Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Nieuwe Cocoon IQ modulair MTT +masterclass keuken - bye bye Flyer  (gelezen 5251 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

RickB

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 66
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon Aero Windforce 2018 special edition
Nieuwe Cocoon IQ modulair MTT +masterclass keuken - bye bye Flyer
« Gepost op: juni 16, 2014, 03:26:26 pm »

Na veel wikken en wegen de knoop doorgehakt en gekozen om onze Holtkamper Flyer uit 1984(nu te koop 8))te vervangen voor zo'n mooie Cocoon. Wat is er toch veel verbeterd aan die klapkar. De Cocoon XL wordt voor dezelfde prijs verkocht. Met veel leuker ogende ramen dan de IQ. Toch gekozen voor deze nieuwe versie, omdat we niet verplicht willen zijn om haringen te gebruiken bij een enkele overnachting. Ook vinden we de extra overkapping aan de zijkant erg mooi. Op de foto's die ik tot nu toe zag komt hij niet mooi over.

Nu nog wachten tot eind juni...

Ik open dit draadje omdat ik boordevol vragen zit en ook graag straks ervaringen deel.

We kozen voor een MTT zodat de fietsen voorop kunnen en de keuken zonder dissel onder de luifel. Als rugpatiënt wil ik graag kaarsrecht voor het aanrecht kunnen staan (en met lichtjes buigen lekker biertjes uit de koelbox kunnen pakken).

We kozen voor de waeco compressor koelbox van ong. 40 liter. We kijken nog of de hybride uitvoering die ook op 12v werkt leverbaar is. Heeft iemand hiermee ervaring?

Twee zijschermen, een verandascherm, een kogel op de dissel en het upgradepakket maken het af.

Het forum pluis ik al uit op het gebied van matrassen, accu's etc. Toch ben ik benieuwd wat ik als standaard mag verwachten op een masterclasskeuken.
- zit er een 220v stopcontact in?
- zit er ergens op de trailer of in de keuken een 12v aansluiting gevoed door de auto voor gebruik tijdens het rijden?
- welke gasfles heb ik nodig?
- kan ik mijn groene lichtgewicht BP gasfles gebruiken?
- hoe berg ik servies op?
Dat soort vragen dus. Erg benieuwd.

Maar ook:
- heb ik nog extra accessoires nodig on de klapper op te zetten? Scheerlijnen, haringen, elastieken etc.?
- hoe dik kan het matras zijn?
- zal ik zelf een hangtafeltje maken om naast het bed te hangen, of toch voor 245€ kopen?
- zal ik een accu inbouwen?
- hoe zal ik hem verzekeren?

Zodra ik mijn eerste ervaringen heb, meld ik deze.
Een hoop al gevonden op het forum, maar alle tips en ervaringen zijn welkom.


Gelogd

Klavertjes

  • Global modderklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.784
  • Merk Vouwwagen: Opus Camper all-road 2022
  • Opus Camper all-road 2022
Re: Nieuwe Cocoon IQ modulair MTT +masterclass keuken - bye bye Flyer
« Reactie #1 Gepost op: juni 16, 2014, 07:43:40 pm »

Gefeliciteerd met de aanschaf! Dat wordt genieten!
Gelogd
Geluk ontstaat als wat je denkt, wat je zegt en wat je doet in harmonie zijn
(geleend van Mahatma Ghandi)

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Nieuwe Cocoon IQ modulair MTT +masterclass keuken - bye bye Flyer
« Reactie #2 Gepost op: juni 16, 2014, 07:51:06 pm »

Gefeliciteerd met de IQ.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Alberik

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 365
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper
  • Holtkamper Nano
Re: Nieuwe Cocoon IQ modulair MTT +masterclass keuken - bye bye Flyer
« Reactie #3 Gepost op: juni 16, 2014, 09:03:39 pm »

Gefeliciteerd met je aankoop. Je zult er veel plezier van hebben.

Wat betreft al je vragen kunnen de meeste al door Holtkamper worden gegeven.
Blijft over aan vragen:
-hangtafeltje. Ik zou eerst ervaren of je deze nodig hebt. Maken/aanschaffen kan altijd nog'
-accu inbouwen: Wat wil je hiermee doen?
-verzekeren: Wat voor risico wil je lopen. Wij hebben onze Kyte 5 jaar voor nieuwwaarde verzekerd.

Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: Nieuwe Cocoon IQ modulair MTT +masterclass keuken - bye bye Flyer
« Reactie #4 Gepost op: juni 16, 2014, 09:04:22 pm »

Gefeliciteerd
Maar pffff veel vragen gelijk
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

japza48

  • Gast
Re: Nieuwe Cocoon IQ modulair MTT +masterclass keuken - bye bye Flyer
« Reactie #5 Gepost op: juni 16, 2014, 09:26:09 pm »

Hey Rick

Wij hebben onze Cocoon IQ MTT twee weken geleden opgehaald en ik heb hem al aardig kunnen bestuderen.
Er zitten een dubbel 220v stopcontact links achter op het aanrechtblad en een blok met vier (inclusief zekering en aardlekschakelaar) onder de kookplaat.
De koelkast is aangesloten op o.a een 12v stopcontact die gevoed wordt via de 13 polige stekker door de constante plus van het trekkend voertuig.
Door een slimme adapter kunnen zowel de blauwe campinggaz fles als de groene BP fles aangesloten worden.
Onder de luiken in de keuken passen 2 vouwkratjes en daar past ons hele servies en meer in. Daarnaast worden er 7 plastic bakken in 3 verschillende maten bijgeleverd waar je ook nog veel in kwijt kan. Ik heb in de grootste plastic bak een uitneembare bestekbak gemaakt zodat het grote gereedschap onderin gaat en het normale bestek in het uitneembare bakje daarboven op.
Alle zaken die je nodig hebt om je klapper op te zetten worden er in ruime mate bijgeleverd. Zo zitten er naast de scheerlijnen, tent elastieken etc. 3 soorten haringen bij zodat je op iedere ondergrond uit de weg kunt.
We hebben er nog niet op geslapen, maar we gaan een 7 cm topdekmatras aanschaffen. Deze combi beviel ons erg goed toen we nog een caravan hadden en met het extra hoge zeil die bij de pack en go optie zat heb je plek genoeg.
Wij gaan voor een hoog kastje i.p.v de hangtafel, een stuk voordeliger en meer mogelijkheden.

Ik hoop dat je er iets mee kunt
Gelogd

WimS

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 427
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte 2022
Re: Nieuwe Cocoon IQ modulair MTT +masterclass keuken - bye bye Flyer
« Reactie #6 Gepost op: juni 17, 2014, 09:51:29 am »

Ik kan je aanvullend nog melden dat wij ook gekozen hebben voor de compressorkoelkast.
Het koelen onderweg stelt op 12v n.m.m. niet veel voor. Een fles met bevroren water, sap of wat dan ook in de koelkast werkt beter dan de 12v koeling. vorig jaar bleef de koelkast daarmee zelfs twee dagen op temperatuur. Ik sluit de koelkast dan wel enige uren voor vertrek aan en zorg ervoor dat alles wat ik wil meenemen in de koelkast voorgekoeld is.

Wat betreft het matras, dat is erg persoonlijk natuurlijk.
Mijn vrouw en ik slapen beter op het zogenaamde holtkamper droommatras dan thuis (heeft natuurlijk ook met de vakantie te maken).
Ik heb regelmatig spitaanvallen en zij heeft artrose in haar onderrug.
Toen wij met Pinkpop kampeerden was ik nog niet hersteld van een spitaanval, maar na een nacht slapen op dit matras was mijn rug over. Dat komt misschien niet (alleen) door het matras, maar betekent wel dat de klachten niet door het matras verergeren.
Ik zou sowieso eerst ervaren hoe het bevalt voordat je een nieuw matras of een topmatras aanschaft.

Veel plezier met de vouwwagen!
Gelogd

RickB

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 66
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon Aero Windforce 2018 special edition
Re: Nieuwe Cocoon IQ modulair MTT +masterclass keuken - bye bye Flyer
« Reactie #7 Gepost op: juni 17, 2014, 12:26:13 pm »

Ontzettend leuk om al deze positieve reacties te krijgen. En de tips zijn nu al erg nuttig.

Bedankt voor alle reacties tot op heden, alle tips zijn natuurlijk nog wel welkom.

Zo hebben we gekozen voor een keuken met grote koelkast dus zonder spoelbak. Nu kan ik natuurlijk zoals vroeger met een kan water of een waterzak aan een boom behoorlijk vooruit, maar ik vroeg me toch af of er leuke ideeën zijn voor een soort losse spoelbak met een of andere watervoorziening. Benieuwd.

Nogmaals bedankt!
Gelogd

Janneke Kolhoop

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 41
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte S
Re: Nieuwe Cocoon IQ modulair MTT +masterclass keuken - bye bye Flyer
« Reactie #8 Gepost op: juni 18, 2014, 02:23:53 pm »

Wij hebben naast de keuken altijd een kleine campingtafel staan, met daarop allerlei ook zo nodige zaken: koffiezetter, fruitbak, maar ook een jerrycan met water en kraantje. Daaronder staat de afwasbak, om het weglopende water op te vangen. Onder de jerrycan leggen we een stukje anti-slipmat. Werkt prima voor ons.
Gelogd

WimS

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 427
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte 2022
Re: Nieuwe Cocoon IQ modulair MTT +masterclass keuken - bye bye Flyer
« Reactie #9 Gepost op: juni 18, 2014, 09:44:02 pm »

Wij ook!
Gelogd

RickB

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 66
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon Aero Windforce 2018 special edition
Re: Nieuwe Cocoon IQ modulair MTT +masterclass keuken - bye bye Flyer
« Reactie #10 Gepost op: juni 25, 2014, 09:54:41 pm »

Inmiddels een mooie 10 liter jerrycan met tapkraantje geregeld. Dat is toch een stuk eenvoudiger qua techniek dan een watertank, met pompje, stroomvoorziening, kraantje, spoelbak, afvoer, afvoertank. En dan te bedenken dat we eerst een 1,5ltr kan gebruikten...

Gisteren binnen 24 uur de VINTAGE :> Holtkamper Flyer verkocht, uit 1984. Die zijn dus heel courant. Daar heeft de nieuwe eigenaar vast nog lang plezier van. Leuk om het mooie opzetten aan iemand anders te laten zien.

Nu nog 34 nachtjes slapen...  :**
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal