Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Froli bedsysteem  (gelezen 4996 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ArnoldusWH

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 306
  • Merk Vouwwagen: CampooZ Fat Freddy II, 2018
  • My klapper is my castle
Froli bedsysteem
« Gepost op: februari 16, 2018, 02:41:16 pm »

Op 5 mei 2017 was het zover, ik mocht mijn Fat Freddy gaan ophalen bij De Jong in Hattem.

Bij de koop had ik een gratis Froli bedsysteem bedongen, die ik zelf wilde plaatsen. Dat scheelde toch 500 Euro ...
De eerste keer de klapper open op de parkeerplaats voor de deur. Wat een feest ... alleen jammer dat de vlaggen er hangen i.v.m. het vieren van bevrijdingsdag.

Het plaatsen van de bedschotels is makkelijk zelf uit te voeren. Waar je in het begin rekening mee moet houden is dat je de witte kruizen consequent in dezelfde richting legt. Ik heb de kruizen langs de randen van het bed en het bagageluik vast gezet met korte spaanplaat schroeven, dat werkt prima.
De Freddy heeft een royaal bed van 170 x 220. Bij de koop kreeg ik twee dozen, waarvan ik nog een paar schotels over heb.

Het was afgelopen jaar maar een kort verblijf op de camping, maar ik kan zeggen dat het perfect slaapt, ook al moet ik toegeven dat ik  hiervoor gewend was om in een tentje op de grond op een zelf inflatable matje te liggen van 5 cm dik.

« Laatst bewerkt op: maart 13, 2018, 01:12:58 pm door ArnoldusWH »
Gelogd

Venkelstraat

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 93
Re: Froli bedsysteem
« Reactie #1 Gepost op: maart 11, 2018, 10:04:42 pm »

Mooi voorbeeld! Ben ook aan het puzzelen, knippen en schroeven gegaan vh weekend.  Ik had 2 dozen,  maar volgens mij met een kleinere inhoud.  96 schotels totaal.  Voor het mooie 3 te weinig,  maar als je ligt merk je het niet.
Ik moest de schotels op maximale afstand plaatsen om het gehele matras goed te kunnen ondersteunen. Ik had verwacht dat het bed hierdoor te zacht zou worden,  maar dat lijkt niet het geval. Ff proefliggen is toch anders als een hele nacht slapen,  dus ik ben benieuwd.

Verstuurd vanaf mijn Lenovo TB-8704F met Tapatalk

Gelogd

ArnoldusWH

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 306
  • Merk Vouwwagen: CampooZ Fat Freddy II, 2018
  • My klapper is my castle
Re: Froli bedsysteem
« Reactie #2 Gepost op: maart 12, 2018, 06:31:19 am »

Mooi werk !

Ik heb nog een paar schotels over, als je in een persoonlijk bericht je adresgegevens opgeeft zal ik er drie aan je opsturen.
Gelogd

Venkelstraat

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 93
Re: Froli bedsysteem
« Reactie #3 Gepost op: maart 12, 2018, 07:03:44 am »

Mooi werk !

Ik heb nog een paar schotels over, als je in een persoonlijk bericht je adresgegevens opgeeft zal ik er drie aan je opsturen.
Top!  PB komt er aan.

Verstuurd vanaf mijn Lenovo TB-8704F met Tapatalk

Gelogd

Baze

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 88
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi 2.0 Royale
Re: Froli bedsysteem
« Reactie #4 Gepost op: maart 13, 2018, 06:00:13 am »

Niet bekend met deze kar, maar dit ziet er goed uit zeg. Dank voor het delen :)
Gelogd

g11ling

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 565
  • Merk Vouwwagen: Campooz Fat Freddy II met Ugly Betty
Re: Froli bedsysteem
« Reactie #5 Gepost op: februari 09, 2019, 05:50:08 pm »

Wij hebben de mazzel dat het systeem al gemonteerd wordt meegeleverd. Maar binnenkort kunnen wij ook op een heerlijk groot bed naar de sterren kijken  :J
Gelogd
Ik klap, jij klapt, wij klappen

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re: Froli bedsysteem
« Reactie #6 Gepost op: februari 09, 2019, 07:39:21 pm »

Wij hebben ook een froli op onze beddenplank geschroefd vorig jaar. Zijn er heel blij mee!! Ook fijn dat het past in onze Cabanon, we hoeven voor het inklinklappen alleen een strook van 2 schotels breed te verwijderen. Die komen anders klem bij de bankjes.
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....

mhooghiemstra

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 10
  • Merk Vouwwagen: CampooZ Fat Freddy*
Re: Froli bedsysteem
« Reactie #7 Gepost op: maart 01, 2019, 11:30:55 am »

...
Het plaatsen van de bedschotels is makkelijk zelf uit te voeren. Waar je in het begin rekening mee moet houden is dat je de witte kruizen consequent in dezelfde richting legt. Ik heb de kruizen langs de randen van het bed en het bagageluik vast gezet met korte spaanplaat schroeven, dat werkt prima.
De Freddy heeft een royaal bed van 170 x 220. Bij de koop kreeg ik twee dozen, waarvan ik nog een paar schotels over heb.
...

Ik heb ook twee van die dozen. 120 stuks in totaal. Mag ik je vragen op welk gaatje je de kruizen in elkaar geklikt hebt? Ik vermoed op het buitenste gaatje. Vroeg me af of niet alle 120 kruisen gebruikt kunnen worden door ze dichter bij  elkaar te zetten en zo een steviger bed te creëren.
Ik heb mijn vouwwagen nog niet dus kan het zelf niet bekijken vandaar mijn vraag. Wellicht heb je dit zelf ook geprobeerd maar liep je tegen problemen aan.

Gelogd

ArnoldusWH

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 306
  • Merk Vouwwagen: CampooZ Fat Freddy II, 2018
  • My klapper is my castle
Re: Froli bedsysteem
« Reactie #8 Gepost op: maart 01, 2019, 04:24:48 pm »

Ik heb ook twee van die dozen. 120 stuks in totaal. Mag ik je vragen op welk gaatje je de kruizen in elkaar geklikt hebt? Ik vermoed op het buitenste gaatje. Vroeg me af of niet alle 120 kruisen gebruikt kunnen worden door ze dichter bij  elkaar te zetten en zo een steviger bed te creëren.
Ik heb mijn vouwwagen nog niet dus kan het zelf niet bekijken vandaar mijn vraag. Wellicht heb je dit zelf ook geprobeerd maar liep je tegen problemen aan.

Je kan er 10 x 11 kwijt. Ik heb geen idee op welk gaatje ik de kruizen heb vastgeklikt. Je moet het maar even uitmeten wanneer je aan de montage begint.

Gelogd

Tito

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 6
  • Merk Vouwwagen: Geen
Re: Froli bedsysteem
« Reactie #9 Gepost op: maart 06, 2021, 06:48:51 pm »

Ik wil ook graag froli plaatsen in de campooz. Hebben jullie froli star Mobil
Of travel Mobil gebruikt.
Ik twijfel of ik er een uitbreidings pakket bij moet bestellen. 2dozen zullen 100 stuks zijn geschikt voor bed van 140 tot tot 160 breed
Gelogd

Jeronimo

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 228
  • Merk Vouwwagen: Campooz Lazy Jack Trekking
Re: Froli bedsysteem
« Reactie #10 Gepost op: maart 06, 2021, 07:29:37 pm »

Ik wil ook graag froli plaatsen in de campooz. Hebben jullie froli star Mobil
Of travel Mobil gebruikt.
Ik twijfel of ik er een uitbreidings pakket bij moet bestellen. 2dozen zullen 100 stuks zijn geschikt voor bed van 140 tot tot 160 breed
Het Froli star systeem heeft meer veerweeg en heeft 60 schotels in een pakket. Wij hebben 10 x 13 schotels gebruikt dus dan ben je klaar met 2 pakketten en een uitbreiding. Kan ook met minder maar dan heb je een zachter bed, kwestie van voorkeur. Ik zou het zeker niet zachter willen dan we nu hebben.
Gelogd
Die-hard mooi-weer-kampeerder
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal