Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Vendome of toch iets anders.......  (gelezen 3660 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Lei

  • Gast
Vendome of toch iets anders.......
« Gepost op: augustus 22, 2011, 11:48:05 pm »

Hallo,
Wij zijn nog onervareren op vouwwagengebied en zijn momenteel aan het kijken voor een vouwwagen voor volgend jaar. We hebben twee kinderen van 3 en 4 jaar. We hebben nu gekeken naar een Trigano Vendome. We kunnen er nu een uit 2001 of 2002 kopen voor 1100 euro. Hij ziet er nog prima uit, heeft alleen geen luifel en slechts wat kleine "mankementjes". Ik lees echter dat de vendome érg groot is en dat je toch een tijdje bezig bent met opzetten. Is een luifel bij zo'n grote wagen fijn of kun je die gemakkelijk missen. Met luifel is nij natuurlijk nóg groter. We zitten nog te twijfelen. Zijn zaken als een luifel of fietsendrager trouwens gemakkelijk (tweedehands) te krijgen.
Zijn er nog andere vouwwagens die volgens jullie aan onze eisen voldoen; degelijk, ruim, fatsoenlijke bedden, redelijk snel op te zetten, betaalbaar. Ons budget ligt tussen de 1000 en 1500 euro.
Oja, nog één vraag over de bermkeuken die je bij veel wagens hebt. Zijn zo'n keukentjes nou echt zo fijn? Het lijken mij zo'n grote logge dingen. Het waterbakje wordt volgens mij amper gebruikt dus sjouw je dat hele ding voor die drie gaspitjes. Is een los gasstel niet net zo handig?
Nou, alle maar dan ook álle tips zijn welkom.
Groeten Lei
Gelogd

muis

  • Gast
Re:Vendome of toch iets anders.......
« Reactie #1 Gepost op: augustus 22, 2011, 11:54:14 pm »

Ik heb geen ervaring met een vendome maar een luifel is voor ons echt onmisbaar. Wij hebben een wagen gehad zonder luifel maar we zijn echt blij met de luifel, nou kamperen wij wel altijd in Nederland dus zowel om uit de zon en als uit de regen te zitten. Wij hebben een voortent van 3.00 x 4.20 mtr en dat is voldoende ruimte met 2 jongens van 10 en 8 jaar. De keuken gebruiken wij veel, ook het spoelbakje. Als je bv je thermoskan omspoelt, eten afgieten etc. Verder bergen we er vanalles in op :J
Gelogd

mvdkant

  • Gast
Re:Vendome of toch iets anders.......
« Reactie #2 Gepost op: augustus 23, 2011, 12:03:44 am »

hoi lei,

om met je laatste vraag te beginnen, in veel gevallen is het een groot, log en onhandig ding maar eenmaal op de camping is ie toch wel heel handig en practisch.
het gootsteentje gebruik je eigenlijk alleen maar om heet water van het koken weg te spoelen want afwassen doe je in de regel in het sanitairhuis.
een luifel 2dehands is lastig te vinden. vaak verkopen ze wel een luifel maar zit daar gratis een vouwwagen aan vast :#
een luifel is ideaal. je zit droog bij regen en je zit lekker in de schaduw als de zon op zijn heetst is (overigens ook ervoor en daarna)
ik zou niet zonder luifel gaan. het hoort er bij. bovendien, let maar eens op op de camping, als de voortent ontbreekt zit er in de meeste gevallen toch een luifel aan.

hebben jullie al kampeerervaring in een tent? een vouwwagen combineert het tentgevoel met toch ook enig comfort.
als jullie onervaren zijn in het vouwwagenkamperen en je weet niet zeker of het jullie ding is dan zou ik de tip willen geven, kijk eens naar het merk scout.
degelijk, redelijk ruim, niet heel erg snel op te zetten maar het duurt ook geen uren (alleen het inruimen neemt veel tijd in beslag) en de bedden liggen ook goed mits je een fatsoenlijk matras hebt maar dat is bij elke vouwwagen het geval. een scout pivo (hebben wij zelf vandaar het advies :# ) koop je in de regel voor niet al te veel geld en zijn vaak in een redelijke staat. als je daar wat geld tegenaan gooit voor een onderhoudsbeurt, hou je misschien nog leuk geld over ook. een onderhoudsbeurt zou ik overigens bij elke vouwwagen laten doen die je 2dehands koopt. vind je vouwwagenkamperen maar niks dan zijn de kosten ook niet al te hoog.

net even wat foto's zitten bekijken op google en vooral de oudere trigano vouwwagens lijken veel op de scout. wat ik alleen een raar gezicht vind dat is dat de flappen aan de onderkant van de tent naar buiten wijzen ipv naar binnen. ik vind die flappen (heb ze ook bij jamet gezien) een beetje een rommelige indruk maken
« Laatst bewerkt op: augustus 23, 2011, 12:19:10 am door mvdkant »
Gelogd

esentim

  • Gast
Re:Vendome of toch iets anders.......
« Reactie #3 Gepost op: augustus 23, 2011, 12:39:08 am »

kijk ook eens naar de holtkamper feluka! :#groot, makkelijk op te zetten, geen losse stokken, kan met of zonder luifel. Je kunt de voortent ook als luifel gebruiken door de voorwand eruit te laten. Of de voorwand wel erin zetten en de zijkant als luifel gebruiken...de mogelijkheden zijn eindeloos! Ik vind de keuken onmisbaar...maar dan vooral vanwege de koelkast :O
Als je hier bij "merken" kijkt, en dan holtkamper, dan zie je een feluka topic met mijn recente vakantiefotos.....die je vast over de streep trekken :P
Gelogd

Lei

  • Gast
Re:Vendome of toch iets anders.......
« Reactie #4 Gepost op: augustus 23, 2011, 08:51:54 am »

Bedankt voor de snelle reacties,
Nee, we zijn geen onervaren kampeerders. "Vroeger" regelmatig gebackpacked, gekampeerd en menig festival bezocht onder primitieve omstandigheden.
Wat wordt er gewoonlijk bij een onderhoudsbeurt gedaan en wat zijn zo ongeveer de kosten. Zit er trouwens nog veel verschil in het tentdoek van de verschillende aanbieders. Zoveel vragen.... Op zich hebben we natuurlijk nog effe voordat we gaan.
Groeten Lei
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re:Vendome of toch iets anders.......
« Reactie #5 Gepost op: augustus 23, 2011, 08:55:24 am »

Tja wij hebben ook eerst een grote wagen gehad.
Het opbouwen vonden we al niks koste veel teveel tijd, daarnaast sliep ik er ook nog eens slecht in.
Wij hadden eerst een trigano oceane en de vendome is nog groter.
Nu hebben we een trigano odyssee waar we al jaren schik mee hebben, maar nu te KOOP (klik) staat omdat we iets anders willen.
Hij is heeft standaard 4 slaap plaatsen die bij uitklappen al klaar is en uit te breiden tot max 8.
Daarnaast heeft deze wagen veel meer bagageruimte.
Ik zou eerst goed informeren betreft mogelijk heden.
Succes met de keuze.
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

Chrisje

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 522
Re:Vendome of toch iets anders.......
« Reactie #6 Gepost op: augustus 23, 2011, 05:00:16 pm »

Ik heb eerst een Vendome gehad, dit is echt een grote wagen.

2 bedden, 1x: 180 x 200, 1x: 160 x 200
voortent: 300 x 500, gaat veel tijd in zitten om deze op te bouwen.
                maar dan heb je wel veel ruimte, aparte keukenhoek, garderobe hangkast, toiletruimte( hier had ik een kast              in verborgen, zit namelijk een deur voor )

Dan nog een luifel ervoor van ongeveer 200 x 500
De wagenbak van de Vendome en Odyssee hebben detzelfde maat 1.6 mtr breed, de rest is smaller.
Het voordeel van een luifel is dat je de luifel ook aan de wagenbak kunt ritsen als je een keer de voortent niet op wilt zetten.

Je heb al met al een best flinke plaats nodig.

Gelogd

Chrisje

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 522
Re:Vendome of toch iets anders.......
« Reactie #7 Gepost op: augustus 23, 2011, 05:06:50 pm »

Is dit niks voor jullie?

Topic: Trigano Chantilly GL te koop + Fietsendragen en extra's (ook veel los te koop!!) 
Gelogd

frk

  • Gast
Re:Vendome of toch iets anders.......
« Reactie #8 Gepost op: augustus 23, 2011, 10:14:21 pm »

Wij zijn dit jaar voor het eerst met een Vendome op vakantie geweest,en ik moet zeggen het is een super ruime vouwwagen,wij zijn met 6 personen en dus moesten een "iets" ruimere vw ::)
Er gaat idd wat tijd inzitten in het opbouwen en afbreken van de vw maar tis niet dat je een hele dag bezig bent hoor :P...
Zonder luifel gaat deze jonge ook niet weg...ideaal om er overdag onder te zitten maar ook s'avond als je met bijv meerdere personen bent..ruimte zat ;)
De bermkeuken gebruiken wij eerlijk gezegd ook weinig maar ja die hangt er nu eenmaal achter,echter als ie eenmaal staat heb je er totaal geen "last" van wij gebruiken hem alleen voor kleine dingetjes op te koken/bakken,verder staat ons bestek erin.
Gelogd

muis

  • Gast
Re:Vendome of toch iets anders.......
« Reactie #9 Gepost op: augustus 23, 2011, 11:21:24 pm »

16 - 18 sept is er weer een klapweekend, je bent welkom om te komen kijken. Je hebt dan ook de mogelijkheid om al je vragen "live" te stellen :J :J Onder de kop Meetings staat meer info hierover
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.636
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re:Vendome of toch iets anders.......
« Reactie #10 Gepost op: augustus 24, 2011, 08:24:26 am »

Wij hebben onze wagen momenteel te koop, een Jamet Louisiana uit 2002 (of gaat ingeruild worden bij de dealer bij aanschaf andere wagen). De reden is juist dat we nu de kinderen iets ouder worden, willen en kunnen rondtrekken, daarvoor is een Vendome/Arizona/Louisiana minder geschikt. Wel een aantal jaren veel plezier van gehad, ook als het weer eens even tegenzat: ruimte genoeg.

Juist als het weer tegenzit is de spoelbak handig: je hoeft de deur niet uit en kunt toch eten maken. De kids speelden dan in de ondertent/slaaptent of wagenbak. Was perfect te doen. Wij hebben er 3 (kinderen) en die waren dit jaar op vakantie: 4, 8 en 9. Jullie zitten een beetje op de grens... Als ik zo vrij mag zijn om mijn mening te geven: Ik zou nu een ruime wagen kopen, 2e hands. Niet al te oud, maar wel 'mankementloos'. Daar kan je 1, 2 of 3 jaar probleemloos mee kamperen en dan weet je zelf beter wat je wilt en kunt. Wil je rondtrekken, of juist lang op 1 plek staan? Zo gauw de kinderen er aan toe zijn, kan je eventueel minder comfort nemen, of juist nog meer of... Nou ja, dan kan je je een helderder beeld vormen.
De niet al te oude wagen zal niet al te veel waarde verliezen. Koop wle een complete wagen, want tweedehands luifels zijn nauwelijks te vinden en een nieuwe (universele) kost al gauw EUR 200,00 en dat is toch maar extra geld.

Heel veel succes.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal