Vouwwagenclub.info

(Openbaar)De vouwwagen => vouwwagenmerken informatie => Trigano => Topic gestart door: solex op augustus 28, 2015, 07:30:16 pm

Titel: Kijk de stroom eens na.
Bericht door: solex op augustus 28, 2015, 07:30:16 pm
Hoi

Toen we bijna thuis waren na dat ik ingehaald had kwam iemand voor mij rijden met zijn alarmlichten op.
We zijn gestopt en zagen niets apart dus maar door gereden.
Nu tijdens de rit terug van 1300km heeft het zonder ophouden geregend en vandaag maar eens kijken naar de lichten.
Wat schept de verbazing,het bakje waar alles samen komt onder de vw stond voor de helft vol water.
De wagen is van dit jaar dus zou in orde moeten zijn maar dit is wel heel slecht afgewerkt.
Het lijkt erop dat ze het afsluitdopje vergeten waren en nadien door middel van doorknippen hebben geplaatst.
Kijk het eens na of het bij U ook zo is.
Nu netjes met silicone afgekit dus dat is dicht.
Titel: Re: Kijk de stroom eens na.
Bericht door: G_K op augustus 28, 2015, 07:58:27 pm
Bedankt voor de foto's, komend najaar/voorjaar even checken
Titel: Re: Kijk de stroom eens na.
Bericht door: Diep op augustus 28, 2015, 08:59:48 pm
De afmontage verdient geen schoonheidsprijs.
Daarbij hebben ze volgens mij lasdoppen gebruikt die alleen geschikt zijn voor een masieve ader.
De kabel die gebruikt is heeft een flexibele kern. Dit gaat voor storingen zorgen.
De aders zullen los trillen en voor een slecht contact zorgen.
Titel: Re: Kijk de stroom eens na.
Bericht door: Theu op augustus 28, 2015, 11:10:40 pm

De afmontage verdient geen schoonheidsprijs.
Daarbij hebben ze volgens mij lasdoppen gebruikt die alleen geschikt zijn voor een masieve ader.
De kabel die gebruikt is heeft een flexibele kern. Dit gaat voor storingen zorgen.
De aders zullen los trillen en voor een slecht contact zorgen.
Met een beetje geluk hebben ze de aderuiteinde gesoldeerd zodat ze alsnog een harde kern hebben.
Maar ik zou terug gaan en ze even fijn uitleggen wat een pruts werk dit is...
Titel: Re: Kijk de stroom eens na.
Bericht door: Diep op augustus 28, 2015, 11:17:28 pm
Met een beetje geluk hebben ze de aderuiteinde gesoldeerd zodat ze alsnog een harde kern hebben.

Ik heb vroeger geleerd dat je ook nooit een vertinde ader mag klemmen omdat ook hier speling kan ontstaan.
Eventueel een aderhuls zou mogen maar die pasen niet in dit soort steeklasdoppen.
Titel: Kijk de stroom eens na.
Bericht door: Theu op augustus 28, 2015, 11:30:13 pm
Ik heb vroeger geleerd dat je ook nooit een vertinde ader mag klemmen omdat ook hier speling kan ontstaan.
Eventueel een aderhuls zou mogen maar die pasen niet in dit soort steeklasdoppen.
Ik ben geen elektrotechnicus dus daar zal je ongetwijfeld gelijk in hebben maar het is beter dan met een zachte kern.
Titel: Re: Kijk de stroom eens na.
Bericht door: Diep op augustus 28, 2015, 11:37:36 pm
Ik ben geen elektrotechnicus dus daar zal je ongetwijfeld gelijk in hebben maar het is beter dan met een zachte kern.
Dat klopt. Er zijn trouwens wel lasdoppen die hier erg op lijken en die wel geschikt zijn voor soepele aders. Anders kun je natuurlijk gewoon kroonsteentjes gebruiken.
Titel: Re: Kijk de stroom eens na.
Bericht door: Theu op augustus 29, 2015, 12:14:19 am
En anders ordinaire kabelschoentjes/ampjes
Titel: Re: Kijk de stroom eens na.
Bericht door: Frankie op augustus 29, 2015, 02:06:42 am
En anders ordinaire kabelschoentjes/ampjes
Mwoah. Op dit moment zijn lasdoppen met klikmechanisme een beetje de norm voor de combinatie van draad met soepele aders onderling of draad met soepele aders en draad met een harde kern. En dat werkt perfect. Beter dan een kroonsteen of andere oplossingen, want die (kroonsteen) is per slot van rekening niet bedoeld voor het verbinden van meerdere aders aan elkaar.
Titel: Re: Kijk de stroom eens na.
Bericht door: Yella op augustus 29, 2015, 06:59:17 am
Typisch Jamet, Trigano. Bij onze Jametic zat het ook zo. dat heb ik het tweede jaar ook dicht gekit. EN een klein gaatje in het deksel geboord zodat eventueel binnen dringend vocht weer er uit kan. Tenslotte zit dit alles gewoon onder tegen de bodem gemonteerd precies achter het opspattende water van het rechter wiel. Kijk ook maar naar de goedkope afdichting van de stkker voor de verlichting. stukje krimpkous van de goedkoopste soort die hard wordt. Die stekkertroep heb ik ook na het eerste gebruik vervangen omdat de contacten na 3 weken vakantie en veel regen al helemaal groen waren gecorrodeerd.
Titel: Re: Kijk de stroom eens na.
Bericht door: peter123456 op augustus 29, 2015, 09:01:43 am
de beste oplossing is alles  solderen en dan krimpkous erover, maar ja , dat kost tijd, en tijd is geld.............................

zolang als het water er uit kan blijft dit ook best wel lang heel............

                        Peter,
    ( in het dagelijks leven storingsmonteur )
Titel: Kijk de stroom eens na.
Bericht door: Theu op augustus 29, 2015, 10:40:05 am
de beste oplossing is alles  solderen en dan krimpkous erover, maar ja , dat kost tijd, en tijd is geld.............................

zolang als het water er uit kan blijft dit ook best wel lang heel............

                        Peter,
    ( in het dagelijks leven storingsmonteur )

Wat ik dan weer wel weet uit de tijd dat ik automonteur was, maar waar de meningen over verdeeld zijn, is dat in de automotive solderen ook geen optie is. Omdat de verbindingen te hard zijn waardoor ze kunnen scheuren o.i.d. Door trillingen e.d.
Ik doe het wel in mijn eigen auto en aanhanger omdat ik geen fan ben van de blauwe verbindings blokjes.

(Tegenwoordig (storings-)monteur in de laadkleptechniek.)
Titel: Re: Kijk de stroom eens na.
Bericht door: JOtto op augustus 29, 2015, 11:08:10 am
Hoi

Toen we bijna thuis waren na dat ik ingehaald had kwam iemand voor mij rijden met zijn alarmlichten op.
We zijn gestopt en zagen niets apart dus maar door gereden.
Nu tijdens de rit terug van 1300km heeft het zonder ophouden geregend en vandaag maar eens kijken naar de lichten.
Wat schept de verbazing,het bakje waar alles samen komt onder de vw stond voor de helft vol water.
De wagen is van dit jaar dus zou in orde moeten zijn maar dit is wel heel slecht afgewerkt.
Het lijkt erop dat ze het afsluitdopje vergeten waren en nadien door middel van doorknippen hebben geplaatst.
Kijk het eens na of het bij U ook zo is.
Nu netjes met silicone afgekit dus dat is dicht.

Als ik een nieuwe vouwwagen gekocht zou hebben en de afwerking is slecht zou ik de dealer verzoeken zijn werk goed uit te voeren!?
Titel: Re: Kijk de stroom eens na.
Bericht door: Yella op augustus 29, 2015, 01:15:26 pm
Als ik een nieuwe vouwwagen gekocht zou hebben en de afwerking is slecht zou ik de dealer verzoeken zijn werk goed uit te voeren!?
Dat kun je op een aantal punten wel vergeten. Vooral wat betreft die stekkers en de waterdichtheid ervan bij Jamet/Trigano. Ervaring. Maar hangt uiteraard van je dealer af. Maar grote kans dat de dealer zal zeggen dat dit af fabriek is en zo hoort en geen kwaad kan.  Ik heb het destijds ook geprobeerd, maar de dealer deed er niets aan. Heb het toen zelf beter opgelost door normale 13 polige stekkers te gebruiken. Hetzelfde verhaal met de banden die al 2 jaar oud waren onder de nieuwe Jametic. Geprobeerd, maar niets gekregen. Hoewel iemand anders uit coulance 100 euro korting kreeg op een nieuwe disselbak bij een andere dealer.
SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal