Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: Campingaz gasfles  (gelezen 9725 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

meeder

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.010
  • Aart Kok Zambezi River Lodge 2009
Re:Campingaz gasfles
« Reactie #15 Gepost op: februari 19, 2010, 09:47:54 pm »

in nederland vullen ze in het buitenland ruilen .

Zowel de Primavera als de BP worden gewoon geruild, bij mij zijn ze nog nooit bijgevuld. Je krijgt gewoon een volle mee als je de lege inleverd.
Gelogd

muis

  • Gast
Re:Campingaz gasfles
« Reactie #16 Gepost op: februari 19, 2010, 11:41:07 pm »

Klopt, maar er zijn bedrijven die het wel doen. Het mag overigens niet van Camping gaz, of het qua regelgeving niet mag is een heel ander verhaal natuurlijk...
:J :J
Gelogd

marcel.s

  • Gast
Re:Campingaz gasfles
« Reactie #17 Gepost op: februari 20, 2010, 10:25:54 am »

Zowel de Primavera als de BP worden gewoon geruild, bij mij zijn ze nog nooit bijgevuld. Je krijgt gewoon een volle mee als je de lege inleverd.
mij is verteld bij de winkel waar ik de boel aanschaf dat hij gevuld wordt, en in het foldertje wat je erbij krijgt na aanschaf staat het zelfde.
Gelogd

meeder

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.010
  • Aart Kok Zambezi River Lodge 2009
Re:Campingaz gasfles
« Reactie #18 Gepost op: februari 20, 2010, 11:06:37 am »

mij is verteld bij de winkel waar ik de boel aanschaf dat hij gevuld wordt, en in het foldertje wat je erbij krijgt na aanschaf staat het zelfde.

Hij wordt ook wel gevuld, maar niet waar jij bij bent. Ze gaan allemaal terug naar centrale vulstations waar ze gecontroleerd worden op beschadigingen en daarna worden ze gevuld. Je hebt dus in principe nooit twee keer dezelfde gasfles mee. Daarom is het ook een statiegeld systeem, je koopt de fles niet.

Citaat
Vuladressen voor propaangas volgens opgave van de VVG (Vereniging Vloeibaar Gas). De vulstations beschikken over een vulinrichting voor flessen tot 12 liter gasinhoud. Alleen flessen die eigendom zijn van de particulier, dat zijn de grijs/groene Euroflessen zonder merkopdruk, mogen hier worden gevuld. De stations hebben onderling afgesproken geen flessen van elkaar te vullen. Voor deze flessen ligt de verantwoordelijkheid voor onderhoud, herkeuring en vullen namenlijk bij de leverancier van de fles. Het gaat hier met name om flessen van Benegas, Primagaz, Lasringgas, Kavegas, Jewagas, Shell en anderen. Let er bij het omruilen van zo'n fles op dat de volle is voorzien van een originele en ongeschonden verzegeling (bv. krimpfolie over de dop). Alleen dan bent u er zeker van dat de fles goed is gecontroleerd en gevuld.
« Laatst bewerkt op: februari 20, 2010, 11:13:29 am door meeder »
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re:Campingaz gasfles
« Reactie #19 Gepost op: februari 20, 2010, 01:31:18 pm »

 
Ummm, mensen... is Meeder de enige die een prijsindicatie kan geven?

Het gaat mij dus op Campingaz, die blauwe gevallen...

Ik denk dat dit de enige juiste prijsindicatie is.
Vullen of (noem het omruilen) in België van een 907 kost tussen de 22 en de 27 euro.
In Frankrijk (Drôme) zag ik kost 20 euro.
« Laatst bewerkt op: februari 21, 2010, 10:12:14 am door Mieke »
Gelogd

marcel.s

  • Gast
Re:Campingaz gasfles
« Reactie #20 Gepost op: februari 20, 2010, 02:02:06 pm »

best duur dat camping gas.
Gelogd

Richard

  • Gast
Re:Campingaz gasfles
« Reactie #21 Gepost op: februari 20, 2010, 02:03:04 pm »

Hij wordt ook wel gevuld, maar niet waar jij bij bent. Ze gaan allemaal terug naar centrale vulstations waar ze gecontroleerd worden op beschadigingen en daarna worden ze gevuld. Je hebt dus in principe nooit twee keer dezelfde gasfles mee. Daarom is het ook een statiegeld systeem, je koopt de fles niet.

[/quote]

via www.campingaz.com

Eigenschappen
De CampingazŽ navulbare cilinders worden aan de gebruiker verkocht, niet in bewaring gegeven. Ze zijn niet voor geld inwisselbaar: het betreft dus geen statiegeldsysteem!
Aan de rode dop op de cilinder herkent u onze garantie dat de tank door een erkende CampingazŽ-dealer is gevuld alsmede regelmatig door ons wordt gecontroleerd en onderhouden. Lege cilinders kunnen worden omgeruild voor volle cilinders van hetzelfde type voor de prijs van de gasvulling in meer dan 120 landen over de hele wereld. En dat al een halve eeuw lang!
Product overzicht
2,75 kg butaan
Gelogd

muis

  • Gast
Re:Campingaz gasfles
« Reactie #22 Gepost op: februari 20, 2010, 10:45:11 pm »

Als we hem omruilen ong 30 euro en vullen kost max 10 euro. Dit is de 907.
Gelogd

papajur

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 431
  • Cabaon Malawi 2.0
Re:Campingaz gasfles
« Reactie #23 Gepost op: februari 22, 2010, 09:32:36 am »

IK zou het van campinggaz niet weten.

Je gaf zelf al aan dat een groene 5 kg fles niet in de keuken past.

Dit vind ik ook een groot nadeel,maar het navullen/omruilen kost de helft minder voor 2 * zoveel gas.

Het verschil is zo groot dat ik er wel voor over heb een fles naast de keuken te hebben staan ipv erin.
(maar dit persoonlijk)
Gelogd
╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk: kampeermiddel : HK Flyer Bedouin
Re:Campingaz gasfles
« Reactie #24 Gepost op: februari 22, 2010, 02:33:22 pm »

Dan moet je toch eens even goed gaan rondneuzen, want er zijn meer formaten van onze groene gasfles te krijgen dan dat de meeste mensen zien... Zo ken ik de 'standaard' 5kg en de 3.2kg, maar ook de 2.7 kg. Ik zag eind vorig jaar bij vd. Vliet echter nog 2 formaatjes, waaronder een lage bredere. Hier ging gewoon 'ons' gas in, dat je voor 8,- kan laten vullen daar...

Meten is weten, zeg ik...
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

screech

  • Gast
Re:Campingaz gasfles
« Reactie #25 Gepost op: maart 22, 2010, 08:01:05 am »

Ik kreeg bij de koop van de vouwwagen de campingaz fles erbij.
Op het klapweekend kom ik graag even rondneuzen bij een ieder.  :J Een soort live-poll ter plaatse.  :)
Gelogd

marcel.s

  • Gast
Re:Campingaz gasfles
« Reactie #26 Gepost op: maart 22, 2010, 07:00:41 pm »

IK zou het van campinggaz niet weten.

Je gaf zelf al aan dat een groene 5 kg fles niet in de keuken past.

Dit vind ik ook een groot nadeel,maar het navullen/omruilen kost de helft minder voor 2 * zoveel gas.

Het verschil is zo groot dat ik er wel voor over heb een fles naast de keuken te hebben staan ipv erin.
(maar dit persoonlijk)

ik had hem ook altijd naast/onder de keuken, heb je weer ruimte voor andere dingetjes, alleen een langere slang en een andere drukverdeler, en klaar .
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.866
  • Merk: kampeermiddel : Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:Campingaz gasfles
« Reactie #27 Gepost op: maart 25, 2010, 12:28:41 pm »

Ik zou mijn 907 ook wel willen laten vullen. Weet alleen niet waar dat kan in Noord Holland. Aan de andere kant, hoeveel gas verbruik je nu eigenlijk? Wij doen er zo'n beetje 3 jaar mee. 3 weken op vakantie. We koken er alleen op. Het voordeel van Campingaz is dat de fles lekker klein is. En in de keuken past. Wij zijn begonnen met een tent en dan wil je alles compact. Hebben net een nieuwe Jametic gekocht.
De grote gasflessen moet je trouwens laten keuren. Weet niet wat dat kost, maar moet je natuurlijk niet vergeten. Ik heb trouwens wel ontdekt dat de ene meer vraagt voor het omruilen van Campingaz dan de ander. Zo een tientje verschil.
Jelle
« Laatst bewerkt op: maart 25, 2010, 02:20:38 pm door jellejawa »
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

screech

  • Gast
Re:Campingaz gasfles
« Reactie #28 Gepost op: maart 25, 2010, 12:33:01 pm »

Ik heb trouwens wel ontdekt dat de ene meer vraagt voor het omruilen van Campingaz dan de ander. Zo een tientje verschil.

Waar ruil jij ze om dan? want als jij een goedkoop adres weet in Noord Holland, dan houdt ik me aanbevolen.  :J
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.866
  • Merk: kampeermiddel : Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:Campingaz gasfles
« Reactie #29 Gepost op: maart 25, 2010, 02:24:38 pm »

Hallo Screech,
Ik woon in Winkel. Daar zit een camper en caravan boer. Schreur. Daar kocht ik vorig jaar een fles voor 20 Euri's
WEet niet wat het dit jaar kost, maar je kunt allicht even bellen. Wij doen nogal lang met 1 fles 907. En we hebben er 2, dus maak hem helemaal leeg. Zie volgend jaar wel wat het kost.
Jelle
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal