 3 dagen in Nederland gestaan zonder haringen, met windkracht 4.
Nadeel: de prijs.... dat was even slikken voor een tent op wielen.
Details over onze zoektocht: https://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=21211.0
« Laatst bewerkt op: september 18, 2018, 12:25:02 pm door RDDR »
Gelogd

Serina

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 51
  • Merk Vouwwagen: Campooz
Re: Welke vouwwagen (Serina)
« Reactie #6 Gepost op: september 18, 2018, 01:32:43 pm »

Citaat uit je andere topic over onderhandelingsruimte bij Campooz:

Ten eerste, als je doorklikt op de site van Campooz zie je wat er wel bij zit. Daar staat geen keuken genoemd en die heeft ook een losse prijs op de prijslijst. Die zit er dus niet bij. Let op dat hun keuken eigenlijk een aanrechtblad op een kastje is. Dus geen gas, elektra, koekast/koelbox of watervoorziening.

Dan mijn keuze: mijn vrouw en ik hebben geen kinderen en dus mocht de vouwwagen voor 2 personen zijn. Wel willen we af en toe onze (40+kg) Bernersennen hond af toe meenemen dus, wat ruimte was wel fijn. Ook trekken wij in de zomer (zonder hond) altijd rond. Maximaal een paar dagen op 1 plek. Dus snel op te zetten en af te breken. Tenslotte heb ik ook nog chronische onderrug klachten, dus ook nog opzetten zonder al te veel druk op mijn rug.
Na aardig wat beurzen en zaken bleven over:
- 3Dog
- Campwerk
- Campooz
- Holtkamper Kyte of Cocoon Aero

3Dog / Campooz / Campwerk zijn hetzelfde concept. Erg prettig opzet systeem. Pure eenvoud. 3Dog is de duurste, maar dat zie je en voel je ook. Zeer degelijk gebouwd en oerdegelijk stof. Echter in onze ogen ook de minst mooie.
Campooz is de mooiste van deze 3 en hele sympathieke gasten zijn het ook nog. Maar kwalitatief zo hier en daar mijn twijfels.

Holtkamper Cocoon Aero is mooi, maar vonden wij minder mooi dan de Kyte en vooral ook minder handig met opzetten en meer haringen nodig. Terwijl die met keuken erbij (standaard bij een Kyte) niet veel goedkoper is. De Holtkamper Kyte vinden we supermooi, is heel ruim en erg makkelijk opzetbaar. Hele mooie fijne keuken, dubbellaags dak en opzetten op luchtdruk, oftewel geen zwaar tilwerk. De doorslag gaf: op 2 punten van de luifel na, harlingloos kamperen bij normale wind. In augustus hebben we 3 dagen in Nederland gestaan zonder haringen, met windkracht 4.
Nadeel: de prijs.... dat was even slikken voor een tent op wielen.
Details over onze zoektocht: https://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=21211.0
Ik heb die HK kyte gezien. Wat een prachtige tent zeg. Wat ik me alleen afvraag..je hebt niet een voortent zeg maar die je kan afsluiten. Hoe doe je dat bijv op koudere dagen? Is dan het binnengedeelte van de basistent voldoende qua ruimte?

Verstuurd vanaf mijn SM-N915FY met Tapatalk

Gelogd

RDDR

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 530
  • Merk Vouwwagen: Voorheen HK Kyte XL (MY2019) - nu een caravan
Re: Welke vouwwagen (Serina)
« Reactie #7 Gepost op: september 18, 2018, 04:54:26 pm »

Met 2 personen heb je ruimte genoeg aan de basis tent (daarom hebben we de XL genomen). Vloeroppervlak, exclusief bed, is 3,2 x 3m. Veel ruimer dan de caravan waar we uit komen.
Daarnaast heb je dus nog de 3,2 meter diepe luifel, waar ook de keuken zit. Daar sta je droog en kan je de (groene) zijwandjes inritsen voor uit de wind te staan indien gewenst.
En dat alles staat ruim binnen het half uur inclusief op de plaats zetten, waterpas zetten, keuken, haringen slaan, etc.

Als je wil kan je als optie een voorwand kopen voor de luifel dicht te kunnen maken. Maar, zoals gezegd, voor ons totaal overbodig en weer extra handelingen. Gaan wij dus zeker niet doen.

Bij veel wagens staat de basis snel, maar kost een luifel (die we wel willen, kunnen niet zo heel goed tegen zon) aardig wat tijd.
« Laatst bewerkt op: september 18, 2018, 08:07:07 pm door RDDR »
Gelogd

CJ-Petra

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 369
  • Merk Vouwwagen: Polynorm met Gordigear Taiga
Re: Welke vouwwagen (Serina)
« Reactie #8 Gepost op: september 19, 2018, 07:54:14 am »

Misschien is de Gorgigear Savannah iets voor jullie.
http://www.gordigear.com/trailer_tents/12_ft_trailer_tent.php?l=nl
Gelogd

Mirri74

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 117
  • Merk Vouwwagen: Combi camp venezia
Re: Welke vouwwagen (Serina)
« Reactie #9 Gepost op: september 19, 2018, 11:37:23 am »

Heb je ook al eens gekeken naar de combi camp? Ik heb zelf behoorlijk lichamelijke klachten en ben alleen met dochter, maar het opzetten van de wagen is relatief licht. De deksel en op de plek zetten, daar vraag ik hulp voor (en ik accepteer sowieso hulp als aangeboden ;) ), maar zelfs die 2 stappen kan ik in geval van nood helemaal zelf.
Het voordeel is ook dat het modulair is. Binnen 10 min staat het slaap gedeelte. Hier kun je ook droog in zitten (plek genoeg), dus als mijn lichaam niet wil, neem ik gewoon een pauze. Luifel klap ik mee in en staat ook vrij snel. Zijstukken maak je met clipjes vast voordat je ze er in ritst, dus je hoeft het hele gewicht niet hoog te houden.
Als ik hulp krijg staat hij binnen een half uur met alles erop en eraan. Zonder hulp, helemaal alleen doe ik er met de pauzes eer af getrokken 1,5 uur over. Maar dan is hij compleet ingericht met 2 kastjes, stoelen, gasten cabine etc
Gelogd

Serina

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 51
  • Merk Vouwwagen: Campooz
Re: Welke vouwwagen (Serina)
« Reactie #10 Gepost op: september 19, 2018, 10:38:52 pm »

Hoe ervaren jullie het opzetten vande campooz lazy jack in je eentje? Is dat haalbaar of te zwaar qua tillen (voor een vrouw)



Verstuurd vanaf mijn SM-N915FY met Tapatalk

Gelogd

Serina

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 51
  • Merk Vouwwagen: Campooz
Re: Welke vouwwagen (Serina)
« Reactie #11 Gepost op: september 19, 2018, 10:46:03 pm »

Grappig die (losse) tent ! Maar dan moet je wel een aanhanger erbij kopen toch?
Misschien is de Gorgigear Savannah iets voor jullie.
http://www.gordigear.com/trailer_tents/12_ft_trailer_tent.php?l=nl

Verstuurd vanaf mijn SM-N915FY met Tapatalk

Gelogd

CJ-Petra

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 369
  • Merk Vouwwagen: Polynorm met Gordigear Taiga
Re: Welke vouwwagen (Serina)
« Reactie #12 Gepost op: september 20, 2018, 09:06:38 am »

Grappig die (losse) tent ! Maar dan moet je wel een aanhanger erbij kopen toch?
Verstuurd vanaf mijn SM-N915FY met Tapatalk
Ze verkopen hem ook compleet met aanhanger.
Gelogd

Venkelstraat

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 93
Re: Welke vouwwagen (Serina)
« Reactie #13 Gepost op: september 21, 2018, 11:55:38 am »

Hoe ervaren jullie het opzetten vande campooz lazy jack in je eentje? Is dat haalbaar of te zwaar qua tillen (voor een vrouw)



Verstuurd vanaf mijn SM-N915FY met Tapatalk
Mijn eigen vrouw gaat het niet lukken verwacht ik. De tent is best zwaar en ligt hoog. De tent eraf halen lukt prima denk ik, maar
vooral het uitschuiven van de stokken in de tent is lastig alleen, echter niet onmogelijk.  Het moeilijkste is het inklappen en invouwen van de tent op de bak door het gewicht en de hoogte, dat wordt een uitdaging.

Maar er is maar een manier om er achter te komen en dat is het doen.
Ff rondbellen bij de dealers of ze de mogelijkheid hebben om het te proberen. Vooral het inklappen.
Gelogd

Jon

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.572
Re: Welke vouwwagen (Serina)
« Reactie #14 Gepost op: september 21, 2018, 03:52:37 pm »

Als je een vouwwagen wilt die niet het standaard model heeft zoals een bungalowtent kom je al snel uit op merken zoals Aart Kok, Campwerk, Campooz, Holtkamper.
Nou, nou, zo kan ie wel weer:-)
Gelogd
Combi Camp Country 2016, daarna de Waard Kuifmees, nu even niets.
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal