Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 4 »   Omlaag

Auteur Topic: vouwkratten?  (gelezen 24797 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mieke

  • Gast
vouwkratten?
« Gepost op: februari 17, 2011, 09:32:22 pm »

Ik zat met wat vragen ivm de kratten die onder het bed kunnen van een Astro. Iedereen heeft het altijd over vouwkratten maar kunnen er ook gewone boxen met deksel in? Aan welke afmetingen moet ik me dan houden om de bagageruimte max te benutten? Hoe hoog mogen ze max zijn?

Momenteel zie ik veel aanbiedingen. Maar ook veel verschillende afmetingen. Ik kan de wagen niet openklappen om na te meten en het kriebelt zo om beginnen "stuff" te verzamelen :#
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re:vouwkratten?
« Reactie #1 Gepost op: februari 18, 2011, 12:12:32 am »

Ik weet niets van de afmetingen, maar kijk wel goed welk soort krat je neemt. Veel kratten zijn schuin van vorm waardoor je erg veel loze ruimte over houdt (tussen de kratten in dus). De bekende Curver-kratten zijn dan wel recht maar hebben nog steeds een brede bovenrand waardoor twee kratten naast elkaar ook weer extra ruimte vergt. Volgens mij zijn de inklapbare kratjes wat dat aspect betreft nog de meest efficiënte zo ongeveer.
Gelogd

papajur

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 431
  • Cabaon Malawi 2.0
Re:vouwkratten?
« Reactie #2 Gepost op: februari 18, 2011, 01:39:29 pm »

Waarom geen klapkratten?

Gelogd
╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:vouwkratten?
« Reactie #3 Gepost op: februari 18, 2011, 02:47:00 pm »

Ik weet niets van de afmetingen, maar kijk wel goed welk soort krat je neemt. Veel kratten zijn schuin van vorm waardoor je erg veel loze ruimte over houdt (tussen de kratten in dus). De bekende Curver-kratten zijn dan wel recht maar hebben nog steeds een brede bovenrand waardoor twee kratten naast elkaar ook weer extra ruimte vergt. Volgens mij zijn de inklapbare kratjes wat dat aspect betreft nog de meest efficiënte zo ongeveer.
Maar dichte hebben als groot voordeel dat er niet gemakkelijk beestjes in gaan rond kruipen.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Mieke

  • Gast
Re:vouwkratten?
« Reactie #4 Gepost op: februari 18, 2011, 03:43:30 pm »

Maar dichte hebben als groot voordeel dat er niet gemakkelijk beestjes in gaan rond kruipen.

Dat is idd een van mijn redenen.
Maar ook omdat ik bepaald materiaal dat ik na  de vakantie gewoon wegzet tot de volgende vakantie. Handig dat dit gewoon in de kratten kan blijven (in de garage) en netjes blijft. Spaart me enorm veel tijd. Het gaat hier oa over het campinglampje, piketten, hamer en al het kookspul.
Een andere reden is dat de kratten onder het bed staan, een bed dat wel wat stoffig kan zijn en al dat stof dwarrelt dan lekker op alles wat in de open kratten zit.
Gelogd

Richard

  • Gast
Re:vouwkratten?
« Reactie #5 Gepost op: februari 18, 2011, 03:49:08 pm »

Het gaat hier oa over het campinglampje, piketten, hamer en al het kookspul.
Gebruik je een hamer in de keuken? sla je de eieren dan plat!!!
Gelogd

Alberik

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 365
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper
  • Holtkamper Nano
Re:vouwkratten?
« Reactie #6 Gepost op: februari 18, 2011, 04:10:35 pm »

Wij willen in onze Kyte van die groentekratjes gaan gebruiken. Hier hebben we een doek met elastiek overheen gemaakt. Dan is de bovenkant afgeschermd maar kan het toch ventileren. Als je niet de volledige hoogte benut is er nog ruimte om bijv. de tafel of stoelen neer te leggen.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:vouwkratten?
« Reactie #7 Gepost op: februari 18, 2011, 04:14:41 pm »

Wij willen in onze Kyte van die groentekratjes gaan gebruiken. Hier hebben we een doek met elastiek overheen gemaakt. Dan is de bovenkant afgeschermd maar kan het toch ventileren. Als je niet de volledige hoogte benut is er nog ruimte om bijv. de tafel of stoelen neer te leggen.
Handig bedacht,maar nog niet beestjes vrij. Maar in de bak zul je niet snel veel beestjes hebben.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

marcel.s

  • Gast
Re:vouwkratten?
« Reactie #8 Gepost op: februari 18, 2011, 04:19:28 pm »

beestjes komen overal, zo'n krat met deksel is ook niet hermetisch afgesloten hoor ,ze gaan gewoon tussen het deksel door.
Gelogd

Lien

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 710
  • Holtkamper Nano 2019
Re:vouwkratten?
« Reactie #9 Gepost op: februari 18, 2011, 04:26:24 pm »

Handig bedacht,maar nog niet beestjes vrij. Maar in de bak zul je niet snel veel beestjes hebben.
Voorheen stonden ze opgestapeld in de voortent (Jametic). Hier hebben we ook nooit last van beestjes gehad.
Gelogd

Richard

  • Gast
Re:vouwkratten?
« Reactie #10 Gepost op: februari 18, 2011, 06:06:41 pm »

beestjes komen overal, zo'n krat met deksel is ook niet hermetisch afgesloten hoor ,ze gaan gewoon tussen het deksel door.
Tja die honden van jouw doen ook werkelijk alles he om mee te kunnen he :#
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re:vouwkratten?
« Reactie #11 Gepost op: februari 19, 2011, 09:57:02 am »

Gebruik je een hamer in de keuken? sla je de eieren dan plat!!!

Ik gebruik echt wel meer dan 1 krat hoor! Moet ik duidelijker zijn 1 krat voor de kookspullen, 1 krat voor de "op en af breek spullen", 1 krat voor grondzeil en co, 1 krat voor... ::)

Wij hadden bij onze vorige vouwwagen wel degelijk kratten waar de beestjes niet inkonden. Het was met een soort kliksysteem bovenaan (vergelijkbaar met afsluitbare dozen voor bewaren van voedsel). Helaas heb ik ze meegegeven met de kopers van onze vouwwagen.

Niemand die me iets zinnig kan antwoorden over de grootte van de kratten?
Gelogd

marcel.s

  • Gast
Re:vouwkratten?
« Reactie #12 Gepost op: februari 19, 2011, 10:03:03 am »

kun je niet de zelfde kopen?

en de grootte? lijkt mij het zelfde als een vouwkrat.
Gelogd

Lien

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 710
  • Holtkamper Nano 2019
Re:vouwkratten?
« Reactie #13 Gepost op: februari 19, 2011, 01:23:07 pm »

Niemand die me iets zinnig kan antwoorden over de grootte van de kratten?

Die van holtkamper zijn 60l (59x39x30cm). Volgens mij gaan er onder in de kyte 8 stuks van dit formaat. Trouwens ook te koop bij Karwei voor 12 euro (tijdens een aanbieding gezien toen waren ze onder de 10 euro). Bij Karwei lagen er ook deksel bij.
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re:vouwkratten?
« Reactie #14 Gepost op: februari 19, 2011, 01:24:48 pm »

kun je niet de zelfde kopen?

en de grootte? lijkt mij het zelfde als een vouwkrat.
Neen ze waren langer en platter en paste perfect tussen de banken van de Flyer. Ik had ze van de vorige eigenaar die ze "ergens" in Nederland op de kop getikt had. In de Astro zouden ze teveel plaats verlies opleveren. Ik zou naar gelijkaardige kunnen op zoek gaan als ik weet aan welke afmetingen ik me moet houden. ;)

Bedankt Lien.
Ik kijk eens op in België (mijn buurt) een Karwei bestaat.
Gelogd
Pagina's: 1 2 3 4 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal