Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Aanschaf en prijzen Holtkamper Flyer  (gelezen 1850 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DirkIep

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper
Aanschaf en prijzen Holtkamper Flyer
« Gepost op: maart 27, 2018, 02:55:37 pm »

Na hier al veel te hebben rondgekeken/lezen nu toch een account aangemaakt, aangezien we op het punt staan een vouwwagen te kopen.

We zijn er al uit dat het een Holtkamper Flyer moet worden, gezien de ruimte en opzetsnelheid. Wij hebben vorig jaar al een weekje met de Flyer van vrienden kunnen 'proeven' en waren meteen verkocht.

Nu houden we marktplaats en vergelijkbare websites al een tijd in de gaten maar het valt ons op dat de Flyers erg hoog in de prijs zitten, ook voor oudere modellen. Onze vrienden hebben 2 jaar geleden voor nog geen €1000 een erg nette en complete '98-er gekocht, voor dat bedrag hoopten wij er ook een aan te schaffen maar dat lijkt hem niet te gaan worden.

Zijn er hier tips wat betreft de aanschaf, ben ik in de verkeerde periode op zoek (nog te weinig aanbod omdat er nog veel in stalling staan?) of worden ze simpelweg meer waard? Op marktplaats wordt bijvoorbeeld voor een '80-er al €1800 gevraagd. Ligt het aan ons of worden ze echt duurder?

Is het misschien een beter idee om nog even te wachten tot mei/juni als de wagens weer uit de stalling komen? Het zou zonde zijn om nu veel geld uit te geven aan een ouder model zonder keuken, als ik over 2 maandjes voor hetzelfde bedrag meer waar voor mijn geld heb. Of juist nog langer wachten tot na de vakantie (en dus nog maar een jaar met de tent).

Ik ben benieuwd naar tips en ervaringen!
Gelogd

Nicky75

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 182
  • Merk Vouwwagen: Trigano Alpha '19, Trigano Odyssee '14, Holtkamper Flyer '91, Trigano Oceane '05.
Re: Aanschaf en prijzen Holtkamper Flyer
« Reactie #1 Gepost op: maart 27, 2018, 03:58:13 pm »

Wij hebben onze Flyer uit 1991 begin dit jaar verkocht voor €1000, deze prijs wilde ik er zeker voor hebben gezien de huidige vraagprijzen.
Ik denk idd dat ze meer waard worden, ook omdat je veel waar voor je geld krijgt.
E.e.a. is wel afhankelijk van de uitvoering en wat er allemaal bij zit natuurlijk, denk hierbij aan de erkers, een luifel, soort keuken e.d.
Ik zou even wachten en kijken wat er nog wat op MP komt, ik denk nl. dat de meesten hun vw rond deze tijd gaan verkopen(uit de stalling) of na de vakantie zodat de evt. nieuwe/tweedehandse vw in de stalling kan.
Gelogd

OhPeeCee

  • Ik ben te jong om me oud te voelen
  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.223
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon Aero
Re: Aanschaf en prijzen Holtkamper Flyer
« Reactie #2 Gepost op: maart 27, 2018, 03:58:46 pm »

De maanden september en oktober zijn is er minder aanbod. Probeer wel een flyer te vinden met kunststof klep. De houten kleppen hebben nog wel eens rot in de klep zitten


Mobiele reactie via Tapatalk
Gelogd

DirkIep

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper
Re: Aanschaf en prijzen Holtkamper Flyer
« Reactie #3 Gepost op: maart 27, 2018, 04:21:51 pm »

Wij hebben onze Flyer uit 1991 begin dit jaar verkocht voor €1000, deze prijs wilde ik er zeker voor hebben gezien de huidige vraagprijzen.
Ik denk idd dat ze meer waard worden, ook omdat je veel waar voor je geld krijgt.
E.e.a. is wel afhankelijk van de uitvoering en wat er allemaal bij zit natuurlijk, denk hierbij aan de erkers, een luifel, soort keuken e.d.
Ik zou even wachten en kijken wat er nog wat op MP komt, ik denk nl. dat de meesten hun vw rond deze tijd gaan verkopen(uit de stalling) of na de vakantie zodat de evt. nieuwe/tweedehandse vw in de stalling kan.

Het bouwjaar vind ik ook niet zo heel belangrijk, volgens mij moet een goed onderhouden HK jaren mee gaan. Alleen hebben de oudere (jaren 80) een iets andere tent volgens mij (de oranje tent). In principe voldoet een 'basis' flyer voor ons prima, erker extra aanbouw aan de voorkant zullen we waarschijnlijk toch niet opzetten. Zolang het doek en de wagen maar ok zijn zijn wij al snel tevreden  WW

€1000 - €1500 lijkt me trouwens een prima prijs hoor, maar de meeste beginnen op mp bij zo'n €2500  :o
Gelogd

johan123

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 148
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Flyer
  • Johan
Re: Aanschaf en prijzen Holtkamper Flyer
« Reactie #4 Gepost op: maart 29, 2018, 12:37:11 pm »

Prijzen zijn verschillend afhankelijk van onderhoud en extra's.
Er staat nu een leuke voor 1500 euro op marktplaats uit 1995.

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Gelogd
Space

OhPeeCee

  • Ik ben te jong om me oud te voelen
  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.223
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon Aero
Re: Aanschaf en prijzen Holtkamper Flyer
« Reactie #5 Gepost op: april 17, 2018, 10:37:59 am »

Gelogd

johan123

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 148
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Flyer
  • Johan
Re: Aanschaf en prijzen Holtkamper Flyer
« Reactie #6 Gepost op: april 17, 2018, 10:46:31 am »

Wat dacht je van deze. Leeftijd wordt niet genoemd,

https://www.zeelandnet.nl/prikbord/caravans-en-campers/vouwwagens/9710311-Holtkamper_Flyer.html
Koopje!

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Gelogd
Space
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal