Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Middenstok Hotkamper Cocoon weglaten  (gelezen 2923 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mpostma

  • Gast
Middenstok Hotkamper Cocoon weglaten
« Gepost op: december 17, 2017, 02:28:58 pm »

Ik ben benieuwd of meer mensen zich dit afvragen en of er iemand al een echt handige oplossing voor gevonden heeft. Bij goed weer zou ik heel graag die middenstok van onze, verder fantastische, Holtkamper Cocoon weg willen laten. Ik heb wel eens gedacht om een iets te lange glasfiber tentstok tussen de twee buitenstokken te laten lopen. Maar daar ben ik ook nog niet uit.
NB. We hebben nog een oud model luifel, dus nog niet met die knik erin.
Voor de duidelijkheid, ik wil dit graag toepassen in een goed weer periode, ik snap ook wel dat met stevige wind die middenstok een functie heeft :P
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Middenstok Hotkamper Cocoon weglaten
« Reactie #1 Gepost op: december 18, 2017, 06:47:51 pm »

Volgens mij is die middenstok gewoon nodig om het hoogste punt hoog te houden. Anders hangt je luifel er als een dweil bij. Wij vonden die middenstok niet zo hinderlijk.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

mpostma

  • Gast
Re: Middenstok Hotkamper Cocoon weglaten
« Reactie #2 Gepost op: december 18, 2017, 08:27:47 pm »

Volgens mij is die middenstok gewoon nodig om het hoogste punt hoog te houden. Anders hangt je luifel er als een dweil bij. Wij vonden die middenstok niet zo hinderlijk.
Ja daarom zoek ik een oplossing in een lichte boogconstructie. Ik vind de stok in het midden een sta in de weg als het alleen als functie heeft om het doek omhoog te houden.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Middenstok Hotkamper Cocoon weglaten
« Reactie #3 Gepost op: december 19, 2017, 05:27:15 pm »

Ik denk dat dit niet zomaar simpel werkt. Het is altijd met de middenstok ook goed "zoeken" naar de beste stand en hoogte. Hangt allemaal samen met de hoogte van de 2 buitenste stokken. Denk dat je boogstok dan ook een verstel mogelijkheid nodig heeft in de hoogte. waarom zet je de stok niet zo ver mogelijk naar voren recht onder het uiterste puntje?
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

AnnekeCornee

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 542
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2008
Re: Middenstok Hotkamper Cocoon weglaten
« Reactie #4 Gepost op: december 19, 2017, 11:18:30 pm »

Ja daarom zoek ik een oplossing in een lichte boogconstructie. Ik vind de stok in het midden een sta in de weg als het alleen als functie heeft om het doek omhoog te houden.

Een Raclet Safari of Cabanon Mercury heeft een boogconstructie, inclusief de luifel. Is ook aan 2 kanten in hoogte verstelbaar. Maar ook daarbij heb je spanbanden om de luifel naar voren getrokken te houden. 2 Aan de zijkanten en 1 in het midden.
Gelogd

mpostma

  • Gast
Re: Middenstok Hotkamper Cocoon weglaten
« Reactie #5 Gepost op: december 23, 2017, 11:13:19 am »

Een Raclet Safari of Cabanon Mercury heeft een boogconstructie, inclusief de luifel. Is ook aan 2 kanten in hoogte verstelbaar. Maar ook daarbij heb je spanbanden om de luifel naar voren getrokken te houden. 2 Aan de zijkanten en 1 in het midden.
Dat is precies het soort constructie dat ik zoek. Die spanbanden/ scheerlijnen gaan schuin naar voren en staan dus lang niet zo in de weg als een recht naar beneden staande stok.
Gelogd

AnnekeCornee

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 542
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2008
Re: Middenstok Hotkamper Cocoon weglaten
« Reactie #6 Gepost op: december 23, 2017, 11:28:51 am »

Dat is precies het soort constructie dat ik zoek. Die spanbanden/ scheerlijnen gaan schuin naar voren en staan dus lang niet zo in de weg als een recht naar beneden staande stok.

Misschien kan een zeil-/tentmaker een verloopstuk maken? Of....de Holtkamper inruilen... :P
Gelogd

mpostma

  • Gast
Re: Middenstok Hotkamper Cocoon weglaten
« Reactie #7 Gepost op: december 24, 2017, 10:42:55 am »

... Of....de Holtkamper inruilen... :P
Absoluut geen optie. Het is van alle kampeermiddelen, en ik heb er nogal wat gehad, met grote afstand de allerfijnste. Ik vind het alleen wel leuk om het allerlaatste dat wat mij betreft verbeterd zou kunnen worden nog toe te passen. :J
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Middenstok Hotkamper Cocoon weglaten
« Reactie #8 Gepost op: december 24, 2017, 06:45:40 pm »

De jongere Cocoons hebben dat puntje. Luifel is halve meter langer. En de midden stok kan op 2 manieren worden geplaatst. Maar nogmaals, wij zagen het probleem van de midden stok niet.  Maar ik plaatste de stok ook altijd zo ver mogelijk naar voren onder het puntje.  Wellicht een optie om de luifel te verlengen met een meter. Heb je een grotere luifel EN de stok verder naar voren van de tent.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

nieuweklapster

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 325
  • Merk Vouwwagen: holtkamper cocoon m mtt 2009
Re: Middenstok Hotkamper Cocoon weglaten
« Reactie #9 Gepost op: januari 08, 2018, 11:58:19 am »

Herkenbaar hoor mpostma, wij irriteren ons ook soms aan die paal!!
Wij zetten hem soms in de hoek van onze keukendeksel, maar ook alleen bij mooi weer. Je moet dan wel weer opletten dat je je kop niet stoot. ::)
Wij zitten ook nog steeds te broeden op een aanpassing zodat we dat ook bij iets minder weer kunt doen maar dat word lastig vrees ik........ Wij zijn er nog niet achter hoe.
Het kan wel maar dan word het een gedoe en dat is niet de insteek.
Gelogd

mpostma

  • Gast
Re: Middenstok Hotkamper Cocoon weglaten
« Reactie #10 Gepost op: januari 08, 2018, 06:31:07 pm »

Het kan wel maar dan word het een gedoe en dat is niet de insteek.
Inderdaad "Nieuwe Klapster"!  :J. Toch is jullie oplossing in elk geval een goed idee voor tijdelijk! Mocht ik toch nog iets slims vinden dan plaats ik het hier wel. Ik denk nog het meest aan een glasfiber boogstok, wellicht van een oude afgedankte tunneltent. Je hebt sowieso aan die luifel voldoende punten om hem met scheerlijnen strak naar voren te kunnen houden. En inderdaad, het gaat vooral om de periodes met goed weer. Bij harde wind e.d. is die middenstok juist heel functioneel en bruikbaar om een windscherm aan vast te kunnen maken.
Gelogd

aartnely

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 67
  • Merk Vouwwagen: HoltKamper Cocoon Aero limited edition
  • uit de kar geklapt
Re: Middenstok Hotkamper Cocoon weglaten
« Reactie #11 Gepost op: januari 08, 2018, 10:23:59 pm »

wij hebben ook de luifel met het "knikje" maar meestal zetten we de middenstok op zijn hoogste stand, ook wij zijn op zoek naar verbetering van de luifel omdat we vooral met regen en koude de luifel te klein vinden, het mooiste zou zijn om de deze luifel aan te passen naar de nieuwe "geenstokluifels" zoals de aero en de kyte, zou technisch moeten kunnen maar ben bang dat Holtkamper dat niet doet, heb ook al eens geinformeerd bij atomatent voor een verlenging van de bestaande luifel met gebogen vorm, maat dat kon niet om technische redenen zoals niet strak krijgen van de luifel. maar je ziet steeds meer gebogen luifels
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal