Als je googled op " kantelbeugels Alpenkreuzer" krijg je direct wat plaatjes van de typische alpenkreuzer kantelbeugels.
Maar, bezint eer gij begint. Toen wij onze Alpenkreuzer kochten hebben wij direct de kantelbeugels er bij gekocht, en het eerste jaar de wagen op de beugels in een loods gezet. Echter, het op de beugels zetten kost wel behoorlijk wat kracht. Je moet de wagen eerst optillen tot voorbij het dode punt, dan rolt de wagen op zijn kant. Dat optillen doe je niet alleen, tenzij je binnen de kortste tijd een rugproblemen wilt hebben. Ik moest er echt iemand bij halen. Daarna de wagen op zijn plaats zetten. De wagen rolt dan over kleine wieltjes, en het geheel is zeer onstabiel. De grond was bij ons niet echt egaal, waardoor het frame van de wagen is beschadigd. En dan het terugzetten, in het begin rolt de wagen over de ronde beugels, maar daarna komt het hele gewicht van de wagen vrij. Ook hierbij heb je 2 personen nodig. En het resultaat is slechts heel weinig plaats besparing. Daarom hebben wij het na die ene keer nooit meer gedaan, en de beugels zijn bij het oud ijzer gegaan.