Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: Campfire: al ervaringen?  (gelezen 10311 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.680
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Campfire: al ervaringen?
« Reactie #15 Gepost op: augustus 14, 2022, 10:37:29 am »

Dit is de meest uitgebreide manier van opzetten. Want wie slaat de banden bij elke stap volledig vast en alle haringen erin? Niet veel mensen verwacht ik,  zeker niet bij goed weer.  Ook  de  Trigano heeft (veel) meer haringen en afspanlijnen als dat ik in de praktijk gebruikt heb zien worden.
En laten we eerlijk zijn : hij staat voorbeeldig strak in het filmpje.
Gelogd

g11ling

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 565
  • Merk Vouwwagen: Campooz Fat Freddy II met Ugly Betty
Re: Campfire: al ervaringen?
« Reactie #16 Gepost op: augustus 14, 2022, 10:50:04 am »

Het is ook een instructie video. Elke handeling wordt in beeld gebracht. Stokken gaan bij de volgende keer waarschijnlijk op de tent onder t zeil.

Vraag me wel af of je nog bij de laadruimte kan na t opzetten?
Gelogd
Ik klap, jij klapt, wij klappen

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 897
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: Campfire: al ervaringen?
« Reactie #17 Gepost op: augustus 14, 2022, 11:04:12 am »

Het is ook een instructie video. Elke handeling wordt in beeld gebracht. Stokken gaan bij de volgende keer waarschijnlijk op de tent onder t zeil.

Vraag me wel af of je nog bij de laadruimte kan na t opzetten?
Dat kan zeker. Na opzetten kan je het bed optillen en vastzetten zodat je er makkelijk bij kan.
En er zit standaard ook easy pack op wat ons ideaal lijkt.
Het is idd wel iets meer opzetter dan bijvoorbeeld een Camp-let maar de binnenruimte oogt ook wat ruimer aangezien je geen diagonale stikken meer hebt. Elke vouwwagen heeft zo zijn voor en nadelen helaas.
Gelogd

steve.v

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 30
  • Merk Vouwwagen: RACLET VillaNova
Re: Campfire: al ervaringen?
« Reactie #18 Gepost op: augustus 14, 2022, 02:21:54 pm »

Hey filmpje schrikt mij niet direct af. Wij hebben ook al gekeken naar een cabanon malawi. Als je die wil opzetten met voortent + luifel en de achtertent ben je volgens mij langer bezig.
Gelogd

Koenta_kinte

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 352
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi deluxe (2014)
Re: Campfire: al ervaringen?
« Reactie #19 Gepost op: augustus 14, 2022, 02:43:41 pm »

Los van alle haringen (want inderdaad dat doen wij ook nooit) viel het me op dat het veel handelingen en losse onderdelen zijn. Het voordeel van onze Malawi 1.0 is dat de wagentent geen losse onderdelen heeft.
De bak lijkt ook minder diep en het dekzeil geeft minder ruimte om dingen bovenop te leggen. Jammer want ik vind em wel mooi, heb hem bij de wit staan bekijken. Wij houden het nog maar even gewoon bij de Malawi.
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Campfire: al ervaringen?
« Reactie #20 Gepost op: augustus 15, 2022, 11:27:55 am »

Ik weet dat Sannie75 er een aantal heeft opgezet, ze is nu met vakantie. 
Gelogd

Johan

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 175
  • Merk Vouwwagen: Zambezi River Lodge Soft Top 2020 met boogluifel
  • De ultieme vrijheid aan je trekhaak
Re: Campfire: al ervaringen?
« Reactie #21 Gepost op: augustus 15, 2022, 12:46:35 pm »

. . . . En iedereen hier maar vragen: wat is een snel op te zetten vouwwagen? . . . .
Gelogd
Johan ZRL 2020

Rijksen

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 559
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive
Re: Campfire: al ervaringen?
« Reactie #22 Gepost op: augustus 15, 2022, 01:29:48 pm »

Beste instructievideo die ik tot nu toe gezien heb. Meestal is het meer een promotiefilm van hoe snel je de wagen open kan klappen en sta je aan de hand van het filmpje zelf de eerste paar keer nog een paar uur te klooien om alles uit te zoeken. Mooi uitvoerig en daardoor lijkt het nu veel werk, denk dat het in de praktijk wel mee zal vallen.

Twee dingen vielen mij op: (toch een beetje zeuren):
Waarom geen plankje onder de uitdraaisteunen, grote kans dat je pootjes nu na een paar dagen toch wat wegzakken en de boel scheef en niet meer strak staat.
Ik zie hele lullige plastic haringen, waarom niet gewoon een paar stevige net iets grotere metalen haringen leveren. Kleine moeite groot pleizier.
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Campfire: al ervaringen?
« Reactie #23 Gepost op: augustus 15, 2022, 05:27:52 pm »

. . . . En iedereen hier maar vragen: wat is een snel op te zetten vouwwagen? . . . .
:#
Gelogd

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: Campfire: al ervaringen?
« Reactie #24 Gepost op: augustus 15, 2022, 08:09:17 pm »

Beste instructievideo die ik tot nu toe gezien heb. Meestal is het meer een promotiefilm van hoe snel je de wagen open kan klappen en sta je aan de hand van het filmpje zelf de eerste paar keer nog een paar uur te klooien om alles uit te zoeken. Mooi uitvoerig en daardoor lijkt het nu veel werk, denk dat het in de praktijk wel mee zal vallen.

Twee dingen vielen mij op: (toch een beetje zeuren):
Waarom geen plankje onder de uitdraaisteunen, grote kans dat je pootjes nu na een paar dagen toch wat wegzakken en de boel scheef en niet meer strak staat.
Ik zie hele lullige plastic haringen, waarom niet gewoon een paar stevige net iets grotere metalen haringen leveren. Kleine moeite groot pleizier.
Puur om gewicht die haringen. Hebben wij bij onze Camp-let ook gekregen.

Verstuurd vanaf mijn SM-A528B met Tapatalk

Gelogd

mark op vakantie

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 5
  • Merk Vouwwagen: alpenkreuzer waterfront
Re: Campfire: al ervaringen?
« Reactie #25 Gepost op: september 15, 2022, 10:56:46 am »

Los van alle haringen (want inderdaad dat doen wij ook nooit) viel het me op dat het veel handelingen en losse onderdelen zijn. Het voordeel van onze Malawi 1.0 is dat de wagentent geen losse onderdelen heeft.
De bak lijkt ook minder diep en het dekzeil geeft minder ruimte om dingen bovenop te leggen. Jammer want ik vind em wel mooi, heb hem bij de wit staan bekijken. Wij houden het nog maar even gewoon bij de Malawi.

Aan de binnenkant van het afdekzeil zit een extra strook welke je kan gebruiken
Om de de hoes “hoger” te maken. Ik neem aan dat de hoes van onze waterfront hetzelfde is.
Wij hebben 4 cm extra matras toegevoegd, en laten de kussens en dekbedden gewoon liggen,
Dan kan je er nog steeds makkelijk een paar stoelen en tafel op de tent leggen. 😉
De diepte vd bak is ruim genoeg voor euro norm bakken van 22 cm hoog.
Wij hebben er 8 stuks van 60x80 cm in, en in het midden in de lengte de stokken en grondzeil.
Een paar bakken hebben schotjes, deze gebruiken we dan ook weer als kastje (recht op gezet)
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.297
  • Merk Vouwwagen: Teun TTT4
Re: Campfire: al ervaringen?
« Reactie #26 Gepost op: september 20, 2022, 07:44:02 am »

Beste instructievideo die ik tot nu toe gezien heb. Meestal is het meer een promotiefilm van hoe snel je de wagen open kan klappen en sta je aan de hand van het filmpje zelf de eerste paar keer nog een paar uur te klooien om alles uit te zoeken. Mooi uitvoerig en daardoor lijkt het nu veel werk, denk dat het in de praktijk wel mee zal vallen.

Twee dingen vielen mij op: (toch een beetje zeuren):
Waarom geen plankje onder de uitdraaisteunen, grote kans dat je pootjes nu na een paar dagen toch wat wegzakken en de boel scheef en niet meer strak staat.
Ik zie hele lullige plastic haringen, waarom niet gewoon een paar stevige net iets grotere metalen haringen leveren. Kleine moeite groot pleizier.

Dat vind ik nou ook.  Hier heb je als gebruiker wel wat aan..  Wat me ook opvalt is dat de handelingen wel voor zich spreken. Volgens mij is voor heel veel mensen vooral belangrijk of een wagen "makkelijk" is op te zetten of af te breken.

Wat die kunststof haringen betreft. ik was daar ook nooit zo van, maar net als ijzeren heb je die dingen ook in verschillende kwaliteiten. bij onze wagen zaten ze ook en ik ben ze afgelopen jaar voor het eerst gaan gebruiken maar ze bevielen me beter dan de ijzeren die ik tot dan toe altijd had..
Gelogd
What happens around the campfire stays around the campfire!

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 897
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: Campfire: al ervaringen?
« Reactie #27 Gepost op: januari 15, 2023, 10:59:12 am »

Plastic haringen zijn prima te gebruiken, mits het de juiste grond is. Voor de zekerheid heb ik altijd een hele verzameling aan haringen bij me. Vorig jaar ook van die plastic schroefharingen gekocht. Maar of dat het nou is, daar ben ik nog niet over uit. Met een hamer is vaak net zo snel volgens mij.

Voor wat betreft de Campfire, ik wacht nog even de Caravana af, maar dit gaat hem denk ik wel voor ons worden. Al een mooie offerte gehad van de plaatselijke dealer en wij vinden het gewoon een mooie wagen met een hele fijne binnenruimte.
Gelogd

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 897
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: Campfire: al ervaringen?
« Reactie #28 Gepost op: februari 02, 2023, 11:42:26 am »

Het besluit is genomen, het is de Campfire geworden!
Op de beurs nog leuk gesprek gehad met Joris van Alpenkreuzer.
In de meivakantie zal die voor het eerst gebruikt worden ben zeer benieuwd hoe de praktijk gaat bevallen.
Gelogd

FrankAndrea

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 271
  • Merk Vouwwagen: Alpenkreuzer Waterfront
  • Pluk de dag!
Re: Campfire: al ervaringen?
« Reactie #29 Gepost op: februari 02, 2023, 12:45:37 pm »

 :> :>gefeliciteerd en heeeeel veel kampeerplezier.
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal