Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Jamet Jametic vs Trigano Odyssee vs huidige Jamet Louisiana  (gelezen 1132 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Inge

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 65
  • Nog 'n paar maandjes - trotse eigenaar Jamet Easy
Jamet Jametic vs Trigano Odyssee vs huidige Jamet Louisiana
« Gepost op: februari 08, 2018, 09:55:21 am »

Mag ik gebruik maken van de deskundigheid van een hele hoop mensen (dat hoop ik toch) hier op het forum :-)

Wij zijn vouwwagen-kampeerders en kamperen al jaren naar volle tevredenheid met een Jamet Lousiana uit 2004. Een grote uitgebreide vouwwagen met losse voortent, losse ruime luifel e.d. De eerste paar keer in Nederland natuurlijk ideaal vanwege de grote binnenruimte en omdat de kinderen nog jonger waren.
Laatste jaren kamperen we altijd in Frankrijk en dan het liefst toch wel in een gebied waar de zonkans groot is :-) Kids slapen in een apart tentje, dus.... 4 slaapplaatsen (2x2 persoons en 2x ondertent) is ook niet meer nodig.
Alles bevalt aan de vouwwagen; we zijn er na al die jaren nog steeds superblij mee en ruilen/leveren onze vouwwagen ook niet zomaar in - daarvoor bevalt hij echt nog wel heel goed, maar er zijn natuurlijk wat maren......... het opruimen (opzetten is natuurlijk ook een karwei, maar.... ) - het kost je echt uren eer alles is opgeruimd. Ook overnachten is eigenlijk niet te doen. In dat opzicht zouden we erg graag overstappen naar een snelopzetter (1-2-3) en dan komen er eigenlijk 2 modellen wel het meest naar boven -->
Een Trigano Odyssee of een Jamet Jametic.
Beide wagens hebben qua bagageruimte/laadruimte meer mogelijkheden. Waar onze huidige vouwwagen een middenstuk heeft tussen 2 bankjes waar we kratjes/stoelen e.d. kwijt kunnen, hebben de meeste snelklappers onder het 2-persoonsbed bijna de gehele ruimte als laadruimte. De allernieuwste ook met pack&go, maar dat is niet noodzakelijk.

We weten dat we in zullen leveren op ruimte in de voortent, maar op andere gebieden (laadruimte) win je dus weer iets. Luifel vind ik wel een dingetje... Je ziet steeds meer een soort van "adventure" luifels of alleen een "doek" boven je hoofd. Het liefste zou ik wel een ruime/degelijke luifel aan mijn vouwwagen zien.

Wie kan ons plussen en minnen vertellen van allebei de snelopzetters (Trigano/Jametic) of zeggen jullie --> er is weinig verschil; ze komen uit dezelfde fabriek en...... Of zeggen jullie; er zit toch wel kwaliteitsverschil in waarbij die of die bovenaan staat.
En misschien zijn er ook wel plussen om gewoon onze huidige vouwwagen te houden :-)

Sorry - heel verhaal, maar willen natuurlijk een heel weloverwogen beslissing maken. En ook het financiele plaatje goed bekijken natuurlijk.....
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Jamet Jametic vs Trigano Odyssee vs huidige Jamet Louisiana
« Reactie #1 Gepost op: februari 08, 2018, 12:28:51 pm »

Zag dat er 2 dezelfde topics zijn dus ik sluit deze.  Topic in het Trigano gedeelte blijft dan staan.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal