Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Voorwand inritsen Cocoon Aero  (gelezen 1216 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bob blok

  • Gast
Voorwand inritsen Cocoon Aero
« Gepost op: mei 08, 2018, 09:14:33 pm »

Wij hebben sinds 2 jaar een Holtkamper Cocoon Aero (2e hands gekocht) en hij bevalt super goed. Voor het voorjaar en koudere dagen hebben we de optie om zijwanden en voorwand in de luifel te hangen. Mijn probleem is echter dat het nooit echt lukt om de voorwand er goed in te hangen. Altijd als de voorwand er in zit staat er veel te veel druk op de ritsen, eigenlijk alsof de ijzeren boog 'te breed' is. Daarbij zat er bij de spullen ook een verticale staander/stang die volgens mij in het midden van de voorwand gezet kan/moet worden (aangezien daar ook een geleider met klittenband zit), maar dat komt eigenlijk ook nooit lekker uit.  Ik vraag me af of anderen dit probleem ook hebben en of er tips zijn om de voorwand & zijwanden bij het opzetten (is er een goede volgorde ofzo) er goed strak in te krijgen zonder dat er een gigantische druk op de ritsen van de voorwand komt? Dank voor de tips!   
« Laatst bewerkt op: mei 08, 2018, 09:17:57 pm door Bob blok »
Gelogd

OhPeeCee

  • Ik ben te jong om me oud te voelen
  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.206
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon Aero
Re: Voorwand inritsen Cocoon Aero
« Reactie #1 Gepost op: mei 08, 2018, 10:01:54 pm »

Wij hebben de voorwand er nog niet in gehad. Dus iets om op te letten. Wat ik wel weet van de Fyer dat als je iets wijzigt in de set up (bijv tweede voorwand erin, of de erkers erin) moet je de luifel opnieuw afspannen. Dus ons idee was om eerst de hoekharingen van de luifel lost te halen, voorwand er in ritsen en dan de luifel opnieuw afspannen. Dit doen we al als we de zijwanden erin zetten, dan gaan ook de hoeken los en wordt de luifel opnieuw opgespannen. Na het opspannen staan de haringen niet in dezelfde posities, dus er verandert wel iets in het geheel.
Dit jaar naar Noorwegen, dan denk ik dat de voorwand er wel in gaat. De voorwand die jullie hebben is dat een voorwand die aansluit op de randen van de luifel of een wand die wat meer naar binnen staat?
Gelogd

Bob blok

  • Gast
Re: Voorwand inritsen Cocoon Aero
« Reactie #2 Gepost op: mei 08, 2018, 10:13:30 pm »

Wij hebben de voorwand die iets meer naar binnen komt. Dank je voor de reactie. We gaan overmorgen weer verkassen, dus dan gaan we het wederom nog eens proberen. Bedoel jij eigenlijk met opnieuw afspannen dat je ook bv de lengte van de mast verandert (lager of korter maakt)?
Gelogd

OhPeeCee

  • Ik ben te jong om me oud te voelen
  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.206
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon Aero
Re: Voorwand inritsen Cocoon Aero
« Reactie #3 Gepost op: mei 08, 2018, 10:22:17 pm »

De mast komen we niet aan, voor het inritsen laten we de mast wel zakken, is makkelijker om in te ritsen, Daarna weer omhoogtrekken en de luifel weer netjes afspannen. Als het doek van de luifel niet strak komt, dus met banen erin als het ware dan zal je toch anders moeten afspannen. Iets wat ze ons tijdens de instructie ook gezegd hebben, verander je iets dan verandert de spanning in het doek en zal je moeten verandern op de haringen om mooi strak te komen staan. Bij de Flyer was dat zeker waar. Succes.
Gelogd

Mustang

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 259
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2018, ex Cocoon Aero 2013, ex Flyer 2004
  • wees jezelf, er zijn al anderen genoeg
Re: Voorwand inritsen Cocoon Aero
« Reactie #4 Gepost op: mei 09, 2018, 12:50:59 am »

Als je de voorwand gaat inritsen, inderdaad de mast laten zakken. Wij moesten meestal de luifelpunten en de zijwanden opnieuw afspannen. Anders paste de voorwand niet goed. Die stang voor in het midden om de boog te ondersteunen is voor als er veel wind is.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal