Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4   Omlaag

Auteur Topic: Onze Dakota weer terug op het nest  (gelezen 12737 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

TallGuy212

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 400
  • Merk: kampeermiddel : Jamet Jametic Panorama 2014
  • Grab life by the coconuts!
Re: Onze Dakota weer terug op het nest
« Reactie #45 Gepost op: februari 20, 2014, 09:36:19 pm »

Fijn dat jullie er uitgekomen zijn, mooi alternatief ook! Hopelijk dan dit jaar wel het kampeergenot wat jullie vorig jaar al hadden verwacht.

(nu moet ik alleen zelf even om de tafel gaan zitten voor de oplossing met de luifel aan de wagenbak die jullie hadden bedacht, hadden jullie dat met Karsten overlegd?)

Onze Jamet dealer heeft de rits besteld die op de wagenbak moet passen. Was nog niet binnen en wordt nu geannuleerd. Karsten was in afwachting van deze rits.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.866
  • Merk: kampeermiddel : Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Onze Dakota weer terug op het nest
« Reactie #46 Gepost op: februari 21, 2014, 05:22:22 am »

Ik heb even meegelezen, maar de Panorama is toch in wezen een Jametic. en ook die heeft een te dunne vloer in de wagen. Nu hoef je daar niet beslist te zijn in de wagenbak natuurlijk. Bij onze Jametic geeft de vloer ook mee. Nu ben ik niet zo zwaar, slechts 82 kg, maar merk het wel als ik in de bak loop.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

TallGuy212

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 400
  • Merk: kampeermiddel : Jamet Jametic Panorama 2014
  • Grab life by the coconuts!
Re: Onze Dakota weer terug op het nest
« Reactie #47 Gepost op: februari 21, 2014, 07:10:35 am »

Het is inderdaad een Jametic en ook die heeft een vloer. Op de wagenbak ligt het 2e bed en die scharniert omhoog. Hoe ik daar met mijn 2 meter 12 moet gaan staan... Geen idee! En juist bij staan op de vloer is de puntbelasting gewoon te hoog. Het probleem met de vloer hebben we dus niet meer.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.866
  • Merk: kampeermiddel : Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Onze Dakota weer terug op het nest
« Reactie #48 Gepost op: februari 21, 2014, 07:14:32 am »

Wij hebben geen tweede bed, niet aan gedacht. Maar feit blijft dat de vloeren gewoon te dun zijn. Maar bij de Jametic hoef je niet veel in de bak te zijn als er geen bed tweede bed is.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

TallGuy212

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 400
  • Merk: kampeermiddel : Jamet Jametic Panorama 2014
  • Grab life by the coconuts!
Re: Onze Dakota weer terug op het nest
« Reactie #49 Gepost op: februari 21, 2014, 07:28:07 am »

Helemaal eens. Op de site staat "van voldoende stevige kwaliteit". Altijd gedacht dat dit 15mm was, maar na ons akkefietje blijkt dat dus 12mm te zijn. Deze wordt in de bak geschoven dus een dikkere plaat krijg je er niet in. Het franse waaibomenhouten plaatje kun je vervangen door betonplex, maar dat zou dan 18 mm moeten zijn. De plaatligt koud op het chassis met enkele dwarsliggers, maar de overspanning is best wel groot.

Voldoende voor een Fransman is duidelijk nietvoldoende voor een gezonde Hollandse vent.  :P
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.866
  • Merk: kampeermiddel : Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Onze Dakota weer terug op het nest
« Reactie #50 Gepost op: februari 21, 2014, 12:51:19 pm »

Heb de bodem ook altijd wiebellig gevonden en het destijds ook aangekaart. Maar ik ben niet zo zwaar en is dus mee te leven. Maar ik denk dat met een paar verstevigingen onder de bak de stevigheid al een stuk beter is en voldoende voor meer gewicht. Alles is aan te passen.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.866
  • Merk: kampeermiddel : Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Onze Dakota weer terug op het nest
« Reactie #51 Gepost op: februari 21, 2014, 06:27:45 pm »

Helemaal eens. Op de site staat "van voldoende stevige kwaliteit". Altijd gedacht dat dit 15mm was, maar na ons akkefietje blijkt dat dus 12mm te zijn. Deze wordt in de bak geschoven dus een dikkere plaat krijg je er niet in. Het franse waaibomenhouten plaatje kun je vervangen door betonplex, maar dat zou dan 18 mm moeten zijn. De plaatligt koud op het chassis met enkele dwarsliggers, maar de overspanning is best wel groot.

Voldoende voor een Fransman is duidelijk nietvoldoende voor een gezonde Hollandse vent.  :P
Even onder de Jametic gekeken. Er zitten 3 steunen onder de vloer. 1 voor het reservewiel op te hangen en 2 verdeeld over de lengte van de wagen. Daar zouden best nog een paar stangen bij onder kunnen, simpel vast te schroeven aan het chassis. Zou eigenlijk al af fabriek zo moeten zijn. Ik denk dat de dunnen vloer een simpele gewichtsbesparing is.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.687
  • Merk: kampeermiddel : Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Onze Dakota weer terug op het nest
« Reactie #52 Gepost op: februari 21, 2014, 08:22:58 pm »

Waarschijnlijk is het geen gewichtsbesparing, maar een kostenbesparing. Het verschil in prijs met Trigano moet wel ergens wegkomen.
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal