Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 »   Omlaag

Auteur Topic: Gerichte vragen combi camp,HK,Aart Kok  (gelezen 26132 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Candace

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 74
  • Merk Vouwwagen: Combi camp country
Gerichte vragen combi camp,HK,Aart Kok
« Gepost op: oktober 07, 2011, 02:58:15 pm »

Nav mijn eerdere vraag op dit forum...even wat gerichte vragen over bepaalde merken.- De combi camp ( zijn mensen op dit forum zeer over te spreken). Ik had al gelezen op mijn vorige topic vraag,de vw met de kleinste laadruimte. Maar hou je wel ruimte over als de voortent,stokken,grondzeil,kindertent,tapijt,luifel,etc.in die bak zit. We vinden het wel een mooie vw,vooral de keuken en de div.mogelijkheden met wat je wel/niet extra opzet. En hoelang ben je bezig met opzetten als je "alles" opzet...
-De Holtkamper(stond op nr.1 bij ons). Mooie folders binnen gekregen en veel duidelijke filmpjes op you tube,maar...op marktplaats foto's gezien met heel veel scheerlijnen(marktplaats;cocoon xl 3-10-11 Haarlem). Dat lijkt ons een heel gedoe en kost veel tijd,ben je nog lang bezig met op/af breken. En op veel foto's zit het doek van de hk erg rommelig/zakkerig("hebben ze bij hk alles moeten strijken bij de folderfoto's").- Aart Kok; de tenttrailers b.v.livingstone of Kampala, daar lees ik weinig ervaringen over. Zijn er "klappers" die met deze vw ervaring hebben? Ook op you tube alleen filmpjes kunnen vinden van het bedrijf zelf,en dan alleen met het opzetten van het slaapgedeelte,niet het opzetten vd voortent. Ook de zambezi river logde vinden we mooie kar,(maar daar zou ik eventueel op de zambezi club nog vragen over kunnen stellen.) Even een compliment over dit forum; fijn dat jullie goede en duidelijke adviezen geven.
Gelogd

wijnand

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 604
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itinea
  • 2011: Trigano Alpha 2021: Trigano Itinea
Re:Gerichte vragen combi camp,HK,Aart Kok
« Reactie #1 Gepost op: oktober 07, 2011, 03:47:52 pm »

Als je bij de Combi Camp Valley/ Trigano Alpha alles wat met de tent te maken heeft (zijdelen voortent, evt. kuipzeil, stokken, rol vloerbedekking, luifel, gastentent, etc) in de bagagebak legt dan kan er nog wel e.e.a bij, maar de meeste ruimte is dan wel gebruikt. Ik schat dat dan nog een derde van de ruimte vrij is. De CC Country heeft een verhoogd bed, waardoor daar meer bagage in past.

Wij hebben er voor gekozen om alleen die delen in de bak te leggen, die altijd meegaan/gebruikt worden. Anders sleep je regelmatig spullen mee die je niet gebruikt. Zo bouwen wij de gastentent niet op voor een (lang) weekend, en leggen die tent met stokken daarom in de auto als de gastentent wel gebruikt gaat worden. Op de foto die ik bij je vorige topic heb geplaatst, ligt van de tent de zijdelen van de voortent, het in te ritsen kuipzeil en ons tenttapijt in de bak. De rest van de ruimte is gevuld met de volledige kampeeruitrusting. In de auto vervoeren wij dus hooguit nog wat stokken, de rol vloerbedekking, de gastencabine, kleding en indien nodig wat etenswaar. Overigens blijft het dak van de voortent bij de CC/Alpha aan de wagentent geritst bij inklappen, dus die hoef je niet in te pakken.

Als je alles opzet (lees: wagenbak waterpas stellen, wagentent uitklappen, voortent met zijdelen plaatsen, kuipzeil inritsen en de gastentent opbouwen) ben je in drie kwartier klaar. De wagentent alleen staat in een kwartier (drie minuten als de bak al waterpas staat), uitbreiding met de voortent neemt ongeveer 20 minuten (inclusief de haringen). De gastentent neemt ook zo iets in beslag. Wat in de afweging ook van belang is, is hoe lang het afbreken duurt. Dat is in dit geval net zolang als het opbouwen (schoonmaken niet meegerekend), maar er zijn vouwwagens waarbij het afbreken langer duurt dan het opbouwen.

Over de scheerlijnen: ik weet niet hoeveel de CC er heeft, de Trigano Alpha heeft ze helemaal niet. Enkel op alle hoekpunten een aangenaaide koppeling waar stormbanden aangeklikt kunnen worden als het weer daar om vraagt.

De foto's in de folders zijn altijd bedrieglijk. De vouwwagens staan dan op een perfect vlakke ondergrond die je op de camping vrijwel niet zult treffen. Zeker niet in bergachtig gebied in het buitenland. Het kan daarom op de camping lastiger zijn om de tent helemaal strak af te spannen. Bij de opzetfilmpjes, zeker als ze door de fabrikant zijn gemaakt, moet je er bedacht op zijn dat er handelingen zijn weggelaten die je in het echt toch zult moeten doen. Met andere woorden, het ziet er prachtig uit maar is vaak toch een vertekend beeld van de werkelijkheid.

Begrijp ik uit je vraag dat jullie je nu alleen nog richten op Combi Camp, Holtkamper en Aart Kok? Andere alternatieven als de Camplet-achtigen en de Trigano Alpha zijn afgevallen?
« Laatst bewerkt op: oktober 07, 2011, 04:08:22 pm door wijnand »
Gelogd

Candace

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 74
  • Merk Vouwwagen: Combi camp country
Re:Gerichte vragen combi camp,HK,Aart Kok
« Reactie #2 Gepost op: oktober 07, 2011, 04:42:47 pm »

We staan nog steeds open voor alle merken en adviezen. Maar we komen vaak terug op deze merken vw's,we gaan ze allemaal bekijken op de kampeerbeurs. Maar wij vinden het fijn om adviezen van mensen met ervaring te krijgen voordat we de verkooppraatjes aanhoren op de beurs. Maar wat we toch wel belangrijk vinden is het snel opzetten en inderdaad we moeten ook rekening houden met de afbreektijd. Ook de bak moet makkelijk toegankelijk zijn. We gaan vooral naar Duitsland en Oostenrijk op vakantie, dus ook rekening houden met ongelijke grond en soms geen haring de grond in te krijgen. Dus een vw met 60 haringen die de grond in en ook weer uit moeten zien we niet zitten. Vandaag ook folder van jamet binnen gekregen,van dat merk vinden b.v de jametic 4/4 wel aardig...maar de keuken valt mij tegen,als je die vergelijkt met de keuken van combi camp.( maar dat is ook het prijsverschil,appels met peren vergelijken). Maar naar die vw willen we ook gaan kijken,maar dat merk staat volgens mij niet op de beurs. Maar misschien krijgen we op ons andere topicvraag nog meer adviezen. En ook op mijn bovenste vraag, alle adviezen zijn welkom.
Gelogd

wijnand

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 604
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itinea
  • 2011: Trigano Alpha 2021: Trigano Itinea
Re:Gerichte vragen combi camp,HK,Aart Kok
« Reactie #3 Gepost op: oktober 07, 2011, 05:28:15 pm »

Wat bedoel je met dat de bak makkelijk toegankelijk moet zijn? Wil je van buitenaf rechtstreeks bij de bagage kunnen? Want dan vallen er een heel aantal af. Combi Camp komt nu met een systeem waarbij je de deksel gedeeltelijk kunt openen en je met het uitritsen van een zijpaneel onder het bed kunt komen. Maar het lijkt mij dat de gastencabine dan bijvoorbeeld ook niet aangeritst en mee ingeklapt kan zijn. Holtkamper heeft het pack & go systeem, waarmee je altijd onder het bed kunt komen. De ervaringen daarmee zijn op dit forum wel te vinden. Bij de CC/Alpha kom je bij de bagageruimte door het deksel open te klappen. Verder hoef je dan niets te doen. Als je ongeveer 4 meter breedte ter beschikking hebt (oprit bij huis?) is dat voldoende om er bij te kunnen. Onderweg is het natuurlijk een ander verhaal, maar hoe vaak moet je onder het rijden bij de bagage onder het bed?

Het grote voordeel (vind ik) van de keuken van de CC/Alpha ten opzichte van de Jamet (en soortgelijke wagens) is dat die op z'n plek blijft. Bij de Jamet moet je de keuken er af tillen, behalve als je zo'n doorloopkeuken hebt. Til er op de beurs maar eens een op. Die keukens zijn behoorlijk aan het gewicht. En die zijn dan nog niet eens gevuld met alles wat je in een keuken hebt liggen aan borden, bestek, pannen, etenswaar, etc. Met doorloopkeukens heb ik geen ervaring, maar het lijkt mij niet handig om elke nacht dwars door je keuken te moeten om in je bed te komen. En als een kind even naar z'n slaapplaats wil als jij de spaghettisaus staat klaar te maken lijkt mij dan ook een spannende gebeurtenis worden  :#.

Wij gaan altijd kamperen in de Alpenlanden, dus ik weet wat je bedoelt het met inslaan van de haringen. Van de CC/Alpha heeft de wagentent helemaal geen haringen. De voortent heeft er wel een aantal, maar die sla je er vooral in om de tent strak af te spannen. Om een paar nachten te kunnen staan en verder te trekken hoeven er maar een paar de grond in. Gebruiken jullie wel rotspennen? Die krijg je met een goede hamer altijd de grond in.
Gelogd

retteketed

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Holtkamper Cocoon S 2011
Re:Gerichte vragen combi camp,HK,Aart Kok
« Reactie #4 Gepost op: oktober 07, 2011, 08:37:07 pm »

-De Holtkamper(stond op nr.1 bij ons). Mooie folders binnen gekregen en veel duidelijke filmpjes op you tube,maar...op marktplaats foto's gezien met heel veel scheerlijnen(marktplaats;cocoon xl 3-10-11 Haarlem). Dat lijkt ons een heel gedoe en kost veel tijd,ben je nog lang bezig met op/af breken. En op veel foto's zit het doek van de hk erg rommelig/zakkerig("hebben ze bij hk alles moeten strijken bij de folderfoto's").-

Ik heb de genoemde advertentie bekeken, tjonge wat een "vod" van een vouwwagen. Zo zet je geen cocoon op. ::)

Er zijn zeker afspanpunten nodig (minimaal 3 scheerlijnen) en indien er storm komt , kan er meer scheerlijnen gespannen worden, dan staat de wagen mooi strak.
Hebben zelf een cocoon, en ook opgezet in de bergen op een heuvelig ondergrond, maar mooi strak te spannen in niet veel tijd.
een HK mag wat plooien dit maakt nl dat ie mee beweegt met de wind en de eerste "klappen" opvangt.

En ja, je kunt elke mooie klapper lelijk opzetten (wat de adverteerder ook laat zien), kijk eens verder op marktplaats, je ziet veelal mooi opgezette wagens.

Geef je het advies om niet af te gaan op foto's uit folders of marktplaats, maar ga op winkeljacht en bezoek de beurs.
Blijf vragen om het in en uit vouwen te zien en zelf te doen, en niet alleen de basis, juist de rest maakt het verschil....

succes met jullie keuze, die is lastig.
Beter nog, huur eens een klapper voor een weekend, en ervaar het gevoel....
« Laatst bewerkt op: oktober 07, 2011, 08:41:00 pm door retteketed »
Gelogd

Henk CC

  • Gast
Re:Gerichte vragen combi camp,HK,Aart Kok
« Reactie #5 Gepost op: oktober 07, 2011, 10:20:44 pm »

Wij hebben een CC Venetia, zijn niet zo jong meer,(50+) en ik ben beperkt in kracht en uithoudings vermogen(MS). Mijn vrouw bouwt de vouwwagen bijna geheel alleen op. Daar waar ik kan, help ik mee, dat houd in de deksel open doen en helpen met het in ritsen van de tent delen. Wel hebben er er een gasten cabine aan zitten voor de bagage en als voorraad kamer, en mijn rollator staat erin. Het andere voordeel is dat de keuken op de goede plaats zit, en je er niet mee hoeft te sjouwen zo als bij onze Jamet die we  voor de CC hadden. Wij gaan meestal naar Frankrijk, maar zijn ook een paar keer in  NL geweest maar ook toen hebben we de voor wand er niet in gehad. We doen  altijd rustig aan met opzetten we maken er geen race van om zo snel mogelijk te staan. Op het bed hebben we de stoelen en tafel liggen, en de losse tent delen, en dan heb je nog genoeg ruimte over voor andere bagage. Bij de Country is het bed hoger waardoor je er onder meer ruimte hebt maar daar hebben wij geen ervaring mee.Wij zijn zeer blij dat we deze beslissing 4 jaar gelden hebben genomen en hopen er nog wat jaren mee voort te kunnen. Het enige punt wat ik persoonlijk zwaar vind is de deksel is tevens de bodem van de bak. Kijk gewoon wat je zelf prettig vind, en ga naar de beurs als je erde tijd voor hebt, daar kun je alle wagens zien en uit proberen.Probeer ook zelf de wagens uit te klappen.
Suc6 met zoeken en beslissen.
 Henk
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re:Gerichte vragen combi camp,HK,Aart Kok
« Reactie #6 Gepost op: oktober 08, 2011, 11:26:26 am »

Ik ben ook eens naar die HK Cocoon gaan kijken, vond hem best grappig :H Volgens mij kampeert deze persoon heel graag en wil hij het tentgevoel behouden door veel scheerlijnen te spannen. Ik kan je met heel veel zekerheid zeggen dat je absoluut geen overdosis scheerlijnen nodig hebt bij de HK's. Onze Astro heeft geen scheerlijnen nodig als ik de luifel niet wil opzetten. Tenzij het wat hard (5 ? 6 Beaufort) waait dan zet ik welgeteld 2 scheerlijen vooraan. Zie foto

Met luifel eraan gebruiken we er 4 extra aan de luifel zelf.
Bij onze HK Flyer hangen 2 scheerlijnen klaar voor moest het beginnen te waaien maar meestal gebruikten we geen.

Zoals je kan zien, zien beide er gestreken en strak uit. Wij zijn echt geen verkopers of specialisten dus jullie kunnen dit zeker ook :J
Wat ik wil zeggen, laat je niet misleiden door enkele MP foto's ;)
« Laatst bewerkt op: oktober 09, 2011, 11:28:42 am door Mieke »
Gelogd

Candace

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 74
  • Merk Vouwwagen: Combi camp country
Re:Gerichte vragen combi camp,HK,Aart Kok
« Reactie #7 Gepost op: oktober 09, 2011, 11:06:06 am »

We zijn al een lijst aan het maken met wat we belangrijk vinden en wat we bij bepaalde merken willen vragen/bekijken,voor als we naar de beurs gaan. Daar gaan we veel merken naast elkaar zien en vergelijken. We hebben er al zin in,ook onze jongste heeft er zin in om alles te zien. En te zien waar hij dan eventueel komt te slapen... Ook jullie vw merken opgeschreven met de handige tips. Wat nog steeds voor ons belagrijk is ; snel op EN inklappen, en de bak van buiten af bereikbaar ,dus dat we niet heel de vw uit moeten klappen om hem in te pakken. En of een doorloopkeuken handig is,we denken zelf van niet... Aart kok heeft modellen met z'n keuken,de vw zelf vinden we wel mooi en ook dat de bak bereikbaar is van buitenaf.  En een keuken er constant afhalen lijkt ons ook niets,zoals we al de tip kregen "til er maar eens op bij de beurs" en dan zit hij nog niet eens gevuld. We gaan het zien/voelen op de beurs... Ook een vw waar je veel kanten mee op kan,is natuurlijk ook ideaal. Zoals b.v de cc country of hk astra. Mooi weer alleen een luifel en slecht weer dat je de voortent dicht kunt maken,met kuipgrondzeil. We vinden het toch lastig ,we wisten eigenlijk niet dat er zoveel te krijgen was. Maar door een lijstje te maken,valt er al veel af.  En we vinden het natuurlijk ook leuk,met het idee dat we volgend jaar weer gaan kamperen. Ook nog bedankt voor de foto's op deze topic, geeft ons hoop... dat het ook goed en makkelijk kan...
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re:Gerichte vragen combi camp,HK,Aart Kok
« Reactie #8 Gepost op: oktober 09, 2011, 11:18:06 am »

Als ik zo lees dan komt een HK Astro met pack and go en een bermkeuken op de dissel aardig in de buurt van jullie wensen.  Het pack and go systeem maakt de vouwwagen in te laden zonder openklappen. De bermkeuken kan gewoon op de dissel blijven staan. Bij de astro klapt de voortent zo mee uit je zit droog en uit de zon, bij slecht weer laat je voorzijde open, bij slecht weer rits je dicht. Geen poespas, gewoon simpel. Er hangt bij dit geheel wel een behoorlijk prijskaartje aan. De Flyer valt af want je moet altijd de bermkeuken van de dissel doen om open te kunnen klappen. Dat was voor ons ook de reden om hem weg te doen.
De HK cocoon met pack and go kan ook maar bij de cocoon kan je geen voorwand in ritsen.
Onze Astro is er eentje zonder pack and go maar je klapt op 2 minuten het ding open, laad in en 5 minuten later is hij weer dicht. Het gemis aan pack and go telt voor mij alleen bij slecht weer, regen en openklappen en vullen :N.

De kistjes zitten bij mij niet in de vouwwagen maar bij ons op zolder. De bruine zijn invouwbaar. Ik laad in de bruine de kleding de zwarte: 1 met haringen en co, 1 met keukengerief, 1 met wat voeding, 1 vrij. Alles in de kratten, boel open en alles er in boel toe, tafels en stoelen op het bed, toeklappen meer is het niet. De HK Astro heeft slechts 2 losse stokken (als je de luifel wil opzetten) dus de ruimte is helemaal voor bagage. Wij hebben spijtig genoeg (nog) geen bermkeuken.
« Laatst bewerkt op: oktober 09, 2011, 11:26:48 am door Mieke »
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re:Gerichte vragen combi camp,HK,Aart Kok
« Reactie #9 Gepost op: oktober 09, 2011, 11:34:23 am »

Zorgt een bermkeuken op de dissel alleen niet voor veelvuldig blauwe schenen? Het lijkt mij persoonlijk vrij lastig als de trekhaakkoppeling nog eens voor de keuken uitsteekt. Je moet er steeds om denken dat je er omheen loopt ipv tegenaan... (En mijzelf kennende: ik vergeet dat dus steeds  ::) )
Gelogd

mars

  • Gast
Re:Gerichte vragen combi camp,HK,Aart Kok
« Reactie #10 Gepost op: oktober 09, 2011, 05:31:17 pm »

In onze Cocoon heb je daar geen last van. Is een omgedraaid chassis.
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re:Gerichte vragen combi camp,HK,Aart Kok
« Reactie #11 Gepost op: oktober 09, 2011, 06:00:52 pm »

Dat is dan ook geen bermkeuken op de dissel dan toch? Daar had Mieke het over.
Gelogd

leeuw

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 550
  • Kyte S
Re:Gerichte vragen combi camp,HK,Aart Kok
« Reactie #12 Gepost op: oktober 09, 2011, 07:24:02 pm »

Als het chassis is omgedraaid staat de dissel niet onder de luifel. Sommige hk keukens heeben wielen zodat deze onder de luifel op zijn plek gezet kan worden. Zodoende geen kapotte schenen
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re:Gerichte vragen combi camp,HK,Aart Kok
« Reactie #13 Gepost op: oktober 09, 2011, 07:34:51 pm »

Dat begrijp ik allemaal en ik ken het principe van het omgedraaide chassis. Maar Mieke had het over een bermkeuken op de dissel *die ook op dissel blijft staan*. Mijn vraag is dan of d?t geen bloedende schenen oplevert?

Als vervolgens iedereen met een ?nder type keuken (zoals ik zelf trouwens ook heb) gaat reageren, dan is dat natuurlijk heel gezellig maar geen antwoord op de vraag...

Maar goed.

Gelogd

wijnand

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 604
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itinea
  • 2011: Trigano Alpha 2021: Trigano Itinea
Re:Gerichte vragen combi camp,HK,Aart Kok
« Reactie #14 Gepost op: oktober 09, 2011, 08:47:50 pm »

Op z'n minst blauwe schenen, en meer want het is niet alleen de dissel die in de weg zit, maar ook de handrem en het neuswiel. Kijk maar eens op de foto's op de website van Holtkamper. Ook sta je in weer en wind te koken, en dat vind ik niet prettig. En natuurlijk kun je hem er af halen, maar dat doet afbreuk aan het principe van snel opzetten, plus dat je ook hier met een zwaar gevaarte moet slepen. Wielen of niet, en dat geldt zeker als je op wat zachtere grasgrond staat.
Gelogd
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal