Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 »   Omlaag

Auteur Topic: Kyte XL versus Kyte S  (gelezen 56780 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Kyte XL versus Kyte S
« Gepost op: april 03, 2014, 06:23:37 pm »

Wij hebben een Kyte XL gezien. Nu zie ik in de prijslijst en folder van HK dat er ook een S uitvoering is. Kan iemand uitleggen wat het verschil tussen de S en de XL is?
En ik zie dat de Kyte rond de 500 kg eigen gewicht zit. best fors. Klopt dit gewicht en is de Kyte nog een beetje te manouvreren met de hand op de camping?
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.354
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re: Kyte XL versus Kyte S
« Reactie #1 Gepost op: april 03, 2014, 06:52:35 pm »

Bij de S komt de binnentent tot voor de keuken, bij de XL tot aan de keuken (keuken valt binnen de wagen als het ware). De tent van de XL is daarmee zo'n 70 tot 75 cm dieper voor meer leefruimte. De Kyte XL is 520 kilo, de S is 490 (volgens handleiding). Dit is volgens mij wel inclusief alles. Bij veel vouwwagens wordt het vanaf-gewicht opgegeven, dus exclusief voortent en keuken.
Manouvreren is in de praktijk geen probleem.

Ps, mocht het een oudere Kyte zijn, let dan goed op welke modificaties zijn uitgevoerd (bijv bij servicebeurt). Zie hiertoe ook de 'Kyte topics'. Scheelt als de kinderziektes er uit zijn...
« Laatst bewerkt op: april 03, 2014, 07:06:02 pm door GJT »
Gelogd

Alberik

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 365
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper
  • Holtkamper Nano
Re: Kyte XL versus Kyte S
« Reactie #2 Gepost op: april 03, 2014, 07:04:46 pm »

Doordat bij de S de keuken tot de voortent loopt, komt de keuken dus meer in het luifelgedeelte te zitten. Onder de luifel heb je dan ook een hoek waar de keuken naar voren steekt. Hierdoor is de opbouwlengte van de gehele wagen ook 70/75 cm. korter.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Kyte XL versus Kyte S
« Reactie #3 Gepost op: april 03, 2014, 07:05:38 pm »

Dank voor je snelle reactie, is me nu wel goed duidelijk. Nog een vraag. is een achtertent af te ritsen en kan de XL zonder die tent gewoon worden gebruikt?
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.354
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re: Kyte XL versus Kyte S
« Reactie #4 Gepost op: april 03, 2014, 07:06:32 pm »

Dank voor je snelle reactie, is me nu wel goed duidelijk. Nog een vraag. is een achtertent af te ritsen en kan de XL zonder die tent gewoon worden gebruikt?

Jep, in plaats van de achtertent krijg je dan een achterwand. Is er bij geleverd. Scheelt weer stokken en zonder zet hij nog sneller op.
« Laatst bewerkt op: april 03, 2014, 07:08:19 pm door GJT »
Gelogd

Alberik

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 365
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper
  • Holtkamper Nano
Re: Kyte XL versus Kyte S
« Reactie #5 Gepost op: april 03, 2014, 07:12:54 pm »

Wij hebben 3 jaar geleden ook gekeken naar de S, maar uiteindelijk toch voor de XL gekozen. Wij hebben geen achteruitbouw. De kinderen waren toen 13 en 16 en sliepen al diverse jaren in een 2 seconden bijzettentje. De reden dat wij wel voor de XL gekozen hebben is dat de voortent net iets groter is en je dan met 4 volwassenen binnen kunt zitten. Ook had in had de toenmalige S geen hulpframe en de XL wel. Dit maakt het opzetten net iets makkelijker. We hebben dit uitgebreid geprobeerd bij HK in Bunnink.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Kyte XL versus Kyte S
« Reactie #6 Gepost op: april 03, 2014, 07:18:00 pm »

Wij hebben 3 jaar geleden ook gekeken naar de S, maar uiteindelijk toch voor de XL gekozen. Wij hebben geen achteruitbouw. De kinderen waren toen 13 en 16 en sliepen al diverse jaren in een 2 seconden bijzettentje. De reden dat wij wel voor de XL gekozen hebben is dat de voortent net iets groter is en je dan met 4 volwassenen binnen kunt zitten. Ook had in had de toenmalige S geen hulpframe en de XL wel. Dit maakt het opzetten net iets makkelijker. We hebben dit uitgebreid geprobeerd bij HK in Bunnink.
Dit maakt nog meer duidelijk. Dat hulpframe is inderdaad wel handig als het opzetten daardoor wordt vergemakkelijkt. Ben nog een leek. We zoeken/zochten eigenlijk een jonge Cocoon XL. Maar ineens was de Kyte ook wel interessant.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Diep

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 453
  • Merk Vouwwagen: Ex,Holtkamper Kyte XL
Re: Kyte XL versus Kyte S
« Reactie #7 Gepost op: april 03, 2014, 07:23:02 pm »

Wij hebben een Kyte XL gezien. Nu zie ik in de prijslijst en folder van HK dat er ook een S uitvoering is. Kan iemand uitleggen wat het verschil tussen de S en de XL is?

Zie hier de verschillen. (http://vouwwagens.net/kyte/)
Gelogd

abbes008

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 571
Re: Kyte XL versus Kyte S
« Reactie #8 Gepost op: april 03, 2014, 07:57:09 pm »


Dit maakt nog meer duidelijk. Dat hulpframe is inderdaad wel handig als het opzetten daardoor wordt vergemakkelijkt. Ben nog een leek. We zoeken/zochten eigenlijk een jonge Cocoon XL. Maar ineens was de Kyte ook wel interessant.

Hoezo was? Ik neem aan dat je is bedoeld. De Kyte is de enige interessante
Gelogd
Groeten,

Erik

Jerome

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 812
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: Kyte XL versus Kyte S
« Reactie #9 Gepost op: april 03, 2014, 09:40:38 pm »

Jelle let op, een Kyte is wel een stuk groter dan een Cocoon! En de plekken zijn niet altijd even groot. Een compactere tent geeft je wat meer mogelijkheden van plaatsen.
Gelogd

campingloge

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 386
  • Merk Vouwwagen: Opblaasbare Kyte Full Options
Re: Kyte XL versus Kyte S
« Reactie #10 Gepost op: april 03, 2014, 11:13:16 pm »

Jelle let op, een Kyte is wel een stuk groter dan een Cocoon! En de plekken zijn niet altijd even groot. Een compactere tent geeft je wat meer mogelijkheden van plaatsen.

Tot op zekere hoogte klopt dit. Op ongeveer de helft van de campings kunnen we het bijzettentje niet kwijt. Daar moet ik wel bij vermelden dat dat ons alleen in het zuiden van Frankrijk en in Spanje is overkomen. In NL, BE en LU heeft het altijd nog gepast. Ook is ons bijzettentje, een drie persoons koepeltentje, aan de grote kant. Bovendien gaan we altijd op de bonnefooi naar het zuiden. Dan kun je niet altijd veel eisen stellen aan de plaats de je krijgt. De Kyte zelf heeft nog nooit een probleem opgeleverd en deze is ook groot genoeg om het zonder bijzettentje te kunnen stellen. Maar onze oudste wil gewoon graag haar eigen tentje.

@Jelle. Wij zijn erg blij met onze Kyte maar qua opzetgemak moet ie het wel afleggen tegen de Cocoon. Maar daar krijg je ook heel veel meer tent voor. Met name de veel diepere luifel vonden wij belangrijk.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Kyte XL versus Kyte S
« Reactie #11 Gepost op: april 04, 2014, 05:58:02 am »

Voor ons is het nog niet duidelijk wat we willen. De Kyte heeft in onze ogen ook nadelen t.o.v. de Cocoon. Groot, zwaar, duurder en wat meer werk met het opzetten. Maar het is wel een mooie wagen. daarnaast de stalling. Cocoon pas in eigen garage, de Kyte beslist niet. Er staan momenteel 2 te koop op MP. Maar ik vind de vraagprijs nogal fors. Rond de 15000 euro voor wagens van 2009 die toen nieuw rond de 19000 euro hebben gekost.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Spiegelbeeld

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 724
  • HK Cocoon, klappen doe je pas onder Lyon
Re: Kyte XL versus Kyte S
« Reactie #12 Gepost op: april 04, 2014, 07:48:28 am »

Als je gemak en snelheid wilt is de Cocoon een beter optie, belangrijke voorwaarde is wel dat je een mooi weer kampeerder bent.

Sommige gaan ook wel eens kamperen "boven Parijs" en in dat geval zou ik eerder voor een Kyte kiezen.
Gelogd

Lien

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 710
  • Holtkamper Nano 2019
Re: Kyte XL versus Kyte S
« Reactie #13 Gepost op: april 04, 2014, 08:12:01 am »

Wat betreft het sneller opzetten ben ik het er niet helemaal mee eens. Bij de cocoon heb je scheerlijnen en de Kyte heeft deze niet. Maar als je een achterslaaptent neemt bij de Kyte dan ben je wel weer wat langer bezig. Wij hebben voor de Kyte ook een Jametic gehad en het verschil van lengte was ongeveer1 meter. Dat viel ons mee. Wel is de wagen wat lomper maar rijd lichter over het gras door de betere banden en je hoeft geen keuken te verslepen.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Kyte XL versus Kyte S
« Reactie #14 Gepost op: april 04, 2014, 04:44:13 pm »

Als je gemak en snelheid wilt is de Cocoon een beter optie, belangrijke voorwaarde is wel dat je een mooi weer kampeerder bent.

Sommige gaan ook wel eens kamperen "boven Parijs" en in dat geval zou ik eerder voor een Kyte kiezen.
wij zijn toch voornamelijk mooi weer kampeerders. Maar ook daar is het wel eens slechter. De lengte van de Kyte is inderdaad iets groter dan onze Jametic. Daar hadden we een zijtent bij waardoor die ook erg breed werd. Maar bij de Kyte heb je niet de keus om de luifel wel of niet op te zetten als de plaatsen ff wat krapper zijn. Bij de Cocoon weer wel. We hebben nog niet echt een voorkeur. Ik denk dat het straks net is wat er op een gegeven moment voor moois langs komt. En daarnaast vind ik de vraagprijzen te hoog voor de Kyte's.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal