Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Ingeslagen chassisnummer  (gelezen 8241 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ScubaRider

  • Gast
Ingeslagen chassisnummer
« Gepost op: juni 18, 2012, 08:14:37 pm »

Vandaag is de expert van Dekra langsgeweest voor de Tempo 100 keuring van de Dakota 2007. Op zich is alles in orde alleen kon hij het ingeslagen chassisnummer niet vinden. Zelf ook nog even aan het zoeken geweest en ik heb natuurlijk het gepopnagelde typeplaatje van Trigano aan de linkerkant gevonden en de ingeslagen nummers op de koppeling. De eerste is niet goed omdat het niet ingeslagen is, de tweede is geen chassisnummer en zit sowieso op een afboutbaar deel.

Wie weet waar (en of) Jamet de chassisnummers inslaat?

De expert was overigens soepel genoeg, hij heeft de hele procedure wel gewoon afgerond op belofte dat ik zelf het chassisnummer zou vinden of laten inslaan.
Gelogd

rschoppema

  • Gast
Re: Ingeslagen chassisnummer
« Reactie #1 Gepost op: juni 18, 2012, 08:24:04 pm »

Da's toevallig, vandaag is bij ons ook zo'n Dekra meneer langs geweest voor een tempo 100 keuring van onze Arizona uit 2011.
Volgens de vrouw heeft ie nergens over geklaagd en ook wij hebben alleen zo'n gepopd plaatje met het chassisnummer.

Dus dat moet het toch wel zijn.

Groetjes,

Rob
Gelogd

RonaldA

  • Gast
Re: Ingeslagen chassisnummer
« Reactie #2 Gepost op: juni 18, 2012, 08:51:10 pm »

Onze vw Jamet Arizona 2010 is door de DEKRA gekeurd terwijl mijn vw in de stalling stond. Ik ben hier zelf niet bij aanwezig geweest. De stalling eigenaar heeft alles ter plaatsen geregeld. Binnen een week had ik de bevestiging en de 100 Km stikker binnen.

Op de officiele papieren uit Duitsland staat netjes het chassis nr vermeld, laatste 5 cijfers komen overeen met het chassisnummer welke de vw dealer op onze koop overeenkomst heeft ingevuld.

Zelf heb ik geen idee waar ik het chassis nummer zou moeten kunnen terugvinden op het chassis buiten het gepopte plaatje.

Het belangrijkste voor mij is dat hij is goed gekeurd.

groeten Ronald

Verstuurd van mijn Transformer Prime TF201 met Tapat
« Laatst bewerkt op: juni 18, 2012, 08:55:47 pm door RonaldA »
Gelogd

optearwein

  • Gast
Re: Ingeslagen chassisnummer
« Reactie #3 Gepost op: juni 18, 2012, 08:56:19 pm »

Het chassis nr staat op de chassisbalk aan voorzijde links
Gelogd

leeuw

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 550
  • Kyte S
Ingeslagen chassisnummer
« Reactie #4 Gepost op: juni 18, 2012, 08:58:20 pm »

Hoe lang geleden hebben jullie de afspraak gemaakt? Wil ook de keuring thuis laten uitvoeren
Gelogd

ScubaRider

  • Gast
Re: Ingeslagen chassisnummer
« Reactie #5 Gepost op: juni 18, 2012, 09:56:12 pm »

Ik heb twee weken geleden de afspraak gemaakt. Bij bestelling wordt je gevraagd wanneer je de sticker nodig hebt en daar houden ze rekening mee bij het maken van de afspraak. Dekra stuurt alles eens per week naar Duitsland, als je begin van de week gekeurd bent heb je de sticker op vrijdag en anders duurt het een week langer. Wel lekker makkelijk, je hoeft niet thuis te blijven als ze maar om de wagen heen kunnen lopen. Ik heb hem op het grasveld voor het huis geknikkerd vanmorgen en ben gaan werken, de rest van het verhaal ging telefonisch.
Gelogd

leeuw

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 550
  • Kyte S
Ingeslagen chassisnummer
« Reactie #6 Gepost op: juni 18, 2012, 10:04:20 pm »

En de trekkende auto dan? Moet die niet aanwezig zijn.
Gelogd

ScubaRider

  • Gast
Re: Ingeslagen chassisnummer
« Reactie #7 Gepost op: juni 18, 2012, 10:05:37 pm »

Het chassis nr staat op de chassisbalk aan voorzijde links
Dat is dan onder de wagen denk ik, niet op de dissel? Moet ik even gaan liggen met een zaklantaarn om te zien zeker?
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk: kampeermiddel : Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Re: Ingeslagen chassisnummer
« Reactie #8 Gepost op: juni 18, 2012, 10:37:12 pm »

En de trekkende auto dan? Moet die niet aanwezig zijn.
Nee, de keuring wordt afgegeven op alleen de aanhanger/klapper/cara :ca en is alleen dan geldig als hij getrokken wordt door een voertuig dat voldoet aan de eisen die daaraan gesteld worden, i.e. de aanwezigheid van ABS en een leeggewicht dat niet lager is dan wat in het certificaat vermeld is.
Gelogd

optearwein

  • Gast
Re: Ingeslagen chassisnummer
« Reactie #9 Gepost op: juni 24, 2012, 08:45:36 am »

Nee aan de voorzijde links staat het ingeslagen in het chassis
Gelogd

leeuw

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 550
  • Kyte S
Ingeslagen chassisnummer
« Reactie #10 Gepost op: juni 24, 2012, 11:15:42 am »

Voor komende week een afspraak met dekra gemaakt.
Gelogd

emilehegeman

  • Gast
Re: Ingeslagen chassisnummer
« Reactie #11 Gepost op: juli 16, 2012, 06:44:07 am »

Heb even op de site van de dekra gekeken maar 1 van de eisen moet een ´ingeslagen chassisnummer´ zijn. Mocht er iets gebeuren, kom je dan niet in de problemen als alleen dat plaatje erop zit?

Toch iets om over na te denken...
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal