Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omlaag

Auteur Topic: vouwkratten?  (gelezen 24795 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Alberik

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 365
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper
  • Holtkamper Nano
Re:vouwkratten?
« Reactie #15 Gepost op: februari 19, 2011, 04:46:15 pm »

Nog even bij Holtkamper op de site gekeken. Op dit moment is de laadruimte van de Astro ca. 210 x 135 x 25 cm.
Gelogd

Lien

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 710
  • Holtkamper Nano 2019
Re:vouwkratten?
« Reactie #16 Gepost op: februari 19, 2011, 04:47:55 pm »

Karwei had ook een kleinere versie staan  ;).
Gelogd

retteketed

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Holtkamper Cocoon S 2011
Re:vouwkratten?
« Reactie #17 Gepost op: februari 19, 2011, 05:31:07 pm »

Neen ze waren langer en platter en paste perfect tussen de banken van de Flyer. Ik had ze van de vorige eigenaar die ze "ergens" in Nederland op de kop getikt had. In de Astro zouden ze teveel plaats verlies opleveren. Ik zou naar gelijkaardige kunnen op zoek gaan als ik weet aan welke afmetingen ik me moet houden. ;)

Bedankt Lien.
Ik kijk eens op in België (mijn buurt) een Karwei bestaat.

Heb nu ff geen tijd, zal de afmetingen van onze vouwkratten opmeten en je deze doorgeven.
Wordt vervolgt.

Gelogd

retteketed

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Holtkamper Cocoon S 2011
Re:vouwkratten?
« Reactie #18 Gepost op: februari 20, 2011, 04:39:34 pm »

De ruimte onder de latte-bodem van de astro passen kratten van +/-24cm.
Hoger kan, maar als je op bed ligt, komt latteboden meer naar beneden en lig je dus op de krat, niet prettig dus..

hou 24 cm aan, past altijd...
succes
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re:vouwkratten?
« Reactie #19 Gepost op: februari 20, 2011, 09:39:11 pm »

Bedankt!
Gelogd

CenC

  • Gast
Re:vouwkratten?
« Reactie #20 Gepost op: februari 27, 2011, 01:28:07 pm »

Hoi, wij gebruiken geheel dichte kratten met doorzichtige deksel en stapelbaar van Curver. Via de hun webshop kan je de maten bekijken.
Ik vind ze ideaal voor alle losse spullen, maar ook etenswaren en kleding. Ze zijn er in diverse afmetingen en in 3 kleuren.
Wij hebben een flyer uit 88, en deze passen precies onder de bedlade. Succes!
Gelogd

arne

  • Gast
Re:vouwkratten?
« Reactie #21 Gepost op: maart 20, 2011, 01:55:01 pm »

Bij de Ikea heb je boxen met een deksel  type samla 6,99 euro 28 cm hoog.
Past bij een flyer onder de bedlade.
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re:vouwkratten?
« Reactie #22 Gepost op: maart 26, 2011, 05:02:07 pm »




Vandaag ons Astrotje uitgeklapt op de oprit. We konden hem niet strak spannen maar ik heb toch van de gelegenheid gebruik gemaakt om alles wat kon al eens in te laden
Dit is het geworden 4 gewone zwarte boxen van Alibert en 4 boxen in stof vanuit de Lidl. In die laatsten zit ook een vacuumzak zodat ik de kleding (voor elk van ons 1 box) en handoeken in volume kan reduceren.
Achteraan bleef nog ruimte over voor de vouwkeuken, gasvuur, kastje, gastank en nog wat rommel. Twee boxen zitten al vol met keukenmateriaal, 1 box met opzetmateriaal (piketten, plankjes en co). 1 box is nog leeg (schoenen). Bij het toeklappen hebben we de tafel op het bed gelegd. Dat ging.
Ik krijg toch twijfels dat ik ruimte genoeg heb. Wat zit er nog niiet mee: Oplegmatras en slaapmat dochter, lakens en dekens en stoelen  dat wil ik nog op het bed kwijt maar ik twijfel of dit lukt. Ik zag niet veel vrije ruimte meer onder het zeil.
Dan is er nog de cobb bbq en mijn nespresso en wat etneswaren voor de eerste dag, spelmateriaal, lectuur, toiletgerief,...
De ijskast gaat in de wagen mee maar dan zit de kofferbak toch vol.
Ik mis nu de ruimte van de bermkeuken. Ik merk dat dit toch wat meer ruimte gaf om in te laden

Ik ga nog goed moeten nadenken :?
Gelogd

PaulPaul

  • Gast
Re:vouwkratten?
« Reactie #23 Gepost op: april 12, 2011, 04:51:51 pm »

Hallo Mieke.

Je hebt een Astro met vast deksel en gewone matras, zonder dat je het bed hoger hebt gezet? Dan kan ik je verzekeren dat je op je bed nog zeker 25 cm aan matrasjes, slaapzakken en dekens/kussens kunt pakken. Enige dat je dan werkelik nodig hebt is iemand met voldoende lichaamsgewicht(zoals ik) die even een paar minuten voor aap op de deksel wil gaan zitten tot de lucht uit de spullen is gedrukt. NIET GELIJK DE SPANNERS VOOR DE DEKSEL GEBRUIKEN.
Als je een Astro met een zeil hebt: geen idee helaas

Paul
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re:vouwkratten?
« Reactie #24 Gepost op: april 12, 2011, 05:20:11 pm »

Enige dat je dan werkelik nodig hebt is iemand met voldoende lichaamsgewicht(zoals ik) die even een paar minuten voor aap op de deksel wil gaan zitten tot de lucht uit de spullen is gedrukt.

Ik begrijp dat dit een aanbod is?  :P

Maar effe serieus: wat je op het bed legt moet dan dus wel "indrukbaar" zijn! Kleding is dat op zich wel, een *tas* met kleding vaak al stukken minder!
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re:vouwkratten?
« Reactie #25 Gepost op: april 12, 2011, 07:41:43 pm »

Geen vast deksel maar een zeil.
Ik zit dus nog met wat materiaal.....
Gelogd

Didi

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 279
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon XL met MKK
Re:vouwkratten?
« Reactie #26 Gepost op: april 14, 2011, 09:50:28 am »

Bij een softtop kan er nog behoorlijk wat spul onder het zeil. Complete 2 seconde-tentjes, kussens, slaapzakken, haringzakken, enz. zag ik eronder verdwijnen. En er zijn ook astro bezitters waarvan ik weet dat ze nog een extra zak bovenop het zeil hebben laten maken.

Beste is....gewoon uit proberen.
Gelogd
Netheid is voor de dommen, alleen genieën beheersen de chaos

PaulPaul

  • Gast
Re:vouwkratten?
« Reactie #27 Gepost op: april 14, 2011, 10:26:05 am »

Hallo,

Alhoewel het onderwerp "vouwkratten?" niet meer helemaal de lading van de reacties dekt gaan we nog even door. Ik heb in bij onze nieuwe Kyte bij het dekzeil de z.g. softtop extender gekregen; een extra tussenstuk zodat je dekzeil veel "hogerop" kan. Ik heb zelfs nog geen idee wat daar allemaal onder kan, maar da's veeeel. Misschien ook voor de Astro verkrijgbaar? Los daarvan maak ik me sterk dat er zo toch ook wel een en ander onder past, maar inderdaad geen tassen dozen etc. Alles waar je de lucht uit kunt drukken echter....En de suggestie van die extra zak er op is ook niet verkeerd, maar als je daarvoor naar HK moet, reken dan maar op een leuke aanslag op je budget. In Emmen gaat de zon voor niets nog geen millimeter op.
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re:vouwkratten?
« Reactie #28 Gepost op: april 14, 2011, 12:37:42 pm »

Wat moet ik me voorstellen bij die extender?

Nu sluit de Astro met riempjes met een gesp. Ik dacht gewoon uit te kijken naar een extra riem zodat ik de huidige kan verlengen en zo meer ruimte krijg. Ik moet alleen oppassen dat het zeil wel goed blijft passen zodat er bij regen geen nat onder het zeil kan .
Momenteel is het zo dat ik aan de achterzijde de gesp goed dicht krijg maar aan de kant van de dissel zit er blijkbaar al veel tentdoek waardoor het daar al krap is. Hoe dat komt :?
De stoelen, matras en co moet ik er zeker nog onder weten te krijgen. Voor al de rest kan eventueel de topbox op de auto geplaatst worden (al willen we dit liever vermijden)

Ik rij zeker niet naar HK want onze gelddrukmachine is defect  ;)
Gelogd

Didi

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 279
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon XL met MKK
Re:vouwkratten?
« Reactie #29 Gepost op: april 14, 2011, 04:10:37 pm »

Hallo,

Alhoewel het onderwerp "vouwkratten?" niet meer helemaal de lading van de reacties dekt gaan we nog even door. Ik heb in bij onze nieuwe Kyte bij het dekzeil de z.g. softtop extender gekregen; een extra tussenstuk zodat je dekzeil veel "hogerop" kan. Ik heb zelfs nog geen idee wat daar allemaal onder kan, maar da's veeeel. Misschien ook voor de Astro verkrijgbaar? Los daarvan maak ik me sterk dat er zo toch ook wel een en ander onder past, maar inderdaad geen tassen dozen etc. Alles waar je de lucht uit kunt drukken echter....En de suggestie van die extra zak er op is ook niet verkeerd, maar als je daarvoor naar HK moet, reken dan maar op een leuke aanslag op je budget. In Emmen gaat de zon voor niets nog geen millimeter op.

Nee,
Vanuit een ander forum hebben we ooit Holtkamper de mogelijkheid gegeven om die zak als accessoire op te nemen; dat vond geen bereidwillig oor. Daarop hebben enkele forumleden dit in eigen beheer bij een zeilmaker laten maken.....
Gelogd
Netheid is voor de dommen, alleen genieën beheersen de chaos
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal