Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Gezocht geschikte VW voor ons gezin  (gelezen 2771 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

l4a123

  • Gast
Gezocht geschikte VW voor ons gezin
« Gepost op: mei 29, 2012, 12:27:43 am »

Momenteel hebben we een Karsten tent en bagagewagen uit 2008. Erg veel plezier van maar ik wil toch heel graag de gemakken van een VW zoals makkelijk en voornamelijk snel op te zetten en af te breken. (belangrijk op ene overnachtingscamping)
Niet meer op de grond slapen op een matras.
We hebben drie kids. 11, 8 en 3 jaar.
Wat is nu een goede vouwwagen die makkelijk op te zetten is en comfortabel rijdt?
Wie weet waar we onze Karsten tent die nieuw is gekocht 2008  en Daxara bagagewagen met extra's ( dus in zeer goede staat) kunnen inruilen voor een VW.

Hoop graag dat iemand tips heeft.
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: Gezocht geschikte VW voor ons gezin
« Reactie #1 Gepost op: mei 29, 2012, 07:29:21 am »

Deze vraag is al zo vaak aan bod gekomen. Vaak komen ook steeds dezelfde antwoorden terug. Ik heb even geen tijd om voor jou op zoek te gaan via de zoekfunctie van dit forum dus misschien kan je even zelf aan de slag: bovenaan ondere het logo van de club staat: index, forum, help, ZOEK,.... Klik op zoek en tik bv: snelklapper of drie kinderen. Je ziet dan al een zee van info verschijnen. Je kan elk topic dat komt kort doorlezen en misschien vind je zo wat je zoekt. Succes.
Misschien zijn er de volgende dag(en) wat forumklappers die wel zullen aanvullen.
Gelogd

Bosje

  • Gast
Re: Gezocht geschikte VW voor ons gezin
« Reactie #2 Gepost op: juni 01, 2012, 02:32:45 pm »

is vooral ook afhankelijk van budget en voorkeur, welk merk/type vouwwagen je wilt.
wij heben met 3 kinderen gekozen voor een Jamet Jametic, voor korte verblijven kunnen ze alle 3 in de vouwwagen slapen, (2de bed op de banken + ondertentje)
voor een eventueel langer verblijf slapen de oudste liefst in hun eigen tent.

vergelijkbaar model is ook een trigano odyssee, en ja er zullen wel meer reacties volgen met aanbevelingen. WW

maar voor de inruil..... vragen bij een vouwwagendealer, of wellicht marktplaats proberen, om los te verkopen.

Gelogd

faba

  • Gast
Re: Gezocht geschikte VW voor ons gezin
« Reactie #3 Gepost op: juni 01, 2012, 03:27:37 pm »

Voor de overnachting niet teveel zorgen maken. Dat gedeelte staat bij bina allee klappers in no time klaar voor de nacht. zelfs onze jamet Arozona, een zeer ruime driedimensionele puzzel qua voortent  :H, slaapgedeelte: 10 min  :K

Het is de vraag: rondtrekker of staanblijvers of vanales door elkaar  :?

Rondtrekker met enkele dagen op 1 camping en koken aan de klapper: voortent met glijders zijn snelle (kijk voor voorbeelden van wat ik bedoel naat Jamet jametic en trigano odyssee en olympe ook dacht ik) (voortent zit vast aan de wagenbaktent toestand slaapgedeelte, heuh...ding)

Staanblijver/ronddtrekker
Rondtrekker met uitbreidingsmogelijkheid (denk aan aanbouwtje, tussenstuk voortent, aanrtitsbare aanbouw), merk met tentstokken die allemaal even lang zijn (roadmaster denk ik klinkt ook gemakkelijk en tijdbesparend)

Staanblijver en ruimte nodig
driedemensionele puzzels zijn er tig verkrijgbaar in alle merken in alle groottes en kleuren

Kijk eventueel voor de ruimtelijke indelingen eens op de websites van de dealers, zoek op you tube naar filmpjes over het opzetten. 

Denk eraan dat het zeker ook het inrichten is wat veel tijd kan opslorpen, dus een systeem uitdokteren van leven uit bakken/valiezen ed is geen overbodige luxe.
Klap- en flapkastjes zijn ook veel sneller in opzet dan bouwkastjes.

De nodige info (draadjes) even opzoeken op dit superforum met de zoekfunctie is een absolute aanrader. Er is hééél héééél veel info te vinden en voor elk probleem (en dit forum staat bol van de problemen  >:() is er een oplossing te vinden (ook op dit forum  :K)

Veel succes en indien je iets niet vindt, of je geraakt ergens niet aan uit, of je ziet door de bomen het bos even niet, stel je vraagje en we geven je een (d)raadje  8)
Gelogd

Lien

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 710
  • Holtkamper Nano 2019
Re: Gezocht geschikte VW voor ons gezin
« Reactie #4 Gepost op: juni 01, 2012, 03:45:52 pm »

En niet te vergeten de Holtkamper vouwwagens. Allemaal snelklappers. Wel prijzig maar er staan vaak genoeg 2e handse op o.a. marktplaats.
Gelogd

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Re: Gezocht geschikte VW voor ons gezin
« Reactie #5 Gepost op: juni 01, 2012, 10:57:22 pm »

Ik zou de tent via marktplaats verkopen en dan zonder inruil korting proberen te krijgen bij de vouwwagendealer!

Gelogd

Richard

  • Gast
Re: Gezocht geschikte VW voor ons gezin
« Reactie #6 Gepost op: juni 01, 2012, 11:05:28 pm »

Wij van wc eend adviseren jawel een Roadmaster. :#
wel eentje van na 2006 ivm deksel en hulpveren. Je hebt genoeg ruimte om alles mee te nemen :>.
Ook voor een nacht...staat  de slaapwagen binnen 15 minuten. WW

En een ruimte om in te levcen met 5 man meer als genoeg...
GROET :K
Gelogd

manueeltje77

  • Gast
Re: Gezocht geschikte VW voor ons gezin
« Reactie #7 Gepost op: juni 02, 2012, 12:09:25 am »

 :# ik heb er nog eentje in de aanbieding ::)  :# maar die zal wel te oud zijn hihi  :> maar hij is nog steeds mooi en lekker groot  8)

http://www.speurders.nl/overzicht/f_particulier_zakelijk-particulier/nette-scout-pivo-met-voortent-en-luifel-te-koop-109489975.html?q=scout+pivo
Gelogd

walter

  • Gast
Re: Gezocht geschikte VW voor ons gezin
« Reactie #8 Gepost op: juni 02, 2012, 12:37:02 am »

:# ik heb er nog eentje in de aanbieding ::)  :# maar die zal wel te oud zijn hihi  :> maar hij is nog steeds mooi en lekker groot  8)

http://www.speurders.nl/overzicht/f_particulier_zakelijk-particulier/nette-scout-pivo-met-voortent-en-luifel-te-koop-109489975.html?q=scout+pivo

zonde, is al de 2e pivo in de aanbieding van de klapclub
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal