Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: Mercury en Columbia nu met geintregeerde lattenbodems  (gelezen 13089 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jessenoa

  • Gast
Re: Mercury en Columbia nu met geintregeerde lattenbodems
« Reactie #15 Gepost op: april 12, 2012, 06:02:05 pm »

Demomodel incl optiepakket en ondertentjes afgeleverd en wel voor 7000 euro.
Denk dat we zelfs daar nog wat mee kunnen.
Vinden jullie dat een goede deal?
Gelogd

dorus_jolan

  • Gast
Re: Mercury en Columbia nu met geintregeerde lattenbodems
« Reactie #16 Gepost op: april 12, 2012, 07:43:33 pm »

ik moet eerlijk zeggen dat ik het gek vind dat het bankje nu nog bij het bed hoort. Volgens mij sul je hier nooit gaan liggen omdat je dan half op de bank en half op je lattenbodem.
Gelogd

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re: Mercury en Columbia nu met geintregeerde lattenbodems
« Reactie #17 Gepost op: april 12, 2012, 08:08:54 pm »

Ik ben het wel met Dorus-Jolan eens eigenlijk is je bed dus iets van 30 cm smaller geworden... ::) ::)

Het ziet er wel heel netjes uit moet ik zeggen! :J

Wat betreft het demomodel, denk ik wel dat het een goede deal is..maar dat is toch iets wat je eigen gevoel moet zijn lijkt me...

succes met je keuze!
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.356
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re: Mercury en Columbia nu met geintregeerde lattenbodems
« Reactie #18 Gepost op: april 12, 2012, 08:18:23 pm »

Demomodel incl optiepakket en ondertentjes afgeleverd en wel voor 7000 euro.
Denk dat we zelfs daar nog wat mee kunnen.
Vinden jullie dat een goede deal?

Wat is de nieuwprijs nu met de aangeboden opties? Hoe lang staat hij opgesteld? Neem in de prijs mee dat om lekker te liggen een behoorlijk  traagschuim opdekmatras een fijne optie zou zijn. Houd rekening met 200 euro.. Dan lig je echter (bijna) als thuis..
De dealer zal wel graag een model met lattenbodem showen dus er moet 10 tot 15% af vind ik..... dit is indien absolute nieuwstaat. Bij showroom sporen 15 tot 20%. Wie niet waagt wie niet wint....  :#
Gelogd

billabong

  • Gast
Re: Mercury en Columbia nu met geintregeerde lattenbodems
« Reactie #19 Gepost op: april 19, 2012, 10:41:28 am »


Wat is zijn de afmetingen van de lattenbodems in een Columbia?  Is dat 70 x 200?

Gelogd

dorus_jolan

  • Gast
Re: Mercury en Columbia nu met geintregeerde lattenbodems
« Reactie #20 Gepost op: april 19, 2012, 12:59:15 pm »

de oude is 80*220
Gelogd

Wytze

  • Gast
Re: Mercury en Columbia nu met geintregeerde lattenbodems
« Reactie #21 Gepost op: mei 03, 2012, 10:39:54 pm »

Super item op het forum, ik zou een oud model Cabanon Mercury aanstaande zaterdag ophalen.
Nu wordt het volgende week vrijdag een nieuw model met lattenbodem!

Ben benieuwd hoe dit de matrassen zijn die meegeleverd worden.
Weet iemand hoe dik deze zijn?

Gelogd

Meisjemikkie

  • Gast
Re: Mercury en Columbia nu met geintregeerde lattenbodems
« Reactie #22 Gepost op: mei 26, 2012, 10:19:22 pm »

Wij hebben het oude model met de plank...slapen alleen niet al te best door de dunne matrassen en we hebben er al een opdekdingetje van ikea bovenop liggen.Hoe hebben jullie dit opgelost? En matras er op van 140 breed lukt niet ivm klappen, 20 cm dik?? Waar laat je dan het matras?

Alvast dank voor de tips..-:)
Gelogd

couson

  • Gast
Re: Mercury en Columbia nu met geintregeerde lattenbodems
« Reactie #23 Gepost op: mei 26, 2012, 10:36:25 pm »

Wij hebben het oude model met de plank...slapen alleen niet al te best door de dunne matrassen en we hebben er al een opdekdingetje van ikea bovenop liggen.Hoe hebben jullie dit opgelost? En matras er op van 140 breed lukt niet ivm klappen, 20 cm dik?? Waar laat je dan het matras?

Alvast dank voor de tips..-:)
Wellicht is zo'n zichzelf opblazend luchtbed een mogelijkheid. Dat is zeker geen 20cm dik, ik gok zo'n 6cm, maar schijnt wel heel goed te liggen.
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: Mercury en Columbia nu met geintregeerde lattenbodems
« Reactie #24 Gepost op: mei 31, 2012, 11:27:31 pm »

 
Wij hadden onder de 'matrassen' van onze vorige vouwwagen inflatabels gelegd en dat was werkelijk een hele verbetering. Soms lees ik weleens dat men ze op het matras legt, maar dan ben je het comfort van het matras kwijt (ventilatie, vochtopname e.d.), dus dat zou ik niet doen.
 
(Is nu met de CCV gelukkig niet meer nodig, was de belangrijkste reden om de vorige weg te doen)
 
NB: Volgens mij zouden alle wagens van Cabanon 150cm breed worden. dat is me gezegd bij de Wit toen we ons vorig jaar aan het oriƫnteren waren voor de aanschaf van een nieuwe vouwwagen. Dat verklaart wellicht de discussie of het bankje nu wel of niet bij het slaapdeel hoort; ik kan me het overigens niet voorstellen.
Gelogd

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.356
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re: Mercury en Columbia nu met geintregeerde lattenbodems
« Reactie #25 Gepost op: juni 01, 2012, 07:51:42 am »

Afgelopen maandag zijn we even bij de Wit geweest. De demo Mercury die er stond had idd een lattenbodem. Maar de kar is niet breder. Onder het bankje blijft het derhalve hard.. Je kunt dus niet optimaal de volle breedte van het bed gebruiken. De matrassen zijn echter wel iets dikker geworden volgens mij maar het blijft matig schuim. Met lattenbodems en de dikkere matrassen houd je praktisch geen ruimte over voor een extra mee inklapbaar dekmatras. Voor beter comfort, mocht je dit wensen, zul je het gehele matras moeten vervangen. Ik ben dus eigenlijk best wel blij met "de plank" waar we nu met het standaardmatras inclusief de 7 cm traagschuim dekmatras heerlijk liggen over de gehele breedte.


Gelogd

Gertjan De Meern

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 350
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Columbia
Re: Mercury en Columbia nu met geintregeerde lattenbodems
« Reactie #26 Gepost op: juni 01, 2012, 08:27:29 am »

Wij hebben de nieuwe Columbia met lattenbodems. Ik moet eelijk zeggen dat het heerlijk slaapt. Van het "bedbankje" heb je totaal geen last. Daar lig je toch niet met je volle gewicht op. We hebben geen extra matrassen of iets dergelijks. Met het gewone matras op de lattenbodem gaat het prima.  :J
Gelogd

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.356
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re: Mercury en Columbia nu met geintregeerde lattenbodems
« Reactie #27 Gepost op: juni 01, 2012, 08:44:09 am »

Goed om te horen. Voordeel bij de Columbia is ook wel dat de lattenbodem een stuk breder als bij de Mercury. Bij de Mercury lig ik meestal wel op die rand.
Gelogd

fbez

  • Gast
Re: Mercury en Columbia nu met geintregeerde lattenbodems
« Reactie #28 Gepost op: juni 01, 2012, 09:43:53 pm »

Is vanwege de klapconstructie niet mogelijk helaas. Dit vind ik ook een nadeel maar het is niet anders. Tip: ...

Het voordeel van deze manier van klappen is dat bij inklappen van een natte tent, de tent niet tussen de bedden ligt, maar bovenop de plank van de het bovenste bed. Zo hou je je bed en de spullen in de bak droog als je verhuist met de vouwwagen. Ik kan me overigens voorstellen dat dit voordeel met een open lattenbodem zo goed als weg is. Maar ik hoor graag de bevindingen (al wens ik natuurlijk niemand nat klappen toe :))
Gelogd

Gertjan De Meern

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 350
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Columbia
Re: Mercury en Columbia nu met geintregeerde lattenbodems
« Reactie #29 Gepost op: juni 01, 2012, 10:14:22 pm »

De eerste keer dat wij gingen inklappen hebben we dat moeten doen in de stromende regen. :( Volgens mij zijn de bedden toen niet nat geworden. Het geheel was wel wat vochtig geworden. Een dag later hebben we alles lekker laten uitwaaien.  :)
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal