Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 »   Omlaag

Auteur Topic: Campinggaz fles. Nieuw kopen of tweehands?  (gelezen 35721 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

screech

  • Gast
Re:Campinggaz fles. Nieuw kopen of tweehands?
« Reactie #45 Gepost op: mei 13, 2011, 08:25:38 am »

Ja, maar op het webadres heb ik gevonden dat het bedrijf ergens in gelderland zit. Niet handig voor mij in Noord Holland. Overigens is die 2,5 kg nog 2x duurder dan de 5 kg groene fles hier bij Theo Stet. En die 2,5 kg fles moet ook nog passen in de keuken. Deze is 33 cm hoog. 9 cm hoger ongeveer dan de 907. En de 907 moet ik er al schuin in manoevreren, inclusief drukregelaar.

Ik het projectentopic staat mijn ombouw van CG 907 naar Eurofles 2,5 kilo: http://forum.vouwwagenclub.info/index.php/topic,2752.msg50334.html#msg50334
In de foto's is daar ook te zien hoeveel ruimte er om de flessen heen (bovenzijde, de rest zetten we vol) is. Mogelijk dat de Jametic een lagere ruimte heeft, maar bij mij bleek de kop van de Eurofles er mooi in te passen. Wel schuin insteken ivm de (lange) bevestiging van het gaspitje wat er schuin boven zit.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.866
  • Merk: kampeermiddel : Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:Campinggaz fles. Nieuw kopen of tweehands?
« Reactie #46 Gepost op: mei 15, 2011, 09:04:15 am »

Ik het projectentopic staat mijn ombouw van CG 907 naar Eurofles 2,5 kilo: http://forum.vouwwagenclub.info/index.php/topic,2752.msg50334.html#msg50334
In de foto's is daar ook te zien hoeveel ruimte er om de flessen heen (bovenzijde, de rest zetten we vol) is. Mogelijk dat de Jametic een lagere ruimte heeft, maar bij mij bleek de kop van de Eurofles er mooi in te passen. Wel schuin insteken ivm de (lange) bevestiging van het gaspitje wat er schuin boven zit.
Past zo te zien op de foto's ook in de keuken van de Jametic. Dan moet ik alleen nog een dealer zien te vinden hier in de buurt. Zal het bedrijf eens bellen.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

screech

  • Gast
Re:Campinggaz fles. Nieuw kopen of tweehands?
« Reactie #47 Gepost op: mei 16, 2011, 09:04:09 am »

Voor de berekening van de kosten van beide flessen verwijs ik naar het volgende topic:
http://forum.vouwwagenclub.info/index.php/topic,6923.msg75456.html#msg75456

Daar is een soortgelijke discussie ontstaan. Doe er je voordeel mee bij het maken van een keuze.
Gelogd

screech

  • Gast
Re:Campinggaz fles. Nieuw kopen of tweehands?
« Reactie #48 Gepost op: mei 16, 2011, 09:06:40 am »

Past zo te zien op de foto's ook in de keuken van de Jametic. Dan moet ik alleen nog een dealer zien te vinden hier in de buurt. Zal het bedrijf eens bellen.

Een dealer vinden is lastiger dan het lijkt. Ik ben hier vorig jaar ook mee bezig geweest. Maar de meeste gashandels kunnen ze wel gewoon vullen en keuren, maar (willen ze) niet leveren. Gelukkig was toch een keer in de buurt bij Rhenen, en heb hem gewoon bij Bakkergas gehaald. Ik kreeg nog een gratis drukregelaar erbij ook. http://www.bakkergas.nl/
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.684
  • Merk: kampeermiddel : Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re:Campinggaz fles. Nieuw kopen of tweehands?
« Reactie #49 Gepost op: mei 16, 2011, 11:16:39 am »

Braber in Den Haag (zeg je gas, zeg je Braber). Die levert ook flessen.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.866
  • Merk: kampeermiddel : Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:Campinggaz fles. Nieuw kopen of tweehands?
« Reactie #50 Gepost op: mei 16, 2011, 07:25:01 pm »

Een dealer vinden is lastiger dan het lijkt. Ik ben hier vorig jaar ook mee bezig geweest. Maar de meeste gashandels kunnen ze wel gewoon vullen en keuren, maar (willen ze) niet leveren. Gelukkig was toch een keer in de buurt bij Rhenen, en heb hem gewoon bij Bakkergas gehaald. Ik kreeg nog een gratis drukregelaar erbij ook. http://www.bakkergas.nl/
Kwam laatst ook een handelaar tegen op internet die voor 25 Euro een koppeling aanbiedt om zelf de fles te vullen met LPG. FF Googlen op "gasfles". Zit zelfs een handleiding bij en geloof ook een omrekentabel.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

gaan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Merk: kampeermiddel : Trigano Odyssee 2012
  • als de klapper zonder klap klapt dan klopt het.
Re:Campinggaz fles. Nieuw kopen of tweehands?
« Reactie #51 Gepost op: mei 16, 2011, 07:40:56 pm »

Kwam laatst ook een handelaar tegen op internet die voor 25 Euro een koppeling aanbiedt om zelf de fles te vullen met LPG. FF Googlen op "gasfles". Zit zelfs een handleiding bij en geloof ook een omrekentabel.

Maar ehm, kun je gewoon op LPG koken of moet je daar ook aparte branders voor hebben.
Daarnaast mag je het volgens mij niet bij een tankstation tanken, mag dacht ik alleen met vaste installaties (zoals ingebouwd in de auto).
Ik zie af en toe wel eens een camper te koop staan met een LPG tank voor het koken maar die zit dan ook vast.

Ik weet niet of het allemaal wel zo veilig is. :N
Misschien dat iemand daar mee bekend is.
Gelogd
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.

gaan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Merk: kampeermiddel : Trigano Odyssee 2012
  • als de klapper zonder klap klapt dan klopt het.
Re:Campinggaz fles. Nieuw kopen of tweehands?
« Reactie #52 Gepost op: mei 16, 2011, 07:43:06 pm »

Nog even als aanvulling op de vorige.

Als het net zo goed/veilig/gebruiksvriendelijk zou zijn zou je het denk ik in de campingspeciaalzaken wel vaker tegen komen maar daar heb ik zoiets nog nooit gezien.

Gelogd
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.866
  • Merk: kampeermiddel : Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:Campinggaz fles. Nieuw kopen of tweehands?
« Reactie #53 Gepost op: mei 16, 2011, 07:48:18 pm »

Maar ehm, kun je gewoon op LPG koken of moet je daar ook aparte branders voor hebben.
Daarnaast mag je het volgens mij niet bij een tankstation tanken, mag dacht ik alleen met vaste installaties (zoals ingebouwd in de auto).
Ik zie af en toe wel eens een camper te koop staan met een LPG tank voor het koken maar die zit dan ook vast.

Ik weet niet of het allemaal wel zo veilig is. :N
Misschien dat iemand daar mee bekend is.
Speciale LPG fles kost rond de 200 Euro. Is helemaal legaal. Maar alleen leuk voor groot gebruikers.
LPG is een mengsel van butaan en propaan. In de meeste gasflessen zit Propaan. CampinGaz gebruikt Butaan. Op LPG hebben wij gekookt omdat onze CG fles leeg was in Hongarije en is toen gevuld bij een LPG pomp door de bediende aldaar. Euro 3,50 voor een volle 907. Hij had gewoon een koppeling voor de fles achter de toonbank liggen, schroefde die er op en vulde de fles met 5 liter.
« Laatst bewerkt op: mei 16, 2011, 07:51:46 pm door jellejawa »
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

gaan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Merk: kampeermiddel : Trigano Odyssee 2012
  • als de klapper zonder klap klapt dan klopt het.
Re:Campinggaz fles. Nieuw kopen of tweehands?
« Reactie #54 Gepost op: mei 17, 2011, 08:29:55 pm »

Speciale LPG fles kost rond de 200 Euro. Is helemaal legaal. Maar alleen leuk voor groot gebruikers.
LPG is een mengsel van butaan en propaan. In de meeste gasflessen zit Propaan. CampinGaz gebruikt Butaan. Op LPG hebben wij gekookt omdat onze CG fles leeg was in Hongarije en is toen gevuld bij een LPG pomp door de bediende aldaar. Euro 3,50 voor een volle 907. Hij had gewoon een koppeling voor de fles achter de toonbank liggen, schroefde die er op en vulde de fles met 5 liter.

Alweer wat geleerd.
Dank je voor de goede uitleg, grappig dat ze in Hongarije gewoon een koppeling hebben liggen en daar de slang op knijpen.

Tja zo'n tank van 200 euro zal het niet worden voor ons, wij doen ongeveer 2-3 jaar met onze 907 dus ik denk niet dat we in de categorie grootverbruikers vallen.
Gelogd
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.866
  • Merk: kampeermiddel : Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:Campinggaz fles. Nieuw kopen of tweehands?
« Reactie #55 Gepost op: mei 18, 2011, 08:50:38 pm »

Alweer wat geleerd.
Dank je voor de goede uitleg, grappig dat ze in Hongarije gewoon een koppeling hebben liggen en daar de slang op knijpen.

Tja zo'n tank van 200 euro zal het niet worden voor ons, wij doen ongeveer 2-3 jaar met onze 907 dus ik denk niet dat we in de categorie grootverbruikers vallen.
Die koppeling op de fles in Hongarije stond ik ook van te kijken. Maar was al lang blij weer gas te hebben. Moesten nog 2 weken.
Die LPG fles kan wel uit als je ook thuis een gasBBQ hebt bijv. en die veelvuldig gebruikt. En evt. verwarming in je schuur.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

gaan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Merk: kampeermiddel : Trigano Odyssee 2012
  • als de klapper zonder klap klapt dan klopt het.
Re:Campinggaz fles. Nieuw kopen of tweehands?
« Reactie #56 Gepost op: mei 18, 2011, 09:40:52 pm »

Die koppeling op de fles in Hongarije stond ik ook van te kijken. Maar was al lang blij weer gas te hebben. Moesten nog 2 weken.
Die LPG fles kan wel uit als je ook thuis een gasBBQ hebt bijv. en die veelvuldig gebruikt. En evt. verwarming in je schuur.

Geen schuur te verwarmen, wel een gas BBQ en dan wel een van het type "verlengstuk"
En dan bedoel ik hoe groter de BBQ, hoe kleiner het p***eltje. :#

Die van mij heeft grote glimmende chromen knoppen, 4 branders en een zij pitje, aan de andere kant schuift ie ook nog uit...... maar ehm, wat zegt dat dan over mijn p..... ::)

Ach ja het is zoals het is. :**
LPG zal het toch niet gaan worden voor ons maar ik heb wel weer wat opgestoken van dit topic.
Gelogd
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.

screech

  • Gast
Re:Campinggaz fles. Nieuw kopen of tweehands?
« Reactie #57 Gepost op: juni 21, 2011, 10:56:46 am »

Nou, ik kom net terug van de gashandel,... en ik lach me een breuk!  
Vorig voorjaar heb ik de lege gampinaz fles 907 aan de kant gezet en ben ik overgestapt op op een 2,5 kilo groen fles(je). Daar hebben we 21 dagen zomervakantie mee gedaan, en nu 8 dagen meiweek en 3 dagen hemelvaartweekend. Totaal dus 32 dagen weggeweest. Ook wel eens ge-bbq-t en we hebben een waterkoker mee.
Maar voor de zekerheid wilde ik de fles dus even laten vullen..... gaat er maar krap aan 1 kilo gas in.  :) Dat verbaasde me echt, dus ik lachen,.... maar ik lag pas echt dubbel bij het afrekenen van deze hele afgeronde kilo gas,.... ? 4,10 !  :H  :H
Voor mij dus géén campingaz meer,... en ook totaal geen probleem met opraken van gas.  :#

Overigens lag de prijs voor omruilen van de campingaz 907 (dus 2,75 kilo) momenteel op ? 31,50
Gelogd

Lien

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 710
  • Holtkamper Nano 2019
Re:Campinggaz fles. Nieuw kopen of tweehands?
« Reactie #58 Gepost op: juni 21, 2011, 12:35:35 pm »

Gisteren onze gasfles (5 kg.) laten vullen. Ging 3.24 in. Kosten ? 8,91 (2,75 kilo alleen vullen) :#
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re:Campinggaz fles. Nieuw kopen of tweehands?
« Reactie #59 Gepost op: juni 21, 2011, 12:39:00 pm »

Wat een verschil in prijs toch nog: 4.10 euro per kilo, 2.75 euro per kilo... Kunnen vulstations maar gewoon vragen wat ze willen eigenlijk?
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal