Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Even voorstellen en.. gelijk een vraag  (gelezen 1651 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

TJJ

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper (cocoon XL, 2009)
Even voorstellen en.. gelijk een vraag
« Gepost op: december 30, 2017, 07:22:12 pm »

Hallo allemaal,

Ik zit al een tijdje op het forum ronde te neuzen en heb al veel nuttige en leuke info gevonden!
Wij (gezin van 3) hebben altijd met een Baco tunnel tent gekampeerd maar zijn het lange opzetten een beetje beu zo langzamerhand. (en iets meer comfort zou ook niet verkeerd zijn :))
Dus ben ik opzoek gegaan naar een geschikte vouwwagen/tentrailer voor ons, kwam al gauw op een Holtkamper cocoon of Aart Kok river lodge uit. Uiteindelijk een paar maanden geleden een 2e hands cocoon XL uit 2009 gekocht.

Nu ben ik begonnen met wat onderhoud en kleine aanpassingen, naast het wat praktischer maken van de elektra van de keuken ook de wat roestige (oppervlakte roest) armpjes van de torsie as even opgeknapt en spullen gekocht voor het monteren van schokbrekers (AL-KO groen).

Bij het monteren hiervan loop ik nu een beetje vast, het lijkt er op dat ik ze (bijna) goed gemonteerd heb maar ik hou steeds dat in de rijrichting de schokkeriger ca 20-30mm uit lijn zit.
Ook als ik ze aan de wielkant naar buiten breng hou ik ca 20mm scheefstand over en komt de bout wel erg vlakbij het wiel (ca 15mm). dus eigenlijk in beide mogelijkheden/ standen zit het niet helemaal goed lijkt mij.

Ik hoop dat het me lukt om de foto’s bij te voegen dat maakt het vast wel duidelijk.
Heeft iemand een idee of dit juist is zo?, of wellicht in de gelegenheid om een forto te maken van eenzelfde situatie (dus met beugeltjes die je niet hoeft te lassen en chassis vebrerders die al gemonteerd zitten). Uit de foto’s hier op het forum kan ik het nl. niet helemaal opmaken.

« Laatst bewerkt op: december 30, 2017, 08:02:06 pm door TJJ »
Gelogd

TJJ

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper (cocoon XL, 2009)
Re: Even voorstellen en.. gelijk een vraag
« Reactie #1 Gepost op: december 30, 2017, 07:34:08 pm »

Nog even een foto van de wagen:
« Laatst bewerkt op: december 30, 2017, 08:01:07 pm door TJJ »
Gelogd

Christiaan60

  • Gast
Re: Even voorstellen en.. gelijk een vraag
« Reactie #2 Gepost op: december 30, 2017, 07:43:39 pm »

Hallo,

Allereerst gefeliciteerd met de aanschaf van deze mooie Tenttrailer ( of vouwwagens, zoals ze nu weer kennelijk heten).
De foto’s zijn niet zichtbaar, maar op bijgevoegde foto’s is te zien hoe ik de schokdemper op mijn Cocoon M uit 2009 heb bevestigd. Hoop dat e.e.a. duidelijk is.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Gelogd

TJJ

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper (cocoon XL, 2009)
Re: Even voorstellen en.. gelijk een vraag
« Reactie #3 Gepost op: december 30, 2017, 07:52:52 pm »

Oh top, bedankt! , dat is precies zoals ik ze ook heb, dus dat lijkt dan toch wel ok  :).
Net nog een PDF gevonden waarbij blijkt (als ik het goed begrijp) dat de scheefstand 25-50mm mag zijn.
Hier een link; http://www.wkuhnert.de/shopseiten/alkoeinbau.pdf

ik zal kijken of ik nog wat aan de foto's kan doen, nogmaals dank!
Gelogd

Christiaan60

  • Gast
Re: Even voorstellen en.. gelijk een vraag
« Reactie #4 Gepost op: december 30, 2017, 08:24:22 pm »

Foto’s zijn nu te zien en je hebt ze inderdaad op dezelfde wijze gemonteerd als ik. Is naar mijn idee ook de enige goede manier.
Na montage is de stabiliteit van de Cocoon merkbaar beter geworden. Ben benieuwd of je dezelfde ervaring hebt.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal