Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: beetje dom gedaan, en nu lekkende tent  (gelezen 1412 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Frankism

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 33
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Venezia
beetje dom gedaan, en nu lekkende tent
« Gepost op: augustus 17, 2022, 09:37:01 pm »

Hoi,

We hebben een Venezia.

Voor onze vakantie wilde het tentdoek opfrissen en een paar weerplekken proberen weg te krijgen. In een schoonmaakactie ben ik beetje doorgeschoten vrees ik.

Ben nu net terug van vakantie, en vannacht kregen we opeens een regenbui (de eerste). Blijkt dat waar ik fanatiek heb schoongemaakt, de tent nu opeens flink lek is.

De gastencabine was flink vochtig en op ook andere plekken lekt t.

Heb al meerdere verhalen gelezen over impregneren en hoe je dat zelf kunt doen (NoNat of Ultramar lijken het best te zijn).

Maar moet ik nu eerst nog iets anders doen om dit voor te bereiden?

En halen jullie de tent er af als je impregneert??


Voor mezelf heb ik al spijt dat ik zo fanatiek ben  geweest, de tent was al jarenlang perfect waterdicht....

Gelogd

KeithWM

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 140
  • Merk Vouwwagen: Combi-Camp
Re: beetje dom gedaan, en nu lekkende tent
« Reactie #1 Gepost op: augustus 17, 2022, 09:53:03 pm »

Ik kan je niet echt helpen met specifieke dingen, maar volgens mij kan je de tent nog wel nabehandelen om hem weer waterdicht te maken.

Wilde vooral even posten om je een hart onder de riem te steken.  :O
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.355
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: beetje dom gedaan, en nu lekkende tent
« Reactie #2 Gepost op: augustus 17, 2022, 10:38:35 pm »

Tent goed schoonmaken (stofzuiger en flinke harde straal water er overheen) en vervolgens impregneren; dan komt het ongetwijfeld allemaal goed.
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.680
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: beetje dom gedaan, en nu lekkende tent
« Reactie #3 Gepost op: augustus 17, 2022, 10:54:18 pm »

Zorg van tevoren  dat alle schoonmaakmiddel uit het doek is. Je hebt zelfs kans dat de lekkage dan al een stuk minder is.  Doe dit door eerst te laten weken en dan met een waterslang water door het doek te laten gaan,  zodat alle restjes schoonmaakmiddel  weggespoeld zijn. Het gaat hierbij om rustig uit te spoelen met genoeg water,  niet met hoge druk.
Gelogd

muis

  • Gast
Re: beetje dom gedaan, en nu lekkende tent
« Reactie #4 Gepost op: augustus 17, 2022, 10:58:33 pm »

Het makkelijkst is het om de wagen volledig op te zetten,  eerst heel veel water en daarna impregneren.  Als het een groot gedeelte is kun je bv No-Nat gebruiken,  dit leng je aan met water en breng je aan met een zachte borstel, zoals je voor je auto gebruikt.  Dan moet het weer goed komen. 
Gelogd

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.996
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: beetje dom gedaan, en nu lekkende tent
« Reactie #5 Gepost op: augustus 17, 2022, 11:02:11 pm »

Zo lang het niet lekt, doe ik niets aan een tent. Maar als hij eenmaal lekt, moet je wel.Zo'n tent krijg je gewoon weer waterdicht. Een tijdlang lekte onze oude Camplet (tent uit 2000) op kleine hoeken. Die spoten we waterdicht met impregneer uit een spuitbus, van Decathlon of iets soortgelijks. In 2016 in Hongarije was de tent door een defecte bus muggen spray zelfs over een forse lijn waterdoorlatend (kwam ineens een straal uit de bus ipv een nevel). Ook dichtgemaakt, toen met iets van de Lidl. Twee jaar geleden bleek de volledige tent echter door te slaan. Toen rigoureus aangepakt: met shampoo van ultramar de hele tent schoon gemaakt. Dan is hij volledig lek als een zeef, best eng. Daarna met ultramar cotton de hele tent geïmpregneerd, met een drukspuit, verfroller en kwast. Daarmee was de tent voor 95% waterdicht. Bij de eerste bui hebben we de lekke plekken gefotografeerd en na drogen nogmaals nabehandeld met ultramar impregneer. Toen was hij weer volledig waterdicht, inmiddels 2 jaar en 10 kampeerweken verder.
« Laatst bewerkt op: augustus 17, 2022, 11:04:56 pm door sanderv »
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal