Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omlaag

Auteur Topic: vouwkratten?  (gelezen 24798 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jari

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.476
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL
Re:vouwkratten?
« Reactie #30 Gepost op: april 14, 2011, 05:43:04 pm »

Ik weet niet Mieke of je hier wat aan heb maar...
Je kan van die opvouwbare dakkoffers kopen bij Halfords.
Ik weet niet of het wat is maar.. lijkt mij een mooie oplossing.
Gelogd
Jevipro

PaulPaul

  • Gast
Re:vouwkratten?
« Reactie #31 Gepost op: april 14, 2011, 09:26:21 pm »

Ik weet niet Mieke of je hier wat aan heb maar...
Je kan van die opvouwbare dakkoffers kopen bij Halfords.
Ik weet niet of het wat is maar.. lijkt mij een mooie oplossing.

Volgens mij blijft het probleem hetzelfde: deze Astro heeft geen imperial en dan kun je ding nergens aan vastmaken! Trouwens: we hebben er een gehad(Thule) en daar ging niet al te veel in.
Gelogd

retteketed

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Holtkamper Cocoon S 2011
Re:vouwkratten?
« Reactie #32 Gepost op: april 14, 2011, 10:29:01 pm »

Volgens mij blijft het probleem hetzelfde: deze Astro heeft geen imperial en dan kun je ding nergens aan vastmaken! Trouwens: we hebben er een gehad(Thule) en daar ging niet al te veel in.
Deze astro heeft wel een buisframe in het dekzeil, hierop kan vanalles op worden vastgezet, waaronder de genoemde bagagezak.
Heb zelf 2 fietsen plat erop meegenomen (uiteraard goed vastgebonden)
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re:vouwkratten?
« Reactie #33 Gepost op: april 15, 2011, 07:07:12 am »

Aan zo'n zak of zo'n plooibare dakkoffer op de Astro heb ik ook al gedacht. En zoals Ed zegt er is een buizenframe waarop ik hem zou kunnen bevestigen.
Wij hebben een Thule dakkoffer voor op de auto, hij paste wel het imperiaal van onze Flyer maar niet op de Astro. Er gaat toch behoorlijk wat in onze dakkoffer hoor.

Het blijft wat afwegen, hoever ga je in allerlei dingen kopen :) of kan het soms iets creatiever opgelost worden....
Ik hou al jullie oplossingen in het achterhoofd en denk gerust mee verder ;)
Gelogd

Lien

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 710
  • Holtkamper Nano 2019
Re:vouwkratten?
« Reactie #34 Gepost op: april 15, 2011, 11:37:31 am »

Beetje  :off  :P. Maar wij zetten onze stoelen (4 stuks), als we geen fietsen meenemen (hebben we meestal niet, soms één racefiets dan gaan er 2 stoelen op de dissel), op de fietsendrager. We halen de fietsgootjes eraf en die vervangen we voor een stuk dakgoot. Over de stoelen een fietsbeschermhoes (iets kleiner gemaakt) tegen vuiligheid. Voor de was neem ik geen wasrekje mee maar 2 uitzetstokken met een waslijn en scheerlijnen. Neemt veel minder plaats in. Verder nemen wij ook geen "vuilniszakhouder" mee. De vuilniszak hangen wij met een klem vast aan een tentstok zodat hij niet op de grond komt. En speelgoed? Onze kinderen deden veel met steentjes en takjes. Dus er gingen een maar autotjes mee en wat kleine legopopjes. Verder natuurlijk wat bordspellen (zonder de verpakking) en kaarten. Een bal gaat zacht mee met een pompje.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:vouwkratten?
« Reactie #35 Gepost op: april 15, 2011, 12:32:32 pm »

Beetje  :off  :P. Maar wij zetten onze stoelen (4 stuks), als we geen fietsen meenemen (hebben we meestal niet, soms één racefiets dan gaan er 2 stoelen op de dissel), op de fietsendrager. We halen de fietsgootjes eraf en die vervangen we voor een stuk dakgoot. Over de stoelen een fietsbeschermhoes (iets kleiner gemaakt) tegen vuiligheid. Voor de was neem ik geen wasrekje mee maar 2 uitzetstokken met een waslijn en scheerlijnen. Neemt veel minder plaats in. Verder nemen wij ook geen "vuilniszakhouder" mee. De vuilniszak hangen wij met een klem vast aan een tentstok zodat hij niet op de grond komt. En speelgoed? Onze kinderen deden veel met steentjes en takjes. Dus er gingen een maar autotjes mee en wat kleine legopopjes. Verder natuurlijk wat bordspellen (zonder de verpakking) en kaarten. Een bal gaat zacht mee met een pompje.
Nuttige tips. In onze Jametic hebben wij gelukkig geen gebrek aan ruimte, ca. 1175 liter. Trouwens spullen die best nat mogen worden zoals kunststof stoelen, kun je net zo goed onder een net boven op je vw bevestigen. En anders in een waterdicht zak. Wij deden voorheen het reservewiel van de auto op de dissel zodat we meer ruimte in de auto hadden voor spullen. wat spelletjes betreft, wij kopen/vragen altijd reisspellen. Zelfde spel, maar een heel stuk kleiner. Heel veel bekende spellen van MB bijv. zijn in een reis uitvoering te koop. dat van die vuilniszak met een klem is een handige tip. Waslijn spannen wij meestal tussen een paar bomen. Ook wel eens aan vw en auto gespannen. Van de luifel altijd 2 stokken ongebruikt, dus handig voor waslijn te spannen. En de action verkoopt van die kleine droogmolentjes met knijpers, kun je binnen ophangen voor kleine dingen. Bij de kampeerboer heb je dezelfde, voor 4x zoveel euro's.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Mieke

  • Gast
Re:vouwkratten?
« Reactie #36 Gepost op: april 15, 2011, 03:44:08 pm »

vuilzakhouder nemen wij ook niet mee wij doen het idd zoals Lien. Bij elke avondafwas gaat het zakje mee naar de afvalbak. Ons wasrekje zie je op de foto liggen en is absoluut geen probleem om mee te nemen, ze is nog geen 5 cm dik. Wij nemen wel altijd twee fietsen mee, ik kan echt niet zonder.

Misschien een leuk nieuw topic. Ruimtebesparende tips :) Wij hebben een soepele afwaskom aangeschaft ipv een hard exemplaar.
Gelogd

Mieke

  • Gast
vouwkratten en andere ruimte probleempjes ;-)
« Reactie #37 Gepost op: april 15, 2011, 03:45:17 pm »

Effe de titel aanpassen :#
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:vouwkratten?
« Reactie #38 Gepost op: april 15, 2011, 03:58:13 pm »

Misschien een leuk nieuw topic. Ruimtebesparende tips :) Wij hebben een soepele afwaskom aangeschaft ipv een hard exemplaar.
Action heeft momenteel een opvouwbaar vergiet. Soort rubber en klap je in. Kost maar paar Euro
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

esentim

  • Gast
Re:vouwkratten?
« Reactie #39 Gepost op: april 15, 2011, 09:46:03 pm »

je kunt ook geen vergiet meenemen, scheelt ook ruimte :+ :H
Gelogd

Richard

  • Gast
Re:vouwkratten?
« Reactie #40 Gepost op: april 15, 2011, 10:53:14 pm »

Action heeft momenteel een opvouwbaar vergiet. Soort rubber en klap je in. Kost maar paar Euro
Te zien tijdens het klapweekend.....bij Miss BBQ
Gelogd

PaulPaul

  • Gast
Re:vouwkratten?
« Reactie #41 Gepost op: april 15, 2011, 11:55:12 pm »

je kunt ook geen vergiet meenemen, scheelt ook ruimte :+ :H

Ook dit valt niet meer onder "vouwkratten", denk ik. Wanneer we straks voor het eerst met de HK Kyte op stap gaan, denk ik echt ruimte zat te hebben. Op de Volvo V 70 de grootste dakkoffer die er 3 jaar geleden te koop was, dan de meer dan redelijke bagageruimte in de V 70, dan de Kyte met echt een zee van ruimte in de wagenbak, ook nog die disselbak en dan nog de enorme ruimte onder het dekzeil dankzij die z.g. extender: gewoon een stuk dekzeil dat als een extra strook tussen de wagenbak en het dekzeil komt. In praktijk meer dan 25 cm ruimte die je meer op je bed of op de tent kunt pakken.

Ik moet hier toegeven dat mijn  gedachten wel eens terug in de tijd gaan: met mijn toenmalige vriendin en huidige vrouw 's ochtends de Alfa ingepakt. Shit, niet halfvol, kan dat wel? Ja; alles aanwezig. Ok gassen en dan om 14:00 in Basel staan. Vakantie vanaf dat je de deur dicht trekt. maar met toch echt wel minder spullen, en geen kinderen, natuurlijk. Al je dan ziet wat we tegenwoordig meeslepen. Pfff : hoe is dat zo gekomen????  En terug kan echt niet, volgens mij.
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re:vouwkratten?
« Reactie #42 Gepost op: april 16, 2011, 12:30:19 am »

 :off

Ik moet hier toegeven dat mijn  gedachten wel eens terug in de tijd gaan: met mijn toenmalige vriendin en huidige vrouw 's ochtends de Alfa ingepakt. Shit, niet halfvol, kan dat wel? Ja; alles aanwezig. Ok gassen en dan om 14:00 in Basel staan. Vakantie vanaf dat je de deur dicht trekt. maar met toch echt wel minder spullen, en geen kinderen, natuurlijk. Al je dan ziet wat we tegenwoordig meeslepen. Pfff : hoe is dat zo gekomen????  En terug kan echt niet, volgens mij.

Zo gingen wij in het begin van onze relatie met de Ford Fiësta ook richting Denemarken of Frankrijk met de tent in de kofferbak, twee tassen op de achterbank en daar tussen de rest van de uitrusting. Hoe groter de auto werd, hoe groter ook de kampeeruitrusting?? De auto groeide dan wel mee met het gezin natuurlijk!

Nu we voor het eerst een hele zomer met de klapper weg gaan en ons (dus) ook voor het eerst beramen op de vraag"Nu kunnen we snel verkassen maar hoe gaan we dat doen?" (=de belangrijkste reden om de Albatros in te ruilen voor een klapper) gaan we ook voor het eerst weer verminderen in bagage en kijken naar slimme oplossingen. Want dit jaar willen wij ook dat voor ons geldt: vakantie vanaf dat je de deur dicht trekt!!  :> 
Gelogd

muis

  • Gast
Re:vouwkratten?
« Reactie #43 Gepost op: april 16, 2011, 07:35:51 am »

Het gaat nu idd wel erg  :off


maak even een topic aan met handige dingetjes om mee te nemen zodat het hier weer over vouwkratten gaat ;)

Gelogd

Didi

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 279
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon XL met MKK
Re:vouwkratten?
« Reactie #44 Gepost op: april 17, 2011, 01:25:36 pm »

 :off
.......................................Ik moet hier toegeven dat mijn  gedachten wel eens terug in de tijd gaan: met mijn toenmalige vriendin en huidige vrouw '................................

En dat was wel een relaxte vakantie???? Bij mijn vrouw viel dit de laatste keer erg slecht.... :#
Gelogd
Netheid is voor de dommen, alleen genieën beheersen de chaos
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal