Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omlaag

Auteur Topic: Nog nooit gekampeerd: hoe beginnen met kind van 2 + 2 honden?  (gelezen 9216 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

flipflop

  • Gast
Re: Nog nooit gekampeerd: hoe beginnen met kind van 2 + 2 honden?
« Reactie #15 Gepost op: april 13, 2012, 04:25:23 pm »

Ik heb vrijdag en zaterdagnacht gereserveerd. Kan ik donderdag nog ff spullen pakken. De BBQ lijkt me sowieso wel wat overweldigend voor mijn mannetje: buiten is hij altijd vreselijk op zijn gemak, maar tussen de mensen wordt hij heel stil en plakt aan mama. Hij zal het leuker vinden om rustig samen te eten :-)

Ik ben nu trouwens wel als de wiedeweerga op zoek naar een slaapzakje op marktplaats: moet ik rond hemelvaart een slaapzakje hebben dat nog tot -5 gaat, of wat hebben we nodig? En hoe voorkom je dat een jongetje van 93 cm verzuipt in een slaapzak? Thuis ligt hij in een mouwloos kinderslaapzakje (meer zo'n trappelzak) onder twee dunne gehaakte dekentjes. Dus hij zal nog wel even "stoeien" met een echte slaapzak. Is een dekbedje lekkerder, of woelt hij zich dan te makkelijk bloot?

Is een slaapzak van 160 cm prima of moet ik een veel kleinere zoeken?
« Laatst bewerkt op: april 13, 2012, 04:32:00 pm door flipflop »
Gelogd

CenC

  • Gast
Re: Nog nooit gekampeerd: hoe beginnen met kind van 2 + 2 honden?
« Reactie #16 Gepost op: april 13, 2012, 04:44:53 pm »

Je slaapt in een trekkershut, dan zou ik niet zoveel moeite doen voor dat weekend, maar gewoon lekker zijn slaapzakje aandoen en de dekens, evt. met een extra fleecedeken, dat houd lekker warmte vast. En is voor hem vertrouwd.
Mijn zoon is nu 3 jaar en ik heb voor hem nog een Slaapje dikke slaapzak met lange mouwen. Daaroverheen leg een slaapzak en fleecedeken. Gaat ie woelen dan licht ie niet gelijk bloot. Misschien neem ik wel zijn dekbedje mee, is net zo handig. Doe ik ook voor ons zelf, lekker de dubbele donsdekbedden...heerlijk. Geen slaapzak voor mij, veel te krap.
Gelogd

jsteijn

  • Gast
Re: Nog nooit gekampeerd: hoe beginnen met kind van 2 + 2 honden?
« Reactie #17 Gepost op: april 13, 2012, 05:05:26 pm »

Mijn advies is wel een slaapzak die qua maat past bij je kindje, dus ongeveer 1.30  lang. Alle extra lengte is ook extra lucht die verwarmd moet worden. Ik weet uit ervaring dat hemelvaart best koud kan zijn, maar je hebt een trekkershut en nog geen klapper, dus zou het wat minder extreem kunnen. Aan de andere kant... je wilt wel dit jaar nog een klapper kopen dus is het handig iets te kopen wat dan ook goed is.

Kijk wel naar een slaapzak met een katoenen buitentijk omdat een polyester buitentijk ritselt als je kindje draait en dat hoor je best erg snachts.
Een dekbedje vind ik voor kids niet zo handig ivm de kans op blootwoelen. Als je zelf lekker ligt te tukken merk je dat niet (oeps)

Meerdere lagen leveren altijd betere isolatie, dus als je je kindje in een wintertrappelzak legt en dan in een slaapzak dan hoeft die slaapzak niet perse tot -5 te gaan. Heel veel geld er aan uitgeven is ook best zonde omdat het maar 1 jaar meegaat als je iets van 1.30 koopt

Kortom, best wat tegenstrijdige mogelijkheden...
Hmmm... ff denken wat ik zelf zou doen.....

Ik heb zelf een outwell slaapzak en die isoleren heel erg goed. Op MP net deze gevonden  http://link.marktplaats.nl/547572715
Ik denk dat als je 10 euro bied je hem wel hebt, alleen komt er dan nog 7 euro verzending bij maar volgens mij is het dat wel waard. Deze slaapzak heeft als voordeel:
Goede isolatie tot -2
voelt prettig aan zowel binnen als buiten
Bovenkant kan met een koord kleiner gemaakt worden waardoor de warmte beter binnenblijft
Capuchon kan kleiner worden gemaakt met een koordje waardoor het een soort must vormt en je kindje er goed in blijft liggen.
Deze maat kan je nog mee vooruit tot je zoon ongeveer 7 jaar is (mijnes was 8 toe hij er uit groeide)
Wij vinden ze GEWELDIG  :O

Andere optie is dus een kleinere slaapzak die minder isolatiewaarde heeft zoals deze http://link.marktplaats.nl/543306545
en dan een wintertrappelzak er in en gewoon een zomertrappelzak meenemen zodat je zelf de juiste combi kunt maken tot een (niet te) warm geheel.

Ik zou nu hij zo klein nog is denk ik voor optie 2 gaan (hebben we met onze dochter ook gedaan), maar omdat ik zo verliefd ben op outwell en weet hoe goed die slaapzakken zijn, zou ik wel voor de toekomst de grotere slaapzak alvast proberen te kopen... die van de link hierboven ziet er wel nog heel mooi uit.

Algemene tip voor slaapzakken.... bewaar ze niet in de hoes die erbij komt maar losjes opgevouwen gewoon in de kast. Dan gaan ze langer mee.

Succes met kiezen en de voorpret van het kopen en tot in mei  :zw :zw
Gelogd

flipflop

  • Gast
Re: Nog nooit gekampeerd: hoe beginnen met kind van 2 + 2 honden?
« Reactie #18 Gepost op: april 13, 2012, 08:30:36 pm »

Wat bijzonder aardig dat je zo meedenkt, jsteijn. Is echt heel fijn, want als je alles zelf moet uitzoeken, ben je eindeloos bezig. Ik denk dat we dit jaar een paar dingen gaan uitproberen,  waaronder toch maar een week een vouwwagen huren.

We hebben namelijk nog wel wat vrije weken nodig om onze tuin opnieuw aan te leggen en nog wat andere dingen in huis te doen, en als we eenmaal een vouwwagen hebben, wil ik er vast ook vaak mee weg/ Kom je weer niet aan je ouwe klussen toe ;-) Maar als ik na wat oriëntatie een goede aanbieding of advertentie op MP tegenkom, slaan we misschien toch wel eerder toe.

Ik heb dus nog ff de tijd maar wil ook wel vast wat dingen verzamelen want de plannen zijn wel heel serieus, en met zo'n huurklapper heb je toch ook wel wat kampeerspullen nodig.

Gelogd

faba

  • Gast
Re: Nog nooit gekampeerd: hoe beginnen met kind van 2 + 2 honden?
« Reactie #19 Gepost op: april 13, 2012, 09:33:20 pm »

Hey, flip flop

Ik las net over al jouw vragen en dan las ik dat je een tuin hebt. Om te weten of het buitenslapen jullie bevalt is het misschien een idee om eens een tent te lenen en die in de zomer op te zetten in de tuin. Dan kan je zoontje er in spelen, in picknicken en bij warm weer in slapen samen met mama en/of papa? Wedden dat hij dat heel spannend zal vinden. :J Verder kan je dan met geleend materiaal eens uittesten wat je zelf graag hebt om op te slapen (luchtmatras, SI matje of liever van grond) enneuh  Zo wennen de honden alvast ook aan het feit dat ze niet tegen zo'n zeildoek mogen pissen.  :#
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.278
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Nog nooit gekampeerd: hoe beginnen met kind van 2 + 2 honden?
« Reactie #20 Gepost op: april 13, 2012, 09:52:13 pm »

Op Marktplaats worden Holtkampers via een bedrijf in Limburg te huur aangeboden.

Meteen antwoord op vraag 2, als je budget het toelaat kies dan voor gemak en comfort en uitstraling!

Een Holtkamper is duur, maar oh zo handig en fijn in gebruikt!
Je kunt ook kiezen voor een bungalowtent op wielen, maar dan sta je nog te klooien met losse stokken e.d. en zo'n ding ziet er niet uit.
En hier komt weer een hoop Holtkamper arrogantie boven drijven.
Een Holtkamper is zijn geld waard maar zeker niet een wagen gemaakt door Einstein.
Kan meerdere tegenvallers opnoemen die ik bij een combi camp niet tegen ben gekomen.
Heb trouwens nog nooit een slecht opgezette roadmaster gezien oke niet mijn model maar altijd superstrak.

Ik ben begonnen met een goedkope wagen die niet te bewerkelijk was.
Een tent is te spartaans voor ons, lekker van de grond slapen.
Dus mijn advies lekker goedkoop uitproberen en dan een stap omhoog doen.
Sla bij je zoektocht zeker de Jametic over.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

leeuw

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 550
  • Kyte S
Nog nooit gekampeerd: hoe beginnen met kind van 2 + 2 honden?
« Reactie #21 Gepost op: april 13, 2012, 10:00:55 pm »


Ik ben begonnen met een goedkope wagen die niet te bewerkelijk was.
Een tent is te spartaans voor ons, lekker van de grond slapen.
Dus mijn advies lekker goedkoop uitproberen en dan een stap omhoog doen.
Sla bij je zoektocht zeker de Jametic over.

Je bedoelt waarschijnlijk, sla bij zoektocht de jametic NIET over ?
Gelogd

Richard

  • Gast
Re: Nog nooit gekampeerd: hoe beginnen met kind van 2 + 2 honden?
« Reactie #22 Gepost op: april 13, 2012, 10:04:08 pm »

Je bedoelt waarschijnlijk, sla bij zoektocht de jametic NIET over ?
Ik weet zekers van niet...tenzei je graag mikado speelt...
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Nog nooit gekampeerd: hoe beginnen met kind van 2 + 2 honden?
« Reactie #23 Gepost op: april 13, 2012, 10:47:26 pm »

@ Mr Roadmaster, Dat was de Jamet, ze hebben nu een Jametic (snelle klapper)
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.278
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Nog nooit gekampeerd: hoe beginnen met kind van 2 + 2 honden?
« Reactie #24 Gepost op: april 13, 2012, 10:47:51 pm »

Je bedoelt waarschijnlijk, sla bij zoektocht de jametic NIET over ?
Je hebt helemaal gelijk.

Kosten naar verhouding minder en met een stuk of 4 stokken zeer makkelijk in elkaar te zetten.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer Bedouin
Re: Nog nooit gekampeerd: hoe beginnen met kind van 2 + 2 honden?
« Reactie #25 Gepost op: april 14, 2012, 05:39:23 pm »

Slapen zal de eerste nacht onrustig zijn, vanaf nacht 2 slaap je meestal heerlijk.
Maar je zult moeten wennen aan de geluiden van buren, de wind tegen de wagentent, natuurgeluiden (wat een beer lijkt kan een snurkende buur zijn   :#).

 :#  :H  WW
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

jsteijn

  • Gast
Re: Nog nooit gekampeerd: hoe beginnen met kind van 2 + 2 honden?
« Reactie #26 Gepost op: april 14, 2012, 05:57:54 pm »

@flipflop
Ik steek mn neus graag in andermans zaken, dus meedenken op een forum is daar ideaal voor  :O

Als je een wagen gaat huren, vraag dan zeker of er een kacheltje bij zit, anders is dat de moeite waard om te kopen. Zoiets van 7 piek doet de truc meestal wel http://www.obelink.nl/kampeer-accesoires/verwarmen/eurom-qh805-kachel.html?category_params=sort_by%3Dprice%26sort_order%3Dasc%26category_id%3D1233

Ik weet niet wat huren kost, maar je zou voor de gein eens op Mp moeten kijken wat je voor dat geld al kunt kopen. Dan is de stalling waarschijnlijk ook nog wel minimaal 150 euro voor een jaar, maar als je zoiets als dit koopt met de stalling meegerekend ben je misschien toch wel goedkoper uit dan huren voor 2 weken en ben je voor de aanstaande paar jaar voorzien dus is het uiteindelijk veel goedkoper.
http://link.marktplaats.nl/549760856
Een alpenkreuzer is geen supersnelklapper van 3 minuten maar toch zeker wel binnen 30 minuutjes de basis en dan nog 10 minuutjes de tent en 10 voor de luifel.
inrichten zoals kastjes enzo neemt bij iedere klapper de tijd die je er persoonlijk aan kwijt wil. Laat je alles redelijk ingepakt of stal je alles altijd breed uit, dat is eigen keus maar komt ook bij een snelklapper zeker terug  ;)
Gelogd

Swede

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 807
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon MTT met adventuretent
Re: Nog nooit gekampeerd: hoe beginnen met kind van 2 + 2 honden?
« Reactie #27 Gepost op: april 14, 2012, 09:00:01 pm »

vond deze link nog van de week en wilde je die mogelijkheid niet onthouden;
http://www.lesauzet.eu/
hier staat een ingerichte roadmaster klaar voor verhuur op een leuke camping (denk ik).
Dus niks geen mikado van te voren   :H
Lijkt ook redelijk compleet dus hoef je niet eerst van alles aan te schaffen. Mocht het bevallen kan je volgend jaar altijd nog...
Gelogd
live life outdoors

flipflop

  • Gast
Re: Nog nooit gekampeerd: hoe beginnen met kind van 2 + 2 honden?
« Reactie #28 Gepost op: april 14, 2012, 09:37:55 pm »

Nou het slaapzakje is al weer verdwenen van MP dus nog even verder zoeken naar een gelijksoortige.

Vandaag hebben we opnieuw bij Erica gekeken (dit keer samen) om te kiezen welke klapper we nu willen huren. We vinden de combycamp wel fraai, maar toch eigenlijk te groot voor ons lichte autootje: een Honda Jazz met een super licht motortje. Morgen ga ik in Bunnik eens kijken bij Holtkamp om te vergelijken.

Ik denk dat we de Aart Kok Kavango gaan huren, al vind ik het erg zonde dat de huurwagen geen lounge-bank heeft. Aan twee vaste bedden hebben we niet zo veel zolang zoontje in een campingbedje slaapt. Maar goed; voor aanschaf is de Kavongo MET loungebank wel een aardig idee voor de komende jaren dus het is wel heel nuttig om het bed, de keuken en de wegligging met onze auto uit te proberen.

Huren is dus best duur: volgens mijn 395,- per week (livingstone en combi camp country zelfs 450) en dan moet je nog apart bijbetalen voor kuipzeil etc. Het zal dus tegen de 500 euro zitten, exclusief de caompingkosten. Daar heb je ook een heel leuk huisje voor...

Gelogd

flipflop

  • Gast
Re: Nog nooit gekampeerd: hoe beginnen met kind van 2 + 2 honden?
« Reactie #29 Gepost op: april 14, 2012, 09:41:09 pm »

@swede ziet er idd leuk uit.

Om te oefenen blijven we voor het gemak gewoon in NL. Ik wilde eigenlijk zelfs in onze eigen provincie blijven zodat we desnoods de honden thuis kunnen dumpen of spullen bijhalen als het allemaal lastig gaat, maar mijn man wil (terecht) ook wel even het gevoel van auto met aanhanger uitproberen. Verder dan Zeeland zullen we niet gaan.
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal