Vouwwagenclub.info
(Openbaar)De vouwwagen => vouwwagenmerken informatie => Holtkamper => Topic gestart door: Teun op mei 20, 2017, 09:59:20 pm
-
Na jaren wikken en wegen hebben we vandaag 'eindelijk' onze Kyte S Offroad kunnen afhalen! Veranderende wetgeving noodzaakt voortaan een zwaardere as onder de Offroad uitvoering. Die daardoor een hoger draaggewicht kent en waardoor deze uitvoering nu een eigen kenteken krijgt. Een nieuw traject met een paar vraagtekens (dit is de eerste wagen die met deze zwaardere as is uitgevoerd) en een beetje vertraging, maar we hebben de wagen toch mooi bijtijds kunnen afhalen.
Zoals al vaker hier genoemd en geroemd hebben we een zeer uitvoerige instructie gehad. Slechts onderbroken door koffie met gebak. :J
Het opzetten lijkt (met de instructrice stand-by althans...) prima te doen, alhoewel de wagen toch wat minder eenvoudig is dan de Cocoon die we hiervoor hadden.
Mooie tenttrailer, mooie nieuwe kleurstelling en hij smoelt natuurlijk uitstekend achter de Defender >:(
-
Erg mooi, met name de combi.
Heel veel mooie vakanties en veilige kilometers gewenst!
-
De droom combinatie van mijn man.
Veel kampeer plezier.
-
WoW!!!!!
Mobiele reactie via Tapatalk
-
De droom combinatie van mijn man.
Veel kampeer plezier.
Van mij ook, dank! :H
-
Erg mooi, met name de combi.
Heel veel mooie vakanties en veilige kilometers gewenst!
+1
-
Wow, dat ziet er top uit! Wat voor off-road tochten maken jullie? Veel heel plezier en geluk met de combi!
-
Veranderende wetgeving noodzaakt voortaan een zwaardere as onder de Offroad uitvoering.
Nieuwsgierig: wat is daar aan veranderd?
-
Gaaf hoor.
Verstuurd vanaf mijn Nexus 7 met Tapatalk
-
Gaaf! Veel plezier ermee!
-
Nieuwsgierig: wat is daar aan veranderd?
Hou me tegoed, ik verlaat me op de informatie van Holtkamper. De Offroad heeft 16" velgen in plaats van de reguliere 14". De banden zijn navenant groter én breder. Als gevolg van dat laatste ligt het middelpunt van de band verder naar buiten dus. De voorwaarden gekoppeld aan díe afstand kent een wijziging, waardoor een zwaardere as vereist is. Met als gevolg dat...
Geldt alleen voor de Offroad versie dus. Niet voor de reguliere wagen.
-
Hou me tegoed, ik verlaat me op de informatie van Holtkamper. De Offroad heeft 16" velgen in plaats van de reguliere 14". De banden zijn navenant groter én breder. Als gevolg van dat laatste ligt het middelpunt van de band verder naar buiten dus. De voorwaarden gekoppeld aan díe afstand kent een wijziging, waardoor een zwaardere as vereist is. Met als gevolg dat...
Geldt alleen voor de Offroad versie dus. Niet voor de reguliere wagen.
Ah, dat wist ik niet. Da's een forse consequentie voor de fabrikant dus, dan zijn ineens papieren en een typegoedkeuring nodig
-
Da's wel een combinatie om bij te kwijlen :-)
Gefeliciteerd!
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
-
Gaaf! Wat voor reizen gaan jullie maken met deze off road ben benieuwd!
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
-
Mooie stoere combinatie.
Geniet ervan!
-
Erg mooie wagen.
-
Zo zeg.... dat is een hele mooie combi!!! Wauw!!!!!!
-
Hoi,
Prachtige combinatie, ik zie dat je een alko disselwiel met weger hebt, hebben ze dat bij Holtkamper ingesteld of heb je dat zelf moeten doen? Nog veel plezier met je trailer.
Groetjes,
Jack
-
Hoi,
Prachtige combinatie, ik zie dat je een alko disselwiel met weger hebt, hebben ze dat bij Holtkamper ingesteld of heb je dat zelf moeten doen? Nog veel plezier met je trailer.
Groetjes,
Jack
Die zat er op/hoort er bij. Of die weger separaat ingesteld moet worden weet ik niet. Ik heb de aangegeven waarde nog wel even vergeleken met het resultaat van de oude weger die ik nog had liggen en beiden geven vrijwel dezelfde uitkomst. Hij lijkt wel te kloppen dus! Weer een gemakje... O0
-
Hoi,
Dank je wel voor je antwoord.
Groetjes,
Jack
-
Hele mooie externe aansluiting voor het Electra overigens!
Kunnen ze dit ook installeren bij oudere modellen?
(http://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?action=dlattach;topic=20257.0;attach=23039;image)
-
Dat lijkt me geen enkel probleem voor Holtkamper. Is overigens ook zelf goed te doen. Beetje recht toe, recht aan immers? I:
-
Afgelopen weekend proefkamperen. Wát een fijne wagen zeg...
Paar kleine (verbeter)puntjes gevonden. Een permanente aansluiting voor de waterpomp bijvoorbeeld, in plaats van losse blokbatterijen (die natuurlijk altijd leeg zijn op een ongeschikt moment...)
Wat nog wel een vraag blijft: het invouwen met het WindForce systeem is nog geen echt succes. De tent wordt welhaast vacuüm gezogen, maar dichtklappen doet hij niet. Een klein zetje geven is bovendien niet genoeg om de tent wél dicht te laten slaan. Er moet echt serieus meegewerkt worden. Nu vind ik het systeem toch al overdreven voor een vouwwagen/tenttrailer (jammer dat HK niet de mogelijkheid biedt om een wagen zónder WindForce te nemen), maar als het dan ook nog niet goed werkt...
Wat zou ik mogelijk verkeerd doen? Alle risten zijn volgens mij goed gesloten. Zijn er verborgen kiertjes? Heb ik teveel bagage in de buurt van de pomp gestouwd? Iemand ervaring hiermee?
-
Met zo'n off road kampeer je toch alleen maar buiten de gebaande paden? Raar dat er überhaupt waterpompen, windforce en dat soort toestanden meegeleverd worden.
Zal eerder een koeierek of zoeklicht als speciale voorziening verwachten :#
-
Afgelopen weekend proefkamperen. Wát een fijne wagen zeg...
Paar kleine (verbeter)puntjes gevonden. Een permanente aansluiting voor de waterpomp bijvoorbeeld, in plaats van losse blokbatterijen (die natuurlijk altijd leeg zijn op een ongeschikt moment...)
Wat nog wel een vraag blijft: het invouwen met het WindForce systeem is nog geen echt succes. De tent wordt welhaast vacuüm gezogen, maar dichtklappen doet hij niet. Een klein zetje geven is bovendien niet genoeg om de tent wél dicht te laten slaan. Er moet echt serieus meegewerkt worden. Nu vind ik het systeem toch al overdreven voor een vouwwagen/tenttrailer (jammer dat HK niet de mogelijkheid biedt om een wagen zónder WindForce te nemen), maar als het dan ook nog niet goed werkt...
Wat zou ik mogelijk verkeerd doen? Alle risten zijn volgens mij goed gesloten. Zijn er verborgen kiertjes? Heb ik teveel bagage in de buurt van de pomp gestouwd? Iemand ervaring hiermee?
Om de pomp heen moet je wat ruimte laten... maar alle ritsen dicht??? ... die van de slaapcabine moet je alleen de horrits dichtdoen.. die andere moet je juist open zetten
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
-
Hele mooie externe aansluiting voor het Electra overigens!
Kunnen ze dit ook installeren bij oudere modellen?
(http://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?action=dlattach;topic=20257.0;attach=23039;image)
De aansluiting die je ziet is overigens voor de beide WindForce pompen. Net achter het wiel zie je nog iets 'blauws'. Dat is de aansluiting voor de keuken.
-
Om de pomp heen moet je wat ruimte laten... maar alle ritsen dicht??? ... die van de slaapcabine moet je alleen de horrits dichtdoen.. die andere moet je juist open zetten
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ha! Dát zal meespelen! 'Braaf' als ik ben heb ik inderdaad álle ritsen dicht gedaan. Ook van de slaapcabine dus. En ik zal inderdaad wat meer ruimte maken rond de pomp.
Dank voor de tips!
-
Hoi! Mooie tenttrailer! Ik merk bij het inklappen op Windforce dat zelfs een klein stukje rits dat open is blijven staan, het vacuüm teniet doet. Als alles mooi is afgesloten gaat het prima. Ik zet en vouw de wagen overigens meer manueel dan met Windforce.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
-
Ha! Dát zal meespelen! 'Braaf' als ik ben heb ik inderdaad álle ritsen dicht gedaan. Ook van de slaapcabine dus. En ik zal inderdaad wat meer ruimte maken rond de pomp.
Dank voor de tips!
Voor die batterijen heeft Ewout (ejpwg) een oplossing voor... die heeft tie afgelopen VW weekend nog bij een andere Kyte erin gezet
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
-
Voor die batterijen heeft Ewout (ejpwg) een oplossing voor... die heeft tie afgelopen VW weekend nog bij een andere Kyte erin gezet
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Je kunt de batterijen bak verwijderen en het snoer dat daar op zit rechtstreeks aansluiten op een 12 volts transformator
b.v. deze https://www.obelink.nl/crusader-omvormer.html?sqr=12volt%20omvormer& (https://www.obelink.nl/crusader-omvormer.html?sqr=12volt%20omvormer&)
als er een zwarte lijn op je snoer zit is dit de "-" kant, anders aansluiten en proberen
komt er geen water dan het snoertje andersom aansluiten :J
-
Je kunt trouwens voor 2 versies van de trafo kiezen
de 30 VA / 25 Watt is voldoende
-
Afgelopen weekend proefkamperen. Wát een fijne wagen zeg...
Paar kleine (verbeter)puntjes gevonden. Een permanente aansluiting voor de waterpomp bijvoorbeeld, in plaats van losse blokbatterijen (die natuurlijk altijd leeg zijn op een ongeschikt moment...)
Wat nog wel een vraag blijft: het invouwen met het WindForce systeem is nog geen echt succes. De tent wordt welhaast vacuüm gezogen, maar dichtklappen doet hij niet. Een klein zetje geven is bovendien niet genoeg om de tent wél dicht te laten slaan. Er moet echt serieus meegewerkt worden. Nu vind ik het systeem toch al overdreven voor een vouwwagen/tenttrailer (jammer dat HK niet de mogelijkheid biedt om een wagen zónder WindForce te nemen), maar als het dan ook nog niet goed werkt...
Wat zou ik mogelijk verkeerd doen? Alle risten zijn volgens mij goed gesloten. Zijn er verborgen kiertjes? Heb ik teveel bagage in de buurt van de pomp gestouwd? Iemand ervaring hiermee?
Bij ons hetzelfde probleem. Wij moeten de vouwwagen ook een handje helpen.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
-
Afgelopen weekend proefkamperen. Wát een fijne wagen zeg...
Paar kleine (verbeter)puntjes gevonden. Een permanente aansluiting voor de waterpomp bijvoorbeeld, in plaats van losse blokbatterijen (die natuurlijk altijd leeg zijn op een ongeschikt moment...)
Wat nog wel een vraag blijft: het invouwen met het WindForce systeem is nog geen echt succes. De tent wordt welhaast vacuüm gezogen, maar dichtklappen doet hij niet. Een klein zetje geven is bovendien niet genoeg om de tent wél dicht te laten slaan. Er moet echt serieus meegewerkt worden. Nu vind ik het systeem toch al overdreven voor een vouwwagen/tenttrailer (jammer dat HK niet de mogelijkheid biedt om een wagen zónder WindForce te nemen), maar als het dan ook nog niet goed werkt...
Wat zou ik mogelijk verkeerd doen? Alle risten zijn volgens mij goed gesloten. Zijn er verborgen kiertjes? Heb ik teveel bagage in de buurt van de pomp gestouwd? Iemand ervaring hiermee?
Prachtige combi trouwens en heel veel plezier ermee.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
-
Afgelopen weekend proefkamperen. Wát een fijne wagen zeg...
Paar kleine (verbeter)puntjes gevonden. Een permanente aansluiting voor de waterpomp bijvoorbeeld, in plaats van losse blokbatterijen (die natuurlijk altijd leeg zijn op een ongeschikt moment...)
Wat nog wel een vraag blijft: het invouwen met het WindForce systeem is nog geen echt succes. De tent wordt welhaast vacuüm gezogen, maar dichtklappen doet hij niet. Een klein zetje geven is bovendien niet genoeg om de tent wél dicht te laten slaan. Er moet echt serieus meegewerkt worden. Nu vind ik het systeem toch al overdreven voor een vouwwagen/tenttrailer (jammer dat HK niet de mogelijkheid biedt om een wagen zónder WindForce te nemen), maar als het dan ook nog niet goed werkt...
Wat zou ik mogelijk verkeerd doen? Alle risten zijn volgens mij goed gesloten. Zijn er verborgen kiertjes? Heb ik teveel bagage in de buurt van de pomp gestouwd? Iemand ervaring hiermee?
Bij ons hetzelfde probleem met onze nieuwe kyte s. Wij moeten ook een handje helpen en het gaat niet vanzelf zoals tijdens de uitleg bij holtkamper.
Ik dacht ook dat het lag aan teveel bagage.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
-
Bij ons hetzelfde probleem met onze nieuwe kyte s. Wij moeten ook een handje helpen en het gaat niet vanzelf zoals tijdens de uitleg bij holtkamper.
Ik dacht ook dat het lag aan teveel bagage.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Prachtige combi trouwens en heel veel plezier ervan.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
-
Om de pomp heen moet je wat ruimte laten... maar alle ritsen dicht??? ... die van de slaapcabine moet je alleen de horrits dichtdoen.. die andere moet je juist open zetten
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Oké wij hadden de slaapcabine"gordijnen" ook dicht. Misschien dat dat ons probleem ook was.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
-
Afgelopen week voor het eerst met de Kyte S op pad geweest.
Geen probleem gehad met inklappen en slaapcabine was volledig dicht.
Wel ruime vrij gehouden om de twee pompen
-
Wij hebben ook ervaren dat inklappen een klein duwtje nodig heeft met name aan de voorkant. De achterkant trok hij wel omhoog. Wel ruimte overgelaten in de bak en alleen hor dicht bij slaapcabines). Toch raar dat het bij HK wel lukt.
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk