Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: Voorstellen en klussen aan Camp-let Royal (of concorde)  (gelezen 7947 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.009
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Voorstellen en klussen aan Camp-let Royal (of concorde)
« Reactie #15 Gepost op: juli 11, 2019, 11:01:47 pm »

Om de tent op z'n plaats te houden bij het dichtklappen? Dat lijkt me superhandig  :J :J

Yes. Is al best zwaar, dat inklappen. Als de tent met slaapspullen en gastencabine dan ook nog eruit valt, maakt het dat niet makkelijker.
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Voorstellen en klussen aan Camp-let Royal (of concorde)
« Reactie #16 Gepost op: juli 11, 2019, 11:04:02 pm »

Dat vind ik echt een super aanpassing, als je foto's hebt maak er dan even een eigen topic van. Ik weet al iemand die ik blij kan maken met dit idee :J :J
Gelogd

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.753
Re: Voorstellen en klussen aan Camp-let Royal (of concorde)
« Reactie #17 Gepost op: juli 11, 2019, 11:24:31 pm »

Op de Flexi is voor dat doel een spanbandje gemaakt. Ik heb dat ook op de odyssee van vrienden gemaakt.
Een elastiek kan de tent ed in gaan hangen. Spanbandje lijkt mij daarom handiger.


Kamperen met de CC Flexi T&T. Niet omdat het moet, maar omdat het kan....
Gelogd

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.009
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Voorstellen en klussen aan Camp-let Royal (of concorde)
« Reactie #18 Gepost op: juli 11, 2019, 11:25:12 pm »

Zondag gaat hij weer open  :)
Gelogd

sjorsjes

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 15
  • Merk Vouwwagen: Camp-let concorde
Voorstellen en klussen aan Camp-let Royal (of concorde)
« Reactie #19 Gepost op: juli 12, 2019, 07:31:36 am »

Ik ben fan van je prachtige zelf gemaakte (?) zakken voor de haringen en de scheerlijnen, echt prachtig  :J

Zijn ze ook te bestellen ??

Jep zelf gemaakt! We hebben een plotter thuis (apparaat met een mesje dat dingen kan uitsnijden) en daar heeft mijn vrouw deze dingen op ontworpen en uitgesneden. Vervolgens op die zakjes gestreken. Voor €4 en een postzegel kunnen er nog wel paar uitsnijden en op de post doen :)106] dat is dan wel zonder zakje. Deze komen uit China, maar zijn eigenlijk wel te dun voor de haringen dus daar zit nog een binnenzakje in.

Zakjes via https://www.wish.com/m/search/Flower%20Printed%20Drawstring%20Bag


Ze gaat ook nieuwe bestickering voor de wagen snijden (de logo’s enzo). Deze heeft ze ook nog gemaakt :)1]



« Laatst bewerkt op: juli 12, 2019, 07:52:10 am door sjorsjes »
Gelogd

sjorsjes

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 15
  • Merk Vouwwagen: Camp-let concorde
Re: Voorstellen en klussen aan Camp-let Royal (of concorde)
« Reactie #20 Gepost op: juli 12, 2019, 07:33:58 am »

De royal was er inderdaad ook zonder oplooprem. Had ik zelf bijna gekocht, maar toen van bak gewisseld omdat ik een gerend onderstel moest hebben voor de tempo 100. De royal heeft een knikdakje, alle andere hebben een rechte daklijn. Deze bak is van midden jaren 90, met koelkast en rode achterlichten. Vanaf eind jaren 90 kreeg de royal donkere achterlichten.

Ah nou dan heeft dus iemand de tent verwisselt. Zitten er in de tent in de basis een hoop verschillen tussen de Royal en Concorde? Ik kan ze zo 123 niet vinden.
Gelogd

sjorsjes

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 15
  • Merk Vouwwagen: Camp-let concorde
Re: Voorstellen en klussen aan Camp-let Royal (of concorde)
« Reactie #21 Gepost op: juli 12, 2019, 07:36:43 am »

Met hout gaat het ook prima, maar dat is wat zwaarder dan kunststof. Let wel op het scharnier. Dat is het zwakste punt. Ik heb het versterkt. Laat de keuken niet los hangen maar ondersteun hem altijd met het in en uit draaien en zet hem direct op de poot.

Groeten Henk

Top, ja dat pootje moet ik nog is naar kijken. Voor zo’n handige vouwwagen is dat wel zeer bijzonder verzonnen :)23] gammel ding.

Alleen het koelkast vak ga ik nu houten frame in maken dus hoop dat het goed komt met het gewicht wanneer deze op z’n pootjes staat. Maar zal het in de gaten houden!
Gelogd

sjorsjes

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 15
  • Merk Vouwwagen: Camp-let concorde
Re: Voorstellen en klussen aan Camp-let Royal (of concorde)
« Reactie #22 Gepost op: juli 12, 2019, 07:39:23 am »

Wij hebben trouwens ook een elastiek gemaakt over het deksel. Daarvoor moest wel de tent deels eraf, we moesten gaatjes boren in het buisprofiel waar de spinhaken in vast kunnen haken. Is wel zeer handig, zeker ook omdat we ook nog een gastencabine er in hebben.

Ik had zoiets ergens gelezen en bij eerste paar keer inklappen was dat al een irritatie puntjes dus vandaar dat hij op m’n lijstje staat. Dat heb ik dus van jou gepikt :)6]

@muis zodra ik hem weer is open heb en dat elastiek ga maken zal ik het op de foto zetten
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Voorstellen en klussen aan Camp-let Royal (of concorde)
« Reactie #23 Gepost op: juli 12, 2019, 07:39:38 am »

Ik ben fan van je prachtige zelf gemaakte (?) zakken voor de haringen en de scheerlijnen, echt prachtig  :J

Zijn ze ook te bestellen ??
Ze zijn idd erg leuk :J   :J
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Voorstellen en klussen aan Camp-let Royal (of concorde)
« Reactie #24 Gepost op: juli 12, 2019, 07:40:34 am »

@sjorsjes, graag  WW :J :J
Gelogd

sjorsjes

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 15
  • Merk Vouwwagen: Camp-let concorde
Re: Voorstellen en klussen aan Camp-let Royal (of concorde)
« Reactie #25 Gepost op: juli 12, 2019, 07:41:23 am »

Gister bezig geweest met de installatie van de CEE doorvoer en Crusader aardlekautomaat in de disselbak. Vergeten foto’s te maken dus die komen vanavond.
Gelogd

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.009
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Voorstellen en klussen aan Camp-let Royal (of concorde)
« Reactie #26 Gepost op: juli 12, 2019, 10:35:52 am »

Dat heb ik dus van jou gepikt :)6]


Dat is te veel eer, die elastieken zitten er tegenwoordig af fabriek  :)
Gelogd

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.009
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Voorstellen en klussen aan Camp-let Royal (of concorde)
« Reactie #27 Gepost op: juli 12, 2019, 10:39:06 am »

Ah nou dan heeft dus iemand de tent verwisselt. Zitten er in de tent in de basis een hoop verschillen tussen de Royal en Concorde? Ik kan ze zo 123 niet vinden.

Op zich niet, ze zijn uitwisselbaar. Maar de nokcionstructie is anders, de royal heeft een hoge punt in het midden tussen de deuren waar een Concorde een rechte stok heeft. De verbingsstok en het frame op de kar verschilt dus ook wezenlijk. Die zijn niet uitwisselbaar. De royal is ruimer, maar de Concorde praktischer als het om vervangingsdelen gaat. Daar is zelfs nog de tent nieuw voor te krijgen.
Gelogd

henkt

  • Gast
Re: Voorstellen en klussen aan Camp-let Royal (of concorde)
« Reactie #28 Gepost op: juli 12, 2019, 10:07:33 pm »

De originele poot (klapmechanisme) heb ik vervangen door een poot zoals bij de nieuwere wagens. De constructie voor de wasbak heb ik ook gemaakt zoals bij de nieuwere versies. Ik kon het mooi bij de dealer bekijken. Het wasbakje heb ik toen gelijk vervangen door een opvouwbaar type. Werkt allemaal veel fijner dan de oude constructie.
De span elastieken heb ik ook gemaakt. Was een idee van iemand hier op het forum. Ik gebruikte ook nog korte spanbandje rond de frame buizen in de deksel, maar met de gasveer is dat nu niet meer nodig. Om de gaten aan de voorkant te boren is het voldoende om de tent op te zetten, de slaaptent wat opzij te doen en dan van binnenuit boren in het koker profiel. Wel moeten de haken van het spankoord iets uitgebogen worden om ze makkelijk in de gaten te krijgen. Aan de keukenzijde kan in de ogen van het bankje gehaakt worden.

Dus Sjors, wordt je lijstje nog uitgebreid?
Gelogd

henkt

  • Gast
Re: Voorstellen en klussen aan Camp-let Royal (of concorde)
« Reactie #29 Gepost op: juli 12, 2019, 10:25:27 pm »

Blijkbaar had ik enkel reacties overgeslagen met lezen zoals de bandjes b.v.

Creatieve vrouw Sjors  WW
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal