Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 »   Omlaag

Auteur Topic: CampooZ Lazy Jack 2020 - project  (gelezen 14963 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.753
Re: CampooZ Lazy Jack 2020 - project
« Reactie #75 Gepost op: juli 22, 2021, 10:49:21 pm »

Zoeken op potmagneet en je vind ze in alle soorten en maten.


Klappen met de Combi Camp Flexi T&T.
Niet omdat het moet....
Gelogd

hoek_tre

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 630
Re: CampooZ Lazy Jack 2020 - project
« Reactie #76 Gepost op: juli 22, 2021, 11:11:56 pm »

We hebben alleen de inklapbare Bjärnum-haken bij IKEA gekocht.

@CEO: Ik kan evt kijken voor je bij IKEA A'frt of ze op voorraad zijn, en dan per post versturen? We wonen in de buurt bij IKEA  Amersfoort n.l.

De magneethaken komen bij magneetjeswinkel.nl vandaan.
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.632
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: CampooZ Lazy Jack 2020 - project
« Reactie #77 Gepost op: juli 23, 2021, 07:38:25 am »

@hoek_tre: Supertof aanbod, maar een beetje teveel moeite voor zo iets kleins. Daarnaast vraag ik me af of een magnetisch pakketje goed door de post-systemen komt...  We hebben 2 haakjes, daarmee redden we het ook wel. En ik heb geloof ik in Frankrijk ook wel eens een IKEA gezien  :#

Nogmaals dank voor het aanbod, echt leuk dat je zo aan een ander denkt, maar voor ons nu niet nodig!
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

driezor

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 151
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2020
Re: CampooZ Lazy Jack 2020 - project
« Reactie #78 Gepost op: juli 23, 2021, 08:00:27 am »

Het ziet er fantastisch uit! Complimenten, echt een leuk project.

Wel vraag ik me af wat de keuken nu weegt. Ik gebruik dit soort profiel regelmatig op mijn werk, en ik weet dat dit soort complete constructies niet echt lichtgewicht meer zijn.
Gelogd

hoek_tre

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 630
Re: CampooZ Lazy Jack 2020 - project
« Reactie #79 Gepost op: juli 23, 2021, 09:02:32 am »

De hele keuken met blad, lades en keukeninventaris weegt 60 kg. De poten daarbij niet meegenomen, die wegen bijna 1,8kg per stuk, maar gaan los zodra de keuken in de laadbak gaan.  Wij wilden een stevige keuken die tegen een stootje kan, niet na 2-3 jaar in slechte staat is door gebruik en vochtige omstandigheden, en niet op de poten staat te waggelen.
Het idee dat de kinderen lekker enthousiast hun handen gaan wassen, en 2 jaar later dat je een nieuw blad kunt gaan plaatsen, is waarom we voor een gelakt eikenhouten blad zijn gegaan, naast dat het nog erg mooi is. We hebben er rekening mee gehouden dat de laadbak links door de keuken belast word. Rechts hangt onze stokkenbak, daarnaast staat de overige campinginventaris ook rechts. We gaan er met laden in ieder geval wel rekening mee houden,  we willen tenslotte veilig kunnen rijden.
Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.376
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: CampooZ Lazy Jack 2020 - project
« Reactie #80 Gepost op: juli 23, 2021, 09:18:24 am »

Ziet er in ieder geval zeer stevig uit.


Mijn vader was daar ook goed in. Heeft een keer een tafeltje gemaakt met de bedoeling het een jaar of 3 te gebruiken. 40 jaar later is het nog steeds in gebruik en momenteel ook mijn bureel in de tuin  :J


De keuken die hij gemaakt heeft, heeft hij hellaas eerder weggedaan, anders hadden we die ook nog mee.

Gelogd

driezor

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 151
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2020
Re: CampooZ Lazy Jack 2020 - project
« Reactie #81 Gepost op: juli 23, 2021, 10:18:38 am »

Het was geen aanval hoor waar je verantwoording op af hoeft te leggen. Niet alles hoeft lichtgewicht te zijn. En deze keuken komt op de dissel?

Als je bv 2 elektrische fietsen op de dissel zou plaatsen, zou dat hetzelfde wegen. Hopelijk kun je achterin genoeg gewicht plaatsen in ieder geval.

Heb je wat meer informatie over de poten? die zien er wel echt stevig uit!

btw; wat oefen je voor beroep uit? Het ziet er niet uit alsof je bij de bakker werkt :H
Gelogd

hoek_tre

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 630
Re: CampooZ Lazy Jack 2020 - project
« Reactie #82 Gepost op: juli 23, 2021, 11:37:41 am »

Ik zag het ook niet een aanval. Het is gewoon een vraag die vaker gesteld word, hoor.
Ook ik heb heel wat DIY-projecten bekeken  :# voordat we daadwerkelijk tot aanschaf van de diverse onderdelen overgingen.

De keuken komt in de lengte van onze Campooz Lazy Jack in de laadbak.
We hebben daar een lade in gemaakt, waar de keuken en koelbox bovenop geplaatst worden.
Tijdens het rijden word deze lade vastgezet met een ladeblokkering, die ze ook in brandweerwagens schijnen te gebruiken.

De in hoogte verstelbare poten zijn via Fritz-Events.nl besteld: Prolyte Stagedex 45-60 cm poten
De beugel ervoor komt bij steigerbuisgroothandel.nl vandaan: Buiskoppeling Bevestigingsring Ø 48,3 mm Zink

Ik ben gewoon een duizendpoot in de huishouding van ons gezin met ruimtelijk inzicht en creatief met m'n Pfaff-naaimachine.  :O :#
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.680
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: CampooZ Lazy Jack 2020 - project
« Reactie #83 Gepost op: juli 23, 2021, 10:15:47 pm »

Citaat
Tijdens het rijden word deze lade vastgezet met een ladeblokkering, die ze ook in brandweerwagens schijnen te gebruiken.
Wat voor blokkering is dat? Heb je er ook een foto van?

Citaat
creatief met m'n Pfaff-naaimachine.
Welk model? Een oudje? Ikzelf heb een Pfaff 38 uit 1939 en een moderne 1222SE uit 1982, waarmee ik al diverse aanpassingen aan mijn (vorige) VW
heb gemaakt.
Gelogd

Jeronimo

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 228
  • Merk Vouwwagen: Campooz Lazy Jack Trekking
Re: CampooZ Lazy Jack 2020 - project
« Reactie #84 Gepost op: juli 24, 2021, 02:51:18 am »

een moderne 1222SE uit 1982
:>
Off-topic maar moest hier toch wel om lachen :) bijna 40 jaar oud en toch modern?
Gelogd
Die-hard mooi-weer-kampeerder

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.680
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: CampooZ Lazy Jack 2020 - project
« Reactie #85 Gepost op: juli 24, 2021, 08:46:21 am »

[qoute] Off-topic maar moest hier toch wel om lachen :)4] bijna 40 jaar oud en toch modern? [/qoute]
Ja, want met boventransport en electronica voor de motor, om ook bij langzaam naaien toch kracht te hebben. Was het begin van de moderne naaimachine, die nog steeds in vergelijkbare uitvoeringen gemaakt én verkocht wordt.
Gelogd

Rijksen

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 559
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive
Re: CampooZ Lazy Jack 2020 - project
« Reactie #86 Gepost op: juli 24, 2021, 12:17:40 pm »

Knap stukje werk deze keuken. Leuk om te zien dat je deze helemaal naar eigen wens gemaakt hebt. Top  WW
Gelogd

hoek_tre

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 630
Re: CampooZ Lazy Jack 2020 - project
« Reactie #87 Gepost op: juli 27, 2021, 08:51:42 pm »

@Drikusniet: We hebben inmiddels de keuken op de lade geplaatst,  en de lade-blokkering gemonteerd. Zo zal bij een noodstop tijdens het rijden, de lade niet gaan openen.

Als je gaat uitklappen,  kun je de lade niet zomaar eruit trekken. Door het indrukken van de rode knop trekken de blokkering-stangen zich in, en kun je de lade vervolgens openen.
Gelogd

hoek_tre

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 630
Re: CampooZ Lazy Jack 2020 - project
« Reactie #88 Gepost op: juli 28, 2021, 10:40:54 pm »

Inmiddels hebben we de inklapbare wasrekken gemonteerd.  Met een jochie van 7 die nog niet zindelijk is, en 2 volwassenen en nog een zoon die graag de zandbak tot de bodem uitgraaft, heb je wel plek nodig om je was te drogen te hangen. De wasrek-leverancier-tip heb ik van een mede-CampooZer uit de facebook-groep van CampooZ eigenaren. Wel hebben wij een kistsluiting gebruikt, terwijl anderen klittenband, spanbanden of tie-rips gebruiken. Dit om te zorgen dat het wasrek tijdens het rijden met de aanhanger niet kan openen. Die kistsluiting heeft een veer-constructie die behoorlijk lijkt op een hout+metaalbeugel-muizenval. De veer is behoorlijk sterk, dus die zal niet snel door trillingen tijdens rijden opengaan.
« Laatst bewerkt op: juli 28, 2021, 10:45:10 pm door hoek_tre »
Gelogd

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.753
Re: CampooZ Lazy Jack 2020 - project
« Reactie #89 Gepost op: juli 29, 2021, 01:25:15 am »

Nette oplossing. Ik ga hem bewaren.


Klappen met de Combi Camp Flexi T&T.
Niet omdat het moet....
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal