Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: Opzetten Smitveld  (gelezen 32140 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mvdkant

  • Gast
Re:Opzetten Smitveld
« Reactie #15 Gepost op: mei 24, 2011, 12:50:45 am »

mooie wagen. je zou totaal niet verwachten, als je dit op de camping ziet staan, dat er een aanhangwagen met bed in deze tent staat :W

de entree is ook bijzonder. het lijken wel openslaande deuren.

enige mindere dat ik kan bedenken aan deze tent is het ontbreken van zijruitjes aan weerskanten van de "voortent". die hadden gemakkelijk gekund.

« Laatst bewerkt op: mei 24, 2011, 07:09:24 am door mvdkant »
Gelogd

Egbert

  • Gast
Re:Opzetten Smitveld
« Reactie #16 Gepost op: mei 25, 2011, 07:27:22 pm »

.enige mindere dat ik kan bedenken aan deze tent is het ontbreken van zijruitjes aan weerskanten van de "voortent". die hadden gemakkelijk gekund.


....daar zijn de meningen over verdeeld. Het mooie is juist dat er geen raampjes zitten aan de zijkant. Dit is dan alleen een zwakke schakel...Met zo'n wagen zit je nooit binnen maar altijd onder de diepe luifel... :) :) :)
Gelogd

marcel.s

  • Gast
Re:Opzetten Smitveld
« Reactie #17 Gepost op: mei 26, 2011, 07:45:43 pm »


....daar zijn de meningen over verdeeld. Het mooie is juist dat er geen raampjes zitten aan de zijkant. Dit is dan alleen een zwakke schakel...Met zo'n wagen zit je nooit binnen maar altijd onder de diepe luifel... :) :) :)

ramen zijn alleen maar lastig.
Gelogd

geertje68

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 206
  • smitveld ruebist
Re:Opzetten Smitveld
« Reactie #18 Gepost op: juni 09, 2011, 11:34:38 pm »

Wij missen ook geen ramen in onze Smitveld hoor! En idd, binnen slapen we alleen maar.
Wij zijn nu 10  keer weggeweest met de 'tent'. Sneller dan 3 kwartier wordt het bij ons niet hoor. En dan staat de boogluifel nog niet eens. Wel zijn de bedden opgemaakt, de kindertentjes erin gehangen en de luchtbedden opgepompt.

Maar ja, afspannen is het meeste werk. En dan het opzetten van onze (niet Smitveld-)keuken, de kast binnen..maar dat is maar hoeveel spul je meeneemt.
Gelogd
echte kampeerders slapen onder doek!

Gerda, Rokus, Ezrie en Tiemo

nikkel1964

  • Gast
Re:Opzetten Smitveld
« Reactie #19 Gepost op: juni 10, 2011, 08:48:28 am »

Als ik in dit verband de Smitveld ook qua gebruik nog maar eens mag vergelijken met de Albatros: wij hebben in 14 jaar Albatros exact drie avonden gebruik gemaakt van de leefruimte ?n de wagen. Eén keer toen we de tent nieuw hadden, één keer vanwege de muggen en één keer omdat de kinders dat graag wilden.  ;) Voor de rest leef je inderdaad de hele tijd onder de luifel. Heerlijk!!
Gelogd

M90

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 10
    • Vouwwagenpunt
Re:Opzetten Smitveld
« Reactie #20 Gepost op: juni 16, 2011, 04:18:34 pm »

Er staat ook een filmpje online over het opzetten op deze site http://www.smitveld-vouwwagens.nl/ruebist/opzetgemak/

Gelogd

e.kwakkestein

  • Gast
Re:Opzetten Smitveld
« Reactie #21 Gepost op: juli 26, 2011, 10:04:21 pm »

Wij zijn voor t eerst weg met onze Smitveld Patist. Vorige maand overgenomen van de 1e eigenaar. Ziet er nog prachtig uit!Wat een heerlijk ding en wat een ruimte! We hebben alleen wel problemen met het opzetten. We krijgen het grondzeil met geen mogelijkheid vast. De D-ringen hangen we 15 cm boven de grond! Heeft iemand tips voor ons? We hebben het qrondzeil nu los laten hangen en doordat de rest vd tent wel is opgespannen en er bagage op t grondzeil staat kunnen we prima kamperen zo, maar t HOORT toch niet zo lijkt me!?? Ik hoop op de gouden tip. (vorige eigenaar al gebeld...die liet t grondzeil ook altijd loshangen...tja)
Gelogd

bensi

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.426
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
    • Mijn andere hobby
Re:Opzetten Smitveld
« Reactie #22 Gepost op: juli 26, 2011, 10:09:31 pm »

Wij zijn voor t eerst weg met onze Smitveld Patist. Vorige maand overgenomen van de 1e eigenaar. Ziet er nog prachtig uit!Wat een heerlijk ding en wat een ruimte! We hebben alleen wel problemen met het opzetten. We krijgen het grondzeil met geen mogelijkheid vast. De D-ringen hangen we 15 cm boven de grond! Heeft iemand tips voor ons? We hebben het qrondzeil nu los laten hangen en doordat de rest vd tent wel is opgespannen en er bagage op t grondzeil staat kunnen we prima kamperen zo, maar t HOORT toch niet zo lijkt me!?? Ik hoop op de gouden tip. (vorige eigenaar al gebeld...die liet t grondzeil ook altijd loshangen...tja)
Hoort zeker niet zo te zijn, da's wel zeker  ;)
Wij hebben dan geen Patist, maar de iets grotere Ruebist, maar het principe is toch hetzelfde. Wij hebben geen probleem met het grondzeil, dus het zou of een constructiefout moeten zijn of er gaat iets mis met het opzetten, maar dat lijkt me niet in 1e instantie aannemelijk omdat het opzetten zo eenvoudig is. Ik zou eens een mailtje naar Smitveld sturen met die vraag, met name omdat de vorige eigenaar dit probleem ook al had.
Succes !!
Ben
Gelogd
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)

biccie

  • Gast
Re: Opzetten Smitveld
« Reactie #23 Gepost op: februari 17, 2012, 10:21:18 pm »

hoi Bensi,

bedankt voor je tip! mooie vouwwagen! en duidelijke foto's, heel prettig.
ik denk dat deze net iets te klein is voor ons drietjes en een hond, maar ik ben zeer gecharmeerd van het uiterlijk van deze wagen.
thnx!
bianca
Gelogd

bensi

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.426
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
    • Mijn andere hobby
Re: Opzetten Smitveld
« Reactie #24 Gepost op: februari 17, 2012, 10:29:39 pm »

hoi Bensi,
bedankt voor je tip! mooie vouwwagen! en duidelijke foto's, heel prettig.
ik denk dat deze net iets te klein is voor ons drietjes en een hond, maar ik ben zeer gecharmeerd van het uiterlijk van deze wagen.
thnx!
bianca
Hallo Bianca

er is ook nog een slag grotere Smitveld, de Beauvist, die heeft 2 bedden en een iets ruimere leefruimte.
Maar ook onze Ruebist kun je prima met 2+2 in kamperen hoor  ;)
Ik zou zeggen, kom eens kijken op het voorjaars weekend van de Vouwwagenclub in Hengelo,kun je heel veel verschillende VW' s zien.
« Laatst bewerkt op: februari 17, 2012, 10:31:43 pm door bensi »
Gelogd
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)

geertje68

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 206
  • smitveld ruebist
Re: Opzetten Smitveld
« Reactie #25 Gepost op: april 29, 2012, 05:25:26 am »

Wij hebben de Ruebist idd ook in gebruik met 2 volwassenen en 2 kinderen. Maar zonder hond. Eigenlijk zitten we nooit in de 'leefruimte' maar altijd onder de boogluifel. Sinds 2 jaar hebben we een voorscherm waarmee we die luifel helemaal kunnen afsluiten. Een complete voortent dus eigenliijk. Kacheltje erin en dan is de Smitveld ook helemaal perfect voor in koude meivakanties!
Gelogd
echte kampeerders slapen onder doek!

Gerda, Rokus, Ezrie en Tiemo

vandermark

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 7
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist - 2006
    • Bart van der Mark Fotografie
Re: Opzetten Smitveld
« Reactie #26 Gepost op: augustus 30, 2012, 01:22:46 pm »

Smitveld heeft leuke nieuwe filmpjes op de website gezet met o.a. realtime opzet filmpjes:

http://www.smitveld-vouwwagens.nl/filmpjes-van-smitveld-vouwwagens/
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Re: Opzetten Smitveld
« Reactie #27 Gepost op: augustus 30, 2012, 02:29:44 pm »

Smitveld heeft leuke nieuwe filmpjes op de website gezet
Smitveld krijgt wat mij betreft de hoofdprijs voor het meest realistische opzet-filmpje. WW Geen twee potige kerels die zich haasten met een wagen die ze tientallen keren per jaar opzetten en waarvan driekwart van de rubbers van het dekzeil al losgehaald is, zoals bij het 'realistische' Kyte filmpje, maar gewoon een doorsnee, wat ouder stel dat zo nu en dan overleggend in een rustig maar geroutineerd tempo de wagen opzet. Dit ziet er tenminste uit alsof je het als eenvoudige sterveling na een paar keer gewoon in een kwartier, twintig minuten voor elkaar zou moeten kunnen hebben.
En niet onbelangrijk: met zo'n filmpje heb je een prachtige opzetinstructie bij de hand. Jammer alleen dat ze de wagens zo klein in beeld gezet hebben en ze er bij het binnenfilmpje niet wat licht op gezet hebben.
Wel heb ik het idee dat ze het rondom vastprikken van het grondzeil vergeten zijn en dat ergens bij die crossfade weggemoffeld hebben. Maar dat zal hooguit 30 seconden zijn...
« Laatst bewerkt op: augustus 30, 2012, 07:58:28 pm door Frankie »
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.171
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Bosje

  • Gast
Re: Opzetten Smitveld
« Reactie #29 Gepost op: augustus 30, 2012, 02:55:56 pm »

erg mooie wagen Bensi!
heel veel plezier met deze klapper, enne vergeef me als ik je op de camping zie als tent-kampeerder :K
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal