Vandaag de Radex 5800 achterlichten van onze Kyte vervangen.
Reden:- al 3 vakanties storingen in de achterlichten. Ze worden te heet en het binnenwerk smelt en wordt fragiel. Zie foto. Mogelijk zit er iets niet goed, maar niet gelukt dat te achterhalen. De lampen functioneerden goed, gelijk aan de autolichten.
En toevallige zagen we op de terugweg ook een Kyte rijden met defect achterlicht
Ben zeer blij met de Kyte, maar niet met de achterverlichting.
Demontage:- achterplaat met lampen losmaken van de bak, eenvoudig via 4 moertjes
- achterlampen afschroeven
- 13 polige aansluiting (Jaeger) losmaken. Deze zit achter het rechter achterwiel van de Kyte, zie foto
Aanschaf:- Fristom FT 370 achterlichten, LED en Canbus proof. Voor dit laatste toch maar gekozen gezien eerdere berichten in dit forum.
- 2x 6 polige kabel, 2 m met bojonet aansluiting voor de lampen
- 1x 2 polige kabel, 1 m (voeding voor de kentekenplaatverlichting en de zijverlichtingen)
- 1x waterbestendige verdeelbox voor de kabels naar de kentekenplaatverlichting en de zijverlichtingen
- hergebruik van de 13 polige Jaeger stekker
Montage:- Er is wat boor, zaag en slijperk nodig om de lampen mooi op de achterplaat te schroeven. Grote opening nodig voor de Bajonet aansluiting
- De kabels aansluiten op de Jaeger stekker. Jaeger patroon en gelukkig de goede kleuren in de kabels van de nieuwe achterlampen
- De kabels aansluiten op de lampen. De kabel voor de kentekenplaatverlichting en zijverlichting moet hiervoor naar 3 kabels worden verdeeld, zie foto.
- De kabels vastzetten en vervolgens de achterplaat weer vastzetten.
En gelukkig.. het werkte in 1 keer
Nu ook met achteruitrijd verlichting en aan beide kanten een mistlamp.
We kunnen er(hopelijk) weer voor een lange tijd zonder lampenstoring tegen