Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 »   Omlaag

Auteur Topic: Gerichte vragen combi camp,HK,Aart Kok  (gelezen 26139 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mars

  • Gast
Re:Gerichte vragen combi camp,HK,Aart Kok
« Reactie #15 Gepost op: oktober 09, 2011, 10:45:24 pm »

Als de keuken bij een HK Cocoon op de dissel blijft onder de luifel, kun je ervoor kiezen een disseltafel aan te schaffen of zelf te maken.
Als extra aflegruimte.
Hierdoor loop je volgens mij automatisch erom heen en zou je dus geen aanvaringen moeten hebben met de dissel?
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re:Gerichte vragen combi camp,HK,Aart Kok
« Reactie #16 Gepost op: oktober 10, 2011, 07:15:02 am »

Gedraaide dissel of gewone dissel, de keuken kan op de dissel blijven!

Of je er wel of niet last van hebt dat moet je zelf ervaren. Zinloze discussie voor de topicstarter.  ;)Je kan er voor kiezen om de keuken van de dissel te halen, bij een orginele HK keuken (greenbox of james cook keuken) staan er wielen onder, dus zwaar en sleuren? Ook dat is heel subjectief.
Als wij onderweg stopte en ons eens een potje koffie maakte of iets fris uit de ijskast wilde hadden wij geen last van de keuken op de dissel, je moet ook niet achter de oplooprem of het neuswiel staan je staat gewoon naast de dissel. Je hebt gewoon een keuze: wil je de keuken binnen wegens slecht weer, dat kan. WIl je de keuken buiten laten, ook dat kan. Dat is voor mij een meerwaarde. Je hebt ook HK's met een luifelverlenger boven de dissel, dan sta je ook droog bij slecht weer. Ik vond het gebruik van de keuken tijdens de reis ook een grote meerwaarde, maar dat is zo persoonlijk.
Ik wil HK niet vergelijken met andere vouwwagens want ik heb alleen gebruik gemaakt van HK dus ik heb geen praktische ervaring met andere vw zoals de cc op de Aart de Kok, ik kan alleen mijn ervaring delen.
Gelogd

retteketed

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Holtkamper Cocoon S 2011
Re:Gerichte vragen combi camp,HK,Aart Kok
« Reactie #17 Gepost op: oktober 10, 2011, 10:09:01 am »

Als ik zo lees dan komt een HK Astro met pack and go en een bermkeuken op de dissel aardig in de buurt van jullie wensen.  

Holtkamper Astro heeft geen pack'n go.
De pack 'n go is alleen leverbaar bij Kyte en Cocoon....
Dit ivm het klappen van de tent (astro klapt in de lengte en kyte & cocoon in breedte).

Cocoon is met een aangepaste chassis (mtt ook leverbaar waarbij de keuken vast achterop staat) en dit met een omgedraaid chassis is dus de dissel niet onder de luifel én de keuken onder de luifel.
Er zijn nog al wat mogelijkheden.
Ik denk dat ieder gebruiker voor zijn eigen voordelen zal spreken.
Nogmaals, ga goed orienteren op de beurs, evt in het voorjaar een vouwwagen huren om te proberen.
succes. door de verschillende klappers zie je de juiste bijna niet....
Gelogd

wijnand

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 604
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itinea
  • 2011: Trigano Alpha 2021: Trigano Itinea
Re:Gerichte vragen combi camp,HK,Aart Kok
« Reactie #18 Gepost op: oktober 10, 2011, 06:37:13 pm »

Zinloze discussie voor de topicstarter.  ;)

.... Ook dat is heel subjectief....

Dit is zeker niet zinloos voor de TS. Vouwwagens hebben veel met emotie te maken, dus heel veel van de ervaringen zijn subjectief. Maar als beginner in vouwwagenland heb je vaak geen idee waar je op moet letten, welke merken er zijn en welke typen klapsysteem. Ook rond de keuken zijn er veel verschillende oplossingen, waar wat voor de één een voordeel kan zijn, kan voor de ander zomaar een  nadeel zijn. TS vraagt om ervaringen, en die zijn per definitie subjectief. Maar omdat er ook mensen zijn die de minder handige kanten van hun eigen vouwwagen niet willen zien (is een aangetoond psychologisch effect, en dus ook subjectief), is een forum als dit juist handig, dan hoor en lees je de ervaringen van heel verschillende kanten. En die kan je meenemen (of niet) in de keuzevorming. Het is uiteraard aan TS zelf wat hij of zij met de informatie doet.
Gelogd

Candace

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 74
  • Merk Vouwwagen: Combi camp country
Re:Gerichte vragen combi camp,HK,Aart Kok
« Reactie #19 Gepost op: oktober 10, 2011, 08:11:24 pm »

Wij vinden ervaringen en advies fijn om te horen,ook bij de foto's krijg je een goed beeld. Maar door het lezen van jullie ervaringen, kunnen wij wel een beter idee krijgen wat voor ons belangrijk is. En vooral, waar we zelf misschien helemaal niet aan gedacht zouden hebben. We hebben wel ervaring met een tent kamperen,dus we weten wel een beetje waar je tegen aanloopt met kamperen. Maar hoe het is met een vw!  Het is natuurlijk persoonlijk en ook, een gevoel wat je bij een vw krijgt. Jammer dat de hk astro geen pack n go heeft. Misschien een primeur op de beurs; hk astro met pack 'n go... Zou mooi zijn,toch. De combi camp dutch design vinden we ook wel erg mooi. En die heeft de keuken op de goede plek zitten. De Aart kok vinden we er mooi uitzien ,maar we lezen daar weinig ervaringen over. Nog even 2 weken wachten...en dan de beurs.
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re:Gerichte vragen combi camp,HK,Aart Kok
« Reactie #20 Gepost op: oktober 10, 2011, 10:16:19 pm »

De combi camp dutch design vinden we ook wel erg mooi.

Kijk dan op de beurs -als ie er staat- ook even naar het "traditionele" model maar dan met de varioluifel als optie. Daarmee heb je ?n de volledige voortentruimte, ?n nog een luifel daarvoor ?n die (vind ik zelf tenminste) fraaiere "ronde" look. Uiteraard is het opzetten van de varioluifel ook weer optioneel (en de aanschaf best prijzig...  :X ).

Je krijgt dan zoiets:

Gelogd

Candace

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 74
  • Merk Vouwwagen: Combi camp country
Re:Gerichte vragen combi camp,HK,Aart Kok
« Reactie #21 Gepost op: oktober 10, 2011, 11:11:43 pm »

Ziet er goed uit.(Niels) En inderdaad die mooie ronde vorm. Gaat ook op het lijstje. Hoe zit het met het nat inklappen van de cc. Ik las ergens anders op een topic dat bij hun vw een van Aart kok de bedden toch wel nat worden, als ze de vw nat moeten inklappen. Het lijkt ons toch wel handig als je de boel nat kunt inklappen en weer kan vertrekken. Op naar de volgende camping, met mooier weer;-) Daar weer uitklappen en dat alles in de vw nog droog is. Of is deze gedachte te kort door de bocht. Dat is iets wat met de tent niet makkelijk is. Vertrekken met regen en natte tent... En moet je bij de cc nog veel haringen in de grond slaan(of heb ik dat al een keer gevraagd...) en iemand ook ervaring met de "loungebank" in de cc, overbodig of handig. En nog even een vraag voor alle vw, welke extra's/optie's zijn echt nodig. Je ziet op sommige prijslijsten z'n waslijst aan optie 's.
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re:Gerichte vragen combi camp,HK,Aart Kok
« Reactie #22 Gepost op: oktober 10, 2011, 11:50:53 pm »

Ik heb afgelopen zomer de CC één keer nat in moeten klappen, in Zeeland na een hoosbui van een paar uur. We wilden niet wachten: Frankrijk we komen er aan! Wij hadden onze slaapzakken en een extra deken op het bed liggen en daar dus de natte tent op (wagentent+luifel). De overige (natte) tentdelen lagen een beetje apart onder het bed met de buitenkant naar binnen gevouwen (blijft de nattigheid binnen). Na dik 700 km en 9 uur rijden hebben we de boel -toch wel benieuwd- weer opgezet. Deken en slaapzakken waren kurkdroog. Het "rook" wat vochtig binnen maar dat was met 15 minuten ventileren ook weer weg.

Maar goed, dat kan dus zeker w?l met een vouwwagen. Ervaring met andere merken heb ik niet wat dit betreft.

Als je een CC met alleen luifel opzet is het aantal haringen vier (twee aan elke zijde om de luifel een beetje mooi te zetten maar zelfs dat hoeft niet). Tenzij je de luifel tegen opwaaien wil behoeden, dan zou ik ook nog twee scheerlijnen met een haring de grond in meppen op elke luifelhoek. Afhankelijk van het deel wat je opzet en hoe stevig/netjes afgespannen je het wilt hebben staan kom je uit mijn hoofd voor de hele voortent op iets van maximaal 36 haringen. In de praktijk gebruiken wij er hooguit de helft (meestal minder) plus nog iets van 12 voor de varioluifel en scheerlijnen daarvan.

edit: ik vergeet nog wat antwoorden..

Ik heb zelf de Country, daar is geen loungebed bij te krijgen (bij de Country is het bed verhoogd vanwege de 14"wielen met als bijkomstigheid dat alle bagage ?nder het bed gaat en niet er op. Dus hierbij geen ervaring.

Wat opties betreft: dat is puur persoonlijk. Ik ben in het koude voor- en naseizoen in Nederland erg blij met m'n kuipgrondzeil maar als je alleen in de zomer in Frankrijk kampeert heb je dat waarschijnlijk niet nodig. Ga heel kritisch de lijst door en vraag jezelf af of je het ooit zult gebruiken...
« Laatst bewerkt op: oktober 10, 2011, 11:56:34 pm door NielsP »
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re:Gerichte vragen combi camp,HK,Aart Kok
« Reactie #23 Gepost op: oktober 11, 2011, 07:24:17 am »

@wijnand: Ik doelde eigenlijk ivm de zinloze discussie op dit citaat van jou:

Op z'n minst blauwe schenen, en meer want het is niet alleen de dissel die in de weg zit, maar ook de handrem en het neuswiel. Kijk maar eens op de foto's op de website van Holtkamper. Ook sta je in weer en wind te koken, en dat vind ik niet prettig. En natuurlijk kun je hem er af halen, maar dat doet afbreuk aan het principe van snel opzetten, plus dat je ook hier met een zwaar gevaarte moet slepen. Wielen of niet, en dat geldt zeker als je op wat zachtere grasgrond staat.

Ik lees hier echt wel dat je zelf geen HK hebt en je een mening vormt vanuit foto's en niet vanuit ervaring. Ik vind dit nog meer dan subjectief ;)
Natuurlijk zijn ervaringen altijd subjectief. Maar waar je moet op letten als beginnend vouwwagenbezitter is toch ook voor iedereen anders?Ik probeer altijd zo goed mogelijk mijn ervaring weer te geven zonder teveel vanuit mijn emotie te reageren.
Ik heb de idee dat Candace al aardig in de richting zit, veel succes bij de kijk en zoektocht op de beurs!

Holtkamper Astro heeft geen pack'n go.
De pack 'n go is alleen leverbaar bij Kyte en Cocoon....
Dit ivm het klappen van de tent (astro klapt in de lengte en kyte & cocoon in breedte).

Weer wat bijgeleerd. HK heeft nog werk om de Astro helemaal perfect te maken
Gelogd

wijnand

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 604
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itinea
  • 2011: Trigano Alpha 2021: Trigano Itinea
Re:Gerichte vragen combi camp,HK,Aart Kok
« Reactie #24 Gepost op: oktober 11, 2011, 06:07:42 pm »

Ik vorm mijn mening echt niet alleen vanaf foto's. De foto's laten alleen mooi zien waar je op moet letten. Ik ben opgegroeid met vouwwagenvakanties en heb er altijd een grote belangstelling voor gehad. Bij diverse bedrijven en op de beurs heb ik heel nadrukkelijk voor de disselkeuken gestaan en mij een beeld gevormd van hoe dat er aan toegaat. En nee, ik heb geen Holtkamper. En omdat bij mij de verhouding tussen prijs en kwaliteit ook een grote rol speelt denk ik maar zo dat 'ie er ook niet komt.  :P.

Maar goed, genoeg off-topic.
Gelogd

Candace

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 74
  • Merk Vouwwagen: Combi camp country
Re:Gerichte vragen combi camp,HK,Aart Kok
« Reactie #25 Gepost op: oktober 12, 2011, 04:33:59 pm »

Even een vraag aan Mieke,of aan andere hk kampeerders. Hebben jullie ervaring met nat inklappen.  Is alles nog droog, vooral het bed...en loopt niet al dat water in de bak. Er zit dus bij de asto geen pack en go systeem, mis je dat? Want als de tent opstaat, kun je wel bij de bak,toch. En is het veel gedoe om het grondzeil aan de voortent te maken. Wij vinden een grondzeil fijn omdat je je tent gedeelte vergroot, maar misschien zijn wij dit gewent ivm kamperen met een tent. En mis je een grondzeil niet bij een vw. Bij een cocoon is de binnentent groter,maar kun je daar 4 stoelen in zetten. We gaan altijd richting Duitsland,Oostenrijk of Nederlandse kust. Dus niet altijd mooi weer. En dan zit je niet heel de avond buiten. Of is het verplicht vroeg naar bed...  Je kunt bij slecht weer niet alles onder de luifel laten staan. We gaan het natuurlijk allemaal zien op de beurs, maar advies blijft handig ( heeft mieke goed begrepen...)
Gelogd

retteketed

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Holtkamper Cocoon S 2011
Re:Gerichte vragen combi camp,HK,Aart Kok
« Reactie #26 Gepost op: oktober 12, 2011, 07:00:46 pm »

Even een vraag aan Mieke,of aan andere hk kampeerders. Hebben jullie ervaring met nat inklappen.  Is alles nog droog, vooral het bed...en loopt niet al dat water in de bak. Er zit dus bij de asto geen pack en go systeem, mis je dat? Want als de tent opstaat, kun je wel bij de bak,toch. En is het veel gedoe om het grondzeil aan de voortent te maken. Wij vinden een grondzeil fijn omdat je je tent gedeelte vergroot, maar misschien zijn wij dit gewent ivm kamperen met een tent. En mis je een grondzeil niet bij een vw. Bij een cocoon is de binnentent groter,maar kun je daar 4 stoelen in zetten. We gaan altijd richting Duitsland,Oostenrijk of Nederlandse kust. Dus niet altijd mooi weer. En dan zit je niet heel de avond buiten. Of is het verplicht vroeg naar bed...  Je kunt bij slecht weer niet alles onder de luifel laten staan. We gaan het natuurlijk allemaal zien op de beurs, maar advies blijft handig ( heeft mieke goed begrepen...)
Wij hebben eerst een oude astro gehad en hebben sinds dit jaar een nieuwe cocoon met pack 'n go.
Astro hebben we nooit nat in hoeven pakken :#
de cocoon de laatste 3 keren wel :J
in de regen ingepakt, en volgende dag of eind van de dag weer opgezet, en ik moet zeggen, het bed was telkens droog :> :> :>
er loopt zeker geen water in de bak, het water op de tent loopt er gewoon langs, en er blijft water ingevouwen liggen, dit valt er weer uit wanneer je de tent weer op gaat zetten.
in de tent van de cocoon ( wij hebben een S) is ruimte voor 4 stoelen, als je een M of XL neemt is er aanzienlijk meer ruimte beschikbaar.
Bij langdurige slecht weer, is het onder de luifel van cocoon niet geheel droog, dat klopt.
(we willen dit proberen geheel dicht te maken en hebben een afspraak bij Atomatent voor een praktische en simpele oplossing, maar hier volgt een nieuwe topic over :K :K)
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re:Gerichte vragen combi camp,HK,Aart Kok
« Reactie #27 Gepost op: oktober 12, 2011, 07:28:42 pm »

We hebben slechts 1x vochtig ingeklapt. Het bed bleef absoluut droog. Maar ik heb dus geen ervaring met helemaal nat inklappen  :) Bij de Astro komt het het zeil van de bak op het bed te liggen dat is altijd droog natuurlijk. Wij vervoeren onze stoelen op het bed, zeker na een kampeertrip leg ik eerst een plastiek zeiltje op het bed en daar de stoelen op dus zowiezo is het bed al wat beschermd.
Ik mis het pack en go systeem niet maar zoals het spreekwoord zegt "wat niet weet, wat niet deert", wat je niet kent kan je niet missen. Misschien moest ik het hebben zou ik het nooit meer willen missen. Het openklappen van de Astro om in te laden duurt echt geen 5 minuten maar je moet de car nog altijd buiten zetten en bij slecht weer inpakken is dan natuurlijk geen pretje. Tot hier toe hebben we altijd de gelegenheid gehad om dus droog te kunnen inpakken om te vertrekken. We plannen dit goed, dit jaar hebben we enkele dagen voor ons vertrek ingepakt omdat er regen aangekondigd was. Als je staat kan je idd gewoon in de bak, wel even rekening houden dat de verste uithoek niet goed bereikbaar is.
Wij vinden een grondzeil ook een must. We hebben twee verschillende soorten, een soort antiworteldoek zeil (zie je op de foto die ik geplaatst heb ivm de koorden) en een waterdicht grondzeil. Zijn we er zeker van dat het niet gaat regenen bij een korte trip dus dan gaat gewoon het antiworteldoek mee. Dit is lichter en neemt weinig tot geen plaats in. Als we deze zomer in de Lot stonden hadden we het waterdicht grondzeil bij en daar waren we heel blij mee. We hadden enkele dagen regen en de grond werd zompig en het water liep in kanaaltjes onder het zeil, dus zonder grondzeil, daar mag ik niet aan denken. Wij hebben geen orgineel grondzeil en dus ook geen inritsbaar maar ook dat mis ik niet echt. Onze Flyer had wel een orgineel grondzeil en ik vond dat niet sneller gaan als bij de Astro nu. Persoonlijk vind ik het geen gedoe om dat zeil te leggen.
Voor vragen over de cocoon, over naar andere :zw Oh ik zie dat de deskundige er al is ;)
Gelogd

leeuw

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 550
  • Kyte S
Re:Gerichte vragen combi camp,HK,Aart Kok
« Reactie #28 Gepost op: oktober 12, 2011, 08:09:11 pm »

Bij langdurige slecht weer, is het onder de luifel van cocoon niet geheel droog, dat klopt.
(we willen dit proberen geheel dicht te maken en hebben een afspraak bij Atomatent voor een praktische en simpele oplossing, maar hier volgt een nieuwe topic over :K :K)

Ik ben hier wel benieuwd naar. Ik zit nl zelf te denken aan een tweede verandascherm wat ik boven de andere kan hangen. Gecombineerd met een windscherm creeer ik dan een droge hoek onder de luifel.
Gelogd

retteketed

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Holtkamper Cocoon S 2011
Re:Gerichte vragen combi camp,HK,Aart Kok
« Reactie #29 Gepost op: oktober 12, 2011, 09:02:11 pm »

pack 'n go van holtkamper is zeer praktisch, echter toch nog een nadeel.

Wanneer het bed niet is opgemaakt, bijvoorbeeld, bij de eerste keer uit de winterstalling halen. Willen we het bed opmaken en dan de wagenbak inruimen.
Moet toch eerst de tent worden opgezet, pack 'n go kom je niet op het matras en niet in de slaapcabine....alleen laadruimte is bereikbaar.
we nemen vaak dus dekbed en matraslaken separaat mee, en leggen deze dus later op het bed.
Neemt toch ruimte in in de auto. dus geheel praktisch neen, onderweg kan je eenvoudig bij je vakantie-bagage.

Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal