Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Nieuwe bandjes, gewoon goedkoopste?  (gelezen 687 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hansiekamp

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3
  • Merk Vouwwagen: Roadmaster family s
Nieuwe bandjes, gewoon goedkoopste?
« Gepost op: mei 31, 2023, 11:18:49 am »

We hebben een oude roadmaster die misschien nog 2 keer op en neer naar Frankrijk gaat.

Ik zie voor €40 per band deze banden. De maten zijn goed. Lijkt me prima toch. We rijden er niet harder mee dan 120 km/u.

Of worden dit soort goedkope banden echt afgeraden en zo ja waarom?

https://www.autobanden-365.nl/autoband/sailun-atrezzo-eco-155-80-r13-79t-6959655416220
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Nieuwe bandjes, gewoon goedkoopste?
« Reactie #1 Gepost op: mei 31, 2023, 11:23:04 am »

Vergeet niet de montage en balanceerkosten er bij te tellen. Ik zeg dit omdat er ook complete velgen met banden worden aangeboden. En hoe is je reserve band er aan toe?
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Hansiekamp

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3
  • Merk Vouwwagen: Roadmaster family s
Re: Nieuwe bandjes, gewoon goedkoopste?
« Reactie #2 Gepost op: mei 31, 2023, 11:35:04 am »

Monteren is €17 per band. Lijkt me prima.

Reserveband zit tegenwoordig ook vaak niet meer in nieuwe auto’s. Dus vind t een beetje overbodige luxe bij een vouwwagen. Kans op lekke band is zo klein. Dan bel ik de reisverzekering wel als dat gebeurt. Misschien de reserveband helemaal maar verwijderen. Scheelt weer gewicht.

Maar deze goedkope bandjes zijn verder ok? Of wordt t afgeraden?
Gelogd

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.018
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Nieuwe bandjes, gewoon goedkoopste?
« Reactie #3 Gepost op: mei 31, 2023, 11:42:47 am »

Ik ben normaalgesproken niet zo van de merken, maar voor (auto-)onderdelen en banden maak ik inmiddels wel uitzonderingen. Zie bijvoorbeeld de bandentesten, oa van de ADAC. Zit toch wel heel veel verschil in. Niet alleen in grip, maar soms zelfs simpelweg in het wel of niet heel blijven. En als het nou om honderden euro's prijsverschil zou gaan? Maar bv in deze maat koop je voor 5 euro per band extra gewoon banden van Toyo:
https://www.bandenleader.nl/auto-band/toyo/nanoenergy-3/155-80-r13-79t-65421?utm_source=compare&utm_medium=google-shopping&utm_campaign=tyre&gclid=Cj0KCQjw4NujBhC5ARIsAF4Iv6eR7qtURm-hYeZDEM1nzNg0piedjBo1A9Zk9QMVaKEa1Q2PcIpsvtAaAiWdEALw_wcB

Kant en klare combinaties zou ik helemaal niet aan beginnen. Dan weet je echt niet wat je krijgt. Diagonaal, binnenband, zelfs cover-troep:
https://wielencentrale.nl/product/aanhanger-wielen/compleet-wiel-155-70-r-13-4-gaats/?gad=1&gclid=Cj0KCQjw4NujBhC5ARIsAF4Iv6d0aH1540G9CM_VeXFUKgfXHPZogkFSGrrj4omBHu1tFgH9IwzbPskaAvK5EALw_wcB

Voor wie zich afvraagt waarom je soms complete loopvlakjes van autobanden tegen de vangrail ziet staan...

Of de kans op een lekke band klein is, durf ik niet te zeggen. Wij hebben er met de auto in elk geval al de nodige gehad, de afgelopen 20 jaar. En op één keer na altijd op rotmomenten. Wat ooit zelfs één keer geresulteerd heeft dat we van Frankrijk naar huis moesten rijden met ons 80 km/h thuiskomertje. Eén van de grootste tekortkomingen bij moderne auto's. Kijk op vakantie maar hoeveel er weer her en der zijn achtergelaten met een lekke band. En zeker bij een aanhanger s de kans zeer groot dat de band zodanig stuk is, dat je niets meer kunt zonder reservewiel. Op het moment dat je merkt dat de boel lek is, zijn de wangen er al uitgebrand. Sta je dan, met je pur-busje en compressortje.
« Laatst bewerkt op: mei 31, 2023, 11:46:02 am door sanderv »
Gelogd

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.018
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Gelogd

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.018
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Nieuwe bandjes, gewoon goedkoopste?
« Reactie #5 Gepost op: mei 31, 2023, 11:58:56 am »

Overigens vind ik 17 euro montagekosten per band best fors. Stalen velgen, en dan worden aanhangervelgen vaak niet eens gebalanceerd.
« Laatst bewerkt op: mei 31, 2023, 02:13:33 pm door sanderv »
Gelogd

Hansiekamp

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3
  • Merk Vouwwagen: Roadmaster family s
Re: Nieuwe bandjes, gewoon goedkoopste?
« Reactie #6 Gepost op: mei 31, 2023, 01:17:27 pm »

Ik heb die Toyo’s van @sanderv besteld. Montage kosten bijna overal €25 per band. Die ik nu heb doet t voor €17. Prima.

Er belde er ook een die bood aan voor €200 banden en montage. Dat scheelt dan toch wel dat ik even op internet gezocht heb.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal