Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Tips en Tricks - Gas en Electra Kyte????  (gelezen 3822 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

groovieguitarguus

  • Gast
Tips en Tricks - Gas en Electra Kyte????
« Gepost op: mei 28, 2017, 08:00:55 pm »

Beste Holtkampeerders... ;-)

Deze zomer ga ik voor het eerst weg met onze Holtkamper Kyte XL 2010. Ik kan niet wachten... ;-)

Gisteren voor het eerst opgezet en e.e.a. bekeken... nu zit ik met een paar vragen - ideeën.

- De Koelkast kan ook op gas, maar ik denk dat ik deze NOOIT op Gas ga gebruiken.... dus:
      Ik moet de gasslang vernieuwen (tot 2015 staat erop) en denk dat ik de het T-stuk naar de Koelkast niet meer ga toepassen
      Kan dit ongestraft?
- Er zitten ook 2 nieuwe 6v Accu's in. Is dit alleen t.b.v. de Vonk voor de koelkast?

- Verder wil een nette en slimme oplossing voor mijn electra punten. 1 of meerdere verdeeldozen... heeft iemand daar al een mooie plek voor bedacht?
      Het mooiste zou ook zijn 1x een vaste aansluiting vanaf buiten?

Ik lees het graag!....
Bij deze ook nog even een foto van onze koelkast.



Gelogd

Teun

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 30
  • Merk Vouwwagen: 3DOG Scoutdog OffRoader Black Edition
Re: Tips en Tricks - Gas en Electra Kyte????
« Reactie #1 Gepost op: mei 31, 2017, 11:58:25 am »

Beste Holtkampeerders... ;-)

Deze zomer ga ik voor het eerst weg met onze Holtkamper Kyte XL 2010. Ik kan niet wachten... ;-)

Gisteren voor het eerst opgezet en e.e.a. bekeken... nu zit ik met een paar vragen - ideeën.

- De Koelkast kan ook op gas, maar ik denk dat ik deze NOOIT op Gas ga gebruiken.... dus:
      Ik moet de gasslang vernieuwen (tot 2015 staat erop) en denk dat ik de het T-stuk naar de Koelkast niet meer ga toepassen
      Kan dit ongestraft?
- Er zitten ook 2 nieuwe 6v Accu's in. Is dit alleen t.b.v. de Vonk voor de koelkast?

- Verder wil een nette en slimme oplossing voor mijn electra punten. 1 of meerdere verdeeldozen... heeft iemand daar al een mooie plek voor bedacht?
      Het mooiste zou ook zijn 1x een vaste aansluiting vanaf buiten?

Ik lees het graag!....
Bij deze ook nog even een foto van onze koelkast.




Ik kan om een of andere reden de foto's niet zien.
Kijk even goed of dat T-stuk een open T-stuk is of een afsluitbare. Als het een afsluitbare is, is het geen probleem natuurlijk.
Die 2 x 6v accu's zijn waarschijnlijk voor je watervoorziening trouwens. Zou je ook kunnen vervangen door een omvormertje.
Gelogd
3DOG Scoutdog OffRoader Black Edition, voortbewogen door een Land Rover Defender

ejpwg

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 464
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL Windforce
Re: Tips en Tricks - Gas en Electra Kyte????
« Reactie #2 Gepost op: mei 31, 2017, 02:34:23 pm »

Toevallig net bij een andere vraag deze ook vermeld, voor de omvormer kun je deze gebruiken, en dan de 30 VA / 25 Watt uitvoering

https://www.obelink.nl/crusader-omvormer.html?sqr=12volt%20omvormer&

Het snoer wat nu naar je batterij blok gaat kun je rechtstreeks op de omvormer aansluiten
als er een zwarte streep op het snoer staat is dat waarschijnlijk de "-"
anders gewoon aansluiten en proberen, komt er geen water, dan het snoertje andersom aansluiten  :J
Gelogd

Teun

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 30
  • Merk Vouwwagen: 3DOG Scoutdog OffRoader Black Edition
Re: Tips en Tricks - Gas en Electra Kyte????
« Reactie #3 Gepost op: mei 31, 2017, 04:00:16 pm »

Toevallig net bij een andere vraag deze ook vermeld, voor de omvormer kun je deze gebruiken, en dan de 30 VA / 25 Watt uitvoering

https://www.obelink.nl/crusader-omvormer.html?sqr=12volt%20omvormer&

Het snoer wat nu naar je batterij blok gaat kun je rechtstreeks op de omvormer aansluiten
als er een zwarte streep op het snoer staat is dat waarschijnlijk de "-"
anders gewoon aansluiten en proberen, komt er geen water, dan het snoertje andersom aansluiten  :J

Het kan nóg simpeler...: http://www.allekabels.nl/sigarettenaansteker/1616/1181725/omvormer-230v12v-met-sigarettenaansteker-plug.html
Echt plug & Play. Zonder installatiewerk aan te sluiten en met 60W max ruim voldoende.
(met dank aan forumlid puma die met deze tip kwam (zie archief))
« Laatst bewerkt op: mei 31, 2017, 04:04:01 pm door Teun »
Gelogd
3DOG Scoutdog OffRoader Black Edition, voortbewogen door een Land Rover Defender

ejpwg

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 464
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL Windforce
Re: Tips en Tricks - Gas en Electra Kyte????
« Reactie #4 Gepost op: mei 31, 2017, 05:42:07 pm »

In onze Kyte zat inderdaad ook een sigaretten plug op de batterij kast

Tijdens het klapweekend heb ik het bij iemand anders ook aangepast, en daar zat dat NIET op
Daar was de draad rechtstreeks op de batterij kast aangesloten, en zou je dus weer een sigarettenplug er op moeten monteren

Hangt dus af van hoe het in de betreffende Kyte is geïnstalleerd
Gelogd

Dionne

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 97
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon Aero uit 2015 (Windforce)
Re: Tips en Tricks - Gas en Electra Kyte????
« Reactie #5 Gepost op: mei 31, 2017, 06:00:01 pm »

Wij gaan dit weekend voor het eerst de Kyte (uit 2009) proberen in Osnabrück. Zoon heeft een voetbal toernooi. Ik wil dan gaan kijken wat ik kan aanpassen voor de zomer vakantie. Wij hebben nu ook batterijen voor het water en op stroom lijkt mij dit veel handiger. Ik zag ook al ergens de tip om op een verdeeldoos (stopcontacten) magneetband te plakken zodat je hem van de grond kunt hangen. Weet nog niet waaraan maar dat moeten we nog uitzoeken. Of dat we ergens bij de keuken een verdeeldoos gaan plaatsen.
Ps ik kan de foto's ook niet zien.
Gelogd

Eeff

  • Gast
Re: Tips en Tricks - Gas en Electra Kyte????
« Reactie #6 Gepost op: mei 31, 2017, 09:45:54 pm »

Iemand tips hoe je glazen van glas  :H, het beste kunt vervoeren? Ik vind wijn uit een glas nou eenmaal lekkerder drinken dan uit een plastic beker.
Ik zag op de site van Froli wel mooi spul, lijkt net kippegaas maar dan foamachtig, maar ik dacht er is vast een goedkopere oplossing.
Gelogd

Eeff

  • Gast
Re: Tips en Tricks - Gas en Electra Kyte????
« Reactie #7 Gepost op: mei 31, 2017, 09:46:50 pm »

Ik zit vlgs mij niet in het goede topic.... ik dacht dat het topic Tips&Tricks was. Sorry!
Gelogd

ejpwg

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 464
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL Windforce
Re: Tips en Tricks - Gas en Electra Kyte????
« Reactie #8 Gepost op: juni 01, 2017, 07:59:49 am »

Ik zag ook al ergens de tip om op een verdeeldoos (stopcontacten) magneetband te plakken zodat je hem van de grond kunt hangen. Weet nog niet waaraan maar dat moeten we nog uitzoeken.

Ik heb de verdeeldoos met de magneetstrip aan het chassis van de vouwwagen zitten
tussen het wiel en de keuken in
Gelogd

xray

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 638
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee GL 2016
Re: Tips en Tricks - Gas en Electra Kyte????
« Reactie #9 Gepost op: juni 01, 2017, 10:22:01 am »

Ik heb de verdeeldoos met de magneetstrip aan het chassis van de vouwwagen zitten
tussen het wiel en de keuken in
ik heb ook magneetstrips op de achterkant geplakt van de stekkerdoos. Deze plakt nu aan de keuken als het nodig is of ik kan de strips op een ander niet metalen oppervlak plakken zodat je die daaraan kan hangen. Heb gewoon simpele strips op rol bij de karwei gehaald, de achterkant zit een sterke kleefband/plakrand aan en je kan meerder strips afknippen om meer kracht te krijgen. Die rollen hangen vaak bij de horren/gazen in de bouwmarkt.
Gelogd

groovieguitarguus

  • Gast
Re: Tips en Tricks - Gas en Electra Kyte????
« Reactie #10 Gepost op: juni 17, 2017, 08:58:09 pm »

Vandaag aan het 'knutselen' geweest.

- Koelbox - Gasslang verwijderd
- Stekkerblok met 5 meter snoer en 6 aansluitingen en deksels
- Omvormer naar 12v gemonteerd
- Accupack waterpomp verwijderd
- 2 losse stekkerblokken aangesloten.

Het lange snoer van het Stekkerblok met 5 meter heb ik laten lopen vanaf de disselkant.
Dit is een mooie hoek, meestal in de richting van de Camping stroomvoorziening. In dit hoekje kan mooi het stroomsnoer naar buiten.
Met 'Plaksokkels' of 'Montageblokjes' en TieRaps gemonteerd.
Grootste deel van de kabel loopt onder matras door. Aan de keukenzijde weer met TieRaps verder.
Het stekkerblok heb ik met stukken dubbelzijdig klittenband aan de zijkant van de koelbox geplakt.
Aan de kant van de achterzijde.
Ook de 12V omvormer heb ik met Dubbelzijdig klittenband vastgemaakt aan de Koelbox
De 2 stekkerblokken worden straks ook met klittenband op 2 plekken in het keukenblokje gemonteerd.

Straks in ieder geval mijn stroomvoorziening netjes en snel voor elkaar. ;-)

Onderdelen heb ik allemaal bij Conrad besteld.











« Laatst bewerkt op: juni 17, 2017, 09:07:13 pm door groovieguitarguus »
Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.786
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Tips en Tricks - Gas en Electra Kyte????
« Reactie #11 Gepost op: juni 17, 2017, 11:09:16 pm »

helaas zijn de fotos niet te zien
Gelogd

Dionne

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 97
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon Aero uit 2015 (Windforce)
Re: Tips en Tricks - Gas en Electra Kyte????
« Reactie #12 Gepost op: juni 17, 2017, 11:40:19 pm »

Jammer ik kan de foto's ook niet zien.
Gelogd

GertjanA

  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 782
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL 2010
Re: Tips en Tricks - Gas en Electra Kyte????
« Reactie #13 Gepost op: juni 17, 2017, 11:59:20 pm »

Iemand tips hoe je glazen van glas  :H, het beste kunt vervoeren? Ik vind wijn uit een glas nou eenmaal lekkerder drinken dan uit een plastic beker.
Ik zag op de site van Froli wel mooi spul, lijkt net kippegaas maar dan foamachtig, maar ik dacht er is vast een goedkopere oplossing.
van iemand gepikt.. een pringles bus. Past een bier of wij. Glas in. Op maar afzegen, zodat je het deksel er nog op kan doen. Werkt prima.
Gelogd

groovieguitarguus

  • Gast
Re: Tips en Tricks - Gas en Electra Kyte????
« Reactie #14 Gepost op: juni 18, 2017, 12:12:25 am »

Is deze link met foto's wel te zien???

https://goo.gl/photos/m6RPdsh2LMkpdxDt9
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal