Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 »   Omlaag

Auteur Topic: Kyte XL versus Kyte S  (gelezen 56776 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

bensi

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.426
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
    • Mijn andere hobby
Gelogd
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Kyte XL versus Kyte S
« Reactie #16 Gepost op: april 04, 2014, 05:21:45 pm »

Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

bensi

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.426
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
    • Mijn andere hobby
Re: Kyte XL versus Kyte S
« Reactie #17 Gepost op: april 04, 2014, 05:22:46 pm »

Ja, dank je. Maar wij zoeken iets jongers, vanaf ongeveer 2009/2010.
OK
Gelogd
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Kyte XL versus Kyte S
« Reactie #18 Gepost op: april 04, 2014, 05:27:21 pm »

alleen ff lastig te vinden momenteel.
En mijn geduld is nogal klein te noemen.
« Laatst bewerkt op: april 04, 2014, 06:29:01 pm door jellejawa »
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

GertjanA

  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 782
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL 2010
Re: Kyte XL versus Kyte S
« Reactie #19 Gepost op: april 06, 2014, 02:06:25 pm »

Als je de prijs van de 2e hands bekijkt, is 4000 afschrijven in 5 jaar best fors. De meesten gebruiken de Kyte misschien 4 tot 8 weken per jaar. 500 euro per week afschrijven is best redelijk. Ik denk niet dat je een Kyte uit 2009/2010 kan vinden voor heel veel minder.
Maarrrrr. Succes! Wij zijn nog steeds bij dat we wat meer hebben uitgegeven voor de Kyte XL.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Kyte XL versus Kyte S
« Reactie #20 Gepost op: april 06, 2014, 03:05:35 pm »

Als je de prijs van de 2e hands bekijkt, is 4000 afschrijven in 5 jaar best fors. De meesten gebruiken de Kyte misschien 4 tot 8 weken per jaar. 500 euro per week afschrijven is best redelijk. Ik denk niet dat je een Kyte uit 2009/2010 kan vinden voor heel veel minder.
Maarrrrr. Succes! Wij zijn nog steeds bij dat we wat meer hebben uitgegeven voor de Kyte XL.
Lijkt best fors, maar het komt er dan op neer dat je beter een nieuwe aan kunt schaffen vanwege de lage afschrijving. Wie zoiets gebruikt koopt krijgt vervolgens te maken met een veel grotere afschrijving. Als je naar de rest van de Holtkampers kijkt dan is zo'n 1000 euro per jaar afschrijven redelijk normaal.
Vanwege de afmetingen hebben we toch maar besloten om te kijken voor een Kyte S of een Cocoon XL. Kyte S is net wat ruimer dat de Cocoon zodat we geen achtertent nodig zullen hebben. Onze puber gaat toch slapen in een eigen tentje. We vinden de Kyte nogal fors wat betreft lengte en denken toch daarmee eens tegen problemen aan te zullen lopen ergens op een camping. daarentegen is de Cocoon erg flexibel in zijn lengte vanwege de keus de luifel al den niet te gebruiken, iets wat bij de Kyte niet mogelijk is. We hebben in Frankrijk al gezien dat de luifel van onze Jametic soms tot aan het pad reikte. Als er dan een onoplettend iemand langs rijd met een camper of iets groots, is het mis.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Lien

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 710
  • Holtkamper Nano 2019
Re: Kyte XL versus Kyte S
« Reactie #21 Gepost op: april 07, 2014, 07:18:44 am »

Bij de Kyte hoef je de luifel ook niet te gebruiken. Je kunt hem oprollen en vastzetten.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Kyte XL versus Kyte S
« Reactie #22 Gepost op: april 07, 2014, 05:38:30 pm »

Bij de Kyte hoef je de luifel ook niet te gebruiken. Je kunt hem oprollen en vastzetten.
Okay, dat wist ik niet. Kun je de stok dan ook demonteren en aan de kant leggen? Want we vinden de Kyte een mooi ding, maar erg groot en zijn bang voor mogelijke problemen op campings met kleine plaatsen.
Maar als je de luifel oprolt, hoe zit het dan met de keuken? Zit die dan nog wel onderdak?
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.354
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re: Kyte XL versus Kyte S
« Reactie #23 Gepost op: april 07, 2014, 06:22:47 pm »

Stok kan je weglaten. Bij de XL zit de keuken dan nog volledig onder dak. Bij de S steekt hij dan uit maar is wel af te sluiten met doek. Of dit waterdicht is weet ik niet.

De diepte van de Kyte valt ons erg mee. De luifelpunt steekt het meest uit. Als je de wagen op zijn plek zet (4,4 meter, inclusief dissel) heb je nog pak hem beet 2,8 a 3 meter nodig voor de luifel. De punt steekt nog 30 cm? verder maar je zit nergens met scheerlijnen en alles is volledig vrij. Dit maakt plaatsen erg makkelijk. We komen van een Cabanon en vinden de Kyte veel makkelijker kwa vorm. Plekjes waar de Kyte niet kan staan zijn wij het type niet voor.. :#
Gelogd

abbes008

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 571
Re: Kyte XL versus Kyte S
« Reactie #24 Gepost op: april 07, 2014, 06:27:26 pm »


Okay, dat wist ik niet. Kun je de stok dan ook demonteren en aan de kant leggen? Want we vinden de Kyte een mooi ding, maar erg groot en zijn bang voor mogelijke problemen op campings met kleine plaatsen.
Maar als je de luifel oprolt, hoe zit het dan met de keuken? Zit die dan nog wel onderdak?
De stok is gedemonteerd, op het instructie filmpje zie aan de luifel vast, daar zijn van terug gekomen. In de oudere modellen kun je de stok ook loskoppelen van de luifel.

Oprollen van de luifel had ik ook nog niet van gehoord, maar de keuken zit sowieso onderdak.

Ik snap je issue rondom plaatsen niet, zo groot is ie niet. Onze jamet was groter, ik weet niet op welke bijzettentjes plaatsen jullie kamperen, maar veel kleiner dan 80 m2 is er toch niet?
Gelogd
Groeten,

Erik

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Kyte XL versus Kyte S
« Reactie #25 Gepost op: april 07, 2014, 06:37:18 pm »

Stok kan je weglaten. Bij de XL zit de keuken dan nog volledig onder dak. Bij de S steekt hij dan uit maar is wel af te sluiten met doek. Of dit waterdicht is weet ik niet.

De diepte van de Kyte valt ons erg mee. De luifelpunt steekt het meest uit. Als je de wagen op zijn plek zet (4,4 meter, inclusief dissel) heb je nog pak hem beet 2,8 a 3 meter nodig voor de luifel. De punt steekt nog 30 cm? verder maar je zit nergens met scheerlijnen en alles is volledig vrij. Dit maakt plaatsen erg makkelijk. We komen van een Cabanon en vinden de Kyte veel makkelijker kwa vorm. Plekjes waar de Kyte niet kan staan zijn wij het type niet voor.. :#
We hebben eentje op het oog van 2009 via kennissen, maar is 300 km verderop. Het eerste model dus.  Eigenlijk wilden we gaan voor een S, maar de ruimte van een XL is ook wel lekker.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Kyte XL versus Kyte S
« Reactie #26 Gepost op: april 07, 2014, 06:41:51 pm »

De stok is gedemonteerd, op het instructie filmpje zie aan de luifel vast, daar zijn van terug gekomen. In de oudere modellen kun je de stok ook loskoppelen van de luifel.

Oprollen van de luifel had ik ook nog niet van gehoord, maar de keuken zit sowieso onderdak.

Ik snap je issue rondom plaatsen niet, zo groot is ie niet. Onze jamet was groter, ik weet niet op welke bijzettentjes plaatsen jullie kamperen, maar veel kleiner dan 80 m2 is er toch niet?
Onze Jametic was kleiner, maar met de luifel er aan reikte deze tot vlak aan het pad over de camping. En had ik de dissel al in de bosjes gezet. Wij zoeken geen grote luxe campings op, maar de kleinere. We vragen wel altijd om een ruime plaats, maar je weet nooit wat men daaronder verstaat. En we willen gewoon flexibel blijven. En we reserveren ook nooit ver van tevoren. In Frankrijk de laatste paar jaar slechts 1 of 2 dagen tevoren. en dan moet je meestal genoegen nemen met wat er nog beschikbaar is. En we willen komende jaren wat meer campings aandoen in de vakantie.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

abbes008

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 571
Re: Kyte XL versus Kyte S
« Reactie #27 Gepost op: april 07, 2014, 07:04:34 pm »


Onze Jametic was kleiner, maar met de luifel er aan reikte deze tot vlak aan het pad over de camping. En had ik de dissel al in de bosjes gezet. Wij zoeken geen grote luxe campings op, maar de kleinere. We vragen wel altijd om een ruime plaats, maar je weet nooit wat men daaronder verstaat. En we willen gewoon flexibel blijven. En we reserveren ook nooit ver van tevoren. In Frankrijk de laatste paar jaar slechts 1 of 2 dagen tevoren. en dan moet je meestal genoegen nemen met wat er nog beschikbaar is. En we willen komende jaren wat meer campings aandoen in de vakantie.
Ok helder, de jametic is kleiner dan de Kyte? Meer campings aandoen, tja dan heb je aan de Kyte een ideale vouwwagen.
Gelogd
Groeten,

Erik

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Kyte XL versus Kyte S
« Reactie #28 Gepost op: april 07, 2014, 07:21:42 pm »

Ok helder, de jametic is kleiner dan de Kyte? Meer campings aandoen, tja dan heb je aan de Kyte een ideale vouwwagen.
Incl. luifel was de Jametic ook 7,50 meter lang hoor.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.354
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re: Kyte XL versus Kyte S
« Reactie #29 Gepost op: april 07, 2014, 07:52:51 pm »

Incl. luifel was de Jametic ook 7,50 meter lang hoor.

En dan zit je nog met scheerlijnen? Een Kyte XL heeft dan iets minder nodig, een Kyte S nog minder. Onze ervaring is dat we de luifel altijd opzetten bij de Cabanon om beschut te kunnen zitten. We hadden dan ruim 11 meter nodig om de voorste haring van de scheerlijn kwijt te kunnen! Dan had je ook vaak niet de optie om de wagen overdwars op de plek te zetten. Dat kan met de Kyte vrij gemakkelijk. 

Grootste voordeel van de Kyte is dat de luifel je alle beschutting biedt tegen zowel hitte (zijstukken (deels) eruit ritsen voor doorwaaien) als regen. Ook met de wind een beetje in de luifel zit je beschut. Mocht het weer slechter worden of te koud in de avond, kun je zo naar binnen en hier met 4 man royaal zitten. Dit alles zonder om te bouwen en zonder veel extra moeite. De luifel is werkelijk zeer snel mee opgezet. Eerlijk gezegd zou ik niet overwegen om de luifel niet op te zetten, tenzij voor een enkele nacht op een (te) klein plekje.

Maar eerlijk, je zit nu naar stevig geprijsde wagen te kijken van enkele jaren oud, niets mis mee maar je zit dan dicht in de buurt van een nieuwe Cocoon of Aero? Je hebt dan nieuw en gezien de issues in de tweedehands handel op dit moment heb je daarmee ook de garantie deze zomer nog weg te kunnen.
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal